internet bankacılığı bilgimiz dışında yapılan işlemler


@AhmetCakmak yoo çok sık diyemem, ay da 2-3 kez, gitti gidiyor türü yerlerden. ve her seferinde sanal kart... telefon ios,  oradaki apple hesaba bile eski sanal kart no yazmıştım, store dan para çekmesin yanlışlıkla diye 

 

@Seastar76 geçmiş olsun. 

Yaklaşık 1 ay kadar önce bana bir onay kodu gemişti. Ingiltere'den bir parfüm sitesinden alışveriş onayı için. Hemen uygulamadan baktım, onay kodu girilemediği için herhangi bir çekim yoktu ve daha sonra yeni kart talebinde bulundum. 

Açıkçası bu tür olaylarla daha sık karşılaşılacak gibi görünüyor. 

Sanal Kart kullanımında da güvenlik(kart arkasındaki 3 haneli) numarasını uygulama üzerinden dinamik yaparak kullanmanızı öneririm. Biraz uğraştırır ancak bu tür olaylarla karşılamak umarım azalır.

Ayrıca temassız kartlara dikkat.

Ben bazen telefonun nfc özelliği ile de  alışveriş yapıyorum. Yakın zamanda nfc özellikli telefonlar da pos cihazı görevi görebilecek. Yani cüzdanınızda temassız kart ve yakınınızda birisi telefonunu cüzdanınıza yaklaştırırsa geçmiş olsun. Umarım bunun için de birşey düşünürler.

Mutlaka telefonunuza hesap hareketleri ya da alışveriş hareketlerinde mesaj gönderilmesi ayarını açık tutun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@AhmetCakmak yoo çok sık diyemem, ay da 2-3 kez, gitti gidiyor türü yerlerden. ve her seferinde sanal kart... telefon ios,  oradaki apple hesaba bile eski sanal kart no yazmıştım, store dan para çekmesin yanlışlıkla diye 
İlginç gerçekten hocam. Bende de bir ara Appstore 400-500 tl civarı bir abonelik ücreti çekmişti yıllık, tam 8 ay sonra iadesini yaptılar. Sizinki direkt eticaret olduğu için daha kısa sürede iadesini yaparlar inşallah, daha da sorun yaşamazsınız umarım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz anladığım kadar işlem ana kart ile yapılmış, sanalın son numaraları farklı. her türlü işlemlerde onay kodu açık olmasına rağmen yapıldığına göre bankanın zaafını bulmuşlar. 

temassız olayı da kolaylık gibi görünsede ileride sıkıntılar büyüyebilir

 
@AhmetCakmak miktarların büyük olmaması sevindirici, ama ileride ne meblağ çıkar bilemeyiz. zaafı bir kere bulan işi ilerletir.

yılın son günü olması tesadüf mü bilmem ama herkes daha dikkatli olup, işlem limit/ ayarlarını gözden geçirirse,  faydalı bilgi aktarmış oluruz inşallah

 
Bankadan gelen bildirimi aktarıyorum:

.... no'lu kartınızla ilgili 02.01.2021 tarihli harcama itirazı süreciniz başlatılmış ve tutar kartınıza iade edilmiştir.İade tutarı kart hesabınıza yarın yansıyacaktır. Süreç sonuçlandığında tarafınıza bilgi verilecektir. Sonucun olumsuz olması halinde işlem tutarı tekrar hesap özetinize yansıtılabilecektir.

Hem süreç sonuçlanmamış hem iade yapmışlar! nedense 

Yazılı sordum, nasıl gerçekleşmiş bu  işlemler diye .

Yarında müşteri temsilcisine sorayım

 

Videodaki durumda bile iade alınabilmiş.

@Seastar76 nasıl olduğunu hangi ip üzerinden işlem yapıldığını vs. Bir çok şekilde tespit edebilirler.

Arkasını bırakmayınca hallolur ve umarım bir daha yaşamazsınız. 

 
Hocam maalesef bu tip durumlarda bu islemleri yapanları tespit edebilmek cok zor oluyor savcılık asamasinda. IP bilgileri veya telefon bilgileri bile olsa soz konusu islemi yapan numara cok buyuk oranda suriye uyruklu sahis adina kayıtli cikiyor. Ve bu sahsi tespit etmek mumkun olmuyor.

 
Bankadan gelen bildirimi aktarıyorum:

.... no'lu kartınızla ilgili 02.01.2021 tarihli harcama itirazı süreciniz başlatılmış ve tutar kartınıza iade edilmiştir.İade tutarı kart hesabınıza yarın yansıyacaktır. Süreç sonuçlandığında tarafınıza bilgi verilecektir. Sonucun olumsuz olması halinde işlem tutarı tekrar hesap özetinize yansıtılabilecektir.

Hem süreç sonuçlanmamış hem iade yapmışlar! nedense 

Yazılı sordum, nasıl gerçekleşmiş bu  işlemler diye .

Yarında müşteri temsilcisine sorayım
Hocam muhtemelen olumlu olur. Bazıları bu durumu suistimale çevirdiği için müşteri memnuniyeti adına ilk olarak iade yapılıp sonradan sonuçlandırılıyor. Örneğin Appstore’dan uygulama içi satın alım yapıp sonradan bankaya itiraz edip parayı geri alıp ama uygulama içi satın alımı iptal olmayanlar oluyor. Yani böylece para vermeden uygulama içi satın alım yapmış oluyorlar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam maalesef bu tip durumlarda bu islemleri yapanları tespit edebilmek cok zor oluyor savcılık asamasinda. IP bilgileri veya telefon bilgileri bile olsa soz konusu islemi yapan numara cok buyuk oranda suriye uyruklu sahis adina kayıtli cikiyor. Ve bu sahsi tespit etmek mumkun olmuyor.
Aynen malesef hocam. Zamanında valide bir markanın sahte sitesinden alışveriş yapmış. Tabi bu sahte sitelerde genelde sadece kapıda ödeme ile satıyorlar ürünleri, böylece hem bir nevi müşteriye güven veriyorlar hem de parayı online tahsil etmedikleri için kayıt tutulmuyor. Valideye gelen ürün için kapıda 200 tl ödemeyi yapıp ürünü aldıktan sonra baktım ki sahte ürün. Tel no’ya baktım o da suriyeliydi. Kargoyu teslim aldıktan sonra hemen kargo şubesine gitsem de sonuç çıkmadı. Kargo şirketleri sağolsun dolandırıcıları aklamak için her şeyi yapıyorlar. Bu da böyle bir anımdı, yeri gelmişken paylaşayım deyim 😄 Halen daha markaların sahte siteleriyle milleti dolandırıyorlar, tabiki yine kargo şirketleri aracılığıyla.

 
@AhmetCakmak zaten olumsuz bir yanıt verseler k.kartı ve hesapları kapatır bir daha o bankanın önünden geçmem( 4 adet otomatik talimat bağlı olmasına rağmen).

uygulama içi olsa gam yemem de hiç kullanmadığım plartformlar ( apple store da eski sanal kartı tanımlamıştım, hiç bir şekilde çekemezler)

sistemsel açığı olan banka,  ne cevap verecek bakalım

 

Geri
Üst Alt