Golf 7.5 2017 model 1.0 TSİ 110 yazılım (chip tuning)


farukal

Katılımcı Üye
 
Katılım
29 Eyl 2019
Mesajlar
1,134
Tepkime puanı
1,867
Konum
Samsun
İsim
Faruk AL
Öncelikle herkese iyi akşamlar dilerim. 2017 model hatasız ve özenle kullanılmış bakımları her zaman tam tıkırında ve erkenden yapılmış 1.0 tsi sahibiyim. 
Forumda merak eden bazı arkadaşlarda var konuyu biraz onlar için açtım. Yakın zamanda golfüme yazılım uygulaması yaptık. Uygulamayı yapalı yaklaşık 2 ay oluyor. Yazılım atılır atılmaz konuyu açmak istemedim. Önce bir kullanıp sorun yaşıyor muyum diye bakıp sonrasında konuyu açmak istedim. 
 Stage 1 denilen soft yazılım ile güzel değerler aldık. 
Yazılımı Samsun RaceWerks firması yaptı. Piyasada çok bilinen firmalardan değil. Fakat işini hakkıyla yapan Gps ile süre ölçen temiz firmalardan birisi... 

Gelelim yazılım öncesi ve sonrasına 

Yazılım öncesi : 110 HP manuel

 0-100 = 9.9 saniye 

50-150 = 21 saniye

Yazılım sonrası : 140 HP manuel

0-100 : 7.5 ile 8 saniye arasında değişiyor. 
50-150 : 17 saniye olarak gps verisi ile kaydedildi. 

Aracım 1.6 tdi golfleri yazılım atılmadan öncede rahatlıkla geçiyordu. Dsg veya manuel farketmiyordu. Yazılım sonrası ise ciddi fark açarak ilerliyor. 
Ayrıca yazılım sonra denediğim araçları buraya güncelleme yapacağım. 

Şimdilik denediğim araçlar ; 1.6 tdi golf dsg çok geride kalıyor. 

1.0 tsi 115 hp dsg Seat İbiza 2019 araçta geride kalıyor. İbizalar fabrikadan 115 hp olarak çıkıyor ve fabrika verisi 0-100 olarak 9.5 saniye yani golfe göre hem daha güçlü hem de daha hızlı ve 250 kg daha hafif. Benim aracım manuel ve daha ağır olmasına rağmen ibizayıda rahatlıkla geçti. Burada yazılım firması mı yoksa golf 1.0 tsi mı farklı bilmiyorum fakat güzel veriler elde ettim. 140 lık stock fr veya golfler ile deneyeceğim sonuçları tekrar paylaşırım. 

B3A0476C-CDBC-4BE6-A927-B11CDD47546D.jpeg

7757FC85-4F8E-445C-9FA8-6318566CEE79.jpeg

 
30 bg bana biraz çok gibi geldi 140 olmadığını düşünüyorum tam olarak. 1.2 TSİ aracım için araştırdığımda 110 beygir olan aracım 130 olabileceği söylenmişti stage 1 yazılım ile. Yine de değerler güzel gibi duruyor özellikle 0-100 değeri. 0-100 de ilk 2 viteste saracaktır muhtemelen ama sollamalarda vs fark olması güzel olur diye düşünüyorum. Ben de yaptırmakta kararsızım açıkcası

 
@Musaaksoy Sanmıyorum hocam stockken 115 hp olan yazılımlı ibizayı rahat geçiyor olmasından yola çıkarsak söylenen değerin doğru olduğu kanısındayım. 250 kg daha ağır ve manueliz :) Ayrıca o araç stock halde bir tık daha güçlü yazılımlı halide daha güçlü olmalı...  Aracımda farklı olarak orta susturucu iptali var fakat etkilemeyeceği söyleniyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Dyno verisi var mı hocam?

SM-G980F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@ltftaha GPS ile öncesi ve sonrası süre almak ( aynı yol, iklim ve sürücü koşullarında tabiki ) daha güvenilirdir. Dynolarda yanılma olabiliyor.

