TDI motor kapatılınca gelen fan sesi


Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
31
Tepkime puanı
1
İsim
Sinan Akgül
Merhaba,

bunun cevabını kullanım kılavuzunda bulamadım. 2015 TDI motor kapatıldıktan sonra gelen bir fan sesi (ya da benzer)  beni merak ettiriyor. Acaba bu motor suyu devri daim mi? Turbo soğutma pompamı? Klima falan mı? Nasıl bulabilirim? İşten dönerken 15 dakika falan çalışmış araç, henüz normal sıcaklığa ulaşıyor ve motor kapatılınca bir fan sesi geliyor. Sanırım 10 dakika falan sürüyor ses. Normal midir?

teşekkürler

maviŞimşek

 
mavişimşek dedi:
Merhaba,

bunun cevabını kullanım kılavuzunda bulamadım. 2015 TDI motor kapatıldıktan sonra gelen bir fan sesi (ya da benzer)  beni merak ettiriyor. Acaba bu motor suyu devri daim mi? Turbo soğutma pompamı? Klima falan mı? Nasıl bulabilirim? İşten dönerken 15 dakika falan çalışmış araç, henüz normal sıcaklığa ulaşıyor ve motor kapatılınca bir fan sesi geliyor. Sanırım 10 dakika falan sürüyor ses. Normal midir?

teşekkürler

maviŞimşek
Hocam bu şikayeti daha önce de okudum. Varılan sonuç bunun normal olduğu ve motorun soğuduğu...

 
mavişimşek dedi:
Merhaba,

bunun cevabını kullanım kılavuzunda bulamadım. 2015 TDI motor kapatıldıktan sonra gelen bir fan sesi (ya da benzer)  beni merak ettiriyor. Acaba bu motor suyu devri daim mi? Turbo soğutma pompamı? Klima falan mı? Nasıl bulabilirim? İşten dönerken 15 dakika falan çalışmış araç, henüz normal sıcaklığa ulaşıyor ve motor kapatılınca bir fan sesi geliyor. Sanırım 10 dakika falan sürüyor ses. Normal midir?

teşekkürler

maviŞimşek
Dizellerdeki DPF ile alakalı olduğunu biliyorum.

DPF rejenerasyon yapıyorsa rolantide motor devrinin 1000 civarı olduğunu görebilirsiniz. Normal zamanlarda 800 civarında çalışmaktadır.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
MSE dedi:
Merhaba,

bunun cevabını kullanım kılavuzunda bulamadım. 2015 TDI motor kapatıldıktan sonra gelen bir fan sesi (ya da benzer)  beni merak ettiriyor. Acaba bu motor suyu devri daim mi? Turbo soğutma pompamı? Klima falan mı? Nasıl bulabilirim? İşten dönerken 15 dakika falan çalışmış araç, henüz normal sıcaklığa ulaşıyor ve motor kapatılınca bir fan sesi geliyor. Sanırım 10 dakika falan sürüyor ses. Normal midir?

teşekkürler

maviŞimşek
Dizellerdeki DPF ile alakalı olduğunu biliyorum.

DPF rejenerasyon yapıyorsa rolantide motor devrinin 1000 civarı olduğunu görebilirsiniz. Normal zamanlarda 800 civarında çalışmaktadır.

Sent from my iPhone using Tapatalk
DPF +1

 
1000rpm benim de dikkatimi çekti ama motor kendini ısıtmaya çalışıyor diye düşünmüştüm. Sanırım son bir iki gündür aracı çok az mesafede kullandım, yani partikül filtre kendini temizleyecek fırsat bulamadı. Şimdi DPF lambası yandı mı onu hatırlamadım. Yarın buna bakmam lazım.

Peki aracın henüz 1000 km ye gelmemiş olması şüpheli bir durum ortaya çıkarır mı?  Yani bu DPF bu kadar sürede temizlenme ihtiyacı duyması normal midir? En son (esasında ilk depom) dizel yakıt dün almıştım, acaba yakıtta mı bir problem var?

MSE dedi:
Dizellerdeki DPF ile alakalı olduğunu biliyorum.

DPF rejenerasyon yapıyorsa rolantide motor devrinin 1000 civarı olduğunu görebilirsiniz. Normal zamanlarda 800 civarında çalışmaktadır.

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
mavişimşek dedi:
1000rpm benim de dikkatimi çekti ama motor kendini ısıtmaya çalışıyor diye düşünmüştüm. Sanırım son bir iki gündür aracı çok az mesafede kullandım, yani partikül filtre kendini temizleyecek fırsat bulamadı. Şimdi DPF lambası yandı mı onu hatırlamadım. Yarın buna bakmam lazım.

Peki aracın henüz 1000 km ye gelmemiş olması şüpheli bir durum ortaya çıkarır mı?  Yani bu DPF bu kadar sürede temizlenme ihtiyacı duyması normal midir? En son (esasında ilk depom) dizel yakıt dün almıştım, acaba yakıtta mı bir problem var?

Dizellerdeki DPF ile alakalı olduğunu biliyorum.

DPF rejenerasyon yapıyorsa rolantide motor devrinin 1000 civarı olduğunu görebilirsiniz. Normal zamanlarda 800 civarında çalışmaktadır.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hocam kısa mesafede kullanmanızın muhakkak etkisi vardır. DPF ışığının biraz daha ileriki aşamalarda yandığını biliyorum.

DPF rejenerasyonu sıklıkla çalışabiliyor, basınç fark sensörleri diye bir sistem bulunuyor diye biliyorum. Bu bilgim eski aracımdan kalma ama hepsinde aynı mantıkla çalışacağını düşündüm doğrudur inşallah :) DPF'nin iki ucundaki sensörler giren hava basıncı ile çıkan hava basıncı arasındaki farka bakıp filtrenin doluluk durumunu tespit edip rejenerasyon işlemini başlatıyor. Endişe edilecek bir durum olacağını düşünmüyorum. Rejenerasyon bittikten sonra aracı stop etmek daha sağlıklı tabiki ama araba kendini temizlesin diye fazladan yol katetmek de pek mantıklı değil. Az yaksın diye dizel alıyorsunuz ama temizlik yapması için fazladan yakıt harcıyorsunuz. TSI tercih etmemin birçok nedeninden sadece birisidir bu durum.

Lafı çok uzattım kusura bakmayın hocam :) DPF uyarı lambası yanarsa ne yapmak lazım aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz. Keyifli sürüşler dilerim.

9cb5e727214dda88a27d8a8ac12ed0e6.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

 
MSE dedi:
Hocam kısa mesafede kullanmanızın muhakkak etkisi vardır. DPF ışığının biraz daha ileriki aşamalarda yandığını biliyorum.

DPF rejenerasyonu sıklıkla çalışabiliyor, basınç fark sensörleri diye bir sistem bulunuyor diye biliyorum. Bu bilgim eski aracımdan kalma ama hepsinde aynı mantıkla çalışacağını düşündüm doğrudur inşallah :) DPF'nin iki ucundaki sensörler giren hava basıncı ile çıkan hava basıncı arasındaki farka bakıp filtrenin doluluk durumunu tespit edip rejenerasyon işlemini başlatıyor. Endişe edilecek bir durum olacağını düşünmüyorum. Rejenerasyon bittikten sonra aracı stop etmek daha sağlıklı tabiki ama araba kendini temizlesin diye fazladan yol katetmek de pek mantıklı değil. Az yaksın diye dizel alıyorsunuz ama temizlik yapması için fazladan yakıt harcıyorsunuz. TSI tercih etmemin birçok nedeninden sadece birisidir bu durum.

Lafı çok uzattım kusura bakmayın hocam :) DPF uyarı lambası yanarsa ne yapmak lazım aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz. Keyifli sürüşler dilerim.

9cb5e727214dda88a27d8a8ac12ed0e6.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
5. vites 2000rpm 15 dakika yol  20-30 km yol demek. Yarın sabah erken hava alanına giderken bunu uygulamak lazım. Sabahları köpeklerini ihtiyaçlarını gidermek için rahat yatağından kalkıp dolaştırmaya çıkan insanlara benzediğimi hissettim :) )

Evet, dizelin ekonomi dışında fazla avantajı yok, benim gibi yılda 25-30 bin km yapınca başka seçenek kalmıyor malesef. Üstelik VW dizelin birden gelen düşük devir tork özelliğini de tüm rpm bandına yayınca da, aracın kullanım zevki de azalmış.

 
@mavişimşek Hocam benzetmenize bayıldım :D

Aslında bende 3,5 ayda 7 bin km yapmış biriyim ama TSI beni dizeli bıraktığıma pişman ettirmedi. Sessizlik ve performans aradaki küçücük yakıt farkını görmezden gelmemi sağlıyor :) Benim kullanımım ve güzergahıma göre 350 km'de 15-20 TL arasında fark ediyor :)

 
DPF ışığı 2011 1.6 TDI polo aracımda 41000 de yanmıştı, şu an Golf aracımdada ara sıra dediğiniz fanı açıyor dpf dizellerin baş belası neredeyse ara sıra aracı devirli kullanmak gerekiyor sürekli düşük devirde kullanmak dpf filtresini dolduruyor diye biliyorum bu rejenerasyon yapma olayıda belli bir yere kadar oluyor sonrasında iş ciddiye binince sanırım serviste temizletmek lazım.

 

Geri
Üst Alt