EAT8 vs DSG


Akif Nalca

Üye
Katılım
2 Tem 2018
Mesajlar
291
Tepkime puanı
336
Konum
tokat
İsim
akif
Merhaba forumdaşlar,yakın bir arkadaşım  1.2 turbo eat8 şanzımana sahip corsa almıştı. Bugün kullanma fırsatım oldu. Arac tabi ki bir golf değil :) ama bence polonun işi zor.  Iç hacim, donanım , performans, malzeme kalitesi b segmenti için çok iyi. Motor sesi neredeyse üst devirlere kadar yok gibi. Önceki corsalar ile alâkası yok.Ben beğendim. 

Benim amacım araçtan ziyade  şanzımanları karşılaştırmaktı ve bu yüzden özellikle kendi aracımı kullandığım , inişli çıkışlı sokakların olduğu güzergahta denedim. 

- Tork konvertorlu şanzımanlar bence çift kavramlarla arayı kapatmış. EAT8 vites geçişlerinde çok kararlı. Dsg 2bin devire gelmeden vites yükseltirken  eat8 2500 devirde vites yükseltiyor.  Burada dsg hala daha hızlı olsa da ikisinde de geçişler sarsıntısız .  Dsg zaten hep bir sonraki vites hazırlığında olduğundan burada bi sorun yok

Asıl farkı gördüğüm nokta ise düz yolda hafif gazla seyrederken dsgnin 4le gittiği yerde eat8 3. Vitesle seyrediyor rampa başladığında dsg devir iyice düşene kadar 3e çekmiyor ve çektiğinde bir anda devri yükselmiş olduğundan burada daha hissedilir şekilde vites düşürmüş oluyor. Eat8 zaten 3teydi yokuşun bitimine yakın 2ye düştü ama bunu aracı devri düşmeden yaptığından daha pürüzsüzdü 

Eat8 hızlanırken çok azda olsa arada bir kayıp varmış gibi hissettirse de kesinlikle konforlu sarsıntısız gecişler yapıyor. Düz yol da olsa 2500 devirde geçiş yapıyor. Yakıtı mutlaka etkileyecektir. 

Opeli de bünyesine katmış Peugeot un bence özellikle son yıllarda ülkemizde imajını ve piyasasını çok iyi bir noktaya getirmesinde araçlarından,motorlarından ziyade Eat8 şanzıman kullanmasının büyük etkisi olduğunu düşünüyorum

3008ler tiguan fiyatına yok sattılar, 2008ler e sıra bulunamadı

Aklından Vw almayı geçiren insanlara doğuş otonun dsg ile ilgili hicbir müşterisini mağdur etmediği imajını vermesi gerekir. Donanım cimriliği yapmaya devam eder , şanzıman konusunda desteğini azaltılırsa elindeki piyasayı kaybeder.

 
Evet hocam belirmiştiniz kullanırken aklıma geldiniz. Uzun yol kullanımım olmadı ama şehiriçinde dsg yi aratmaz

 
@Akif Nalca Son zamanlarda deli gibi bu sanzumani arastiriyorum,  malum corona yüzünden test sürüsüde yapamiyoruz, tecrübeniz benim icin cok faydali oldu, "gökte ararken yerde buldum". Tesekkürler...


Merhaba forumdaşlar,yakın bir arkadaşım  1.2 turbo eat8 şanzımana sahip corsa almıştı. Bugün kullanma fırsatım oldu. Arac tabi ki bir golf değil :) ama bence polonun işi zor.  Iç hacim, donanım , performans, malzeme kalitesi b segmenti için çok iyi. Motor sesi neredeyse üst devirlere kadar yok gibi. Önceki corsalar ile alâkası yok.Ben beğendim. 

Benim amacım araçtan ziyade  şanzımanları karşılaştırmaktı ve bu yüzden özellikle kendi aracımı kullandığım , inişli çıkışlı sokakların olduğu güzergahta denedim. 

- Tork konvertorlu şanzımanlar bence çift kavramlarla arayı kapatmış. EAT8 vites geçişlerinde çok kararlı. Dsg 2bin devire gelmeden vites yükseltirken  eat8 2500 devirde vites yükseltiyor.  Burada dsg hala daha hızlı olsa da ikisinde de geçişler sarsıntısız .  Dsg zaten hep bir sonraki vites hazırlığında olduğundan burada bi sorun yok

Asıl farkı gördüğüm nokta ise düz yolda hafif gazla seyrederken dsgnin 4le gittiği yerde eat8 3. Vitesle seyrediyor rampa başladığında dsg devir iyice düşene kadar 3e çekmiyor ve çektiğinde bir anda devri yükselmiş olduğundan burada daha hissedilir şekilde vites düşürmüş oluyor. Eat8 zaten 3teydi yokuşun bitimine yakın 2ye düştü ama bunu aracı devri düşmeden yaptığından daha pürüzsüzdü 

Eat8 hızlanırken çok azda olsa arada bir kayıp varmış gibi hissettirse de kesinlikle konforlu sarsıntısız gecişler yapıyor. Düz yol da olsa 2500 devirde geçiş yapıyor. Yakıtı mutlaka etkileyecektir. 

Opeli de bünyesine katmış Peugeot un bence özellikle son yıllarda ülkemizde imajını ve piyasasını çok iyi bir noktaya getirmesinde araçlarından,motorlarından ziyade Eat8 şanzıman kullanmasının büyük etkisi olduğunu düşünüyorum

3008ler tiguan fiyatına yok sattılar, 2008ler e sıra bulunamadı

Aklından Vw almayı geçiren insanlara doğuş otonun dsg ile ilgili hicbir müşterisini mağdur etmediği imajını vermesi gerekir. Donanım cimriliği yapmaya devam eder , şanzıman konusunda desteğini azaltılırsa elindeki piyasayı kaybeder.
308 ve 3008  i  şirkette kullandım  3008  düğün aracımdı  2haftayayakın  kullandım çok  keyifli  ve bence premium   bir arac şanzuman  konusunda hayatta üzmez emin olabilirsin mekatronik  derdinin olmaması çok  keyif  verici :)   acaba demek  yok  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bizde bir adet 2019 3008 eat8 1.6 thp ve 2013 golf 1.6 tdi dsg mevcut. Arabanin yeni olmasından mi yoksa eat8 den mi bilmiyorum ama 3008 vitesi daha kararli gibi geliyor bana. Aisin firmasına ait japon mali  tam otomatik tork konvektörlü bir sanzimandir kendileri. Ben 15000 km boyunca cok basarili buldum ve bir sorun yasamadim. 

 
Eat 8 performansta hiç fena sayılmaz ve konforu dsg den iyi ve daha güvenilir

Corsa 1.2 nin 100 ve 130 hp eat 8 leri polo dan cok ileri de hatta corsa nın kendisi polodan çok ileri de 

Dsg eğer kuru değilse tadından yenmez

 
@e2e Bende yaza 1.6 180 C5 aircross düşünüyorum. Performans ve yakıt ne durumda acaba ?

 
Konfor ve hız konusunda DSG, ömür ve kararlılık konusunda EAT-8. Tercih yapacak olsam kesinlikle 8 ileri tork konvertörlü alırım bundan sonra. Aisin firmasının ürettiği şanzımanlar çok iyi.

 
Eat kullanmadan icim isindi


Eat= yemek


 
2014 yilinda 308 ile birlikte gelen Aisin uretimi EAT6 ile zaman ile gelistirildi ve EAT8 ile birlikte micro hybrid teknolojileriyle beraber harika hale geldi. 

ZF in ekonomik versiyonu gibi EAT sansiman, kararli - ekonomik ve en önemlisi sorunsuz gercekten.

Keske elektrikli arabalar Turkiye ye de gelebilse ve imkan olsa da artik hayatimizdan sanziman i cikartabilsek :)

 

@furkanmk7 Dizel bana gore degıl kardesım ya. Gunde 100 km yapıyorum ama dızele ısınamadım gıttı. 

 

Geri
Üst Alt