Arka balata bitti bitiyor🤔


hsgur

Üye
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
70
Tepkime puanı
52
İsim
Seçkin
Günaydın, pazar gününün verdiği rehaveti bahane ederek forumda  hiç araştırmadan direkt sormaya karar verdim, cevaplayan da bilip cevaplamayan da sağolsun😉, araç 1.4 TSI 2018 manuel, km:35000.

Arka fren balataları 2-3 mm kaldı, önler hala 9-10 mm civarında. Sebebini merak ediyorum, normal midir?

Diğer araç 2016 model 1,2 TSI DSG ön balatalar henüz değişti, arkalar daha var bitmeye. Çıkamadım işin içinden. Hangisi normal?

 
benim araç 2018 1.0 manuel 36binde frene bastıkca ıslık çalmaya başlamıştı, baktırdım önlerde arkalarda bitmiş, ortalama  tüm araçlarımı 60bin km ye kadar kullandım bugün kadar hiç bir aracımda da değiştirmemiştim enteresan geldi... bende merak ediyorum:)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Yapicak bir sey yok malesef, benim golf7 aracim varken 0’dan 100.000kmye kadar bindim. 2 kez on balata ve 1 set disk degistirmistim, arka balata hala saka gibi 100.000km kadar gidecek duruyordu. 

Fakat 2017 son ve 2018 ilk uretimlerde sizin gibi oluyor, yurt disi forumlarda da bu tartismalar vardi. Bu modellerde araba yuklu iken yani arka suspansiyom geometrisi degistiginde arka balatara fren esnasinda cok yuk bindigi icin balatalar cok erken bitiyor. Aradiniz bağımsız mi?

Edit: 1.4 tsi imis, yani bagimsiz gozumden kacmis

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bende  1 yıldır hafif  frende  cik cik ötmesine çok sinir oluyorum. TRW  takılmış  ben olsam  ate den başkasını almam diğer aracımda  4 farklı markada sorun yaşadım ate ile çözdüm,  bence gıcırdama  yapmasında varsın 30 bin gitsin :)  

Bu arada hil holder  açıkken  bu gıcırdama sık sık geliyor.  Muhtemelen  tam bırakmıyor belli hızlara kadar hazırda tutuyor. bundan dolayı erken bitirebilir.  Şeytan delikli performans disk tak diyor. :)

Yumuşak balata ses yapmaz erken biter.

Manuel vites olduğundan yokuşlarda fren çok kullanılmış olabilir. boşta inip sürekli fren vb.. 

 
Upvote 0
benim araç 70 binde geçen hafta serviste ön balatalar değişti arkalar hala götürür kullanıma bağlı birazda 

 
Upvote 0
durum iyice kafamı karıştırdı, yaş geçiyo artık iyice sanırım ☺️ son 4 yılda golf 7 ve 7,5 kullanıyorum, ondan önce bora vardı 7 yıl ve diğer marka araçlar, onlarda hatırladığım kadarıyla bildiğim önler önce biter çünkü frenleri önler daha çok tutardı, sanırım bizim araçlarda farklı bir durum mu var hill holder vs den dolayı, ancak yukarıda sadece ön balata değişen de var, hill holder kapalı mı kullanıyor bu arkadaşlarım merak ediyorum, 

 
Upvote 0
Bende de aynısı oldu arkalar bitti önler hala iyi, nedeni şu ki auto hold da arka balatalara yüklenmesi ve eğer sert araba kullanıyorsanız virajlara sert girdiğinde araba sizden istemsizce virajın durumuna göre arka sağ veya sol freni devreye alması. Örnek olarak 160 ile viraja hızlı girdim ve frene bassam araba kontrolden çıkacaktı sadece ayağımı gazdan kestim virajda araba kaymaya başladı ancak sağ arka fren tak tak şeklinde kendi kendine fren yaptı bariz şekilde ses duyulacak kadar, yani virajlarda sert hareketler sizden istemsiz virajın girdiği yöne doğru arka tekerler fren yapabiliyor. 

biraz uzun oldu sanırım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@esucsuz selam 
gizli özellik açanlara sorduğumda bu XDS kilidini açtıklarını ve bunun iyi olduğunu aracın kaymamasını sağladıklarını söylüyorlar.
böyle bir durumu yaşamış birisisin senin tavsiyen hepsinden daha önemlidir.
ben gizli özellik açtırmadım.sence XDS kilidini açtırmak iyimidir bu gibi durumlarda kötümüdür?

 
Upvote 0
Aracım 97.000'de sadece 1 kez ön balata değişti (60.000'de). Mesai saatlerim nedeniyle dur-kalk trafiğe neredeyse girmiyorum, muhtemelen trafik yoğunluğuna bağlı olarak farklı kilometrelerde değişim ihtiyaçları olmuş.

 
Upvote 0
Bende de aynısı oldu arkalar bitti önler hala iyi, nedeni şu ki auto hold da arka balatalara yüklenmesi ve eğer sert araba kullanıyorsanız virajlara sert girdiğinde araba sizden istemsizce virajın durumuna göre arka sağ veya sol freni devreye alması. Örnek olarak 160 ile viraja hızlı girdim ve frene bassam araba kontrolden çıkacaktı sadece ayağımı gazdan kestim virajda araba kaymaya başladı ancak sağ arka fren tak tak şeklinde kendi kendine fren yaptı bariz şekilde ses duyulacak kadar, yani virajlarda sert hareketler sizden istemsiz virajın girdiği yöne doğru arka tekerler fren yapabiliyor. 

XDS diferansiyel kilidi dedikleri sanırım, nedenleri bu.

biraz uzun oldu sanırım
XDS diferansiyle kilidi ve ön fren balatalarını çalıştırır. Araçlarımız önden çekişli olduğu için XDS'in arka ile ilgisi yok, arkaları kontrol eden ESC'dir. Yanlış bilmiyorsam XDS 2 veya 3 kademe ayarlanabiliyor. Yüksek kademede yani hassasiyet arttığında fren sistemi aracı mümkün olduğunca yolda tutmak için ön frenleri daha sık kullanıyor, bu da balataların ömrünü kısaltıyor. 

Tabi burada sürüş karakteri çok önemli, araba çok sakin kullanan biri için XDS sık devreye girmez. Sert kullananlar daha doğrusu viraj kasanlar için kesinlikle çok iyi bir yardımcı, kafadan kayma konusunu büyük oranda çözüyor. Tabi lastik ve pilotajın etkisini unutmamak lazım, apexten bihaber sürücüleri 4 tane XDS de kurtarmaz.

 
Upvote 0
2018 1.0 42 bin km de. 

Bakım esnasında arka fren balatalarınız 4-5 bin km de değişmesi gerek denildi.

Önlerde sıkıntı yokmuş

 
Upvote 0
1.0 tsi Hocam israfı, gereksiz freni ne yazıkki çok yapıyorum.60 binde ön balatalar değişti.75 bine az kaldı arkalar da 75de değişecek.

 
Upvote 0

@Mobydick Hocam XDS sürekli açık mı yoksa @meminin gizli özellik açanlardan aldığı cevabı yazdığı üzere açılabilen gizli özellik mi?

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt