Golf 6 LPG aracımda çözülemeyen tekleme sorunu


LEVENT79

Yeni Üye
Katılım
8 Ağu 2020
Mesajlar
3
Tepkime puanı
3
İsim
Murat
ÖNCELİKLE HERKESE SELAM: ADIM LEVENT MEMURUM....

ARACIM GOLF 6 102 HP DÜZ MOTOR(HİTLER) LPG Lİ 2011 MODEL

ARACIMIN ÇÖZÜLEMEYEN TEKLEME SORUNU VAR.
ÖZET Aracım 2000 3000 devir arasında hissedilir tekliyor ve kerkinerek hızlanıyor..MOTOR KESİNLİKLE ARIZA VERMİYOR.. Hatta ben sürekli yolda kalıyorum.

USTA1: usta araç tekliyor. Bujilerdendir dedi buju kablosunu çekti elinde kaldı, birer takım al gel dedi.. gittim birer takım motor numarasına göre ngk buji bremi buji kablosu aldım. Değiştirdi. SORUN BİTMEDİ..

USTA 2; usta araç tekliyor, buji buji kablosu değiştirelim dedi. Değiştirdim dedim.. o zaman bobindendir dedi..tamam değiltirelim gittim aldın değiştirdik SORUN BİTMEDİ..

LPG USTAM: Usta tekliyo bu araç benzindede LPG dede tekliyor.. o zaman benzinde kullan bir süre tekleme devam ederse bakalım. Hay hay.. SORUN BİTMEDİ..

BEN KENDİM VE ŞAHSIM; araştır babam araştır tüm bayram yazı forum okumakla geçti. Kanat getirdiğim konu MAF senserü. Söktüm soketini araç afalladı stop etti.. tekrar marş.. saat gibi.. biraz yol gitti fena değil.. o zaman sorun bundan bayramdan sonra hallederim..okuduğum kadarıyla araca pek zararı yokmuş falan filan.üç beş bişi değiştirdik ama sorunuda hallettik dedim içimden. 250 -300 arasında bişi .. bayramdan sonra alıp değiştirir.. ustalarla uğraşmam dedim..

Bayaramın son günü çıktım yola maf sensörünün fişi çekik tüm arıza ışıkları yanık püfür püfür yol alıyorum.. Tekleme mekleme yok aga derken birden araç boğuldu GÜM GÜM diye silah sesi gibi bir iki ses sonra patlak egsoz sesi..Arka susuturucu 2 karış açıldı basınçtan balon gibi oldu..( resim ekliycem).. korkudan soketi taktım yola trkleye tekeye gürültülü abart egsoz gibi devam ettim..Gürültü için cümle alemden özür dilerim..

EGSOZ USTASI;baktı değişecek dedi.. orjinali yok yan sanayi 500 lira .. arka susturucu değişti..katalizörü kontrol etti yumruk la kontrol sorun hüsran içinden çakırtı şukurtu geliyo.. erimiş bu dedi.. baktım bende evet bi garip. Orjinali 4-5 bin civarı..güvenemedim dursun böyle boru moru takma dedim.. ayrıldım egsozcudan araçta ne oksijen sensürü ne başka bir arıza var ama araç yine yolda bıraktı ve inanılmaz tekliyo..sonra birden düzeldi..SORUN BİTMEDİ..

LPG CİNİN TANIDIĞI USTA; çözse çözse bu usta çözer dedikleri usta.. usta araç tekliyo buji buji kablosu bobin değişti ama araç tekliyor.. Dedi maf sensörü değişecek bagajdan çıkartıp versim NGK nın sensörü taktı..ohooo araç yine tekliyor..2000 devirin üstüne çıkmıyor..yolda bıraktığı zamanlarda yaptığını yaptı..USTA salaklaştı Krank mili sensörü kesin dedi.. güya araba yanlış okumadan karıştırıp hava yakıt oranını ayarlayamıyor o yüzden tekliyormuş .. hemen değiştirdik.. sonuç HÜSRAN.. SORUN BİTMEDİ..

USTA 5: araçta buji buji kablosu bobin maf sensörü krank mili sensörü değişti araç yine tekliyor.. aldığın malzemeler kötüdür bujin çatlaktır kablon da kırık vardır ondan yapar.. yada bobinin orjinal değildir ondan yapar.. ustan sorunu çöz de nasıl çözersen çöz.. ama bana teklemeyen araba teslim et dedim. Başladı bobini değiştirdi yine tekliyor..buji kablosunu değiştrdi yine tekliyor.. bujileri değiştirdii yine tekkiyor. Hepsini geri taktı.. yine tekliyor. Haaa benzin pompası dedi.. dene dedim o kadar uğraştı basıncına baktı koltuğun altında değiştirdi yine tekliyor ..SORUN BİTMEDİ..

USTA 7: OTO BEYİNCİ..araç tekliyor .. bırak arabayı ben gezeyim 2 gün sorunu göreyim başka bir beyin deneyeyim dedi.. sorun kesin BEYİNDEN dedi.. bende düşündüm... kaç paralık benzin alayım dedim depoyu fulle dedi..acayip mal takliti yaparım.. bir sürü not aldırdım ama gidiş o gidiş..uğramadım.. SORUN BİTMEDİ..

USTA 8; araç tekliyor.. değişenleri yapılanları saydım..emme manifodunu hava alıyor dedi.. sprey sıktıı içinee duman üfledi ama sorun bulamadı. En son LPG DEN dedi.. iyiki söktürmüşüm.. iptal ettirdim dedim.. arkadan Lpg beynini gösterdim..manifoda giren lpg enjöktörlerini tıkat iptal ettir dedi..gittim lpg ye ne alaka ya dedi lpg ci. Sen yap dedim..olmaz dedi.. ulan gezdiğim 4 lpg ciydi zaten.. oda olmadı..SORUN BİTMEDİ..

SANAYİDE GEZERKEN WOSVAGENCİ gördüm.. içinde 10 tane lift var harıl harıl çalışıyorlar..Bekledim bi yarım saat niye burdasın diyen olmadı.. iyi bir gözlem sonucunda oranın sahibini belledim gözümde.. fırsat bulup adama dedimki araçım inanılmaz tekliyor..randevuyla çalışıyorum dedi.. en yakın randevü haftaya çarşambaymış..off Alahım of.. sadece bi baksan ben gelirim o tarihte dedimm. Ama inandım ortam olarak yapabilecek düzeyde görülüyorlar..zaten herkesin kesin çözer dediği hiç usta sorunu çözemedi..çaresizim yani.. koca araba ÇÖP oldu...

Arabayı bilgisayara bağladı bana bi şey sormadan teste çıktı.. geldi dediki aracın tekliyor.. şunlar şunlar kontrol edilecek dedi.. değişecekmi dedim.. sorun yoksa niye değişsin ki dedi..bende şunların hepsi değişti sorun bitmedi dedim..o zaman bağlantı kabloların enjektörlerin kalmış son şans olarak onlar kontrol edilecek dedi... Bende kesin mi dedim 100 de 100 e yakın dedi.. randevü al dedi.. bende arabayı burda bırakıyorum araç çünkü gitmiyor dedim. Zorla arabayı bıraktım adamlara..çözün dedim.. çözülürse haber veririm...

Ekli dosyayı görüntüle 36381

Ekli dosyayı görüntüle 36382
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çok geçmiş olsun hocam. Sizinki talihsizlik biraz. Referans ile usta bulmak şart bu devirde.

 
Upvote 0
Offf ben okurken yoruldum. Nasıl bir talihsizliktir. Geçmiş olur inşallah. Ben de geri vitese taktığımda tekleme yapardı, servis enjektör hatası dedi ve değişti. Maşallahı var....

 
Upvote 0
Servis pahalı derler gitmezler...

Servis pahalı değildir aslında sanayi daha pahalıdır..

Yapacaginiz servisi aramak aracı bırakmak ikame aracınızı almak keyfinize bakmak araç çıkınca zaten %30 indirimden faydalanacaksiniz taksitle ödeme yapmak yapılan işlem 2 yıl garantili binmek...

Bu kadar usta die birşey kalmadı varsa da tanımsa isterim doğrusu...

Bizim ülkemizde insanlar ilk 2 yıl mecbur yetkili servise gider sonra pahalı die servis değil dışarıya gider fakat zaten asıl servis bence 5 yıl veya 100 bin km sonra özel servis bırakılmalı yetkili servise gidilmeli ki araciniz a ucretsiz yardım paketi tanımlansin ve tüm işlemlerde yasal muhattap bulunsun...

Garantisi benim %100 bu işi benden başka si bilemez 7 24 ara kadresim biz işin biseyi olduk lafları artık bitti...

Ebeveynlerine ders calisicam die bilgisayar aldıran ve o bilgisayarı amaç dışı kullanan genclik iş başında ister istemez artık lafa söze karnımız tok 3 fazla olsun güvenlik rahatlık önde olsun derim 

Acil yetkili servis öneririm aracinizı daha fazla yormayın usta geçinenlerin ellerinde ziyan etmeyin...

Bi aracım vardı vectra sürekli yokla kalırdı köle motor yapmıştı volan değişti araca 12 bin tl civarında para harcamışım 14 bine aldım 12 harcadım yine yolda kaldı sıfırladım resmen sinirden sattım 10 bine :)))

sorun neymiş benzin pompası sigortası alan çocuk 10 tl masraf yapti uzun yıllar bindi 2007 civarı oluyor bu anlattığım...

o gün bugündür servise giderim inanın inalilmaz kardayim ve güvende...

 
Upvote 0
Tavsiyem katalizörü,varsa egzoz sisteminde sıkıntı onlarıda muadil dahi olsa onarım yaptırmanız.Arkadaşımın chevrolet cruze aracında katalizörden dolayı benzer durumu yaşamıştı.öncelikle orayı halledin derim.orjinal 4-5binlik ürüne gerek yok bence tabi siz bilirsiniz.

 
Upvote 0
Çok geçmiş olsun.

Umarım düzelir aracınız.

Pejo 206 ile benzer problemleri yaşamıştım , bu kadar büyük bir sorun değildi ama boşa atınca stop ederdi. Benzinle binerek idare ettim bir süre. 

Sonra uğraşamamaktan ederinin altında sattım.

 
Upvote 0



Geri
Üst Alt