Yakıt için favoriniz nedir?


Değerli golfçüler herkese tekrar merhabalar. 1.6 Tdi motorlar için özel bir yakıt veya marka tercihiniz var mı? Ben genelde Shell’den V-power alıyorum. Araca iyi geldiğini düşünüyorum. Sizin de böyle tecrübe ettiğiniz bir firma veya firmanın ürünü var mı! 
ben yakıtın iyiliğini kötülüğünü geçtim, 50 lt'lik depoya 51 litre koyamayan bir akaryakıt istasyonu olsun yeter. 

 

Eski aracım dizeldi, yakıtı nerede aldığım farkediyordu. mesela opetten aldığımda dpf daha çabuk kirleniyor sürekli rejenerasyon yapmaya ihtiyaç duyuyordu. total excellium motorin en iyisi idi bir zamanlar fakat total TR'den çıkıp isim hakkın demirören grubuna sattıktan sonra prensip olarak total'e gitmiyordum.

 
Uzun süre kafa patlattığım bir konu, farklı forumlarda da yorumlanan çoğunluğun da; hepsi aynı, tek rafineden çıkıyor, tüpraş aynı veriyor vb. yorumlar çoğunlukta

Lakin bana göre aynı değil :)  ama şu doğru markadan ziyade istasyon farkı bir gerçek.. 

İst. avrupa yakasındayım. Benim gözlemlerim;

Shell gerçekten ses, vibrasyon olarak soğuk motor cold startta bir adım önde fakat menzil olarak diğerlerinden en kısa
Opet, enjektör şakırdaması demeyim de biraz gürültülü, rölantideki sesi dahi farklı geliyor
Total & Petrol ofisi, ne avantajını ne de dezavantajını hissettirmedi 
Bp, menzil olarak en iyisi, shell kadar sessiz değil, opet kadar sesli değil :)  çoğunlukla tercihim bp

ilave olarak iki depoda bir setan artırıcı katkı kullanıyorum (enjektör temizleyici katkı değil) gidişi gerçekten değişiyor

 
Kesinlikle aldıgınız yakıt markası değil, aldığınız istasyon önemli. Shellin olayı biraz farklı. Yurt dışı ürün oldugu için firmanın iç denetimleri cok aktif değil. İstasyonlar kafalarına göre at koşturuyorlar.O yüzden gerçek shell istasyonu bulabilirseni yakıtı gercekten kaliteli. Ancak opet hem yerli firma hem denetimler belli bir periyotda yapıldıgı için sürekli rafine bir yakıt durumu söz konusu. Opet uçurmazda öldürmezde kolay kolay sorun yaşamazsınız nerdeyse butun istasyonlarıda aynı kalitede. Bende o mantıkla hep opetten alıyorum.

 
Benzini shell

Wc opet kullaniyorum


 
Shell menzili çok düşürüyor. 15.000 km'den sonra Opet'e geçiş yaptım, şimdilik memnunum.

 
Bende 1.2 TSİ manuel var. Bu yakıt konusu aklımı karıştırdığı için ve sürekli trafik ışığı az olan aynı güzergahı kullandığım için deneme fırsatım oldu ve beni en uzun götüren Opet benzini bi 50-60km daha fazla menzili. Shellin pahalı olan benzininde ise gaz tepkimem daha iyi oldu plasebo da olabilir tabi. Diğer markalarda bir değişim olmadı bp total ve petrol ofisi. Ama açık ara en kötüsü Türkiye petrolleri TP idi. Araba bildiğin gaz tepkimesi almadı ve çok kısa sürede bitti benzin.

 
Dönüş yolunda Ankara'dan geçerken Total'den benzin almak zorunda kaldım. İstasyona denk geldiğim için şükrettim ama daha sonrasında aldığıma bin pişman oldum ve bir daha zorda kalmadıkça Total'den asla benzin almam diyorum. Şehir içi trafiğine girdiğimde arabanın resmen huyu suyu değişti. Total'i bitirdikten sonra Opet'ten aldığım benzin çok daha iyi geldi. Opet'i de bitirdikten sonra Shell 95'e geçtim. Shell'le birlikte arabanın performansı üştü, bu durum özellikle kalkışklarda veya ani hızlanmalarda kendini çok net belli ediyor. Bir sonraki depoyu PO'dan veya BP'den doldurmayı düşünüyorum. 

İlk tecrübeye göre beğeni siralamam şu şekilde;

1. Opet
2. Shell 95
3. ...
4. ...
5. ...
6. Total

 
Düzenli olarak bp , ama mecbur kalınca ilk hangisi gelirse 😄

 

Aracı yeni aldığım zamanlar BP kampanyası vardı ve hali ile onu kullandım ama sonra Shell V-Power a geçtim, geçiş o geçiş. Şirket araçlarında diğer yakıt istasyonlarını defalarca tecrübe ettim, hani basa gaz diye bir tabir vardır ya, sürekli dip gaz gidilince söylenir, işte basa gaz da Opet in oldukça verimsiz ama Shell ile Bp nin daha verimli olduğunu gözlemledim, zaten diğer markaları kullanmadım bile. Sakin sürüşte Opet tercih edilebilir ama yüksek sürat için kesinlikle shell V-Power.. (kişisel tercihimdir)

 

Geri
Üst Alt