Jump to content

Arka balata bitti bitiyor🤔


Recommended Posts

Günaydın, pazar gününün verdiği rehaveti bahane ederek forumda  hiç araştırmadan direkt sormaya karar verdim, cevaplayan da bilip cevaplamayan da sağolsun😉, araç 1.4 TSI 2018 manuel, km:35000.

Arka fren balataları 2-3 mm kaldı, önler hala 9-10 mm civarında. Sebebini merak ediyorum, normal midir?

Diğer araç 2016 model 1,2 TSI DSG ön balatalar henüz değişti, arkalar daha var bitmeye. Çıkamadım işin içinden. Hangisi normal?

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 35
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

Bende de aynısı oldu arkalar bitti önler hala iyi, nedeni şu ki auto hold da arka balatalara yüklenmesi ve eğer sert araba kullanıyorsanız virajlara sert girdiğinde araba sizden istemsizce virajın dur

XDS diferansiyle kilidi ve ön fren balatalarını çalıştırır. Araçlarımız önden çekişli olduğu için XDS'in arka ile ilgisi yok, arkaları kontrol eden ESC'dir. Yanlış bilmiyorsam XDS 2 veya 3 kademe ayar

Günaydın, pazar gününün verdiği rehaveti bahane ederek forumda  hiç araştırmadan direkt sormaya karar verdim, cevaplayan da bilip cevaplamayan da sağolsun😉, araç 1.4 TSI 2018 manuel, km:35000. Ar

benim araç 2018 1.0 manuel 36binde frene bastıkca ıslık çalmaya başlamıştı, baktırdım önlerde arkalarda bitmiş, ortalama  tüm araçlarımı 60bin km ye kadar kullandım bugün kadar hiç bir aracımda da değiştirmemiştim enteresan geldi... bende merak ediyorum:)

tarihinde metinkar tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yapicak bir sey yok malesef, benim golf7 aracim varken 0’dan 100.000kmye kadar bindim. 2 kez on balata ve 1 set disk degistirmistim, arka balata hala saka gibi 100.000km kadar gidecek duruyordu. 

Fakat 2017 son ve 2018 ilk uretimlerde sizin gibi oluyor, yurt disi forumlarda da bu tartismalar vardi. Bu modellerde araba yuklu iken yani arka suspansiyom geometrisi degistiginde arka balatara fren esnasinda cok yuk bindigi icin balatalar cok erken bitiyor. Aradiniz bağımsız mi?

 

Edit: 1.4 tsi imis, yani bagimsiz gozumden kacmis

tarihinde mehmetmert tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

 

Bende  1 yıldır hafif  frende  cik cik ötmesine çok sinir oluyorum. TRW  takılmış  ben olsam  ate den başkasını almam diğer aracımda  4 farklı markada sorun yaşadım ate ile çözdüm,  bence gıcırdama  yapmasında varsın 30 bin gitsin :) 

Bu arada hil holder  açıkken  bu gıcırdama sık sık geliyor.  Muhtemelen  tam bırakmıyor belli hızlara kadar hazırda tutuyor. bundan dolayı erken bitirebilir.  Şeytan delikli performans disk tak diyor. :)

Yumuşak balata ses yapmaz erken biter.

Manuel vites olduğundan yokuşlarda fren çok kullanılmış olabilir. boşta inip sürekli fren vb.. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

durum iyice kafamı karıştırdı, yaş geçiyo artık iyice sanırım ☺️ son 4 yılda golf 7 ve 7,5 kullanıyorum, ondan önce bora vardı 7 yıl ve diğer marka araçlar, onlarda hatırladığım kadarıyla bildiğim önler önce biter çünkü frenleri önler daha çok tutardı, sanırım bizim araçlarda farklı bir durum mu var hill holder vs den dolayı, ancak yukarıda sadece ön balata değişen de var, hill holder kapalı mı kullanıyor bu arkadaşlarım merak ediyorum, 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Bende de aynısı oldu arkalar bitti önler hala iyi, nedeni şu ki auto hold da arka balatalara yüklenmesi ve eğer sert araba kullanıyorsanız virajlara sert girdiğinde araba sizden istemsizce virajın durumuna göre arka sağ veya sol freni devreye alması. Örnek olarak 160 ile viraja hızlı girdim ve frene bassam araba kontrolden çıkacaktı sadece ayağımı gazdan kestim virajda araba kaymaya başladı ancak sağ arka fren tak tak şeklinde kendi kendine fren yaptı bariz şekilde ses duyulacak kadar, yani virajlarda sert hareketler sizden istemsiz virajın girdiği yöne doğru arka tekerler fren yapabiliyor. 

 

biraz uzun oldu sanırım

tarihinde esucsuz tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@esucsuz selam 
gizli özellik açanlara sorduğumda bu XDS kilidini açtıklarını ve bunun iyi olduğunu aracın kaymamasını sağladıklarını söylüyorlar.
böyle bir durumu yaşamış birisisin senin tavsiyen hepsinden daha önemlidir.
ben gizli özellik açtırmadım.sence XDS kilidini açtırmak iyimidir bu gibi durumlarda kötümüdür?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Aracım 97.000'de sadece 1 kez ön balata değişti (60.000'de). Mesai saatlerim nedeniyle dur-kalk trafiğe neredeyse girmiyorum, muhtemelen trafik yoğunluğuna bağlı olarak farklı kilometrelerde değişim ihtiyaçları olmuş.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, esucsuz yazdı:

Bende de aynısı oldu arkalar bitti önler hala iyi, nedeni şu ki auto hold da arka balatalara yüklenmesi ve eğer sert araba kullanıyorsanız virajlara sert girdiğinde araba sizden istemsizce virajın durumuna göre arka sağ veya sol freni devreye alması. Örnek olarak 160 ile viraja hızlı girdim ve frene bassam araba kontrolden çıkacaktı sadece ayağımı gazdan kestim virajda araba kaymaya başladı ancak sağ arka fren tak tak şeklinde kendi kendine fren yaptı bariz şekilde ses duyulacak kadar, yani virajlarda sert hareketler sizden istemsiz virajın girdiği yöne doğru arka tekerler fren yapabiliyor. 

XDS diferansiyel kilidi dedikleri sanırım, nedenleri bu.

 

biraz uzun oldu sanırım

XDS diferansiyle kilidi ve ön fren balatalarını çalıştırır. Araçlarımız önden çekişli olduğu için XDS'in arka ile ilgisi yok, arkaları kontrol eden ESC'dir. Yanlış bilmiyorsam XDS 2 veya 3 kademe ayarlanabiliyor. Yüksek kademede yani hassasiyet arttığında fren sistemi aracı mümkün olduğunca yolda tutmak için ön frenleri daha sık kullanıyor, bu da balataların ömrünü kısaltıyor. 

 

Tabi burada sürüş karakteri çok önemli, araba çok sakin kullanan biri için XDS sık devreye girmez. Sert kullananlar daha doğrusu viraj kasanlar için kesinlikle çok iyi bir yardımcı, kafadan kayma konusunu büyük oranda çözüyor. Tabi lastik ve pilotajın etkisini unutmamak lazım, apexten bihaber sürücüleri 4 tane XDS de kurtarmaz.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
17 saat önce, Mobydick yazdı:

XDS diferansiyle kilidi ve ön fren balatalarını çalıştırır. Araçlarımız önden çekişli olduğu için XDS'in arka ile ilgisi yok, arkaları kontrol eden ESC'dir. Yanlış bilmiyorsam XDS 2 veya 3 kademe ayarlanabiliyor. Yüksek kademede yani hassasiyet arttığında fren sistemi aracı mümkün olduğunca yolda tutmak için ön frenleri daha sık kullanıyor, bu da balataların ömrünü kısaltıyor. 

 

Tabi burada sürüş karakteri çok önemli, araba çok sakin kullanan biri için XDS sık devreye girmez. Sert kullananlar daha doğrusu viraj kasanlar için kesinlikle çok iyi bir yardımcı, kafadan kayma konusunu büyük oranda çözüyor. Tabi lastik ve pilotajın etkisini unutmamak lazım, apexten bihaber sürücüleri 4 tane XDS de kurtarmaz.

@Mobydick yazımın sonunda XDS diferansiyel kilidi dedikleri sanırım, nedenleri bu. dedim ama dediğin gibi ön çekiş teker kontrolüymüş, düzeltiyorum hemen 😊 
Ancak viraja sert girdiğimde 160-180 gibi hızlarda virajın hangi yönüne girersem viraj içindeki arka tekerde frene basmadığı  halde araç kaymayı algıladığında ABS devreye girer gibi tak tak şeklinde fren yapıyor, sadece benim değil eşimin de duyduğu birşey.

Her zaman tak tak diye değil örneğin 60-70 km hızla çok keskin viraja girdiğinde de yaptığını hissedebiliyorsun ki viraj içinde gaza bastığında gücü kesiyor, yine esp/esc ile alakalı. (Bütün sistemler esc altında toplanmış vw’de)

 

Doğuş otoya gittiğimde bu konuyu ve arka balataların erken bitmesine sebep onlarda aynı 2 konuyu söyledi. (Diğeri auto hold)
Ama şimdi okuduğum kadarıyla xds değil esp/esc ile alakalıymış.

@memin mobydick yazmış ben de yeni okuyorum ön tekerler xds kontrolü ile farklı hızlarda dönüyor  önden kaymayı engelliyormuş. Sanırım Orj R da daha sert xds seviyesi. Açıldığında yurt dışı forumlarda viraj almanın daha iyi olduğu ancak viraj içi hızlanmayı azalttığı yazıyor. 

tarihinde esucsuz tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

2 ay kadar once balatalardan ses gelince vw servisine gittim, servis balatalarımın bıttığını acılen degısmesı gerektıgını soyledı.... Sanayıde ustama gıttım oda vw servisinden 1yıl once ayrılıp kendı iş yerini actı, onun yorumuda daha 10bın km benı rahat goturecegını sesınde kullandıkca kesılecegını soyledı... Suan sesten eser yok vw servisine de guvenım kalmadı hepsı para tuzagı...

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, yalin yazdı:

2 ay kadar once balatalardan ses gelince vw servisine gittim, servis balatalarımın bıttığını acılen degısmesı gerektıgını soyledı.... Sanayıde ustama gıttım oda vw servisinden 1yıl once ayrılıp kendı iş yerini actı, onun yorumuda daha 10bın km benı rahat goturecegını sesınde kullandıkca kesılecegını soyledı... Suan sesten eser yok vw servisine de guvenım kalmadı hepsı para tuzagı...

Bir kaç ay önce 4 senedir yaptığım gibi yıllık rutin bakım için Bodrum lenaya gittim. Balataların bitmek üzere olduğunu söylediler. Dedim bitse uyarı vermez mi ? Ne kadar daha götürür diye sordum 3bin daha götürür dedi. Üzerine 2 bin yaptım , aydın lenaya uğradım balatalar sağlam değişmesine gerek yok dediler. Üzerine 6-7bin daha yaptım hala seyir halinde frene basınca ses gelmiyor balatalarımdan ( araç yaklaşık 80bin de ) 

bodrum Lena benim için bitmiştir. Şimdilik aydın lenaya gidiyorum, memnunum. Kesinlikle bodruma göre daha ilgililer ve arayınca istediğin kişiye ulaşabiliyorsun. Ulaşamazsan da sana geri dönüş sağlıyorlar. 

tarihinde major24 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
On 13.11.2020 at 5:38 PM, hsgur yazdı:

@Mobydick Hocam XDS sürekli açık mı yoksa @meminin gizli özellik açanlardan aldığı cevabı yazdığı üzere açılabilen gizli özellik mi?

XDS zaten hep var, sadece kademesi/kademeleri (3 kademe diye hatırlıyorum yanılıyor olabilirim) ayarlanarak daha sert hale getirilebiliyor. Ne kadar etkinleştirilirse o kadar fazla devreye gireceğinden ön balataları etkisi artar ancak eş zamanlı olarak ESC ile birlikte çalışıp arka balataları da daha sık tetikliyo olabilir, arka ile kısmından tam emin değilim. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Merhabalar, bilgilendirme amaçlı yazıyorum, servis 2018 golf 1.4 TSI arka balata değişim fiyatı eko serisi için 515 TL (350+işçilik), orijinal parça için +150 TL daha fazla olarak fiyat verdi, ayrıca eko serisini parça olarak dışarıya satmadıklarını prijinal olanı sattıklarını söylediler, ön balata fiyatı orijinal için ise sadece parça olarak yediyüz küsür fiyatı varmış, iyi geceler diliyorum. Velhasıl işin özü bitme nedeni meçhul olan arka balatalarımın kenarına sıkışan 650 TL yi sıkıştığı yerden çıkarıp üstüne o parayı ceplerine atmak üzere randevu verdi hain servis.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Servisin arka balatanın ön balatadan erken bitme olayına yaptığı açıklama;  Aracı seri kullanmaya ve virajları hızlı dönmek, bu sayede ESP nin devreye girmesiyle arka balataların aşınmasına (eşit derecede aşınma varsa bu sebep geçerliymiş) olmak, olayı sizin de yorumlarınıza bırakıyorum; Virajları hızlı dönmeyi sevdiğim zorladığım doğrudur, yalnız virajları dönerken ESP devreye girerse, patinaj yapılan anlardaki gibi ikaz ışığı yanmaz mı? Yine kaldık soru işaretleriyle başbaşa🤔🙃🧐 Ben de yanmıyor ve bu da demek ki ya yeterince zorlamıyorum🤣, ya servis yanlış söyledi, ya ben bilmiyorum bazı şeyleri, aman ya Golf iyi araba ama sorunlara cevaplar kısır döngü.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı




×
×
  • Yeni Oluştur...