GOLF 7 İsteksizlik(1. Ve 2.vites Hantallık)


atacandiri

Üye
Katılım
9 Eki 2019
Mesajlar
148
Tepkime puanı
62
Konum
Ankara
İsim
Atacan
Arkadaslar kolay gelsin bugun isyerinde bir arkadasimin basina gelen bir hadise hakkinda yorumunuzu rica edicem.

Arkadasimda benim arabanin emsali sayilacak 2014 golf 1.6 tdi manuel 105 binde comfortline var. Araci bende surdum.Arac 1. Ve 2.viteste cok agir gitmeye istegi mecali yok.3.vitesten sonra ise 1.6 turbo dizel formuna kavusuyor sikinti yok.

Dpf den suphelendim herhangi bir sorun yok.Siyah duman yok.Yakit duzenli shell den aliyor.İsiklardan kalkarken bagirtarak da kalktim doblosundan micrasina hepsi yanimizdan ucarak kalkiyor ancak 3.viteste arac kendine geliyor.Nedeni ne olabilir? Degerli dusunceleriniz icin tesekkurler... @Savatage

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geçmiş olsun aracınızda umarım buyuk bır sorun yoktur.Manuel bir araçta  boyle bır sorunu gorunce şaşırdım :) sebebini merak ettim takıp ediyorum 

 
Upvote 0
@atacandiribende 2016 dsg  olanı vardı  bayagı keyifli kullandım...  şimdi 1.4 tsı olana bakıyorum da bugun haberlerde sıfır araclarda sıfır faız muhabbeetı gorunce beklemeeye geçtim... 

 
Upvote 0
@atacandiri

beni etiketliyince ?  tamirci / mekatronik mühendisi statüm yok tabi 

forum üyeleri yanlış anlamasın .

atancanın aracında kapı sürtme hasarı oluştuğunda  buluşup , bu hasarın boyasız göçük düzeltme ile halledilme ihtimali üzerine 2-3  detalingçi / boyasız göçükçü falan gezmiştik . 

yine o samimyetten sormuştur . 

1 ve 2 vitesler de sorunlu 

3-4-5 sorunsuz .  enjektörler ? bundan olsa tüm viteslerde gaz yedirme sırasında devir dalgalanması , silkeleme  vss beklenir 

enjektör olma ihtimalini zayıflatıyor ,,, keza gaz kelebeği di bence ihtimal dışı  tabi vatandaş olarak ne kadar fikir yürütebiliriz ??

turbo ? bir ihtimal . 

foruma mühendis abi alalım ?? 

 
Upvote 0
@Savatage samimiyetine guvendigim icin etiketledim abi bir de sonucta yillarin tecrubesi var :) ben dusundum isin icinden cikamadim kendi aracima bakiyorun sonra elemanin aracina bakiyorum 1 ve 2 de cok bariz fark var...akil akildan ustundur...yazdik foruma heyecanla bekliyoruz...Aydinlanicaz insallah....

 
Upvote 0
Arac 90 bg olan model ise normal olabileceğini düşünüyorum. Eğer 110 yada 105 bg olan model ise baskı balata  bitmek üzere olabilir. Araçta kaçırma falan var ise baskı balatadır. 

 
Upvote 0
@Salih Sayın arac 105 lik yapilan yorumlardan yola cikarak bir ekleme yapmak isterim..1 den 2 ye gecerken ozellikle bi silkeleme vuruntu durumuda yok degil...kacirma durumu yok

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Dizellerde egr ve dpf sorun cıkarabılıyor sıklıkla. Bence bbu işlere vakıf bir yazılımcıya danışmakta fayda var. 2cr ve Mg remaps olabilir.

 
Upvote 0
Arkadaslar kolay gelsin bugun isyerinde bir arkadasimin basina gelen bir hadise hakkinda yorumunuzu rica edicem.

Arkadasimda benim arabanin emsali sayilacak 2014 golf 1.6 tdi manuel 105 binde comfortline var. Araci bende surdum.Arac 1. Ve 2.viteste cok agir gitmeye istegi mecali yok.3.vitesten sonra ise 1.6 turbo dizel formuna kavusuyor sikinti yok.

Dpf den suphelendim herhangi bir sorun yok.Siyah duman yok.Yakit duzenli shell den aliyor.İsiklardan kalkarken bagirtarak da kalktim doblosundan micrasina hepsi yanimizdan ucarak kalkiyor ancak 3.viteste arac kendine geliyor.Nedeni ne olabilir? Degerli dusunceleriniz icin tesekkurler... @Savatage
Aracın yağ bakımı ne zaman ve kaç km önce yapıldı?Baskı balata durumu işin ehli bir ustaya kontrol ettirildi mi?

 
Upvote 0
@Turk0 kis bakimi yeni yapilmis.Baski balata kontrolu yaptirilmamis.Degismesi gerekse soylerdi ustam dio ben de sordum ayni soruyu

 
Upvote 0
@cengizceng Bu tam olarak nasıl anlatılır bilmiyorum sma uygulama aşağıdaki gibi yapılıyor.

Alıntıdır bu yazdıklarım. 

1-Aracımızı çalışır ve durur vaziyette iken sol ayağımızı debriyaj pedalına sonuna kadar basarız.

2-Aracı 1. vitese veya geri vitese takarız.

3-Sağ ayağımızın topuğu ile frene tamamen, ucu ile de gaz pedalına bir miktar basılır.

4-Motor devri 2500-3000 devir civarına getirilir.

5-Sonra yavaş yavaş debriyajdan ayak çekilmeye başlar.

6-Kavrama noktasından sonra aracın motor devri düşüyor ve araç stop ediyorsa baskı ve balata sağlıklı olarak çalışıyor ve kaçırma yok demektir.

7-Eğer araç kavrama noktasını geçmenize rağmen stop etmiyor ve devir çok düşmüyorsa balata bitmek üzeredir.

 
Upvote 0

@cengizceng Bu tam olarak nasıl anlatılır bilmiyorum sma uygulama aşağıdaki gibi yapılıyor.

Alıntıdır bu yazdıklarım. 

1-Aracımızı çalışır ve durur vaziyette iken sol ayağımızı debriyaj pedalına sonuna kadar basarız.

2-Aracı 1. vitese veya geri vitese takarız.

3-Sağ ayağımızın topuğu ile frene tamamen, ucu ile de gaz pedalına bir miktar basılır.

4-Motor devri 2500-3000 devir civarına getirilir.

5-Sonra yavaş yavaş debriyajdan ayak çekilmeye başlar.

6-Kavrama noktasından sonra aracın motor devri düşüyor ve araç stop ediyorsa baskı ve balata sağlıklı olarak çalışıyor ve kaçırma yok demektir.

7-Eğer araç kavrama noktasını geçmenize rağmen stop etmiyor ve devir çok düşmüyorsa balata bitmek üzeredir.
Yorumuna sağlık ancak Dsg kullnıyorum ustadim

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt