Golf seçenekleri kafamı karıştırıyor.. Yardım


kozdemir66

Üye
Katılım
24 Ara 2020
Mesajlar
47
Tepkime puanı
21
İsim
Kaan
Herkese selam,

Değerli golf tutkunları bir golf edinmeyi düşünüyorum ancak en doğru tercihi yapmak konusunda zorlanıyorum. Sizin tecrübelerinize danışmak istedim.. Siz olsanız hangi sebeple hangi aracı tercih ederdiniz... Yılda 18.000 km ile 22.000 km arası yol yapıyorum.

Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.

- 2013 Model 1,6 TDI DSG Comforline 150.000km (değişen, boya, tramer yok) 185.000TL

- 2013 Model 1,6 TDI Manuel Comfortline 74.000km (4000TL tramer doludan dolayı serviste düzeltilmiş) 180.000TL

- 2015 Model 1,2 TSI Manuel Comfortline  72.000 km (4000TL tramerli) 170.000TL

- 2013 Model 1,2 TSI Midline Plus 20.000 km 165.000TL (Boya,Değişen hasar kaydı yok galeriden.. bu ilan beni biraz şüphelendiriyor).

Araçların hiç birinde ek paket yok. sürüş konfor yada ışık gibi..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam yıllık km miktarınız yüksek, dizel terrcih edin  bence. Yaptığınız km miktarına bakınca muhtemelen şehirlerarası ağırlıklı bir kullanımınız var o yüzden dsg riskine girmenize gerek yok o yüzden 2. seçenek daha mantıklı.

ilk seçeneği direkt eledim çünkü kmsi yüksek sizde aracı 3 yıl kullansanız 200 bin barajını direkt aşarsınız. Düşük km sizin için daha iyi olacaktır.

Edit: Araçta ışık ve sürüş konfor paketlerinin olması çok iyi olur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@biycash Teşekkürler hocam.. Bence de dsg'nin konforuna kanmamak lazım tabi ki güzel olur ancak dediğiniz gibi km yüksek.. Ayrıca ilk seçeneğin trigeri değişmiş mi satıcı bilmiyor. Ağır bakım+4 kışlık lastik masrafı var.

 
@kozdemir66 hocam golfte triger bakımı 180 binde yapılıyor, forumda bununla alkalı konuşmalar vardır. Bence siz aracı almadan önce devirdaim pompasına ve DPF kısımlarına özellikle baktırın. Devir daim golflerde sıkıntı çıkarmaya müsait. 

 
2013 model olduğu için manuel de dsg de aslında kontrol geçse iyi olur. Açıkçası dsg de iyi fiyat piyasa göre ancak hem bakım hem lastik özellikle de KM bilgisi beni bu seçenekten uzaklaştırdı. Desteğiniz için teşekkür ederim.

 
Ben yılda 25 bin km yapıyorum. Tsi yerine baska bir motordan bahsedılıyor olsaydı farklı bır yorum yapardım ama tsi motorlar piyasadaki tüm motorlardan tutumluluk olarak öndedir. 1.2 tsi ile 1.6 tdi arasındaki bakım ve mtv farkını duşerseniz benzıne verılen fark fazla olmayacaktır. Kaldıki benzinli motorların ömür olarak daha uzun ve sorunsuz olması 2 .elde satışını kolaylaştırıyor.  Benzinli konforu ve dizelin egr dpf ve benzer sorunlarıda cabası.

İmkan varsa dsg almanızı tavsiye ederim. Artık insanlar manuel aracı almak ıstemıyor. Dsg de cıkabılecek sorun kavrama bıtmesıdır ( ekstrem durumlar harıc ) onuda zaten servıs bakımlı aracta servıs garantıye alıyor uzun bir sure. Keza almasa bıle 4 bın tl cıvarına kavrama degısıyor dısarda artık ve kavrama manueldeki baskı balata gibidir yani sarf malzemesi ve illaki bitiyor kullanıma gore erken yada gec.

 
Araç tercihi tamamen sizin önceliğinize göre değişir.

Yaptığınız kilometre ile günümüzde az da olsa yakıt açısından dizel avantaj sağlar.

Kilometre hiç şüphesiz ki düşük olsa iyidir.

Kaza durumlarına da bir göz atmak ve aracın yıpranmış mı yoksa titiz mi kullanılmış  olmasına bakmak lazım. Tabi ki sadece bir yerden bir yere görürsün de diyebilirsiniz.

DSG olayında da servis bakımlı bir araç olursa neden olmasın..

Kolay gelsin.

Ayrıca,

Konuşmalar yorumlar tartışılır ancak üreticinin şuan için triger değişimi için önerisi ve servislerde uygulanan 120 bin kilometredir .

Ha bakarsınız yarın pardon 100bin olmalıydı ya da 180 bin  km'ye kadar garanti veriyoruz derler ve periyodik listeye eklerler o zaman deriz ki evet triger değişimi 180 bin km'dir. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Balistique hocam yorumlarınız için teşekkürler. Açıkçası yakıt tasarrufu nedeniyle dizel tercih ederim gibi bir düşüncem yok. Tabi ki daha az yakar ama yaksın yapacak birşey yok kafasındayım.. Öneriniz ile TSI ve DSG şanzuman araştırması da yapacağım.

 
hocam yakıt için nasıl yakarsa yaksın kafasında isem vergide de öyle.. Senede 300-400tl lik bir fark olacak. Tabi ki önemsiyorum ancak ilk önceliğim değil. Ben alıp en az 3-4 yıl kullanacağım bir araç arıyorum. Dolayısıyla bu süre zarfında bana ne kadar az sıkıntı çıkaracaksa o aracı tercih etmeye yöneleceğim sanırım.. Zaten bu kadar süre kullandığım her golf üstüne bir hayli koyacaktır.

Fiesta aracımı satıp golf alacağım için performans anlamında da evrim geçireceğimi düşünüyorum

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1.2 TSİ kullanıcısı olarak 3. Seçenek diyorum. Hem km düşük, hem şanzımanda şüphe olmaz, ayrıca 1.6 lara göre vergi avantajınız olacak.
Hocam peki 2013 dizel manuel seçeneği de mantıklı değil mi? Aynı km, manuel ve dizel. Aradaki 10 bin tl fark a bakarak mı tsi önerdiniz? 

 

fazla km yapmanızdan dolayı ve bu kmleri iş gereği uzun yolda yada ilden ilçeye yapılacak gibi geldiği için 2 seçenek diyorum. Yaşadığınız ilin trafiğine bağlı olarak trafik fazlaysa dsg yi de tercih edebilirsiniz eğer fazla trafik yoksa manuel de olur. Tdi nin 5 vites olması nedeniyle vites aralıkları pek kısa değil o yüzden fazla yormayabilir. Ayrıca uzun yolda ben basarım derseniz 1.2 tsi şehir içinden daha fazla yakabilir uzun yolda.

 

Geri
Üst Alt