Golflerimizde ince düşünülmüş detaylar.


tiesay

Katılımcı Üye
 
Katılım
20 Ara 2019
Mesajlar
1,469
Tepkime puanı
2,293
İsim
Erinç
Aracı aldıktan 4-5 ay sonra keşfettiğim, o zamana kadar da çok sık karşılaştığım bir senaryo olmadığı için hep arızalı zannettiğim husus. 

4'lü flaşörler yanarken eğer sinyal verirseniz, flaşörü kapatıp sadece sinyal yakıyor. Sinyali kapattığınızda ise flaşör tekrar devreye giriyor. 

Yol kenarı yada geçici park ettiğiniz yerden yola çıkarken eğer dalgınlıkla veya acele ile flaşörü kapatmadan sinyal verirseniz, arkadan yada önden gelen araçlar sizin yola çıkacağınızı anlayıp temkinli oluyor ve kaza riskini azaltıyor. Aksi halde diğer marka araçlarda flaşör unutup sinyal verdiğinizi sanıp kalkış yapınca, gelen araçlar mesafe nedeniyle sizin halen durduğunuzu sanıp tehlike yaratabiliyor. Basit ama etkili bir detay. 

Diğer beğendiğim bir detay, sileceklerin servis modunda getirmeden kaldırılamaması. Rüzgar direnci ve sesi azalttığı gibi, çalınma riskine karşı da bir nevi önlem. (Zarar vermek isteyen, silecek kolunu da kırar o ayrı.) Tabi hatalı park eden araçların silecek kolunu kaldıran vatandaşlar bazen zarar verebiliyor. 

Bir skoda kadar "simply clever" detaylar olmasa da, başka aklınıza gelen hangi detaylar var? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
ben de şunu merak ediyorum araç çalışırken 4 lü flaşörün yanıp sönme hızı aracı stop ettikten sonra değişiyor. bu detayın manası ne olabilir sizce? 

 
Aracı aldıktan 4-5 ay sonra keşfettiğim, o zamana kadar da çok sık karşılaştığım bir senaryo olmadığı için hep arızalı zannettiğim husus. 

4'lü flaşörler yanarken eğer sinyal verirseniz, flaşörü kapatıp sadece sinyal yakıyor. Sinyali kapattığınızda ise flaşör tekrar devreye giriyor. 

Yol kenarı yada geçici park ettiğiniz yerden yola çıkarken eğer dalgınlıkla veya acele ile flaşörü kapatmadan sinyal verirseniz, arkadan yada önden gelen araçlar sizin yola çıkacağınızı anlayıp temkinli oluyor ve kaza riskini azaltıyor. Aksi halde diğer marka araçlarda flaşör unutup sinyal verdiğinizi sanıp kalkış yapınca, gelen araçlar mesafe nedeniyle sizin halen durduğunuzu sanıp tehlike yaratabiliyor. Basit ama etkili bir detay. 

Diğer beğendiğim bir detay, sileceklerin servis modunda getirmeden kaldırılamaması. Rüzgar direnci ve sesi azalttığı gibi, çalınma riskine karşı da bir nevi önlem. (Zarar vermek isteyen, silecek kolunu da kırar o ayrı.) Tabi hatalı park eden araçların silecek kolunu kaldıran vatandaşlar bazen zarar verebiliyor. 

Bir skoda kadar "simply clever" detaylar olmasa da, başka aklınıza gelen hangi detaylar var? 
Otomatik silme özelliği açıkken ve yağmur yağıyorken

Aracı çalıştırdığımızda hemen silmek yerine hareket etmeye başlayınca siliyor. 

Ben sinyal verince gündüz farı sönüyor. Farları halojen. Araç 7 yıldır bende 1 ay önce farkettim. 
İlk aldığım zamanlar Opel ci bir arkadaşım gündüz farın patlamış diye söylemişti, sinyali kapattım şimdi bak dedim, ne gerek var bu kadar detaya ya diyor  :D

Benim en çok hoşuma giden şeylerden biri, iç aydınlatmaları özellikle açık bıraksanız bile belli bir süre sonra kapatması, kaç defa denk geldi çocuk arka tarafı açık bırakmış, eski araçlarımda olsa sabaha akü kesin biter..

 
ben de şunu merak ediyorum araç çalışırken 4 lü flaşörün yanıp sönme hızı aracı stop ettikten sonra değişiyor. bu detayın manası ne olabilir sizce? 
4 lü yakıp kontağı kapatıp içinde uzun süre oturunca bir süre sonra sesi kapatıyordu diye hatırlıyorum.

doğru mudur?

 
@caglar_61 Bunu da fark etmemiştim. Start stop esnasında da yavaşlıyor mu yoksa sadece kontak kapatınca mı? 

 
Yağmurlu havada silecek çalışırken, aracı park edip stop ettiğinizde silecek camın ortasında yarıda kalmıyor. 

Camlar da aynı şekilde aracı stop ettikten sonra halen kapanabiliyor.

Ayrıca benim eski aracımda takıntılı olduğum camları açarken o esnada aracı çalıştırınca, cam motoruna elektrik kısa süreliğine gitmezdi ve durdururdu. Bunda yağ gibi akmaya devam ediyor. 

 
Hangi araclarda var bilmiyorum ama torpidodaki bozuk para ve sd kart koyma yerleri iyi düşünülmüş. Bir de kolcagin hem uzamasi hem de kademeli kalkmasi.

 
yol kenarına parkedince sinyal kolunu çevirdiğin yönün ön arka lambaları açık kalıyor. geceleyin karanlık ve dar yerlerde faydalı. 

bir kere biri gelip açık unutmuşsun demişti ))

 
Çok fazla var

Bagaj yukarı kaldırırken kapak üzerindeki stopların enerjisi kesilir.

Far anahtarını park konumuna aldığınızda ve kilitlediğinizde, stoplarda sadece dış taraftakiler yanar. Tekrar kumanda ile açınca bagaj kapağındaki lambalar ve plaka lambaları yanar.

Bir de diğer otomatik vitesli araçlar gibi vitesi park konumuna alırken  geri vites konumunun üzerinden geçerken  geri vites ışıkları hemen yanmaz. 1 saniye sonra yanar. 

Geri vitese aldığınızda farlar açıksa sisler de otomatik açılır. Bu sayede örneğin kaldırım taşı duvar vs. gibi alanlara ışık çarpar ve yere yakın olduğundan  geriye de yansıma sağlanarak arkayı görüşü kolaylaştırır.

Sis lambaları açık marş basarsanız sisler kısa süreliğine kapanır. 

Auto hold devredeyken emniyet kemerini çıkarırsanız elektronik park freni kendiliğinden aktif edilir. Ayrıca 3 dk'dan uzun süre start stop ve auto hold devredeyse ve emniyet kemeri takılıysa elektronik park freni devreye girer ve araç gaz pedalı ile çalışmaz ve manuel olarak çalıştırmanız için uyarı çıkar.

Araç içi sıcaklığa göre eğer ki camlar ya da cam tavan açıksa, havalandırmalardan da içeriye hava girmesi efsane. Hele ki uzun yolda soğuk bir havada biraz hava almak istediniz camdan soğuk hava geliyor ancak klima derecesi yüksekte kapatılmış ise üfleme panellerinden sıcak hava geliyor, tavsiye ederim.

Bazısı tasarruf , bazısı ekonomi , bazısı güvenlik.. daha neler neler.. (birçoğu kılavuzda da yazar)

Bir de unutmadan en önemlisi kaput amortisörü.. Forumun en sevdiği özellik..

 
@ogzogz kaput amortisörü cidden belki de en önemlisi bence de, küçük ama önemli bir detay. Ama arkadaşımın passat b7 aracında çok sertti kaput amortisörü. Neden bilmiyorum

 
ayna ayarı sağdayken geri viteste sağ aynanın aşağıya doğru o dönüşü ... ahhh ah

 


Geri
Üst Alt