1.4 TSI 122 HP ve 150 HP FARKI


Resul911

Üye
Katılım
20 Eyl 2020
Mesajlar
128
Tepkime puanı
98
Konum
Kayseri
İsim
Resul
Araç
Golf 1.4 TSİ Mk7 140hp R-Line
Merhaba arkadaşlar forumu aradım ama cevabı bulamadım.

1.4 tsı 122 hp 90kw 200nm cxs ile
1.4 tsi 150 hp 110kw 250nm czt motor arasındaki fark nelerdir.
Aradaki güç farkı turbo veya sc farkımı? yoksa motorda krank piston vs. Fark varmı dır.

Bilen kişilerin yardımını rica ediyorum.

 
İkisinde de sc yok, ufak tefek farkliliklar disinda(act sistemi gibi) esas farkliliklar turbo ve yazilim. 140lik turbosunu takip, yazilim ile 185hpler alinabilir 125hplik motordan

 
Upvote 0
Daha öncesinde forum zamanından da önce DH'deki Golf konusundan da duyduğum kadarıyla 

2015 Temmuz'da Euro6 güncellemesi sonrası 122'likler 125 olduktan sonra o iki motorun bile farklı olduğu söyleniyordu.

Aynı şekilde 105'lik ile 110'lukların da farklı motorlar olduğu söyleniyordu.

 
Upvote 0
İkisinde de sc yok, ufak tefek farkliliklar disinda(act sistemi gibi) esas farkliliklar turbo ve yazilim. 140lik turbosunu takip, yazilim ile 185hpler alinabilir 125hplik motordan
Motor içi 122,125,150 hp krank,piston kollar aynı diyorsunuz demi ? 

 
Upvote 0
Motor içi 122,125,150 hp krank,piston kollar aynı diyorsunuz demi ? 
125 ile 150 arasında farklar var hocam. turbo farkı,değişken zamanlamalı valf farkı ve kavrama farkı gibi. bu arada linki bırakıyorum izleyin isterseniz.



 
  • Beğen
Tepkiler: Rx7
Upvote 0
Motor içi 122,125,150 hp krank,piston kollar aynı diyorsunuz demi ? 
Evet, parca kodlari farkli olsalar bile zaman icinde bizim bilmedigimiz guncellemelerden dolayi degisken gosterdi. 125 liklerin bile yil icinde farklilasti ama guc yada ekstra dayaniklilik adinda gerceklesmedi.

Sonuc olarak aralarinda minor farkliliklar var ama esas aralarinda ki guc farki turbo ve yazilim farkindan kaynaklanıyor. Minor farkliliklarda tuketim ve emisyon icin var

 
Upvote 0
122 ile 125 lik ayni motor emisyon durumundan dolayi degisti diye biliyorum 

 
Upvote 0
@Resul911 merhaba,

Cxs dediğiniz motor cmb nin yenilenmiş halidir silindir kapakları değişti.1.4tsi ea111 ea211 olarak değimiş oldu

Czc 122 lik motor ise cxs e geçince egzantrik mili değişimine gidildi.2016 dan itibaren 1.4 tsi motorun bloğu artık dökme demir değildir alüminyumdur bu sayede 20kg hafifleme sağlanmıştır.

Silindirlerin çapı 2mm azaldı (daha az yakıt tüketimi)

krank mili daha hafif ve daha uzun strokla değişti.

Manifold ve silindir kafası artık ayrı soğutuluyor daha önce aynı idi. Bu sayede motor daha çabuk ideal çalışma sıcaklığına ulaşır, ayrıca manifold soğutması monoblog olduğu için turbo şarj ısınması daha kontrollüdür bu turbo ömrünü kat kat uzatan bir durumdur. 125 ilr 150 arasında türbin basıncı harici fark yoktur biri 0.8 diğeri 1.2 basar, 

Yani alaman paran varsa 150 al keyfine bak diyor 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Alpyaman  150 attırılırsa ve turbo büyütülmezse ömrü kısalır yağ yakma olayına dikkat etmek lazım onun için yağ değişimi ve bakımlar max 10klık periyotlarla  yapılıp 120 ağır bakımı 90 a çekip  her 90da triger v rulman vs değişecek, 270 300k ya kadar binilir diye düşünüyorum. Dsg ise hiç düşünmem baş ağrısı yapar onun için parol öneririm😁 manuelse yeni baskı balata yola devam.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
herkese tşk ederim aradığım sorunun cevabını buldum.

122 beygir ile 150 beygir arasında turbo farkı var, dolayısıyla soğutma sistemi farkı var. Bir de 122 likte sadece emiş supaplarında değişken supap zamanlaması varken, 150 likte hem emiş, hem eksoz supap zamanlaması var. Krank piston vs hep aynı.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt