GOLF 7 / 7.5 Motor Yağı İncelemesi, Araştırma, Değerler ve Tecrübeler Paylaşım Konusu


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

esucsuz

Üye
Katılım
27 Kas 2018
Mesajlar
81
Tepkime puanı
130
Konum
Bursa
İsim
Emirhan
Öncelikle Herkese Merhabalar,

2017 Golf 7.5 1.6 tdi Highline Manuel araç sahibiyim, Bursa'dan yazıyorum.

Daha önce filtreler konusunda yaptığım araştırmayı yazmıştım. Yine uzun zaman defalarca araştırdığım konuyu yardımcı olmak için ve uzun olarak paylaşacağım.

Malum Doğuş Otonun fiyat politikası yüzünden mecbur dışarıda bakım yapmaktayız ve en önemli konu Motor Yağı.

Faturalarda gördüğümüz ve bize söylenen Doğuş Otonun kullandığı ORJİNAL diye nitelendirdiği yağ CASTROL EDGE PROFESSIONAL LONGLIFE III 5w30.

Castrol bu yağı 'PARAKENDE' olarak satmamakta, nedeni sorulduğunda fazla talep edilmemektedir denmekte Castrol tarafından. Tabi ki kimse buna inanamaz. Bu Doğuş Oto ve Castrol arasında yapılan bir Satış Politikasıdır. Bu yağı Türkiye'de parakende alamamaktayız ancak yurtdışından amazon gibi sitelerden temin etmekteyiz, ancak bunun da güvenilir ve artık FİYAT olarak makul olduğunu düşünmüyorum.

EEE, O Zaman ne yapabiliriz. Yağların değerleri ne anlama geliyor, bizim için hangisi önemli ona bakmalıyız.

1. Sentetik Durumu; Yağların üzerinde Tam Sentetik (Full Sentetik) veya %100 sentetik yazmaktadır. Tam sentetik tam olarak emin olmamakla beraber ve Motor Yağı spesifikasyonu ve limitlerine ulaşamasam da örneğin %97'nin üzerinde ise tam sentetik geçmektedir.

%100 sentetik olan sadece MOTUL, Tam sentetik Liqui Moly, Castrol, ve Shell'dir.

2. Önceliğimiz Viskozite Değeri. Yani Akışkanlık; Vizkozite değeri arttıkça akışkanlık azalmaktadır. Absürt Örnekte suyun viskozitesi 1 ise balın ki 3'tür gibi düşünelim.

5w30 yağlar için bakılacak olursa; Vizkozite değerlerinde 40 C, 100 C ve Genel Index değerlerine bakmalıyız. Unutmamalıyız ki değer ne kadar düşük olursa o kadar akışkan ve bizim için iyi olmaktadır. 

Özellikle Vizkozite 40 C sıcaklık bence çok önemli çünkü motor soğukken ilk yağlama hızlı olmalı ve yağ akışkan olmalıdır.

0w30/0w20 yağlar için ise; Genel olarak 40 C ve 100 C'de viskozite değeri daha düşük olsa da Genel Index değeri yüksektir. Yani motor soğuk iken daha iyilerdir diyebiliriz.

3. Değerimiz Flash Point (Yanma/Parlama Noktası); Bu değer ne kadar yüksek olursa motor ısındığında yağın özelliğini kaybetmemesi konusunda artısı vardır diyebiiliriz.

4. Değerimiz Sülfat Külü ve TBN(Katık) oranı; Bu değerler ne kadar düşük olursa, motordaki, egzozdaki tortu ve kurum o kadar az olur diyebiliriz.

VW'nin 504/507 specific değerini sağlayan yağlar hangileri ve hangi markaları daha önde bulundurmalıyız.

Öne çıkan yağ markaları; Motul, Liqui Moly, Castrol, ve Shell'dir.

Şimdi teker teker sizlere her markanın kendi sitelerinde spesific motorumuza uygun yağları, teknik verilerini paylaşıyorum. Siz de yorumlayabilirsiniz yukarıda anlattığım veriler doğrultusunda.

MOTUL: MOTUL SPESIFIC 504 507 5w30   ///////   MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5w30

(Bu arada Motul 8100 X-Clean+ 5w30'un EFE versiyonu çıkmış bulunmakta, değerleri daha kötü olduğu için değerlendirmeye alınmamaktadır yazımda)

Motul' un sitesinde aracınıza uygun yağı seçebilirsiniz, yağ seçiciden.

Ekli dosyayı görüntüle 40597

Ekli dosyayı görüntüle 40598

MOTUL: MOTUL SPESIFIC 504 507 5w30   ///////   MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5w30 TEKNİK VERİLER

Ekli dosyayı görüntüle 40599

Ekli dosyayı görüntüle 40600

Ekli dosyayı görüntüle 40601

Ekli dosyayı görüntüle 40602

LIQUI MOLY: TOP TEC 4200 5w30   ///   LONGLIFE III 5w30

Liqui Moly' nin sitesinde aracınıza uygun yağı seçebilirsiniz, yağ seçiciden.

Ekli dosyayı görüntüle 40603

Ekli dosyayı görüntüle 40604

LIQUI MOLY: TOP TEC 4200 5w30   ///   LONGLIFE III 5w30 Teknik Verileri

Ekli dosyayı görüntüle 40606

Ekli dosyayı görüntüle 40607

CASTROL

Doğuş Oto'da kullanılan yağ Castrol Edge Professional LongLife III 5w30 (Parakende satılmayan)   ///   Castrol Edge II 5w30 (Parakende Satılan En Yakın Spesifikasyonda) Teknik Veriler

Ekli dosyayı görüntüle 40608

Ekli dosyayı görüntüle 40609

Ekli dosyayı görüntüle 40610

Ekli dosyayı görüntüle 40613

***Son Zamanlarda fazla miktarda türeyen ve internette satılan ORJİNAL denen ama faturası dayanağı olmayan, teknik verilerine ulaşmadığım, gerçekten ucuz olan ve tavsiye etmediğim ancak herkesin bilgisi olması için paylaştığım bu yağ;

Ekli dosyayı görüntüle 40614

VE

Son Zamanlarda çıkan habere göre 2021 yılında Doğuş Otonun Tercih Edeceği Shell 0w30 Yağların Teknik Özellikleri (Hatta 0w20 kullanabileceği)

Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w30   ///   Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30 

Ekli dosyayı görüntüle 40615

Ekli dosyayı görüntüle 40616

Ekli dosyayı görüntüle 40617

Şimdi değerlendirecek olursak özellikle uyarmak istiyorum yukarıda satışta orjinal yağ olarak belirtiltien VW 5w30 LongLife Motor Yağı 5lt GRİ ŞİŞE (Seat, Skoda, Audi) olan yağın faturası, teknik verileri yoktur. Satıcıya sorulduğunda orjinal Almanya'dan gelmektedir diyor. Hatta bu yağların birinde yorumda görebilirsiniz satıcı biz yurtdışından varillerle getiriyor burada paketliyoruz üretim tarihi önemli değil dediğini gördüm.

Mantık olarak da 5litre 145-150 TL'ye yağ satabiliyorlarsa insan bir durur düşünür. Almak isteyenlere dikkatli olsun. Şahsen ben aracıma bu yağı koymam.

Diğer markalara bakıldığında ise;

Shell'in 0w30 yağlarında düşük sıcaklıkta viskozitesi daha düşük ve daha akışkan iyi görünebilir ama genel vizkozitesinin daha yüksek olduğunu görüyoruz, yani şahsi yorumum motor ısındıkça motorun biraz daha zorlanacağını düşünüyorum yüksek sıcaklıkta, genel akışkanlığı düşük olduğu için.

Ana Markalarımızda ise;

Motul, Liqui Moly ve Castrol arasında en iyi viskozite değeri, %100 sentetik olması, Parlama Noktası ve Sülfat Külü ile TBN değerlerine kağıt üzerinde bakıldığında teknik veriler açısından en iyisi MOTUL gözükmektedir.

Şahsi tecrübemi paylaşacak olursam daha önceden Doğuş Oto'ya 2 defa bakıma girdim ve orada Castrol Longlife III 5w30 kullandım.

Dışarıda yaptırdığım ilk bakımda MOTUL Spesific 504 507 5w30 kullandım ki kağıt üzerindeki teknik veri olarak en iyisi olduğu için tercih ettim ve MEMNUN KALMADIM.

Şöyle ki; 6 ile 8 ay arasında 15000 km yi tamamlıyorum. Ben de aracımı bakıma 16000-17500 km de bir bakıma sokuyorum. Doğuş otoda bakım yaptırdığımda 15000 km yi aştığımda hiç bir problem ile karşılaşmadım ancak Motul Spesific 504 507 5w30 kullandığımda 15000km'yi geçtiğimde araç RESMEN gitmiyordu, 130 km hızın üstüne çıkmakta zorlanıyordu ve MOTOR BAĞIRIYORDU.

Dayanıklılık bakımından Motul Spesific 504 507 5w30, Doğuş Oto Castrol LongLife III 5w30'un performansından düşük kaldı.

Ayrıca soğuk havalarda Motul Spesific 504 507 5w30, orjinal Castrol a göre daha şangırtılı çalışıyordu.

Ancak yağ değişiminde rengi Castrol e göre daha iyiydi.

1 hafta önce tekrar aracımı bakıma soktum ve yine kağıt üzerindeki verilere bakarak, tekrar denemek için bu sefere MOTUL'un 8100 X-CLEAN+ 5w30  yağını tercih ettim. İlk izlenimlerim Motul Spesific 507 507 5w30 ve Doğuş Oto Castrol LongLife III 5w30' a göre soğuk havalarda şangırtı sesi daha az, hatta şu ana kadar duymadım ama havalar soğuduğunda daha iyi tecrübe edeceğim.

Konuyu güncel tutacağım ve MOTUL'un 8100 X-CLEAN+ 5w30'un dayanıklılığı ve soğuk performansını bir daha ki bakıma kadar takip edeceğim ve tecrübemi paylaşacağım. Eğer bundan da memnun kalmazsam;

Liqui Moly deneyeceğim.

Bu konuda ise iki seçenek var. TOP TEC 4200 5w30, LONGLİFE III 5w30'a göre daha ucuz. Teknik verilerde fazla bir fark görünmüyor.

Liqui Moly Türkiye Distiribütörünü aradığımda kendileri tarafıma aralarında çok fark olmadığını, LONGLIFE III 5w3'un daha pahalı olduğunu fiyat farkı ve özellik olarak çok fark olmamasından dolayı daha az getirdiklerini söylediler. Ama önceliğim LONGLIFE III 5w30 olacak.

Eğer Liqui Moly'den de verim alamazsam piyasada bulabileceğim CASTROL EDGE LL 5w30' a döneceğim ki nedeni dayanıklı olması ancak tabi dayanıklılık konusunda bunu da denemedim sadece Doğuş Oto'da kardeşi Castrol Edge Pro LLL 5w30 un dayanıklılık performansından memnun kaldığım için döneceğim ki kağıt üzerinde ikisinin teknik verilerinin neredeyse aynı olduğunu gördüğüm için.

DİĞER BİR SORUN İSE ALDIĞIM YAĞ ORJİNAL Mİ?

Bazı satın alma yorumlarında evet orjinal arkada çift etiket, altını kaldırınca diğer etiket çıkıyor ya da hologramı var olarak görüyoruz ANCAK bunu yapmak en kolayı günümüz teknolojisinde ve taklit edilebilir.

PEKİ NASIL ANLAYACAĞIZ YADA İNTERNETTEN GÜVENİP NASIL ALACAĞIZ?

Ben internet sitelerinden alışveriş yaparken öncelikle satıcılara bakıyorum ve güvendiğim Altun Petrol veya Tozlu Madeni yağ satıcı isimlerini tercih ediyorum.

Ya da benim yaptığım gibi; ürün gelir, faturası gelir, faturasına bakılır ve distiribütor aranır. 

Şöyle ki ben ilk Motul yağını aldığımda, Motul Türkiye distiribütorünü aradım ve internetten yağ aldığımı fatura adı X olan firmanın sizin bayiniz olup olmadığını öğrenmek istiyorum dediğimde kendileri sağolsunlar cevapladılar ve evet bizi bayimiz güvenebilirsiniz şeklinde cevap verdiler.

Bu araştırmayı yapmam belki 1-2 ayımı aldım ve okuyup incelemek hoşuma gidiyor.

Ben de bir Golf sahibi olarak sizlerle paylaşmak istedim, yardımcı olmak ve herkesin bu bilgilere ulaşmasını istedim ve emin olun ekran görüntüleri almak, incelemek, bu yazıyı yazmak 4-5 saatimi aldı iyi bir şekilde açıklamak için. Daha önce de filtreler ile ilgili aynı şekilde bir konu açmış ve paylaşmıştım.

Bu kadar emeğe artık bir teşekkürü çok görmeyin derim :)

Benim de karşılatığım problemlerde sorularda siz de yazar beni ve herkesi bilgilendirirseniz sevirim.

İyi Forumlar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bilgilendirme için teşekkürler. Peki Mobil 1 5w30 Esp hakkında ne düşünüyorsunuz? Ben hep kendi aracımda kullanıyorum ve çok memnunum. İlk dizel aracımda da kullanmıştım ve aynı memnuniyetim devam etmekte. Liqui Molly Vs Mobil 1 size göre hangisi daha iyi???

 
@Baho_34 

Bilgilendirme için teşekkürler. Peki Mobil 1 5w30 Esp hakkında ne düşünüyorsunuz? Ben hep kendi aracımda kullanıyorum ve çok memnunum. İlk dizel aracımda da kullanmıştım ve aynı memnuniyetim devam etmekte. Liqui Molly Vs Mobil 1 size göre hangisi daha iyi???
m1.JPG

m2.JPG

Teknik özelliklere bakacak olursak Mobil 1 ESP için; Genel Viskozite Index i, Parlama noktası ve Sülfat Külü oranları iyi ancak, Düşük Sıcaklıktakı Viskoziteleri yani akıcılığı düşük ve motorun ilk çalışmadaki performansı düşük. Yani soğuk havalarda ve motorun ilk çalışmasında iyi değil, ama motor sıcakken performansı iyi. Benim tercihim Liqui Moly olurdu.

Ama dayanıklılık önemli tabi, verilere göre dayanıklı gözüküyor. 15000km yi biraz 1500-2000km geçirip yağın dayanıklılığına ve performansına bakmak lazım o zaman gerçek hissedilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
%100 sentetik olan sadece MOTUL, Tam sentetik Liqui Moly, Castrol, ve Shell'dir.
Bilgi için teşekkür ederim. Ellerinize sağlık.

%100 sentetikle tam sentetik aynı değil mi ki ayırt ettiniz?

 
@farukal yukarıda paylaştığım teknik verilere göre kağıt üstünde viskozite vb değerleri daha iyi olduğu için motul u 1. Sırada tercih ettim

 
@Terms hocam Türkiye’de de bazı malzemeler örn %95 üstü ise tam sentetik KABUL EDİLMEKTE, dünyada da öyle, %100 sentetik dediklerinde diğer mineral yağ oranı sıfır demek

 
Elinize sağlık foruma gelen ve yağ bilgisi almak isteyen herkese cevap niteliğinde...(Liqui Moly kullanıcısı olarak çok memnunum)

 
@esucsuz Hepsi bir arada, güzel çalışma olmuş. Elinize sağlık, bende 2 bakımdır Motul 8100 X-CLEAN+ 5w30 kullanıyorum. 10000 km de bir değiştiriyorum yağı. Soğuk yada sıcak performansı olsun şikayetim olmadı. 

Hatta eski Astra aracımın son 3 bakımında da Motul (Motul 8100 X-Clean FE 5W30) kullandım, 1.3 CDTI araçta da gayet iyiydi performansı. Motul'den öncede bir bakım Mobil 1 ESP kullanmıştım. Mobil'den Motul'e geçişte öyle çok fark hissetmemiştim ama. İkisi de iyiydi gayet.

Motul yağlarımı da Altun Petrolden alıyorum, bir sıkıntı yaşamadım.

 
@superkartal evet ben de motul 504 507 den memnun kalmadım 8100 XClean+ 5w30 deniyorum bakalım

Ama ben genelde 15000 km geçiriyorum bakımda, bakalım dayanıklılığı ne çıkacak

 
Dışarıda yaptırdığım ilk bakımda MOTUL Spesific 504 507 5w30 kullandım ki kağıt üzerindeki teknik veri olarak en iyisi olduğu için tercih ettim ve MEMNUN KALMADIM.

Şöyle ki; 6 ile 8 ay arasında 15000 km yi tamamlıyorum. Ben de aracımı bakıma 16000-17500 km de bir bakıma sokuyorum. Doğuş otoda bakım yaptırdığımda 15000 km yi aştığımda hiç bir problem ile karşılaşmadım ancak Motul Spesific 504 507 5w30 kullandığımda 15000km'yi geçtiğimde araç RESMEN gitmiyordu, 130 km hızın üstüne çıkmakta zorlanıyordu ve MOTOR BAĞIRIYORDU.

Dayanıklılık bakımından Motul Spesific 504 507 5w30, Doğuş Oto Castrol LongLife III 5w30'un performansından düşük kaldı.

Ayrıca soğuk havalarda Motul Spesific 504 507 5w30, orjinal Castrol a göre daha şangırtılı çalışıyordu.

Ancak yağ değişiminde rengi Castrol e göre daha iyiydi.

Bu konuda ise iki seçenek var. TOP TEC 4200 5w30, LONGLİFE III 5w30'a göre daha ucuz. Teknik verilerde fazla bir fark görünmüyor.

Liqui Moly Türkiye Distiribütörünü aradığımda kendileri tarafıma aralarında çok fark olmadığını, LONGLIFE III 5w3'un daha pahalı olduğunu fiyat farkı ve özellik olarak çok fark olmamasından dolayı daha az getirdiklerini söylediler. Ama önceliğim LONGLIFE III 5w30 olacak.
Güzel ve detaylı yazınız için kendi adıma teşekkür ederim.. yazıda gayet güzel bilgiler var, güzel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık..,

Yazınızda Motul Specific 504 507 5w-30 kullandığınızı ve yağ değişiminde Motul yağın rengi Castrol 'e göre daha iyiydi demişsiniz., (ve bunu olumlu birşey gibi yorumlamışsınız)

Yağın renginin iyi olması tam aksine kötü bişeydir., yağ eskidikçe kararması gerekir., Şayet eskiyen yağ veya ömrünü tamamlayan yağın rengi halaa iyi durumdaysa o yağ görevini yapmıyor demektir., yağ motorun içini temizledikçe rengi kararır., hatta bir süre sonra siyahlaşır., rengi kararmayan veya az kararan yağ görevini yapamıyor demektir, ve o yağdan uzak durmak gerekir.!! bu motul den ziyade (motul zaten iyi bir yağ markası) aldığınız yağdan kaynaklı bişey olabilir., sahte olabilir vs..

Km artıkça yağ kararır, git gide koyulaşır., son zamanlarında da iyice siyahlaşır., aksi bir durum varsa o yağ motora yararı değil aksine zararı var demektir.. (bilginiz olsun diye söylemek istedim)

Pahalı olan Liqui Moly LongLife III 5w-30 yağ için Türkiye Distiribütörünü aradım demişsiniz., tam olarak hangi firmayı aradınız..?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Geri
Üst Alt