2 buçuk yıllık arabada akü bitmesi normal mi?


Katılım
4 Tem 2018
Mesajlar
129
Tepkime puanı
154
Konum
Ankara
İsim
Fatih
Herkese merhaba, Yaklaşık 2 hafta önce çalışma ortamımda mesai arkadaşlarımdan birinin Covid-19 testinin pozitif çıkması sonucu, temaslı olduğum için benide karantinaya aldılar.Karantina da aklıma aynen bu durumun gelmesi üzere, 10. gün arabaya inerek çalıştırmak istedim.Silecekler, farlar, multimedya çalışıyordu, fakat ekranda akü zayıf şeklinde bir uyarı verdi.Marşa bastığımda ise sesler geldi ama almadı.Bende ısrarlı olmayıp, vw yol yardımı aradım.Yarım saat içinde gelip aracı çalıştırır vaziyete getireceklerini ama stop etmeden servise gidip aküyü doldurtmam veya değiştirmem gerektiği söylendi.Karantina'nın bitmesine bir kaç gün kaldığı için henüz birşey yapmadım.Lakin aklıma takılan, 2.5 yıllık bir akünün bunu yapması yani 8-9 gün çalıştırmayınca bitmesi normal mi? Yol yardımdaki arkadaş normal olduğunu, bu sürede araç hiç çalışmayınca akünün azalabileceğini söyledi ama pek tatmin olmadım.Sizin düşüncelerinizi merak ettim.Bu arada araç 2017,1.6 Tdi, Dsg.Hayırlı, sağlıklı günler dilerim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
öncelikle geçmiş olsun

aracınızın km'sini yazmamışsınız

Üzerinde sonradan takılan tertibat vs var mı?

en basitinden sonradan eklenen kapı aydınlatmaları bile (arka kapı) çok az miktar elektrik tükettiğini okumuştum

yapılan km, aracın soğuk memleketlerde olması,klima sürekli sis farı vs gibi etmenler (alternatöre fazla yük binmesi,doldur boşalt) akü ömrünü azaltır.

daha önce böyle birşey olmadıysa bir kaçak kontrolü sonrası akü durumu kontrol edilebilir.

ama yine de 10gün de sağlıklı bir akü bitmemeli

sağlıklı günler dilerim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Herkese merhaba, Yaklaşık 2 hafta önce çalışma ortamımda mesai arkadaşlarımdan birinin Covid-19 testinin pozitif çıkması sonucu, temaslı olduğum için benide karantinaya aldılar.Karantina da aklıma aynen bu durumun gelmesi üzere, 10. gün arabaya inerek çalıştırmak istedim.Silecekler, farlar, multimedya çalışıyordu, fakat ekranda akü zayıf şeklinde bir uyarı verdi.Marşa bastığımda ise sesler geldi ama almadı.Bende ısrarlı olmayıp, vw yol yardımı aradım.Yarım saat içinde gelip aracı çalıştırır vaziyete getireceklerini ama stop etmeden servise gidip aküyü doldurtmam veya değiştirmem gerektiği söylendi.Karantina'nın bitmesine bir kaç gün kaldığı için henüz birşey yapmadım.Lakin aklıma takılan, 2.5 yıllık bir akünün bunu yapması yani 8-9 gün çalıştırmayınca bitmesi normal mi? Yol yardımdaki arkadaş normal olduğunu, bu sürede araç hiç çalışmayınca akünün azalabileceğini söyledi ama pek tatmin olmadım.Sizin düşüncelerinizi merak ettim.Hayırlı, sağlıklı günler dilerim.
Öncelikle çok geçmiş olsun... normal şartlarda araç 10 gün de yatsa., hiç çalışmadan 20 gün de yatsa akü bitmez fakat Mk7,5 kasalarda akü kalitesinden malesef biraz ödün verip biraz kalitesi düşük Se-Bang marka kore malı aküler kullandılarını gördük., sorunun esas sebebi budur., aküler bitmeye yakın özellikle kış aylarında daha çok belirti gösterirler çünkü akü yapısı gereği soğuk havayı hiç sevmez., sizin ki bunu ağustos ayında yapması iyice ömrünün azaldığının belirtisi., Aracınız benzinli ise EFB tip akü, Dizel ise AGM tip akü almalısınız., serviste değiştirirseniz zaten uygun olanı takarlar., FAKAT

Serviste taktırmaya karar verirseniz serviste 2 tip akü bulunur., orjinal akü ve eko seri orjinal akü, eko seri akü kalitesi biraz düşük ve ömrü biraz daha kısa ve fiyatı da biraz daha uygundur ancak 2,5 sene de akü sıkıntısı yaşadığınız için eko seri taktırmanızı önermem.,

Dışarda taktırmayı düşünürseniz ve uzun yıllar sorun çıkarmıyacak kaliteli bir akü arıyorsanız Varta öneririm., İster servisten alın ister dışardan alın, alacağınız akünün üretim tarihine dikkat edin bayat akü, 4-5 aydan eski tarihli akü asla almayınız., Forumda akü hakkında çok detaylı konular mevcut, dışarda satılan akülerde üretim tarihi akünün neresine bakarak anlaşılır, serviste satılanlarda tarih nerede yazar vs.. biraz forumda zaman geçirirseniz tüm bilgiler forumda mevcuttur..

 
Upvote 0
@doganersin İyi dilekleriniz için Teşekkür ederim hocam.Aracım 35 bin km de.Orjinal haliyle muhafaza ediyorum.Elektrik aksamına takılan herhangi extra bir müdehale yapmadım.Şehir olarak Gaziantep'teyim.Araç kapalı garajda.Bakalım, muhtemelen pazartesi günü servise gideceğim.Hakkımızda hayırlısı.Sonucu buradan bildiririm inşAllah.

 
Upvote 0
@forzaGilles Değerli yorumunuz için teşekkür ederim hocam.Servis akü durumuna bakıp, 24 saat şarj edecek veya değiştirmemi isteyecek muhtemelen.Değiştirirsem de serviste değiştirmeyi düşünüyorum.Verdiğiniz bilgileri dikkate alacağım.😊Ayrıca söylediğiniz gibi 7,5 yani makyajlı kasalarda akü hakkında söylediğiniz durum mevcut imiş.

 
Upvote 0
@Musaaksoy Doğrudur hocam, bulunduğum şehrin trafiğinden dolayı sık kullanıyorum.Aklıma gelmemişti, ayrıca aracın her aksamı elektronik.Yani belki eski araçlar da, daha uzun gitmesi akünün normal ama bu tip araçlar içinde bu süre normal mi diye düşünmeye başladım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@muhammedfatih Öncelikle  Geçmiş olsun Hocam

benimde 2016 model golf üm vardı sıfır almıştım 6. ayında ve hiç yatmamış her gün çalışmış olan aracın sabah ilk marşta baya uzun sürede çalıştırmaya başlamıştı garantide olduğu için servise götürdüm iki gün serviste kaldı ve gerekli testler yapılıp akü de problem olduğu için garantiden akü değişimi yapıldı 

servisteki arkadaşlar üretim bandında yada ülkeye gelişlerde çok beklediği için olabilir demişlerdi.

 
Upvote 0
Şirket aracı kullandığım için aracımızı artık eşim kullanıyor. Yeri geliyor 3 hafta çalışmadığı oluyor ama bu zamana kadar aküde hiç sorun olmadı. Üzerinde hala alındığı günkü akü var.

 
Upvote 0
Aracım 2016 Aralık çıkışlı.

İlk evde kal dönemlerinde araç tam bir ay yerinden kıpırdamadı, kontak dahi açmadım, hiçbir sorun da olmadı.

 
Upvote 0

@muhammedfatih hocam 2.5 yil içerisinde akünün bitmesi bana göre normal değil, tabikide kullanım koşullarına bağlı Olarak değişimler olsada akünün bitmesi bana normal gelmiyor. Kendi aracımdan size örnek verecek olursam, 2013 model Golf 1.6 TDI aracımın üzerindeki akü  fabrikanın takmış olduğu aküdür, orjinal aküyle aracımı kullanmaktayım, bu zamana kadar aküyle ilgili hiçbir şikayetim olmadı. 

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt