DSG "Anket"


Tercihiniz hangisi?


  • Kullanılan toplam oy
    99
@Terms açılabilir elbet.  Ben sadece bu iki seçenek arasında nasıl bir sonuç çıkacağıni görmek istedim.

Tamamen faydalı diyemediğim için bu şekilde yazmıştım. Düzelttim.

Çünkü aracını hart hurt, ani dur kalk yaparak aşırı ısınmalara maruz kalacak şekilde kullanan birisi yukarıdaki ilk seçeneğe göre yapsa da onun için birşey ifade etmeyeceğini düşünüyorum.

Kısaca diğerine göre daha faydalı ve zararının az olduğunu  düşünebilirsiniz.

 

Hic sallamiyorum, ayak frenine basip-P'ye aliyorum-kontagi kapatiyorum opsiyonu olsaydi isaretlerdim, bence olmali, benim gibi cok var

 
Ben de Adana da yaşayan biri olarak park edecek yokuş bulamıyorum.

Sürekli park ettiğim yer de düm düz vites N de ve fren çekilmeden insem bile araç yerinden kımıldamıyor.

Yine de ankette ilk seçeneğe oy verdim.
Düz zeminde ve araçtan yük indirmeyecekseniz nasıl park ederseniz edin. Sorun yok. Ancak ilk secenek olunca da zararı yok. 

Eğer ki zemin eğimli ya da düz ve eğimli fark etmeksizin yük varsa ilk seçeneği uyguladığınızda deneyerek zorlanmadığını, ikinci seçeneği kullanarak zorlandığını hissedersiniz. 

Açıkçası bu zorlanma bana aracın altını kasise sürtmek ile aynı anlamı taşıyor.  Ve kimse aracının altını kasise sürtmeyi istemez diye düşünüyorum.

 
Yazması uzun olacağı için bi siteden alıntıladım. 
 

1. arabayı gaza basmadan, sadece ayağı frenden biraz kaldırarak götürmemeye çalışın

bu olaya "creeping" denmekte ve arabayı yarım debriyajla götürmek anlamına geliyor. özellikle yokuş yukarı yapıldığında balataların aşınmasına ve şanzımanın ısınmasına neden olur. o yüzden sürekli yarım debriyaj gitmektense, öndeki araçla arayı biraz açıp adam gibi gidecek mesafe olduğunda harekete geçmek daha doğru. şanzımanın tam olarak ne zaman tam kavrama yaptığını da devir göstergesine bakarak görebilirsiniz. tsi golf için konuşursak, motor devri 800-900 civarında iken boşta, 900-1100 arası yarım kavrama, 1100 üzerinde ise tam kavrama yapıldığını söyleyebiliriz. dolayısı ile devir saati 1000'de ise mesela ya durun, ya da gaza basıp tam kavrama yaptırın. başka motorlarda bu değerleri kendiniz de bulabilirsiniz devir saatinin davranışını ve aracın titreşimini inceleyerek.
 

2. aşırı trafiğe girdiğinizde manuel mode geçip vitesi 1'de tutun

öteki türlü şanzıman en ufak hızlanmanızda 2. vitese geçecek ancak tekrar yavaşladığınızda neredeyse siz durana kadar 1'e inmeyecek, bunun yerine yarım kavrama yapacaktır, bu da ilk maddedeki soruna neden olacaktır. eğer varsa dsg ye has olan tek sorun budur. ilk 2 vites aralığını buranın şartlarına göre ayarlamaları gerekirdi buraya yolladıkları araçlarda. diğer çift kavramalılarda bu aralık nasıl bilemiyorum belki onlarda da aynı sorun vardır

3. arabayı özellikle yokuşta park ettikten sonra aracın tüm yükü şanzımana binmesin. yani vitesi doğrudan p moduna getirmeyin

önce durun, sonra ayağınız frendeyken el frenini çekin, ardından da ayağınızı frenden çekip arabanın ağırlığını el frenine yükleyin. şimdi vitesi p moduna alabilirsiniz. park halinden kalkarken de tam tersi. önce ayağınız frendeyken vitesi d veya r moduna getirin, sonra el frenini kaldırın.
 

4. trafikte beklerken vitesi n moduna falan getirmeyin

şanzımanı yapanlar beyinsiz değil zaten kendisi boşa alıyor otomatik. almadığını iddia edeni kaale almayın. auto-hold gibi sizin yerinize frene basan bir sistem yoksa aracınızda, o zaman frene adam gibi basmış olduğunuzdan da emin olun. her an kalkacakmış gibi az basıp aracı yarım debriyajda bekletmeyin

 
Hic sallamiyorum, ayak frenine basip-P'ye aliyorum-kontagi kapatiyorum opsiyonu olsaydi isaretlerdim, bence olmali, benim gibi cok var
Bu şekilde kullananlar elbette var. Belki de böyle olması gerekir. İkinci seçenek olabilir aslında sizin için.

ilk seçenek uzun dönem kullanımlarında fayda sağlayacağını düşünüyorum.

Gerçi yanlış hatırlamıyorsam siz muayene süresi dolana kadar aynı aracı kullanmadığınızdan bahsetmiştiniz. Hani, aracın kaymağını yiyen diye tabir edilen kullanıcılar :)  

Şaka bi yana kullanıma bağlı değişkenlik olabilir elbet. Tamamen faydalı tamamen zararlı diyemiyorum.

Sadece birinci seçenek belirli koşullarda zorlanmasına sebep vermemek için hiçbir zararı olmayan park etme sıralaması.

Umarım kimse bu sebeplerden arıza yaşamaz. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz Evet ben sifir km alip max 1 yil veya 10 bin km kullaniyorum, hicde zarar etmiyorum kiralamaya kiyasla,  bu sene istisna olarak 7 bin euro kar ettim son sattigim golften :) Ama normalde comfortline golfde 1-2 bin euro arasi reel deger kaybi oluyor, oda benim icin makul oluyor, sonucta son tüketiciyim

 
@ogzogz Evet ben sifir km alip max 1 yil veya 10 bin km kullaniyorum, hicde zarar etmiyorum kiralamaya kiyasla,  bu sene istisna olarak 7 bin euro kar ettim son sattigim golften :) Ama normalde comfortline golfde 1-2 bin euro arasi reel deger kaybi oluyor, oda benim icin makul oluyor, sonucta son tüketiciyim
Her sene yeni araca binmeyi herkes ister mi bilemem. Belki de evet. 

Ancak fiyat konusunda kâr zarar durumunda bence de dediğiniz gibi yakın seviyelerde olabilir. 

Akü lastik balata vs. değişiminden  bakımdan kurtulurken, diğer yandan yüksek sigorta bedeli, Mtv ile dengelenebilir. Belki de daha kârlı bile gelebilir. 

Tamamen tercih. 

 
dsg almıyorum kafam rahat seçeneği yok  :lol:

 
Kullanma kılavuzu der ki:

Park.jpeg

 
bende bu şekil yapıyorum birgun kayinpederin Honda crv aracını aldım tabi alışkanlık N al el freni vs derken araçta Bi gariplik var gösterge kapanmıyor kontağı kapadım meğer bu araçlarda ayak frende P Tuşuna basıp direk el freni çekiyorsun ardında stop ediyorsun diger türlu araç kendini kapatmıyor 

 
1.anketti gibi kullandım aracım 2017 1.6 dizel 53 binde kavrama değişti suan 65 binde 2 den 3 e geçerken kararsızlık var 

 
Autohold zaten sizin yerinize yapmıyor mu bunları? Autohold olmayanlar yapmalı kesinlikle.

 
İlave olarak; araç durduktan sonra mutlaka herkesin inmesini bekliyorum ve sonra 1.seçeneği uyguluyorum. Çünkü araçtan yük indiğinde arka kısım yukarıya doğru esniyor ve bu durumda yine şanzumana baskı yapabiliyor.

 

Bendeki passat 1.4 Tsi dq200  kodlu şanzıman  78 binde sorun çıkardı.(Sadece uzun yolda kullanıldı.) servis yazılım denedi 3 kere  olmadı  o dönemde 2+2  4 yıl  garantili dediler benimki 5.yılına girmiş  garantiye girmez dediler 8 bin mekatronik 7 küsür debriyaj kısmına söyledir. Sonra piyasanın düşüğüne  alıcıya söyleyerek sattım aracı alıcının özel serviste yakınları varmış dert etmedi de : )

yakın bir tanıdık manuel  seven biri araç yok diye  golf aldı 7 ileri kuru tip  ondada çıktı 12 binlira masraf edip sattı..

DQ200 şanzıman 250 max tork dayanımı  araçlarda 200 tork   bende  dayanımı 350 tork yapsalar bu kadar sorun yaşanmazdı..

DQ 200 - DSG 7 - Yağsız - Azami 250 NM tork  - Örn. 1.4 TSI (122)
DQ 250 - DSG 6 - Yağlı - Azami 350 NM tork  Örn. 1.4 TSI(140)/(170), ilk çıkan 1.4 ve 1.8TSI(160) (ilk üretilen DSG dir)
DQ 500 - DSG 7 - Yağlı - Azami 600 NM tork - Örn. TSI(160BG), Büyük TDI'lar, Transporter vs.
DQ 501 - DSG 7 - Yağlı - Azami 550 NM tork

Kullanıcılara sorsanız kimsede sorun yok sanayideki yerlerin yarısı dsg tamircisi. :)   Tamir maliyeti düştü ve yazılıma da müdahale edebiliyorlar sükür yoksa çok can sıkar. 

Unutmadan birçok forumda Dq200 den Dq250 ye geçilirmi diye sorular var. :)   Bu arada 1 den hemen 2 ye atması ile alakalı yazılım atanlar var. En büyük kusuruda bu hemen 2 ye atıp aracın titremesi. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt