CVT şanzıman nasıldır ?


Yigit3735

Üye
Katılım
24 Nis 2016
Mesajlar
297
Tepkime puanı
133
Konum
Şanlıurfa
İsim
Yiğit Öz
Cümleten selamla arkadaşlar,

Manuel vites golf sahibiyim. Honda civic cvt şanzıman araca geçmeyi düşünüyorum.

Sizin fikirleriniz nelerdir ?

Cvt şanzıman üzer mi bizi ?

 
Benim bildiğim zdf şansıman iyi civiclerde

 
dsg kadar performanslı değil. vites uzuyorda uzuyor. özellikle bir çok rs sürücüsü manueli çıktıktan sonra otomatik rs lerini satıp manuel rs aldılar.

 
Konfor ve performans anlamında biraz üzebilir fakat çok sağlamdır genelde, manuel gibi kullanılabilir ama cidden performansı düşük

 
Şanzımanda vites yok, bitmek bilmeyen bir süpürge sesi gibidir. Genel olarak çok tercih edilen bir araç. Bende manuel vites golf 7 sahibiydim. Bu yaz civic, astra sedan ve elantra arasından otomatik elantra yı tercih ettim çok memnunum (asfalt sesi hariç bu golf ten biraz fazla. Ancak civic, corolla ve elantra yol sesi açısından aynı. Astra sedan da ses olayı az).

 
Sağlam fakat bence çok kötü bi şanzıman hele ki dsg ile performans anlamında kıyas dahi edilemez.sonsuz vites döngüsüne sahip ara hızlanmalar vs çok kötü..araç sollamada falan ciddi manada tereddüte düşürecek tipte bi şanzıman..şahsen kullanacağım son otomatik şanzıman tipidir.

 
Hiç scooter motor kullandınız mı? Aynısı. Performans olarak tatmin etmez. Ancak sorunsuzluk ve özellikle şehir içi kullanımda çok rahat ettirir. Herhangi bir vites geçişi olmadığından şehir içi çok konforlu olur, yalancı oran verip vites geçiş hissi oluyor ama tabi yapay bir his. Bol şehir içi ve trafikli kullanım da tercih edilebilir. 

 
Ne beklediğinize göre değişir. 

Öncelikle cvt iki kasnak arasında bir kayıştan oluşan cok basit bir sistemdir. Genel olarak ariza yapan narin bir sistem değildir.

Haliyle dişli sistemi bulunmadığı icin herhangi bir vites geçiş hissiyati sarsıntı durumu olmaz. Sehiriçi kullanim icin cok idealdir.

Fakat birde madalyonun diger yüzü var. Kickdown yaptığınız da devir redline a yakin bir yere gelir ve sabitlenir ve cvt de ki kaynağın oranlari degiserek adeta araba şanzımandan hızlanır. Bu durum ise sürüş hissiyatını cok baltalıyor. Ve performans düşüşü sergiliyor. 

Bazi firmalarda sanal bir oran belirliyor sanki disli varmis gibi ve manuel kullanimda o oranlari kullaniyorsunuz ve bir nebzede olsa surus hissiyatini iyilestiriyor fakat yine bir dsg ayarinda değil.

Örneğin toyotadaki cvt de manuele cekip bir de sport tusuna basınca araç daha hevesli oluyor. Pedal shifti olan 7 oranli bir sanziman karsiniza cikiyor ve sürüş hissiyati cok ciddi oranda artıyor. 

 
Yazın yıkamacıya honda geldi sıfır almış birisi nese hayırlı olsun vs arabayı incelemeye başladık bagaj kapağını açtım kapağın altında arkada kablolar sarkıyor adamlar gizleme gereği bile duymamışlar kapattım ve ...



 
Honda hayat onda ama CVT'de değil? Özellikle performanslı kullanım ve hissiyat seviyorsanız tercih etmeyin.

Şehir içi ve sürekli trafikli bir rotanız var ise sorunsuzluk ve konfor açısından tercih edilebilir.

Daha önce görüşlerimi CVT şanzıman alınır mı makalesinde paylaşmıştım.

 
Teşekkür  ederim cevaplarınız için. Benim bir araçtan beklentim;  güvenlik. süreklilik yani yolda bırakmasın  ve konfor. Amacım hicbir zaman performans olmamıştır. 

Cvt 'den beklentim, bana arıza çıkarmasın  yeter diyebilirim.

ani hızlanmalarda yetersiz kalması. ışıklardan kalkınca egeaya bile yetişemiyormuş vs bunlar benim için önemli değil. ben 1.2 tsi sürüyorum 4bucuk yıldır, ilk sahibiyim. tırdan bile sellektör görmüşlüğüm vardır =) ısıklarda o önünüzde aheste kalkan benim gibiler =)

midline plus golften sonra elegance paketteki donanımlar, özellikler çok iyi geldi gözüme. led far, hız sabitleyci, cam tavan vs...

Neyse arkadaşlar tekrar ellerinize sağlık değerli görüşleriniz için. . 

son olarak tabiki en önemlisi bakım masrafları. honda cvt yazınca şikayet sitelerinde yazılanlar gerçekten korkunç.  okuyunca vazgeçtim. benim canım manuel golfüm dedim =)

tabi bir de hondanın fahiş periyodik bakım ücretleri.

tüm bunları toplayınca vazgeçer gibi oldum. bir de siz değerli dostlara sormak isteidm. Saygılar

 
@bf417 aynen hocam aynı olayı görüp bu araba daha bitmemiş diyesim gelmişti. Parçalar da acayip kalitesiz gelmişti. Şahin misali

 
Cvt sorunsuz sorunlu şanzıman.Belki arızayı en az çıkaran şanzımanlardan biridir ama performans tüketim açısından da beterdir.yeni nesil otomatiklerde vites geçişleri adeta kusursuz gibidir.vw dsg ile buna çok öncelerde geçiş yaptı diğerleri ise geriden geldi.

Araçlarda donanıma önem vermek bazen sadece göz doygunluğu gibi geliyor bana. 2015 confortline golfumde park sensoru yagmur ve far sensoru hiz sabitleme vs hic biri yok 

İhtiyac duydugum sadece yagmur sensoru ve bluetooth geri kalanlar bana olmasa da olur dedirtiyor fiyatına ve kalitesine bakarak aracimin

 

Silah zoruyla alınacaksa

Hadi otomatik hevesine CVT  yi alın

Honda kalsın aman uzak olsun.

Civic in Efsane kasası 2006-2012 

Karizmada top yaparken ?

Güncel civic te durum malum?

 

Geri
Üst Alt