A3 1.4 TFSI ACT - Cam Adjustment Actuator A; Cylinder 3 Hatası - EPC yanması


Odes

Yeni Üye
Katılım
17 May 2020
Mesajlar
22
Tepkime puanı
30
Konum
Ankara
Araç
@audis3project
Değerli arkadaşlar merhaba,

2014 1.4 tfsi 140/ A3 Sedan sahibiyim. Aracımda aktif silindir yönetimi (ACT) var. Son günlerde sabahları araç soğukken biraz ilerlediğimde bu hata alıyorum fakat performansta ve çekişte bir sorun yaşamıyorum. Aracı durdurup tekrar çalıştırınca kendiliğinden siliniyor. 

 Bana yardımcı olabilir misiniz ? Bu hata neyin nesidir ? Şimdiden desteğiniz için teşekkürler,

WhatsApp Image 2020-09-26 at 22.48.42.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tiesay Teşekkürler bu konuyu detaylı bir şekilde daha önce incelemiştim. APR Tune olarak yazılımsal ACT yi kapatmaktan veya " 06E-103-697-M " nolu  parçayı değiştirmekten bahsetmişler forumda fakat verilen yönergenin yanlış olduğunu düşünüyorum. Resimde sensörün benım aracım ilgisi yok sanırım. 

s-l1600.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
VAS hata kodlarında bu çıkıyor

WhatsApp Image 2020-09-29 at 16.17.37.jpeg

 
Geçmiş olsun. Sorunun çözülmesine sevindim. ACT olan motorlarda kam mili üzerinden silindir kapamayı yöneten parça bu galiba. Aracınız iki silindir moduna geçiyor muydu arıza verdiği dönemde?

 
Sanıyorum sabah soğukken 2 silindir 'e geçmeye çalışırken, eksantrik 'i itemediği için bu hatayı veriyordu. Benim bu işten öğrendiğim kadarıyla bu eksantrik ayarlayıcılarından ACT araçlarda 4 adet var. Her silindir için 1 tane. Birde kendi içinde A ve B diye 2 blok var. Sanıyorum biri iterken diğeri geri çekmek için çalışıyor .Benim aracımdaki silindir 3/B hatası veriyordu, Yabancı forumlarda kimi Wv kullanıcıları Silindir 2 de, kimisi 4 de A veya B tarafında bu hatayı yaşamışlar. Ben kendim arızayı tespit ederek bu parçadan bulup kendim değiştirdim ve sorun çözüldü.

11.jpg,

Doğuş incelemek lazım aracı bırak dedi.

Sanayide bazı özel servisler Triger tekrar değişecek dedi

Bazıları motorda sorun var dedi.

Bazı ustalar araçta yazılım varsa ondan yapar dedi.

Bende kendi işimi kendim gördüm ve sorunu çözdüm. Biraz araştırınca bazı bilgilere cidden rahat ulaşılıyor " https://forums.vwvortex.com/ "

WhatsApp Image 2020-11-03 at 19.21.20.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-03 at 19.21.24.jpeg

Bu sorunu yaşayan olursa bu konuda referans olsun.

 
Merhabalar aynı hatayı bende aldım bana yardımcı oldu çözüm için teşekkür ederim .

Kendi yaşadığım sorun biraz farklıydı paylaşmak istiyorum. İlk olarak apr nin MQB platformu için ürettiği bobinleri aldım 2 gün kullandım camshaft actuator a/b hatalarını aldım. Bobin arızalı diye düşünüp iade ettim ( sağ olsun arkadaş bizi üzmedi iade aldı ) orijinal bobinlerde hiç arıza almadım .

Bosch un bobinlerini aldım ( motor koduna uygun olan ) bu sefer epc yi 5/6 gün sonra yaktı ve sadece epc yandı çekişten düşmedi araç ( apr lerde motoru tekletiyordu ) ...

bu konuyu audizin ve bu forumda okudum yetkili servisten 4 tane aldım ve ustam değiştirdi . Bosch un bobinlerini taktık ve 1120 km yol yaptım hiç bir sorun yaşamadım .

Bende olan durumun ilginçliği orijinal bobinleri takınca araç epc / arıza ışığı yakmıyor ancak daha güçlü olduğunu düşündüğüm bir bobin grubuna geçince bu hatayı alıyordum .

Her ihtimale karşı bu 4 selenoid in Hepsini değiştirdik (zamanla bozulabileceğinden)

Araç 2014 a3 sedan 140 HP TFSİ 136 bin km de ...

Hata koflarınızda ekliyorum umarım yardımcı olur

P11A800 / P11A600 camshaft actuator
 

Geri
Üst Alt