Arka balata bitti bitiyor🤔


hsgur

Üye
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
70
Tepkime puanı
52
İsim
Seçkin
Günaydın, pazar gününün verdiği rehaveti bahane ederek forumda  hiç araştırmadan direkt sormaya karar verdim, cevaplayan da bilip cevaplamayan da sağolsun😉, araç 1.4 TSI 2018 manuel, km:35000.

Arka fren balataları 2-3 mm kaldı, önler hala 9-10 mm civarında. Sebebini merak ediyorum, normal midir?

Diğer araç 2016 model 1,2 TSI DSG ön balatalar henüz değişti, arkalar daha var bitmeye. Çıkamadım işin içinden. Hangisi normal?

 

XDS diferansiyle kilidi ve ön fren balatalarını çalıştırır. Araçlarımız önden çekişli olduğu için XDS'in arka ile ilgisi yok, arkaları kontrol eden ESC'dir. Yanlış bilmiyorsam XDS 2 veya 3 kademe ayarlanabiliyor. Yüksek kademede yani hassasiyet arttığında fren sistemi aracı mümkün olduğunca yolda tutmak için ön frenleri daha sık kullanıyor, bu da balataların ömrünü kısaltıyor. 

Tabi burada sürüş karakteri çok önemli, araba çok sakin kullanan biri için XDS sık devreye girmez. Sert kullananlar daha doğrusu viraj kasanlar için kesinlikle çok iyi bir yardımcı, kafadan kayma konusunu büyük oranda çözüyor. Tabi lastik ve pilotajın etkisini unutmamak lazım, apexten bihaber sürücüleri 4 tane XDS de kurtarmaz.
@Mobydick yazımın sonunda XDS diferansiyel kilidi dedikleri sanırım, nedenleri bu. dedim ama dediğin gibi ön çekiş teker kontrolüymüş, düzeltiyorum hemen 😊 
Ancak viraja sert girdiğimde 160-180 gibi hızlarda virajın hangi yönüne girersem viraj içindeki arka tekerde frene basmadığı  halde araç kaymayı algıladığında ABS devreye girer gibi tak tak şeklinde fren yapıyor, sadece benim değil eşimin de duyduğu birşey.

Her zaman tak tak diye değil örneğin 60-70 km hızla çok keskin viraja girdiğinde de yaptığını hissedebiliyorsun ki viraj içinde gaza bastığında gücü kesiyor, yine esp/esc ile alakalı. (Bütün sistemler esc altında toplanmış vw’de)

Doğuş otoya gittiğimde bu konuyu ve arka balataların erken bitmesine sebep onlarda aynı 2 konuyu söyledi. (Diğeri auto hold)
Ama şimdi okuduğum kadarıyla xds değil esp/esc ile alakalıymış.

@memin mobydick yazmış ben de yeni okuyorum ön tekerler xds kontrolü ile farklı hızlarda dönüyor  önden kaymayı engelliyormuş. Sanırım Orj R da daha sert xds seviyesi. Açıldığında yurt dışı forumlarda viraj almanın daha iyi olduğu ancak viraj içi hızlanmayı azalttığı yazıyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
2 ay kadar once balatalardan ses gelince vw servisine gittim, servis balatalarımın bıttığını acılen degısmesı gerektıgını soyledı.... Sanayıde ustama gıttım oda vw servisinden 1yıl once ayrılıp kendı iş yerini actı, onun yorumuda daha 10bın km benı rahat goturecegını sesınde kullandıkca kesılecegını soyledı... Suan sesten eser yok vw servisine de guvenım kalmadı hepsı para tuzagı...

 
Upvote 0
@yalin bana 45000 bakımında söylediler 3-5 bin km sonra değiştir diye 64000 de ses gelmeye başladı. Para tuzağı ben parçaları kendim alıp değiştiriyorum artık

 
Upvote 0
@esucsuz mantıklı olanda parcaları alıp kendı ustana degıstırtmek bencede... Ses bende 1 aykullanımdan sonra gectı benım aracta 72bıne geldı ve hıc degısmedı...

 
Upvote 0
2 ay kadar once balatalardan ses gelince vw servisine gittim, servis balatalarımın bıttığını acılen degısmesı gerektıgını soyledı.... Sanayıde ustama gıttım oda vw servisinden 1yıl once ayrılıp kendı iş yerini actı, onun yorumuda daha 10bın km benı rahat goturecegını sesınde kullandıkca kesılecegını soyledı... Suan sesten eser yok vw servisine de guvenım kalmadı hepsı para tuzagı...
Bir kaç ay önce 4 senedir yaptığım gibi yıllık rutin bakım için Bodrum lenaya gittim. Balataların bitmek üzere olduğunu söylediler. Dedim bitse uyarı vermez mi ? Ne kadar daha götürür diye sordum 3bin daha götürür dedi. Üzerine 2 bin yaptım , aydın lenaya uğradım balatalar sağlam değişmesine gerek yok dediler. Üzerine 6-7bin daha yaptım hala seyir halinde frene basınca ses gelmiyor balatalarımdan ( araç yaklaşık 80bin de ) 

bodrum Lena benim için bitmiştir. Şimdilik aydın lenaya gidiyorum, memnunum. Kesinlikle bodruma göre daha ilgililer ve arayınca istediğin kişiye ulaşabiliyorsun. Ulaşamazsan da sana geri dönüş sağlıyorlar. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Mobydick Hocam XDS sürekli açık mı yoksa @meminin gizli özellik açanlardan aldığı cevabı yazdığı üzere açılabilen gizli özellik mi?
XDS zaten hep var, sadece kademesi/kademeleri (3 kademe diye hatırlıyorum yanılıyor olabilirim) ayarlanarak daha sert hale getirilebiliyor. Ne kadar etkinleştirilirse o kadar fazla devreye gireceğinden ön balataları etkisi artar ancak eş zamanlı olarak ESC ile birlikte çalışıp arka balataları da daha sık tetikliyo olabilir, arka ile kısmından tam emin değilim. 

 
Upvote 0
Merhabalar, bilgilendirme amaçlı yazıyorum, servis 2018 golf 1.4 TSI arka balata değişim fiyatı eko serisi için 515 TL (350+işçilik), orijinal parça için +150 TL daha fazla olarak fiyat verdi, ayrıca eko serisini parça olarak dışarıya satmadıklarını prijinal olanı sattıklarını söylediler, ön balata fiyatı orijinal için ise sadece parça olarak yediyüz küsür fiyatı varmış, iyi geceler diliyorum. Velhasıl işin özü bitme nedeni meçhul olan arka balatalarımın kenarına sıkışan 650 TL yi sıkıştığı yerden çıkarıp üstüne o parayı ceplerine atmak üzere randevu verdi hain servis.

 
Upvote 0
Servisin arka balatanın ön balatadan erken bitme olayına yaptığı açıklama;  Aracı seri kullanmaya ve virajları hızlı dönmek, bu sayede ESP nin devreye girmesiyle arka balataların aşınmasına (eşit derecede aşınma varsa bu sebep geçerliymiş) olmak, olayı sizin de yorumlarınıza bırakıyorum; Virajları hızlı dönmeyi sevdiğim zorladığım doğrudur, yalnız virajları dönerken ESP devreye girerse, patinaj yapılan anlardaki gibi ikaz ışığı yanmaz mı? Yine kaldık soru işaretleriyle başbaşa🤔🙃🧐 Ben de yanmıyor ve bu da demek ki ya yeterince zorlamıyorum🤣, ya servis yanlış söyledi, ya ben bilmiyorum bazı şeyleri, aman ya Golf iyi araba ama sorunlara cevaplar kısır döngü.

 
Upvote 0
@hsgur bana da aynı şeyi söylediler yukarıda yazdım ayrıntılı, uyarı vermiyor ama hangi arka teker viraj içinde kalıyorsa ABS devreye giriyor o tekerde hem ses geliyor hem hissediliyor

ama sakın denemeyin gerçekten böyle mi diye ben 2 kez zor kurtuldum!!!

bazen virajlara 160-200 gibi hızlarda araba kaydığında toparlayamacak gibi olduğunda araç resmen hissediyor ve devreye giriyor

 
Upvote 0
2015 1.6 Tdi Dsg aracımla bugün 108000 km yi devirdim, arka disk balatam hala fabrikadan çıktığı gibi duruyor. Arka balata 1 bakım daha rahat götürecek durumda. Arka balatanın ön balatadan erken bitme durumu bana çok saçma geldi açıkçası. Bağımsız süspansiyonlu olduğu için olabilir diyeceğim ama arkadaşımın 2015 1.4 tsi dsg si 90000 km ye geldi onun da arka disk ve balatası hala fabrikadan gelenler üstünde. Esp veya Xds de bir yere kadar etkiler 7/24 gazlayarak kullanmıyoruz sonuçta. 

 
Upvote 0
2015 1.6 Tdi Dsg aracımla bugün 108000 km yi devirdim, arka disk balatam hala fabrikadan çıktığı gibi duruyor. Arka balata 1 bakım daha rahat götürecek durumda. Arka balatanın ön balatadan erken bitme durumu bana çok saçma geldi açıkçası. Bağımsız süspansiyonlu olduğu için olabilir diyeceğim ama arkadaşımın 2015 1.4 tsi dsg si 90000 km ye geldi onun da arka disk ve balatası hala fabrikadan gelenler üstünde. Esp veya Xds de bir yere kadar etkiler 7/24 gazlayarak kullanmıyoruz sonuçta. 
maşallah hocam yani 108 bin km ve bir bakım daha gidecek durum olağanüstü geldi. çevremdeki golf kullanıcılarının çoğu 30-50 bin arasında arka balatayı değiştirdi ben de dahil. 

 
Upvote 0

@hsgur burada yazılanları okuyunca kendi aracımı balataları kontrol edeyim dedim öndekiler iyi durumda ama arkadakiler incelmiş  görünüyor. Arac 2017 1.0 dsg 27bin kmde

Arka tekerlerde balata uyarısı yok. Bunun dışında ses problemi falan da yaşamadım. Aracı asla limitlerde kullanmam.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Geri
Üst Alt