MOTOR ISINMADAN VİTES GEÇİŞLERİNDE TİTREME


HAKANMURAT

Yeni Üye
Katılım
21 Haz 2019
Mesajlar
28
Tepkime puanı
6
İsim
HAKAN
Arkadaşlar herkese merhabalar.

2017 dizel dsg aracım 45000 km de. Sabahları vites geçişlerinde titreme oluyor sanki geç kavrıyor devir yukarı çıkıp anlık aşağı iniyor. Motor soğukken yapması normal mi ? Ben dikkat edip sıkışık trafikte vs motor soğukken manuel kullanmaya çalışıyorum. Aracı kullanırken çok hassas dikkatli kullanmaya çalışan biriyim. Aynı araçtan olanlar veya konu hakkında bilgisi olanlar bilgilerini benimle paylaşabilir mi ? 

 
Birkaç gün manuele almadan kullanın, takip edin.

 
Upvote 0
@ogzogz Tamam dediğiniz gibi akşam iş çıkışı eve giderken ve sabah işe gelirken deneyecem. Sanki ısındıktan sonra normal gibi. Benim aklıma şanzuman yağından olabilir mi diye geliyor.  :-( Yoksa 45 bin km de bir aracın kavramasından kaynaklı değildir inşallah.

 
Upvote 0
@HAKANMURAT  değişken bir yağ olmadığı için yağ ile ilgili bir durum değil. Kullanıma bağlı değişiklikler, vites geçişlerinde kararsızlığa sebep olabilir. D konumunda 2-3 gün kullanın.

 
Upvote 0
@HAKANMURAT ısınınca geçişler düzeliyorsa şanzıman yağının özelliğini kaybetmesinden kaynaklanabilir ama 45 bin km bunun için az gibi. Cihaza bağlayıp arıza varmı diye baktırın olmadı son çare adaptasyon yaptırabilirsiniz

 
Upvote 0
@agacmalzeme Isınınca geçişler düzeliyor gibi geldi bana ama baktım  titriyor gaza abanıyorum toplasın diye.  Yetkili servise cihaza bağlatsam kesin net bilgi verirler mi ? Araç bakımdan çıkalı 1 ay olmadı. Şanzuman yağına kavramaları bakıldı diye biliyorum. 45 noktaya bakılıyor diye servis danışmanı söylemişti. Tabi ne kadar doğru ? Soğuk havada ve sıkışık trafikta manuel sürüyorum motor ısınınca vs trafik açılınca d konuma alıp sürüyorum normal şartlarda. (adaptasyon yaptırabilirsiniz) derken burayı anlamadım ne demek istediğinizi. 

 
Upvote 0
@ogzogz Dediğiniz gibi bir kaç gün direk hiç manuele almadan d konumda sürecem. Sonraki deneyimlerimi burada paylaşacam. İnşallah sizin dediğiniz gibi olur. 

 
Upvote 0
sakınan göze çöp batarmış hocam tabi ki hor kullanmayalım ama bukadar da titremeyin üstüne :) dikkat ederseniz hor kullanan adamların araçlarına bisey olmuyor yada çok geç oluyor umarım bisey olmaz 

 
Upvote 0
@golfcu91 Kesinlikle haklısınız ama konu araç olunca ben çok hassasım inanın elimden gelmiyor boşverim diyorum yapamıyorum. İnsanın hayatta tutkuları hobileri felan vardır ya benimde tutkum hobim arabam sanırım :)  Bizim gibi emekçi insanlar kolay para kazanmıyor. Ben bu aracı 14 ay önce  123 bin tl ye aldım. Şimdi olsa yanına yaklaşamam ne demek istediğimi umarım anlatabilmişimdir.

 Haftaya ailemle uzun yola çıkacam yolda bırakmasın da bizi.

Sağlıcakla kalın.

 
Upvote 0
Sabah olan durumu da bir video çekerseniz devir saatini gösterir şekilde daha iyi anlarız. 

Isınınca düzeliyor demeseydiniz burada genel yorum baskı balata değişimi olurdu. 

 
Upvote 0
..sanki geç kavrıyor devir yukarı çıkıp anlık aşağı iniyor. Motor soğukken yapması normal mi ? Ben dikkat edip sıkışık trafikte vs motor soğukken manuel kullanmaya çalışıyorum. 
Burada devir anlık çıkıp iniyor olayı, siz 1 2 3 vites arasında manuel olarak kullanırsanız, 1. Viteste kalma durumu fazla olur. Bu da DSG prensibinde, 1den 2ye hemen geçişini geciktirir.

Siz vitesi manuel olarak yükseltmek için müdahale ettiğinizde, eğer ki o vitese geçecek koşullar ;  yolun bozuk olması, ya da düzgün olması, araç yükü, eğim, motor çalışma sıcaklığı , klima vs.  gibi bir çok etkene bağlı olarak, geçmek istediğiniz vitese geçerken, araç devri geçebileceği devire  kadar ulaştırır ve istenen vites öyle geçer. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@HAKANMURAT hocam en güzeli wv müşteri hizmetlerinii arayın onlar yardımcı oluyolar olmadı en yakın yetkili servise gidin yola çıkmadan kafanız rahar olur..Keyifili sürüşler..Ayrıca dediklerinize katılıyroum şuanda ötv zammından sonra sıfır golf alabilmek her baba yiğidin harcı değil..

 
Upvote 0
@ogzogz  Aynen sabahları bozuk yolda ve bayıra çıkmak durumunda kalıyorum dediğiniz gibi 3. vitese kadar manuel kullanıyorum. Bazen o kadar hassaski hemen devir 3000 bin devire çıkıp anlık iniyor. D konumda kasislerde yavaşladığım da ve biraz rampada özellikle 2 ve 3. vites geçişlerinde titremeli geçiyor. Zorlandığını hissttiğimde gaza abanıyorum ki hemen toplasın diye. Zaten araba sıcaklık göstergesi ortalara  55/60°C geldimi d konuma alıp yoluma devam ediyorum. 

 
Upvote 0

Adaptasyon araç bilgisayar bağlıyken sürüş esnasında yapılıyor. Bence aracınızı manuel de çok kullanmadan servise bir danışın bir baksınlar aşağı yukarı bir fikir verirler belkide yazılım güncellemesi ile çözülebilir.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt