1.4 tsi 125 hp czca motor yazılım????


Fightforus

Üye
Katılım
31 Tem 2020
Mesajlar
59
Tepkime puanı
34
İsim
Hakan
Arkadaşlar 1.4 tsi 125 hp czca motorlara yazılım attıran var mı?  Sorun yaratır mı yada yakıtı ne derece etkiler?

 
2 yıldır yazılımla geziyorum, araç ortalama 160 bg / 300nm civarı veriyor. Gidişinde çok ciddi fark var, basarsanız yakar sakin kullanırsanız şehir içinde aynı uzun yolda daha az yakar. Performansında çok bariz değişim var, özellikle gaz tepkisi artıyor, sollamalarda araba yığılmıyor.

0 507 510 52 59'dan Mert ile irtibata geçip benim adımı verin yardımcı olur. Rasgele yerlerde yazılım yapmayın derim, çok fazla sıkıntı yaşayan var. Genelde firmalar hazır dosyaları basıyorlar, halbuki araçlar 6 ayda bir serviste güncelleme alıyor. Bu yüzden genelde piyasadaki dosyalar yeni güncellemelerle uyumlu olmuyor.

 
Ben de 1.2 TSİ için düşünüyorum, yorumu olan var mı?

 
2 yıldır yazılımla geziyorum, araç ortalama 160 bg / 300nm civarı veriyor. Gidişinde çok ciddi fark var, basarsanız yakar sakin kullanırsanız şehir içinde aynı uzun yolda daha az yakar. Performansında çok bariz değişim var, özellikle gaz tepkisi artıyor, sollamalarda araba yığılmıyor.

0 507 510 52 59'dan Mert ile irtibata geçip benim adımı verin yardımcı olur. Rasgele yerlerde yazılım yapmayın derim, çok fazla sıkıntı yaşayan var. Genelde firmalar hazır dosyaları basıyorlar, halbuki araçlar 6 ayda bir serviste güncelleme alıyor. Bu yüzden genelde piyasadaki dosyalar yeni güncellemelerle uyumlu olmuyor.
hocam DSG DQ200 yani bizim araçlardaki kuru kavramalı bu model dsg ler fabrika verilerine göre max 250nm tork dayanımı var ilerisi için sıkıntı olabilir.

bende de stage1 yazılım var 146 bg 245 küsür tork veriyor.

fazlası ilerisi için sorun açabilir 

7 ileri DSG 4 farklı kod ile üretiliyor. Bunlar;

DQ200: 1.0, 1.2, 1.4 ve 1.6 TSI ve TDI motorlarda kullanılan, kuru tip denilen aslında içinde 1.5 lt kadar yağ barındıran, maksimum 250 NM torka kadar dayanımı olan şanzıman.

DQ380: 2.0 ve 2.0 4MOTION gibi motorlarda kullanılan, ıslak tip denilen yani içinde 4 - 5 lt kadar yağ barındıran, maksimum 380 NM torka dayanımı olan şanzıman.

Bunların haricinde DQ500 (600 NM tork dayanımlı) ve DL501 (600 NM tork dayanımlı) iki adet şanzımanı daha var.
 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Fightforus   125 lik tsi yazılıma çok uygun bir motor . ama dsg hakkında pek bilgim yok .

yaklaşık   8000 km   oldu sanırım  stage 1 yazılım + 160 lık tsi turbosu ile  185 beygir  civarı  geziyorum.  

sürüş olarak arabanın orjinal hali ile arasında çok fark var. özellikle uzun yolda acayip zevkli hale geldi. tek nefeste hiç zorlanmadan topspeede ulaşabiliyor.  sollamalarda vites küçültmeye gerek kalmyor , ayrıca  ara hızlanmalarda  çok farketti.. yeni araç almış gibi oldum :)

tüketim olarak ;

şehir içi ortalama 6,3 gibi hesaplıyorum

uzun yolda  hızlimitlerine uyarsak 5,2 civarı  geziliyor ( 2 sefer  antalya  1 sefer datça yolunca  ortalama  ) ama   basarak gidilirse ortalama çok rahat 7,5/8 lere çıkıyor .. 

ben rsa da yaptırdım yazılımı . bilgi almak istersen görüştürürüm seni.

 
@Musaaksoy  rsa ydı oda.. ama benim araca özelde bi durum olabilir bu sorun çünkü çok var yapılan 1,2 tsi..   buji bobin filan değişti servis sonra  . belki  yazılımı sildirmeden bu değişimleri yapsaydım düzelirdi araç.

aslında o audiden çok çektim .. ön takımda düzen tutmuyodu .. gıcırtılar takırtılar .. :)   komple sattım kurtuldum 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@barracuda biraz baktım genelde 2cr önerilmiş gibi, birde volkswagenin de desteklediği firmalar falan varmış, ama sanırım Türkiye de yok o firmalar

 
hocam DSG DQ200 yani bizim araçlardaki kuru kavramalı bu model dsg ler fabrika verilerine göre max 250nm tork dayanımı var ilerisi için sıkıntı olabilir.

bende de stage1 yazılım var 146 bg 245 küsür tork veriyor.

fazlası ilerisi için sorun açabilir 

7 ileri DSG 4 farklı kod ile üretiliyor. Bunlar;

DQ200: 1.0, 1.2, 1.4 ve 1.6 TSI ve TDI motorlarda kullanılan, kuru tip denilen aslında içinde 1.5 lt kadar yağ barındıran, maksimum 250 NM torka kadar dayanımı olan şanzıman.

DQ380: 2.0 ve 2.0 4MOTION gibi motorlarda kullanılan, ıslak tip denilen yani içinde 4 - 5 lt kadar yağ barındıran, maksimum 380 NM torka dayanımı olan şanzıman.

Bunların haricinde DQ500 (600 NM tork dayanımlı) ve DL501 (600 NM tork dayanımlı) iki adet şanzımanı daha var.
 
Yazdıklarınızda haklısını ancak yazılımla bahsedilen veriler simülasyon ve dyno verileri. Yola aktarılan değerler bunların altında oluyor. Bu arada DQ200'ün yazılımsal tork limit kilidi  320 nm'de. 250 nm fabrikanın ilan ettiği güvenli ve uzun süreli dayanım rakamı. Aksi halde 250 nin üzerinde zorladığınızda ya arıza ışığı yakar ya da 2 seneyi bulmadan dağılırdı. Tabi bu zorlayın birşey olmaz demek değil, tercihe göre daha düşk güç/tork aralığında yazılım kullanılabilir. 

Tavsiyem yazılımının öncesi/sonrası ebygir/torq grafiğini görün. Yazılım sonrası dimdik çıkış varsa oradan uzak durun :)  asıl olan tork ve beygiri daha geniş bir aralığa yayıp her devirde canlılık sağlamak. Sırf 0-100'ü hızlandırmak için en hızlı şekilde gücü tavana dayayıp 3500 devirde biten benzinli yazılımlı araç dolu ortalık. 

 
Yazdıklarınızda haklısını ancak yazılımla bahsedilen veriler simülasyon ve dyno verileri. Yola aktarılan değerler bunların altında oluyor. Bu arada DQ200'ün yazılımsal tork limit kilidi  320 nm'de. 250 nm fabrikanın ilan ettiği güvenli ve uzun süreli dayanım rakamı. Aksi halde 250 nin üzerinde zorladığınızda ya arıza ışığı yakar ya da 2 seneyi bulmadan dağılırdı. Tabi bu zorlayın birşey olmaz demek değil, tercihe göre daha düşk güç/tork aralığında yazılım kullanılabilir. 

Tavsiyem yazılımının öncesi/sonrası ebygir/torq grafiğini görün. Yazılım sonrası dimdik çıkış varsa oradan uzak durun :)  asıl olan tork ve beygiri daha geniş bir aralığa yayıp her devirde canlılık sağlamak. Sırf 0-100'ü hızlandırmak için en hızlı şekilde gücü tavana dayayıp 3500 devirde biten benzinli yazılımlı araç dolu ortalık. 
bende ondan bahsettim hocam.

illa bozulacak anında vs diye bir şey yazmadım.

adamlar koca mühendislik ile üretim 250 ye kadar dayanım dedilerse vardır bildikleri.

gerçi 1000 2000 km de bile bozulan fabrikasyon motor dsg lerde yok değil.

o yüzden tercih meselesi.

 

Geri
Üst Alt