225/40/18 den 225/45/18 lastiğe geçmek


Omer58

Katılımcı Üye
 
Katılım
11 Mar 2020
Mesajlar
517
Tepkime puanı
513
Konum
İstanbul
İsim
Ömer
Hocalarım merhaba

Golf 7 1.6 dsg highline aracımda 17 dijondan görüntüden memmun kalmadığım için ( gerek çamurluğun çok içinde kalmasından gerek siyah beyaz renk uyumundan gerek küçüklüğünden dolayı )piano black replica 18 pretorialara geçmiştim tabi jant lastik olarak almıştım ve üzerindeki lastikler 225 40 18 di

6 ayı aşan kullanım sonucu konforsuzluğu bariz hissettim ve çukurlardan kasislerden kaçmaktan bıktım sonucunda 45 yanak arayışına girdim ve sarı sitede kadıköyde 0 a çok yakın 2020 10.hafta üretimli 225 45 18 çıkma lastik aldım ki lastiğin üzerindeki ipleri hala baya duruyordu  ( lastik bence arabanın en önemli parçasıdır bizi getirip götüren odur keşke imkanlar el verseydide 0 alsaydım ama malesef dolar euro yüzünden iyice uçmuş fiyatlar )

2 günlük kullanım sonucu :  45 yanak beklediğimden çok daha konforlu geldi her gün geçtiğim yollardan aynı hızda yine geçtim bariz fark var bilseydim ki 45 yanak böyle olacak çok daha önce geçerdim

Görüntü olarakta 40 yanağa göre çamurluğu daha doldurdu ve pretoriadaki 8 j den kaynaklı hafif dışarda durdu

225/45/17 dijonIMG_20201111_170622.jpg

225/40/18 pretoriaIMG_20201111_172940.jpgIMG_20201111_172958.jpg

225/45/18IMG_20201111_145718.jpgIMG_20201111_145724.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hayırlı olsun Güzel olmuş. Dijonlar da sade ve bir o kadar güzel duruyormuş. Güle güle kullanın

 
@Omer58 Hayırlı olsun.

@Odes e katılıyorum zevk meselesi.

Bence de Dijon lar daha güzelmş.

 
Hayırlı olsun. Bende bu ölçüde bir lastik alıp almamak konusunda kararsızdım. Tam turda sürtme oluyor mu? 

 
arkadaşlar zevkimi test ediyorum kimse yanlış anlamasın.
beyaz renkli araçta sanırım siyah detaylara kaçınca aracın güzelliğinimi boğuyor? ama krom yada galvaniz rengi gibi daha açık renkler ve çok karartılmamış camlar sanki beyaz ve açık renkli araçlarda  dahamı elegans havası yaratıyor?
araç rengi koyu yada beyaz renk dışında olunca siyah ve türevi kapalı ton uygulamalar dahamı bir düzgün ve kendini dahamı bir güzel gösteriyor?
bana bişey söyleyin! şayet aracıma benmi acaba yanlış tercihler yapıyorum?
fakat aracıma yaptıklarımdan sonra araç gözümde çok daha hoş geldi. ve yaptıklarım daha bir takdir gördü çevremden.

jant lastik işine gelecek olursak,bir önceki aracım olan civic te neler çektim neler.14 janttan 17 ye geçmiştim.ve o jantlar takılı olduğu içinde araca body kit yapmıştım.bu seferde jantları bodykitler yüzünden çıkarıp daha küçük ebatlarada geçemiyordum.çünkü araç busefer aşağıya çökecek ve bodykitler sürekli kırılacaktı ve oraya buraya çarpacaktı.hayatımın en kötü arabası olmuştu.arkadaşın dediği gibi çukurlar,bozuk yollar, kasisler, yüksek hıza çıktığımda gelen sesler, güven vermeyen yol tutuşu arabadan nefret etmeme sebepti.ama suç araçtamı? tabiki hayır.suç benim bilgisizliğimdeydi.ve artık aracın orjinal jant ve lastik ebadı neyse çirkinde dursa onda kalıyorum.
bir mühendis kadar akıllı olamam.bir mühendis kadar test edip ''şu olsun'' diye karar veremeyeceğime ve aynı zamanda o ebat ve janta göre süspansiyon, şase dizaynı yapıldığına göre bence en doğrusu, işi bilene uymak lazım.araçta bu tarz değişiklikleri yaparken bu hususu gözardı etmemek lazım.
anlıyorum hepimiz göz zevki isteriz ve dikkat çeksin isteriz.ama her güzel görünen şey ait olduğuyla her zaman bütünleşmez ve onunla aynı uyumda çalışmayabilirde.

 
@Culture33 evet hocam daha bi havada durdu marşpiyel yada ek düşünüyorum

@Odes @HSolak @Terms @memin sağolun hocam teşekkürler 

Dediklerinize katılıyorum tamamiyle zevk meselesi bende beyaz araçta siyah detayları kırmızı araçta siyah detayları siyah araçtada parlak kromsu detayları ve renkleri güzel buluyorum

Ayrıca  jantta 1 ebat büyüttüm tabiki replica jant orjinali kadar bir beklentim yok ama bi zarar vereceğinide düşünmüyorum

@Alpyaman sağolun hocam 

Tabiki hocam spor yay olsa çok daha güzel durur hele bide adaptif şaşi olsa muazzam olur

Bu arada 18 pretoria 😄

 
@1661 hocam kesinlikle sürtme yok gönül rahatlığıyla hiç düşünmeden geçebilirsiniz hatta bazen diyorumki 225 50 18 mi taksaydım diyorum 🤭 ama o belki sürtebilir denemek lazım

 
hocam hayırlı olsun.

Ancak 18'e geçince golflerde ya spor süspansiyona geçiş yapmak gerekir yada mubea marka yaylar gibi oem alçaklığı sağlayacak yay takmak gerekir. Siz bunu yapmadığınız için araç 17 ile olan standart halinden çok yüksek kalmış. Bunun üzerine bir de yanağı da standart ölçünün dışına çıkarınca normalde yanak yüksekliği 225 mm'nin %40'ı kadarken bu ölçüde 225 mm'nin %45'i oranına gelmiş durumda. Bu sebeple araç iyice yükselmiş. 

 
@Mert Y. Sağolun hocam

Evet hocam doğal olarak yükseldi ara öncekine göre aslında çokta açık değil hatta 45 ten sonra daha kapandı spor yay tabiki çok daha güzel olur

 

Hayırlı olsun.. 

Açıkcası ben  tanıdığın  golfünde  standart  fabrikasyon 18 durbanla bir süre gezdim  yay ve süspansiyon fabrikasyon uyarlanmış olmasına rağmen  bendeki dijona göre bariz  sesli ve konforsuz geldi.  Birde  arkadaşın 2 yıllık lastikleri vardı bendeki 4 yılı aşmış michelin  ona rağmen ..  Dijonu ben beğeniyorum birçok  konuda da belirttim tipi dışında orjinal  güvenli  allah korusun  aklımda o kuşku ile araç kullanamam  dijonlara  vaktim olunca çizik giderme-düzeltme-renk değişikliği düşünüyorum. Ben sahşen OZ  serisi jant tercih ederim yada pretoria Orj  -  Sonrasında süspansiyona ciddi bir müdahale şart 15 / 20 bini bulur bu yapılacak işler.  Bakınca 1" büyüsün ve biraz daha görsel olsun diye bu masraf fazla geliyor.  + Ne olursa olsun konfordan ödün veriyoruz. Çukurlarda balon oldumu endişesi + Yakıt 0.50 / 1 litre vs..  

Şu anda araç yüklü değil 45 değil 50 yanakta yükte değebilir orjinal yay-süspansiyonla.. Fabrikasyon değerlerde 17" 45 yanaktan - 18" 40 yanağa geçtiğinizde % 3 lük fark var  ve fazlasını teknik anlamda önermiyorlar. 

 

Geri
Üst Alt