Akü Esnafı


@Savatage aynı akü 2017 aracımda vardı tam 3 yıl sonunda bitti araç servis bakımlı olduğundan indirim yapacağız deyip 230₺ ye yenisiyle değiştirdiler. Bu arada akü fiyatı 230₺ değil sökme takma ölçme kontrol parasıymış faturada gördüm. Siz en iyi markayı taktırmışsınız 5 yıl kafa rahat binersiniz.

 

@Savatage Benim araçtada Banner EFB vardı.
4,5 yıl dayandı orjinal akü.

Bende apaydınlardan geçtiğimiz yaz n11 indirimleri ile hatırlayabildiğim kadarı ile 580TL civarına Varta N70 almıştım.

35 yıldır araç kullanırım sonradan alınan hiçbir Akünün fabrika montajı gibi 4-6 yıl gittiğini görmedim.
Sonradan takılan aküler 3-3,5 yıl dayanıyor en iyi ihtimalle.

Yeni akünüz hayırlı olsun Hocam.

 
Bir yıldır S/S çalışmıyordu servisi aradığımda agm aküye 1800tl fiyat aldım ısrarla sormama rağmen akünün markasını söylemediler bizde marka olmaz dendi büyük ihtimal çançinçon marka ekonomik üründü, adama soruyorum varta agm mi hayır ya da evet demiyor bizde marka olmaz, sinirden nasıl telefonu kapattığımı bilmiyorum, o an 100 lira dese gitmeme kararı aldım sanayide ölçtürdüğümde 10.2  çıktı normalde sıfır akü 14 çıkıyor, varta agm yi 1100 e taktırdım 5 km sonra S/S çalışmaya başladı. Bu zamana kadar S/S hiç kapatmadım bakalım bu ne kadar gidecek.

 
Yanlis bilmiyorsam aku 3 yil garantili, eger araciniz servis bakimli olsaydi simdi ucretsiz degistirebilirdiniz serviste.

bu arada bence akude bir hata var, bu kadar surede bitmesi normal degil, araci alali 2 seneyi gectim her turlu ekstrayi kullaniyorum saha star stop vs soru olmadi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@metinkar  aynı fiyat çekilince mecbur akıl vartaya kayıyor.

Varta 700 ken 

Mutlu 550 çekse ?? (En dip 650 çekiyorlar 70 lik efb ye mutlu için)

Mutlu kötü akü değil 

Araç 12 yıl daha bende olduğuna göre illa mutluyu da deneriz .

Hatta şunu bile deneme ihtimalim var ?

Start stopu kodlama ile tümden  kapatırsak ? 

Efb /agm olmayan bildigimiz karadüzen klasik akü ile bizim bu araçlar yürürmü / çalışırmı ? 

Varta 70 lik klasik karadüzen akü 350 lira orada ? 

Bence bal gibi olur da ?? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Esnaflık başka birşey.  Kimisi gerçekten doğruyu söyler, kimisi de anı kurtarır. Kimisi de doğruyu söyler ki güven kazansın ki tavsiyeler artsın ve müşterisi olsun. 

Yukarıdaki durumda satıcı doğruyu söylemiş. Ancak 1 sene boyunca ha bitti ha bitecek soru işaretleri kafada sürekli dolaşır. Sonuçta ne olur, yine aynı esnafa aküyü değiştirmiş olduk ve tahminime göre geçen seneki fiyatın normal artması gerektiğinden 1,5 katı daha fazla olarak masraf çıkmıştır. (Bu arada kim kazançlı kim zararda hesaplamak zor bir dönem olduğunun da altını çizmeden olmaz.)

Ölçüm basit aslında 20-30 lira arası bir voltmetreye bakar. İnternetten de 20 dakikada nasıl ölçüleceği var. Ancak bizim araçlar kullanıma bağlı olarak saat kurulmuş gibi kendi kendini ayarlıyor. 

Hergün ortalama 100 km yapan biri 7 seneyi rahat devirir orjinal AGM akü ile. Efb de olsun 5 sene..

Arabaya binilmezse 2,5 seneyi de görmez. (Akünün bozuk olması ayrı durum)

Teknolojinin adı Bluemotion Teknolojisi.. 

Start stop kullanılmazsa ortalama kullanımlarda ekstra yakıt harcanması ve erken dpf tıkanması ve de erken rejenerasyon yapar. 

Start stop kullanılırsa, akü ömrü kısalması ve marş motoruna ekstra yük demek.

Auto hold kullanılırsa balata ömrünü kısaltır ve tutunmadan kaynaklı oluşan direksiyon çevirmelerinde rulman ve bağlantı parçalarında erken yıpranma olur. 

Yani bir yerden kaçarken, masraf sizi başka bir yerden yakalar.

Aracını sık kullanmayanlar ve ideal çalışma sıcaklığını geçmeden kısa sürüşler yapanların aküleri erken bitecektir. Hergün 15 dk çalışması da yetmez, biraz yol yapmak gerekir. Ara sıra şarj etmenin faydası olacaktır. 

Ben aracın her bir özelliğini kullanmaktan yanayım. Araba varsa masraf olacaktır.ne kadar ince hesap da yapsak başka bir yerinden yakalıyor maalesef.

Ayrıca şimdi Golf 8'den auto hold'u ve start stop'u kaldırdık deseler bir çoğumuzun ne tepki vereceği ortada. 

Özellikle lastik akü balata üçlüsünü sonuna kadar kullanmaktansa ömrünün %85'ine gelince değiştirmek, bağlı bulunduğu bir başka parçanın ömründen yemesini az da olsa engeller.

Tabi neyin ne zaman başımıza geleceğini net olarak bilemeyiz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Savatage şimdi sıkındur soruyorum:)

neden Mutlu alıp mutlu olmak istemiyoruz neden Vertrieb, Aufladung, Reparatur Transportabler Akkumulatoren alıyoruz 😂 bu damı Varta edecek bizi
İlahi Metin hocam.

Sizin bu mesajınız sayesinde @tiesay hocamın da TSI den geldiğini anladım :D

 
2015 1.4 tsi aracımda ben de hala orjinal aküyü kullanmaktayım. son 2.5 yıldır araç bizde yani bu zamana kadar ömrünün yarısını bizde geçirdi ve start-stop,auto hold vs tüm özellikleri aktif olarak kullandım. fakat bizden önceki sahibi start stop kullanmamak için hep debriyajda beklemiş olacak ki araç 50bin km de baskı balata değiştirdi :)   sanırım buna bağlı olarak akü 5 yıl dayandı bende. fakat soğuklardan mı bilmem son 1-2 haftadır ilk marşta araç eskisi gibi yarım saniyede değil de 1.5-2 saniye de çalışıyor. yine tek seferde çalışıyor hani zorlama vs yok ama kontağı ittikten sonra aracın çalışma tepkisi verme süresi uzadı gibi. umarım akü bize el sallamıyordur :D  

bu arada @Savatagehocam mahsuru yoksa ankaradaki bu esnafın dükkan bilgilerini paylaşır mısın? bizlerin de ihtiyacı olduğunda aklımızda olsun dürüst esnaflar :)  

 
tam 13 ay önce .

2019 eylül sonu ! 

start stop  devreye girmiyor 

5 gün 10 gün 15 gün 

girmiyor 

Aracın enerji ihtiyacı yüksek !  (15-20 km gitsen bile devreye girmiyor) 

evet  15-20 gün  bu bilgilendirme ile kullandım aracı 

ekim ortası ankara iskitler sanayideki varta akü bayisine gittim . 

niyetim akü sorunlu ise yeni bir akü ile çözümlemekti sorunu .

dedim start stop devreye girmiyor ? 15-20 gündür . 

 mekandaki eleman aldı eline voltmetreyi ,  ölçtü biçti , sayın arkadaşım ! akü düşük / zayıf ,  start stobun çalışmaz .  eee nappcaz ?  değiştircekmeyiz. ? 

istersen değiştiririm .  ama ben start stopu tınlamam dersen ,  seneye bu zamanlar patttt diye biter gelirsin değiştiririz dedi.  1 yıl start stopsuz kullandım aracı 

evet 2 hafta önce 7 kasım da akşam  araç marş basmadı ... hatta ayrı trajedi marştan önce anahtarı takıp  1 kademe çevirip  akü/motor / ısıtma bujisi (araç tdi) ışıklarının sönmesini bekleyip çalıştırıyoruz ya ?  o anda hayalet ekran   , tüpü bitmiş TV gibi yandı söndü yandı söndü gitti geldi ( vahhh tam yandık hayalet cortlarsa ) neyse anahtarı tam çevirince marş almayınca media ekranına 12v akü zayıf şarj edin uyarısı çıkınca ) ohh dedim akü bitti . ( hayaletle mayaletle uğraşacak ihtiyat akçesi mi var ??? bütün rezervleri yedik pandemide)  

böyle esnaflar var işte .  1 yıl gezersin sonra pattt diye biter hikayesi budur .

7 kasımda akü bitti , ertesi gün tekrar aktarmayla aynı akücüye gittim . 

70 amper efb varta  700 lira 

üretim tarihi 20 eylül 2020 ( 37 günlük akü takıldı)

kodlama falan yapılmadı (gerek yok dedi )

aküyü takarken takviye seyyar akü takmadı (hattı direk  kesti buna rağmen araç hiç hata/error vermedi)

yeni akü ile yola çıktım 2 km sonra herşey normaldi . 

bu arada yetkili doğuş servis fiyatını söyleyim . 

zubuzu dahil 1440 lira istedi efb 70 lik varta için . (agm si 1680) 

üzerindeki fabrikasyon SEBANG efb+ 70 lik  böylece 3 yıl bile yaşamamış oldu . 2 yıl 10 ayda mefta oldu (tam tırt aküymüş,  katlanır ayna kullanmam, araç içi tepe lambalarım hep kapalıdır . inişte binişte , coming home falan direk off ... start stop zaten en çok kapatanlardanım) 
Hocam ben 6 senedir aynı aküyü kullanıyorum son zamanlarda geç marş alıyor vs ama forumdan @forzaGilleshocam yolda bırakır dedi bakalım değiştiricem bende şu sıralar araç dizel sizin aldığınız aküyü alırım büyük ihtimalle.

 
Benim araçta 4 yaşını doldurdu, fabrikasyon EFB+ akü var üstünde, 1.6 TDI araç bu arada. Geçenlerde sıkıntı yok aslında da dedim kış geliyor bi ölçtürüp baktırayım olmazsa yolda kalmadan değiştireyim dedim, sıkıntı yok dedi Eskişehir'deki Varta bayisi. Start stop çalışmamaya başlarsa anla ki yavaştan gidici, o zaman bakarız dedi. Bende haftada 1, en fazla 2 biniyorum arabaya kış döneminde, 5-6 gün yattığı oluyor. Şunu farkettim az önce hava güzel bi çıkayım dedim turlayayım, 15 km yol yaptım, evin önüne geldim hala 1000 devir çalışıyor araç rölantide, dpf temizliği de yapmıyordu. Acaba yine 5 gün yattı diye aküyü doldurmaya mi çalışıyor? Hiç teyp, kalorifer vs. de çalıştırmadım. Ama 25-30 km yol yapınca 800'e düşüyor devir, dikkat ettim. 

 
@Terms evet fabrikasyon akü (oem) adam gibi bir akü olsa , bu adam gibi aküler 5-6 yılı rahat çıkartıyordu eskiden ... bittikten sonra piyasada yada yetkili serviste satılan akülerin ilk fabrikasyon akü kadar uzun ömürlü olmayacağı durumu doğru .

ama bendeki durumla karşılaştırırsak  ,  Sebang  efb+ 70 amp denen akünün bu kadar da tırt olması çok ayıp (2 yıl 10 ay) . şuan  vartayı geçtim , halk akü  diye yerli bir akü var piyasada bu bile bu sebang dan daha uzun ömürlü olurdu. 

ama ben yinede diyorumki ? 

şu an takılan varta akü 7 kasımda takıldı 

üretim tarihi 20 eylül.,,,,  yani 37 günlük akü takmış olduk 

eğerki   6 aylık 7 aylık rafta beklemiş akü takılmış olsaydı , bununda 3,5 yılı zor çıkaracağını  tahmin ederdim .

 üretimden 37 gün sonra  araca takılan ve araç üzerinde kinetik olarak şarj/dejarj  sürkülasyonuna giren bu varta için beklentim 5  yıl .   

daha az olursa bu sefer mutlu denerim kesin . 

 
Benim araçta 4 yaşını doldurdu, fabrikasyon EFB+ akü var üstünde, 1.6 TDI araç bu arada. Geçenlerde sıkıntı yok aslında da dedim kış geliyor bi ölçtürüp baktırayım olmazsa yolda kalmadan değiştireyim dedim, sıkıntı yok dedi Eskişehir'deki Varta bayisi. Start stop çalışmamaya başlarsa anla ki yavaştan gidici, o zaman bakarız dedi. Bende haftada 1, en fazla 2 biniyorum arabaya kış döneminde, 5-6 gün yattığı oluyor. Şunu farkettim az önce hava güzel bi çıkayım dedim turlayayım, 15 km yol yaptım, evin önüne geldim hala 1000 devir çalışıyor araç rölantide, dpf temizliği de yapmıyordu. Acaba yine 5 gün yattı diye aküyü doldurmaya mi çalışıyor? Hiç teyp, kalorifer vs. de çalıştırmadım. Ama 25-30 km yol yapınca 800'e düşüyor devir, dikkat ettim. 
Multimedya ekranında çalışma sebebini yazar. Bir dahakine orada ne yazdığına bakın.

 
@superkartal 1000 devirde kalmasını gerektiren durumlar; 

Aralıklı kullanma aracın şarj işlemi devam etmesinden,

Manevra esnasında,

Dpf dururken biterse de 1000 devirde sabit kalabilir.

Bir dahaki 1000 devirde sabit kalırsa durduğu yerde hafif gaz verin. Eğer ki bir uyarı yoksa 1000 devir altına düşmesi gerekir.

 

@superkartal@ogzogz dfp temizliği dışında hiç devirimin , 1000 olarak gördüğümü hatırlamıyorum. 

dfp rejenerasyonu olmadığından emin miyiz ? ya da bunu bilgilendirme ekranından teyid etmemiz lazım .

1000 devir ?  

sadece  klima devredeyken bende bu devirlere çıkıyor ! 

rölantide ışıklarda beklerken  , klima açılırsa hoppp  1000 devir . 

klima kapalı mı ???

yada havalar soğudu klima / fan AUTO modunda mı çalıştırıyorsunuz ? 

auto suz  fan üfletip öyle bir deneyin 800 devire düşecek mi ? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt