Sizce hangi yağı kullanmalıyım ?


dodis

Yeni Üye
Katılım
21 Eki 2020
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
İsim
Yakıcı
Herkese iyi forumlar,
Aracım Golf 1.2 TSI 2013 model Midlineplus 134.000 km'de. İnternetten 2 ay önce 150 TL'ye Castrol 5w-30 yağ almıştım.

Daha sonrasında arabayı zorlamamama rağmen 3.000 km içerisinde yağ uyarısı aldım ve tekrar 1 lt Castrol bayiden aldım ve bayi sahibi %90 aldığın ürünün sahte olduğunu ve fotoğrafları ile gösterdi bu aralar çok baskın oluyor diye. Evet normalde yağ yakar 1.2 TSI ama 3.000 km çok erken dedi.

Velhasıl sormak istediğim soru şu. Kaput altında Castrol 5w-30 tavsiye ediyor. Shell'in yağını denemek istiyorum bu sefer fakat kendi sitesinde 0w-30 tavsiye ediyor. Shell'in 5w-30'unu mu yoksa 0w-30'unu mu almalıyım tam bilmiyorum. Kullanan varsa yardımcı olabilir mi ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Motor ustası tavsiyesidir. Liqui Moly. Hatta marka model farketmeden gözün kapalı kullan diye iddialı bir şekilde tavsiye aldım.Pahalıdır haberiniz olsun :)

 
Upvote 0
1.4 TSİ  kullanıyorum 62 bin kmde  daha önce 1.6 tdi vardı shell 0w 30, 5w 30 ,mobil 1 5w 30 kullandım  fiesta aracımda da shell yağı kullanmıştım genel itibariyle vardığım sonuç shell yağı özellikle fiesta aracımda daha gürültü calışmasına sebeb oluyodu 1.4 tsi de ise diğer marka yağa göre daha fazla eksiltme yapıyordu son bakımdan önce shell 0w 30 kullandım antalya gibi sıcak bir yerde yağı fazlasıyla eksiltti ve gerek olmadığını anladım size tavsiyem mersin için ow 30 gereksiz ve illa shell ile takılı kalmayın mobil 1 motul liqu molly bunlarda cok iyi marka şuan motul kullanıyorum ve fazlasıyla memnunum.

 
Upvote 0
Internetten alinan sahte yaglarin icinde ne var? Bunun sahtesini nasil yapiyorlar? Motora  ne gibi zarari olur?

Ben yetkili servisten sasmam ne kadar pahali olursa olsun da iste aklimda deli sorular...

 
Upvote 0
Ben liqui moly kullanıyorum hocam 2 bakımdır gayet memnunum.motul da oldukça başarılı kaliteli yağ fakat piyasada çokça sahtesi bulunuyormuş dikkat etmek lazım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
1.2 tsi için bu yağ uygun mudur alacağım çünkü ona göre?

20201022_081251.png

 
Upvote 0
Ben daha önce castrol kullanıyordum 180' den sonra yağ kokusu gelmeye başlıyordu. şimdi motul kullanıyorum ne eksiltme var ne de 200 üzerinde dahi yağ kokusu var. tavsiye ederim.

 
Upvote 0
Arkadaşlar selamlar herkese, bende şunu öğrenmek istiyorum, Motor yağını seçmemizdeki kriter ne olmalıdır?
geçen gün yurtdışı kanallı bir youtube testini izlemiştim. Testi yapan şahıs hepsinin vizkozite değeri 5W/30 olan 4 adet yağ markasını karşılaştırmıştı.

Bunlar castrol edge-mobil1 esp-liqui moly toptec 4300 ve motul 8100 eco-clean' di. 

Testin 6 aşaması vardı;
1.) mm.cinsinden aşındırma kayganlık.
2.) -18C'de soğutulmuş yağlara akışkanlık viskozite.
3.) 140C'de buharlaşma yani gram cinsinden  azalma.
4.) 140C'den sonra tekrar vizkosite akışkanlık.
5.) 185C'de buharlaşma gram cinsinden eksilme. 
6. 185C sıcaklıktan sonra akışkanlık viskozite testi.

Çıkan sonuca göre;
1.mm.cinsinden aşındırma kayganlık testinde:1.Motul, 2.liqui moly, 3.mobil, 4. castroldü.
2.-18C'de gelen yağların viskozite testinde:1.mobil1, 2.Motul, 3.castrol, 4. liqui moly 
3.140C'de eksilme buharlaşma testinde: 1. Motül, 2.Mobil, 3.castrol, 4.liqui moly
4.140C'de viskozite akışkanlık testinde: 1.mobil1, 2.motül, 3.liqu moly, 4.castrol
5.185C2de gram cinsinden buharlaşma eksilme testinde: 1.Liqui moly, 2.castrol, 3. mobil, 4.motül
6.185c de akışkanlık vizkozite testinde: 1.mobil, 2.motül, 3.liqui moly, 4.castrol

şimdi çıkan sonuca göre; viskozite tüm testlerinde mobil 1 en iyisi gözüküyor,2.olarak motül
aşındırma kayganlık testinde 1.motül, 2.liqui moly
140c de buharlaşma testinde 1.motül, 2.mobil
1.vizkozite testinde 1.mobil, 2.motül
185C de buharlaşma eksilme testinde 1.liqui moly, 2.castrol
2.akışkanlık viskozite testinde 1.mobil, 2.motül

sizce bu çıkan tabloya bakarak aracımızın yağ sıcaklığı motor sıcakken 95-119C aralığında çalıştığını varsayarsak seçim kriteri ne olmalıdır?

hangi kriteri baz alıp yağ seçimini ona göre yapalım.aşındırmamı? akışkanlıkmı? eksilmemi? ha birde bunlara ilaveten dizeller için dpf nin kül tutmaması dolmaması için yağın içindeki kül miktarımı?
teknik konulara daha hakim olduğu aklımda kalan @forzaGilles Ali hocam ve diğer adları aklıma gelmeyen (bağışlasınlar) teknik konuya hakim arkadaşlarımızın değerli görüşlerini var ise cevaplamalarını rica ediyorum.

testin linkinide ekliyorum isteyen oradanda bakabilir.
 



 
Upvote 0
22 saat önce, memin yazdı:

Arkadaşlar selamlar herkese, bende şunu öğrenmek istiyorum, Motor yağını seçmemizdeki kriter ne olmalıdır?
geçen gün yurtdışı kanallı bir youtube testini izlemiştim. Testi yapan şahıs hepsinin vizkozite değeri 5W/30 olan 4 adet yağ markasını karşılaştırmıştı.

Bunlar castrol edge-mobil1 esp-liqui moly toptec 4300 ve motul 8100 eco-clean' di. 

Testin 6 aşaması vardı;
1.) mm.cinsinden aşındırma kayganlık.
2.) -18C'de soğutulmuş yağlara akışkanlık viskozite.
3.) 140C'de buharlaşma yani gram cinsinden  azalma.
4.) 140C'den sonra tekrar vizkosite akışkanlık.
5.) 185C'de buharlaşma gram cinsinden eksilme. 
6. 185C sıcaklıktan sonra akışkanlık viskozite testi.

Çıkan sonuca göre;
1.mm.cinsinden aşındırma kayganlık testinde:1.Motul, 2.liqui moly, 3.mobil, 4. castroldü.
2.-18C'de gelen yağların viskozite testinde:1.mobil1, 2.Motul, 3.castrol, 4. liqui moly 
3.140C'de eksilme buharlaşma testinde: 1. Motül, 2.Mobil, 3.castrol, 4.liqui moly
4.140C'de viskozite akışkanlık testinde: 1.mobil1, 2.motül, 3.liqu moly, 4.castrol
5.185C2de gram cinsinden buharlaşma eksilme testinde: 1.Liqui moly, 2.castrol, 3. mobil, 4.motül
6.185c de akışkanlık vizkozite testinde: 1.mobil, 2.motül, 3.liqui moly, 4.castrol

şimdi çıkan sonuca göre; viskozite tüm testlerinde mobil 1 en iyisi gözüküyor,2.olarak motül
aşındırma kayganlık testinde 1.motül, 2.liqui moly
140c de buharlaşma testinde 1.motül, 2.mobil
1.vizkozite testinde 1.mobil, 2.motül
185C de buharlaşma eksilme testinde 1.liqui moly, 2.castrol
2.akışkanlık viskozite testinde 1.mobil, 2.motül

sizce bu çıkan tabloya bakarak aracımızın yağ sıcaklığı motor sıcakken 95-119C aralığında çalıştığını varsayarsak seçim kriteri ne olmalıdır?

hangi kriteri baz alıp yağ seçimini ona göre yapalım.aşındırmamı? akışkanlıkmı? eksilmemi? ha birde bunlara ilaveten dizeller için dpf nin kül tutmaması dolmaması için yağın içindeki kül miktarımı?
teknik konulara daha hakim olduğu aklımda kalan @forzaGilles Ali hocam ve diğer adları aklıma gelmeyen (bağışlasınlar) teknik konuya hakim arkadaşlarımızın değerli görüşlerini var ise cevaplamalarını rica ediyorum.

testin linkinide ekliyorum isteyen oradanda bakabilir.
 

Açıkçası şu önemli bu önemli değil demek yanlış olur., hepsi önemli bir kritere etkiye sahip., fakat bu tip kullanıcı testleri ne kadar sağlıklı onu bilmek zor.,

İlk önceliğiniz aracınızın motor tipine göre 504.00 / 507.00 / 508.00 vs.. araca uygun olan VW onayına sahip bir yağ tercih etmek olmalı.. sonrasında yaşadığınız şehrin iklim şartlarına göre yağın viskozite seçimini doğru yapmalısınız., En son yağ markasını belirleyip tercihinizi yapabilirsiniz..

 
Upvote 0
@allstar06 öyle ama bağımsız yapılan testte sadece akışkanlık testinde 1.geliyor.Kayganlık veya aşındırma testlerinde 3.sırada geliyor?

 
Upvote 0
@forzaGilles Merhaba Ali hocam. Söylediğiniz ilk en önemli kriter onlar olmalı. Aracın motor tipine göre üreticinin onay verdiği araca en uygun sertifika onayı almış yağları almalıyız, aksi halde güzelim aracın motorunu bir iki derken mahvederiz.
fakat mesela aynı onaya sahip aynı motor tipi için üretilen Liqui moly toptec 4200 ile motul spesfic ile motul X-clean+ da var.
her ikisinin belirlenmiş bir sıcaklıkta yapılan akışkanlık testine baktığınızda liqui moly 1.geliyor.
aşındırmada da yine liqui moly geliyor. Fakat buharlaşma kısmında düşük ısıda motul daha az eksilirken,liquii molynin daha fazla eksildiğini ve akışkanlığını motule göre daha yavaşladığını görüyoruz.
bir başka yüksek sıcaklık testinde tam tersi yaşanıyor,motul daha fazla buharlaşıyor ama liqui moly orta sıcaklıktaki testte eksilenin tam tersine yüksek sıcaklıkta daha az eksiltiyor.
yani her ikiside onay almış motor tipine en uygun yağlardan birisi.Şimdi hangi seçeneğe göre almamız daha doğru onu anlayamıyorum. mesela zaten bakımları genelde 15000km/1 yıl hangisi önce geliyorsa bakımı ona göre yaptığımıza göre,1 yıl içerisinde yağ belirlenen teste göre her iki yağ 0,5 lt bile eksilmiyor. Her ikisi bakım zamanı yaklaşıp o kadar eksiltse bile aracın motoruna zarar verecek seviyede olmadığı için, en doğrusu hangisi daha az aşındırıyorsa onu tercih etmemiz daha mı doğrudur. Örneğin mobil1 akışkanlığı çok iyi ama aşındırması motul ve liqui moly den daha kötü, burada en doğru tercih ne olmalı kafam az buna takıldı.
 

 
Upvote 0
@forzaGilles Merhaba Ali hocam. Söylediğiniz ilk en önemli kriter onlar olmalı. Aracın motor tipine göre üreticinin onay verdiği araca en uygun sertifika onayı almış yağları almalıyız, aksi halde güzelim aracın motorunu bir iki derken mahvederiz.
fakat mesela aynı onaya sahip aynı motor tipi için üretilen Liqui moly toptec 4200 ile motul spesfic ile motul X-clean+ da var.
her ikisinin belirlenmiş bir sıcaklıkta yapılan akışkanlık testine baktığınızda liqui moly 1.geliyor.
aşındırmada da yine liqui moly geliyor. Fakat buharlaşma kısmında düşük ısıda motul daha az eksilirken,liquii molynin daha fazla eksildiğini ve akışkanlığını motule göre daha yavaşladığını görüyoruz.
bir başka yüksek sıcaklık testinde tam tersi yaşanıyor,motul daha fazla buharlaşıyor ama liqui moly orta sıcaklıktaki testte eksilenin tam tersine yüksek sıcaklıkta daha az eksiltiyor.
yani her ikiside onay almış motor tipine en uygun yağlardan birisi.Şimdi hangi seçeneğe göre almamız daha doğru onu anlayamıyorum. mesela zaten bakımları genelde 15000km/1 yıl hangisi önce geliyorsa bakımı ona göre yaptığımıza göre,1 yıl içerisinde yağ belirlenen teste göre her iki yağ 0,5 lt bile eksilmiyor. Her ikisi bakım zamanı yaklaşıp o kadar eksiltse bile aracın motoruna zarar verecek seviyede olmadığı için, en doğrusu hangisi daha az aşındırıyorsa onu tercih etmemiz daha mı doğrudur. Örneğin mobil1 akışkanlığı çok iyi ama aşındırması motul ve liqui moly den daha kötü, burada en doğru tercih ne olmalı kafam az buna takıldı.
 
testlerin hepsinde en iyisi olan bir yağ öyle bir yağ yok hocam., öyle bir yağ daha üretilmedi., 

İçten yanmalı motorların tamamı yağ eksiltir., diğer bir değişle yağ yakar., bu engellenemez bir gerçek., 

Burada önemli olan kullanılan yağ sağlıklı eksiltme sınırları dahilinde mi değil mi önemli olan budur., 

ilk önemli şey yağın aşınmaya karşı sağladığı koruyucuktur., ama bu tek başına yeterli olmuyor, çok iyi aşınma koruması sağlayan bir yağ eğer ki deposit/atık koruması zayıf ise pek bir anlamı kalmıyor., 

Her kriteri en üst seviyede başarı ile sağlayan bir yağ üretmek pek mümkün değil malesef.,  

Bir motorda biz kullanıcılar aşındırıcılığı anlayabilmemiz çok zor., youtube testleri sağlık sonuç vermesi biraz zor., 

“Teorik olarak” X marka bir yağ aşınmaya karşı sağladığı koruma iyi ise ve depozit/atık miktarı düşük ise o yağ için iyi bir yağ diyebiliriz..

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt