Davlumbaz Ses Yalıtımı | Kaç Desibel Düştü | Seramikten 52 Gün Sonra İlk Yıkama


kardeşim deli işi maşallah 🧿 
Tesekkurler :)  

@mehmetmert Emklerinize sağlık.

Ancak bence hem emeğinize hem paranıza yazık etmmişsiniz.
Bu kadar uğraşacağım emek ve para harcayacağım netice 1-2 desibel.

Hiç bana göre değil, yapmasanız da olurmuş. O kadar uğraşıp emek ve para harcadıktan sonra en azından insanın hissedebileceği kadar izolasyon sağlanmalı. En az 10desibel fark olmalıydı yani.
Bunu ilk kim yazacak diye bekliyordum siz cikmisiniz :)  alt yorumlarda arkadaslar yazmis zaten. Ben desibel olarak bile dusurecegimizi dusunmuyordum ama cihaz ilede gormus olduk 2 desibele yakin gittigini. Once tur atip, yalitim sonra tur attigimda direkt lastik sesinin azaldiginida anliyoruz. Cihaz 100hz’e ayarli, kislik lastigin muhtemelen ses frekansi oralarda oldugu icin bu 2 desibeli fark edebildik diye dusunuyoruz. Sizin 10 desibel dediginiz arabanin her yerini kaplasak inmez sanirim ayrica bagaj ve arka koltuk alti yalitimli, kapilar yalitimli birde davlumbaz yalitimli arabanin ses degeri bunlar.  
 

Videoyu izlediyseniz calismayan araba, camlari kapali halde 46 desibel.

Araba rolantide calisinca, dururken yaklasik 50 desibel( normal siddette bir insanin konusma duzeyi)

Araba sessiz asfaltta 90 ile giderken 61 desibel. 

Siz diyorsunuz ki davlumbaza koydugunuz bir 5-6 parca yalitim malzemesi sessiz asfaltta 61 den 51’e dusursun arabayi. 
 

Sessiz asfaltta 90 ile giderken 51 desibel olsun 10 asagi dussun, yani rolantide hareket etmeyen arabayla ayni ses seviyesinde olsun diyorsunuz :D  Keske oyle olsaydi ama o isler oyle degil malesef. En sessiz A8 veya Mercedes S bu arabadan max 4-5db sessizdir ama hissiyati... :)  

Videoyu izledim yorumlara baktım ama göremedim ne kadar malzeme kullandınız ?
Evet ondan bahsetmemisiz. 3 adet ctk sandwhich, 2 tanede ctk standart kullandik. Bu halde bile cok zor kapattik vallahi :)  

  Araçta öyle bir desibel hesabı yok malesef. 10 desibeli almak imkansız. 3 desibel temiz alındıysa verim yüksektir. Şöyle bir durum var, taban yalıtımı en önemli yalıtım yol sesi ve rezonans için. Oda yapılırsa fiyat / performans olarak çok iyi bir uygulama. Malzemeyi temin edip kendiniz yapabilirseniz eğer  2500 - 3000 TL civarı full yalıtım yapılır. C sınıfı bir aracı yalıtım olarak D sınıfı pek çok araçtan daha iyi duruma getirir.
Evet sirada o kaldi simdilik :)  Tabanida hallettik mi guzel olacak bence

@Balistique Nasıl anlıyorsunuz 68db ve 70db deki ses  farkını?

Lastikler golfte ses yapıyor. Bu sesin 2db düşmesi beni mutlu etmez.
Bizim yaptigimizda cok mukemmel dogrulukta bir test degil. Yandan bir araba gecse bile 3 desibel artiyor. Siz bence ooo ne dustu dersiniz ama cihazda 1-2 dustuyse opup basiniza koyun :)  

Dönmez hiç merak etmeyin. Kütüphane 28db dir.

74db den 64db ye düşse izolasyona tamam derim.
Kutuphane 40 desibel civaridir. Bu araba sessiz asfaltta 61 desibel, daha ne lazim bilmiyorum :)  

@Terms hocam 3 desibel 2 kat ses oluyor, desibel grafiği lineer artmıyor. 2-3 desibel ses büyük olay doğrusu.
Bilen biliyor :)  

Güle güle kullanın. Çok meşakkatli bir iş.
Evet biraz yordu bizi gercekten ama degdi bence 

30 dakika önce, yalin yazdı:

arkadaslar vıdeoyu eklıyorum 31.30 dan sonrasını dinlemenizi istiyorum. Rakamların doğru orantılı olmadığını, 60 desibelden 70 desibele çıktığında 4 kat gürültü arttığından bahsediliyor....

Burada 20 desibel almislar ama ne kadar ugrasilmiz. Zaten belirli bir yerden sonra motor sesi ve arabanin kendi sasi rijitliginde yaptiklari devreye girmeye basliyor. Aracimin dizel oldugunuda unutmamak lazim :)  

 

Bunu ilk kim yazacak diye bekliyordum siz cikmisiniz :)  alt yorumlarda arkadaslar yazmis zaten. Ben desibel olarak bile dusurecegimizi dusunmuyordum ama cihaz ilede gormus olduk 2 desibele yakin gittigini. Once tur atip, yalitim sonra tur attigimda direkt lastik sesinin azaldiginida anliyoruz. Cihaz 100hz’e ayarli, kislik lastigin muhtemelen ses frekansi oralarda oldugu icin bu 2 desibeli fark edebildik diye dusunuyoruz. Sizin 10 desibel dediginiz arabanin her yerini kaplasak inmez sanirim ayrica bagaj ve arka koltuk alti yalitimli, kapilar yalitimli birde davlumbaz yalitimli arabanin ses degeri bunlar.
Bakınız üstteki video da 10db düşürmüşler.
Ben size 40 a 50 düşürün demedim. Dedimki o kadar emek harcadıktan sonra en az 10db düşmeli ses.

Yani 72-74 aldığınız ses 62-64 db ye düşürya tamam derim dedim.

Ses seviye tablosu

ÇOK HAFİF SES: 0 dB (İşitme eşiği)

10 dB (Fısıltı, yaprak hışırtısı)

HAFİF SES : 20 dB (Sessiz konuşma)

30 dB (Konferans salonu sessizliği)

ORTA SES : 40 dB (Alçak sesli radyo-Orta seviyede konuşma) 50 dB (Gürültülü ev)

YÜKSEK SES: 60 dB (Orta gürültülü sanayi)

70 dB (Gürültülü sokak)

ÇOK YÜK.SES: 80 dB (Tiz düdük sesi)

90 dB (Gürültülü sanayi)

SAĞIRLIK SEVİYESİ: 100 dB (Ağır sanayi)

110 dB (Gök gürültüsü)

ACI SEVİYESİ : 120 dB (Jet motoru, top sesi)

 
Güzel çalışma ellerinize sağlık.  Bu işler  kolay gözüksede ömrünü alıyor insanın :)  

Bir ara uyguladım bende  3.5 / 4 mm  tek kat  ürün dış saç ctk  iç kısım nk2  ... O değilde   depo kısmından şikayet eden arkadaşlara tavsiyem  ctk sandviç uygulayın arka koltuk altına(4 Adet yeter. Pahalıdır ama değer.)  ne pompa ne yakıt dalgalanma sesi geliyor. :)  

Kullanılan malzeme aşırı bağımlılık yapıyor.:)  zaman olsa  taban ve tavana müdale  edecem o koku varya :)

20200801_122548.jpg

20200801_134901.jpg

20200801_151123.jpg

20200801_142029.jpg

20200613_180951.thumb.jpg.cd7ad36ac49c4e3191f6b7d2652fd8ee.jpg

 
Bakınız üstteki video da 10db düşürmüşler.
Ben size 40 a 50 düşürün demedim. Dedimki o kadar emek harcadıktan sonra en az 10db düşmeli ses.

Yani 72-74 aldığınız ses 62-64 db ye düşürya tamam derim dedim.

Ses seviye tablosu

ÇOK HAFİF SES: 0 dB (İşitme eşiği)

10 dB (Fısıltı, yaprak hışırtısı)

HAFİF SES : 20 dB (Sessiz konuşma)

30 dB (Konferans salonu sessizliği)

ORTA SES : 40 dB (Alçak sesli radyo-Orta seviyede konuşma) 50 dB (Gürültülü ev)

YÜKSEK SES: 60 dB (Orta gürültülü sanayi)

70 dB (Gürültülü sokak)

ÇOK YÜK.SES: 80 dB (Tiz düdük sesi)

90 dB (Gürültülü sanayi)

SAĞIRLIK SEVİYESİ: 100 dB (Ağır sanayi)

110 dB (Gök gürültüsü)

ACI SEVİYESİ : 120 dB (Jet motoru, top sesi)
Abi ben sana anlatmaya calismayacagim cunku anlamak istemiyorsun. Sesli asfaltta 71 den 61’e nasil inicek gercekten anlamiyorum. 80 den 70’e inen arabanin nerelerine yalitim yaptilar biraz videoyu izle istersen. Yada izlemeyeceksin ben sana soyleyim, davlumbazlarin, kapilarina, koltuk altlarina, silecek bosluguna, tavanina, arka bagajina, direklerine kadar her yere yalitim yaparak 80 den 70’e anca indirdiler. Sen diyorsun ki sadece on 2 davlumbaza bunlari yaparak asagi indirin, burada bir mantiksizlik yok mu? Ayrica 80’den 70’e indirmek ile 70 den 60’a indirmek ayni sey degil. 
 

Desibel formulu log10 katsayindan dolayi degistiginden farki gayet anlayabilirsiniz. 

Ayrica benim buldugumda da 40 desibel kutuphaneye diyor, yani neye gore kime gore. Hareket halindeki bir araba nasil kutuphane gibi olabilir ya, 10 desibel davlumbazla nasil kazanilabilir ben anlamiyorum cidden
 

477DCB19-5168-4613-B822-E71B4E1F48CF.jpeg

7DD04C93-7C37-4C3B-B819-EE189A10045E.jpeg

 
Bu işlem anlatılmaz yaşanır :)   kapılara yaparsın  yol sesini keser ve Hoparlör ses kalitesi artar. Nereyi ne kadar kapattığın hangi ürünü ve kalınlığı tercih ettiğin  vs.. uzun konu bir yeri yaparken diğer kısımdan ses gelir  bence beklenti ile alakalı  bin lira verip 10 db düşürülse fabrika uygular bu ürünü  5 Db için en az 100 kilo ürün kullanmak lazım S serisine bile yalıtım yapılıyor. Her yere yapsan camlardan ses gelir  camları kalınlaştırsan yaptığın yerler ses eşiğinin üst değerindedir  2. kat ürün uygulamak gerekir.  2 / 3 Kat uygulamak yerine zamandan ve işçilik kalitesi açısından tek ürün kullanmak mantıklı  ve daha etkili ama maliyetler çok yüksek  4 M2 yere  1000/1500 harcarsınız. 3 Katmalı  nk2-Ctk sandwic- Focal bam  vs... 

isteğiniz ürün istediğiniz yere olmaz toplarken aracı takamazsınız  nerede ne kadar tolerans var.+ O yerdeki  ses seviyesi tespit edilir ona göre ürün kullanılır. 

işlem öncesi iyi bir temizlik şart  garajı olan kişiler yapsın yada iyi bir firmaya  yaptırsınlar.  İmkanınız varsa  kendiniz yapın  en ufak tereddüt olmadan. iyi malzeme - ucuz işçilik :)  sizi mutlu eder ama yorar :)

Resimde:Üst ürün Ctk Standart  - Orta ürün Sound magus nk 2  - Alttaki ürün CTK sandwic   karşılaştırma açısından.   

20200613_113205.jpg

Su izolasyon malzemeleri var. denemiş  ve uzun yıllar bu şekilde kullanmış biri olarak fark ettirir etkisi  yarısı kadar olacaktır. Kısacası verdiğiniz rakam kadar sonuç alırsınız.  iyi ürünler 7 db düşürür ucuz ürünler 3/4 db :)   amaçları ve yapılarının farklı olmasından kaynaklı. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Güzel çalışma olmuş, bende konuyla ilgili nette araştırma yaparken ilginç dökümana ulaştım, ne kadar güvenilir olduğunu bilmiyorum ancak ekleyeyim. Aynı motor ve aynı yıl vag grubu araçlarını seçtim.

42AD9B6F-51D2-4B52-9930-CA9E863F2880.png

7320A44F-7204-494B-9327-4F6BBD319E2D.png

2B873AE0-A6A0-4197-8AF9-E5ACA9BE1465.png

7754C96D-C651-4878-A7A2-D208F379961E.png

 
tebrik ediyorum gerçekten uğraşılmış ve başarılmış bir çalışma.
merak ettiğim damlumbaz ve araç alt dış tabanına bu tarz ürünleri alıp kesip biçip yapıştırmakla uğpraşmaktansa daha hızlı ve daha heryere ulaşabilmesi bakımından kaliteli kauçuk esaslı Würth'ün alt koruma pütürleri uygulansa yinede iyi bir izolasyon sağlanılmazmı?
bu tarz sandviç panelleri kesmek lazım ısıtmak lazım yapıştırmak için kuvvet uygulamak lazım.ayrıca çok pahalılar.kanımca bu tarz ürünleri döşeme altlarına, tavan altlarına, bağaj ve kapı içlerine uygulamak hem daha kolay hemde daha iyi iş görür diye düşünüyorum.
ne dersiniz arkadaşlar daha kestirme bir sonuç çıkarırmı kaliteli pütürler?

 
Auto db sitesine göre en sessiz leon, yol - lastik çok değişik etmenler. Bozuk yolda 68 db iken sessiz asfaltta 61 db oluyor 90 km/h hızda. Birde makyajlı leon ile makyajsız arasında yalıtım farkı var ama bunlar bir iki süngerden oluşuyor. Bu davlumbazdan çıkan yalıtım belki makyajsızda yoktur bakmak lazım. Ama bagajda bu beyaz süngerlerden bende varken, makyajsızda yok ondan eminiz.

tebrik ediyorum gerçekten uğraşılmış ve başarılmış bir çalışma.
merak ettiğim damlumbaz ve araç alt dış tabanına bu tarz ürünleri alıp kesip biçip yapıştırmakla uğpraşmaktansa daha hızlı ve daha heryere ulaşabilmesi bakımından kaliteli kauçuk esaslı Würth'ün alt koruma pütürleri uygulansa yinede iyi bir izolasyon sağlanılmazmı?
bu tarz sandviç panelleri kesmek lazım ısıtmak lazım yapıştırmak için kuvvet uygulamak lazım.ayrıca çok pahalılar.kanımca bu tarz ürünleri döşeme altlarına, tavan altlarına, bağaj ve kapı içlerine uygulamak hem daha kolay hemde daha iyi iş görür diye düşünüyorum.
ne dersiniz arkadaşlar daha kestirme bir sonuç çıkarırmı kaliteli pütürler?
Malesef keşke o kadar kolay olsa, fabrikasyon olarak direkt bu şekilde yaparlardı. Fabrika bile süngerlemiş davlumbaz aralarını. Tabi keşke olsaydı, pütürü vurur geçerdim direkt :(

 
Arkadaşlar tekerlek davlumbazları için öncelikle şunu söyleyebilirim kesinlikle tek kat yetmez bunu CTK ürünlerinin açıklama kısmında bulabilirsiniz zaten. CTK domintör saç kısma uygulandıktan sonra üzerine CTK sandwich uygulanmalı hatta boşluk yeterli ise davlumbaz plastiğinede ctk sandwich yapıştırmalı bu şekilde dağa Fazla verim alırsınız. Bir diğer önemli husus lastik seçimi runflat patlamaz dediğimiz lastikler aşırı gürültülü en az 70 db. Lastik alırken markayla birlikte gürültü seviyesinede dikkat etmek lazım michelin 72 db lastikte var 68 db lastikte var ikiside aynı ebat 225.45.17. hatta şehir içi kullanırım memurum senede 2 sefer uzun yola çıkarım diyorsanız SAVA marka 66 db lastikte var .. Örneğin ortalama 70 db lastik kullanıyorsanız. 68 db lastik aldınız kafadan 2 db birde bu yalıtım işlemini yaptınız en az 2 db bu şekilde 4 db gürültü seviyesi düşer bu az bir seviye değil gerçekten.

 
Biz 2 kişi zor kapattık davlumbaz plastiklerini, bilginize

 

Birde subigarage diye bir firma var ben takip ediyorum fiyatlar uçuk seviyede sırf aracımın taban yalıtımı için 10 milyar talep ettiler Alman araçları işçiliği Fazla olduğu için diyorlar.ben sırf nasıl yapıyorlar ne malzeme kullanıyorlar diye takip ediyorum bu firmayı ve devamlı gördüğüm önce ince bir katman ve bu katmanın üstüne kalın kauçuk sünger gibi malzeme kullanıyorlar.

 

Geri
Üst Alt