Golf 1.0 tsi motor hakkında


cengizceng

Üye
Katılım
19 Eki 2020
Mesajlar
142
Tepkime puanı
59
İsim
cengiz
Arkadaşlar herkese merhaba. 1.0 tsi motorların ömrü ne kadardır? 1.0 tsi motorların ömrü az olir diyenler var? 1.0 tsi kullanıcıları olarak sorun yaşayan varmı? 1.0 tsi motorun az veya çok ömürlü olması ile ilgili teknik behiye sahip olan varmı? Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.saygilarımla  

 
Bende 1.2tsi motor alacağım zaman endişelerim vardı

Bir tarafta vw ag diğer tarafta fındık motor diyen civic sahibi tayfa

İyi ki almışım zamanında 300 binde ilanlar var şu an 8 yıl oldu

 
Tamamen bakımına ve kullanımınıza bağlı olarak değişebileceği gibi, motordan ne beklediğinize bağlı. Yüksek devir seven ve sürekli agresif kullanan biriyseniz 1.0 uzun kullanımda sizi üzebilir. Sakin kullanım ve dizel masraflarından uzak, şehiriçi ideal yakıt tüketim değerleriyle gezmek istiyorsanız gayet yeterli ve güzel bir motor. 1.2 TSI kadar hatta daha verimli.

 
@cengizceng Hocam 1.0 ve 3 silindir motor kafanızda nasıl canlanıyor bilmiyorum ama şehir içi-şehir dışı yolda bırakmaz merak etmeyin. Saatlerce nonstop dip gaz gitmeyecekseniz bu motordan korkmanıza gerek yok :)

 
@Negatiwe sizin araç şuan kaç bin kmde
970 km henüz binlik olmadım

Ama eşimde 1.0tsi polo var

Yakıt tüketimi, performans vergi avantajı vsvs

Siz ne istiyor bekliyorsunuz bu motor nelere cevap verebiliyor?

Uzun süreli çok kmli ekonomik düşünüyorsanız dizel gibi olmayacaktır.

 
9 aydır kullanıyorum. Bir çok kerede il dışına çıktım yakıtı çekişi çok ideal. Kısa ömürlü olduğunu  düşünmüyorum. Bakımları düzgün yapıldıktan sonra kronik bir problemde duymadım.

 
Motor ömrü konusu silindir hacminden bağımsız bir konudur. Aracın kac silindir olduğunun da burada bir önemi yok. 3 silindir kullanımı birçok markada oldukca yaygınlaştı hatta ford 1.5 ve yeni corolla 1.5 benzinli araclar artık 3 silindir. Bmw de dahi var.

Açıkcası benzinli turbo motorlar ilk üretimlerde oldukca sıkıntılıydı vw tsi 1.4 160lıklar 20 30 bin kmlerde dahi piston kırması ile beraber motor iflas etmis oluyordu. Ayni durum 1.4 T opellerde , 1.2 puretech motorlarda da olduğunu forumlarda cok görürsünüz.  Sonrasında yazılım güncellemeleri,motor degisimleri yolu ile sorunlar çözüldü. Aslında mühendisler de aldıkları bu olumsuz dönüşlerle gelişim sağladılar. Konuyu bizim Tsilar getirecek olursak sonraki yıllarda çıkan 1.2 ve 1.4 tsi larda böyle bir sorun genel olarak yok. Bu motorlarda benim gördüğüm en fazla şikayet yağ tüketiminin yüksek kmli araçlarda yada genellikle performanslı kullanımlarda normalden biraz fazla olduğu.Ben 1.2 aracımda bir sıkıntı yaşamadım. Turbo benzinli araçlarda her 15bin kmde 1lt yag eskilmesi de normal kabul edilir.

     Yabancı forumlardan okudugum kadarıyla 1.0 tsi lar bu konuda daha iyi hatta kitapçığında 0/20 gibi incecik bir yağın kullanılması tavsiye ediliyor. 1.5ler yeni ve apayrı bir teknoloji onlarla ilgili bi araştırmam da olmadı. 

Kısacası motor ömrü benzinli-dizel turbo-turbosuz dan ziyade fabrikada nasıl dizayn edildiği, kullanılan motor parçalarının yüksek basınçlara dayanımı gibi konulardır.  2000cc olup milletin ocağına incir agacı diken farklı motorları da araştırabilirsiniz .

Asıl önemli olan konu ise özellikle ikinci el alacaksınız o motorun nasıl kullanıldığı bakımlarının düzenli yapılıp yapılmağıdır. İsterse en sorunsuz motor olsun ucuz diye kalitesiz yağ kullanırsan yada kaliteli diye düşünüp de sahte yağlara denk gelirsen o motordan birsey bekleme. Sanayide antifiriz  yerine musluk sularını foşur foşur motora doldurtursan o suyun geçtiği yerler kireçlenir paslanir  hatta çürür bile.

Daha fazla uzatmadan 😃1.0 tsi ile ilgili motor ömrü konusunda aklına birsey gelmesin ben de almadan bu konuya cok takılmıştım sagolsun buradaki dostlarımıza sorduk sorusturduk sonrasında kullandıkça da alıştık. Özellikle ilk marşı biraz sesli ve tiresimli olur sonrasında cok keyifli bir makinadır. 1.0 tsi 110beygir 200 tork daha ne olsun.Kayınçom  qashqai aldı arac 1.3 motor olmasına ragmen 160hp 270 tork ve bu motor reno nissan mercedes ortak üretimi. Artık küçük hacim dusuk tüketim yuksek performans devri. Sağlıcakla 👋

 


Geri
Üst Alt