 
@ltftaha dynolarda 200 hp bile yapabilirsiniz bu aracı hocam :)  biz gps ile ölçtük aracı ben kullandım aynı tarzda sürüş yaparak test aldık. Kullanılan cihaz markası P gear gps... 

image.jpeg

 
Bende Ecumasters’da 1.6 tdi aracima yazilim attirdim soft yazılım. 90 bg’den 125 bg’ye çıktı ve keske ilk aldığım gun yaptırsaymışım dedim. Acayip fark oldu. Rampada 2’de bagira bagira cikmak yerine 3’de bagirmadan rahat rahat cikabiliyorum. 1’den 2’ye vites atarken dusuk devirlerde araba kafa atıyordu ve silkeleniyordu. Ani Sollamalar zaten vasat durumdaydı. Arabayı zorlamadan araba bişi yapmıyordu. Yazılım sonrasi neredeyse araba benimle neden basmıyorsun diyor. Basmiyorum cunku gereksiz her zaman basmak. İse giderken minimum yakit tuketimim baslangic verisi olarak 4.9’un altina dusmezken 4.4’e kadar dustu ortalamam. Basmazsaniz ve yuksek devirlerde kullanmazsaniz araba yazılım sayesinde yakit tuketimini azaltılıyor diyebilirim. 

 
Arkadaşlar yazılım konusunda pek bilgi sahibi değilim. Sizin konu başlığı altında yazdıklarınız kadarını biliyorum desem doğru olur.

Bence konu altına değerlerin analizinin yanı sıra bu yazılımın araç için ne gibi avantaj ve dez avantajları var kullanıcı yorumu olarak yazabilirsek benim gibi konuya hakim olmayan diğer forumdaşlarda bilgili sahibi olmuş olur.

Ayrıca bu yazılım olayı aracı garanti dışı vs. bırakıyor diye biliyorum. Bu konuda da aydınlatırsanız memnun olurum. 

Şimdiden teşekkürler.

 
Arkadaşlar yazılım konusunda pek bilgi sahibi değilim. Sizin konu başlığı altında yazdıklarınız kadarını biliyorum desem doğru olur.
Bence konu altına değerlerin analizinin yanı sıra bu yazılımın araç için ne gibi avantaj ve dez avantajları var kullanıcı yorumu olarak yazabilirsek benim gibi konuya hakim olmayan diğer forumdaşlarda bilgili sahibi olmuş olur.
Ayrıca bu yazılım olayı aracı garanti dışı vs. bırakıyor diye biliyorum. Bu konuda da aydınlatırsanız memnun olurum. 
Şimdiden teşekkürler.
Hocam araçlar fabrikadan emisyon kısılabildipi kadar motor en kötü koşulda sıkıntısız çalışabilecek şekilde ayarlanıyor. Bunu 2cr rsa gibi işini araca göre 0 dan yapan her araca aynı yazılımı atmayan firmalara yaptırırsanız herhangi ekstrem bi durum olmayacaktır. Ama kimse gatanti veremez kul yapısı sonuçta yaxılım olmadan da sıkıntı çıkıcaktır yazılım yapıldıktan sonra olur ondan bilirler vs . Konu eski yukarda dyno verisi istemişim onuda kaç beygir veriyor diye değilde beygir tork eğrisi düzenli mi nerelerde artıyo kaç devirde düşüyo vs diye istemiştim.

SM-G980F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bende Ecumasters’da 1.6 tdi aracima yazilim attirdim soft yazılım. 90 bg’den 125 bg’ye çıktı ve keske ilk aldığım gun yaptırsaymışım dedim. Acayip fark oldu. Rampada 2’de bagira bagira cikmak yerine 3’de bagirmadan rahat rahat cikabiliyorum. 1’den 2’ye vites atarken dusuk devirlerde araba kafa atıyordu ve silkeleniyordu. Ani Sollamalar zaten vasat durumdaydı. Arabayı zorlamadan araba bişi yapmıyordu. Yazılım sonrasi neredeyse araba benimle neden basmıyorsun diyor. Basmiyorum cunku gereksiz her zaman basmak. İse giderken minimum yakit tuketimim baslangic verisi olarak 4.9’un altina dusmezken 4.4’e kadar dustu ortalamam. Basmazsaniz ve yuksek devirlerde kullanmazsaniz araba yazılım sayesinde yakit tuketimini azaltılıyor diyebilirim. 
agâh kardeşim senin elinin altında bir nimet var. 90 hp'den 190-200 hp'ye yükseltebilirsin. garret 1449vz turbo alıp taktıracaksın. yazılımla hoop en az 190 hp olacak. sonra stok Polo GTi'larla bile yürürsün. 1.6 TDi motorlar candır. Aynı 1.9 PD tdi motorların kıymetlendiği gibi, yıllar sonra 1.6 TDi'lar da kıymete binecek.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt