Golf 7.5 fren şikayetim


hsgur

Üye
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
70
Tepkime puanı
52
İsim
Seçkin
Sevgili forumdaşlar, fren konusunda bir kaç defa başıma gelen tecrübeyi paylaşıp fikir sormak isterim. ABS devreye girmeden yaptığım yüksek hız frenlemeleri tatminkar ancak ABS yi devreye sokacak maksimum frenlemelerde; özellikle kuru zemin ve 40- 50 km civarı süratlerde araba isrediğim noktada durmuyor hissine kapılıyorum, lastikler 2018 dunlop fabrika çıkış lastikleri, 12000 km civarı yol yapmış durumdalar, üçtür önümdeki aniden durunca fren yaptığımda araç altımda kayıyor durmuyor, fikrinizi alabilir miyim?  Not: ABS nin manevra imkanı tanıdığının farkındayım, ancak kısa mesafeli dar yolda frenlemelerde bu imkan yok ve panik frende takdir edersiniz aracın durmasını beklerken sadece seyredebiliyoruz heyecanla😊

 

Eğer frenden şüpheniz var durmuyor diyorsanız,  boş bir alanda(şikayet ettiğiniz yol zeminine yakın bir yolda), kemerinizi takarak 50 km/h'da elektronik park frenini çekili tutun. sonra bir de 50 km/h'da normal fren ile deneyin.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@bf417 hocam lastiklermie baktım dişleri gayet gür  yıpranma vs yok.Ayrıca frenin az tutmasının lastiklerle olan ilgisini anlamış değilim? ben daha çok teknik bi sorun olduğnuu düşünmekle beraber belki bana öyle geliyodur diye de düşünüyorum..

 
Upvote 0
@bf417 hocam lastiklermie baktım dişleri gayet gür  yıpranma vs yok.Ayrıca frenin az tutmasının lastiklerle olan ilgisini anlamış değilim? ben daha çok teknik bi sorun olduğnuu düşünmekle beraber belki bana öyle geliyodur diye de düşünüyorum..
Bunu aşmanız için başka bir golfe binip test edin büyük ihtimal aynı çıkacaktır, ya da servise gidin hidrolik değişmediyse daha önce, değiştirin böylece hava falan da varsa giderilmiş olur, fren şikayetinizi belirtirseniz teste çıkıp kontrol ederler. Sizdeki fren hissiyatındaki zayıflık sanırım, ama sert de basılsa durmuyosa ilk olarak lastik balata diske bakılır, genelde lastik değişiminde bu düzelir. Daha önce de dediğim gibi fabtika lastiklerden aldığımdan beridir memnun değildim abs hemen devreye girerdi değiştirince  öyle bir problemim kalmadı gayet memnunum yola yapışma hissini alıyorum.

 
Upvote 0
@bf417 hocam ilginiz için teşekkür ederim öncelikle forumda bu şekilde yardımlaşma çok güzel.Lakin;

2019 aralık ayında hidrolik yeni değişti ve ben bu şikayetimi söylemiştim arkadşalar bakar dediler öyle salladılar servistekilierln tipik davranışları ..Sert bastığımda araç duruyor tabiki ama ben fazla basmadan da yavaşlamasını durmasını istiyorum  şikayetim bu aslında bu arada lastik markanız nedir?

 
Upvote 0
@bf417 hocam ilginiz için teşekkür ederim öncelikle forumda bu şekilde yardımlaşma çok güzel.Lakin;

2019 aralık ayında hidrolik yeni değişti ve ben bu şikayetimi söylemiştim arkadşalar bakar dediler öyle salladılar servistekilierln tipik davranışları ..Sert bastığımda araç duruyor tabiki ama ben fazla basmadan da yavaşlamasını durmasını istiyorum  şikayetim bu aslında bu arada lastik markanız nedir?
Servis işi özellikle bu tarz konularda sıkıntılı, sök takçı bunlar. Lastiklerim good year asymmetric 5 

 
Upvote 0
Eğer frenden şüpheniz var durmuyor diyorsanız,  boş bir alanda(şikayet ettiğiniz yol zeminine yakın bir yolda), kemerinizi takarak 50 km/h'da elektronik park frenini çekili tutun. sonra bir de 50 km/h'da normal fren ile deneyin.
@ogzogz bunun ne gibi faydası olacak? 

 
Upvote 0
Buna benzer bir olayı ben de yaşadım.

Genellikle sakin kullanırım. Bahsettiğiniz gibi 40 50 km de bir fren deneme yaparken(Abs devreye girecek kadar) aynı şekilde araç kayıyormuş hissi oluştu.

Benim çözümüm ve önerim, lastik havası kontrol etmişsem, multimedyadan onayladıktan sonra ya da araç yıkadıktan sonra mutlaka 3-5 km (araç ısındıktan) sonra 1-2 defa ani fren yaparım. Daha sonra da 1-2 defa ani kalkış. Ve sonraki frenlerde  fark ettiğini gördüm.

Siz de deneyip geri dönüş yaparsanız, değerlendirmiş oluruz.


Teşekkür ederim.

Aracınızda kullanım kılavuzu varsa Volkswagen'in belirli koşullarda ne yapmanız gerektiği ile ilgili bilgiler var.

Hemen hemen benim yazdıklarımla örtüşüyor. Ben olması gerekeni özetledim.

Daha ayrıntı isterseniz (ekran görüntüsü alıp burada paylaşmak istemedim) klavuzda epey tavsiye var.

Frenlerle ilgili bilgiler başlığında bulabilirsiniz.


Teşekkür ederim.

Aracınızda kullanım kılavuzu varsa Volkswagen'in belirli koşullarda ne yapmanız gerektiği ile ilgili bilgiler var.

Screenshot_2020-07-21-10-24-09-picsay.jpgHemen hemen benim yazdıklarımla örtüşüyor. Ben olması gerekeni özetledim.

Daha ayrıntı isterseniz kılavuzda epey tavsiye var.

Frenlerle ilgili bilgiler başlığında bulabilirsiniz.


@hsgur istisnai durumlar da olmuş olabilir. Koşullar farklılık göstermiş olabilir.

Sorunuza istinaden yaşamış olduğum durumu paylaştım. Bu tecrübeyi de kılavuza bakarak edinmemiştim. Bu şekilde bir konu olunca daha fazla bilgi var mıdır diye baktım ve durum bu.

Yine de denemenizde fayda var. Yeni tip araçlarda kullanıcıyı tanıma ve bir sonraki müdahale ve hareketi ona göre yapma gibi bir takım teknolojiler ver. 

Fren konusunda da; bilgi vardır, bilgiyi tecrübe edersiniz, bilgi ile tecrübe örtüşür, o zaman tamamdır. 

Bu arada, Golf 7'yi ne kadar araştırıp aldınız bilmiyorum. Şayet golf 8 düşünürseniz, deneyip öyle almanızı tavsiye ederim. 

Bir de servise de gösterirseniz, ilk yapacakları test benim tavsiyelerim olacaktır. Daha sonra ekstra bir durum varsa (balata sorunu disk sorunu vs.) Ona göre yol izleyeceklerdir. 

Mutlaka farklı öneri olan çıkacaktır.

Saygı benden. 
@Culture33 yukarıdakilere ek, 

Fayda ya da zarar olarak düşünmeyin. 

Elektronik park freni 8 km/h üzeri tam fren yapar. Bunu deneyip ardından, bir de normal fren ile denemek lazım. Frene tam güç mü uyguluyoruz yoksa yarım mı basıyoruz, sadece test.

 
Upvote 0
@cengiz74 hocam ben bu durumu iki marka lastikte de yaşıyorum, zemin, nem vs. diye kendimi kandırıyorum şimdilik, denemeye devam edeceğim, açıkça yaşadığım şu tam olarak; ani engel sert fren abs devrede lastikler kilitleniyor ve buzda kayma hissi, bu araç 8. aracım ve 3 vw nim ve 2. golfüm, bu hissi yaşamadım desem daha önce yanlış olmaz, lastiklerde sorun olduğuna inanmak istiyorum, aracımı ilana koydum satıyorum golf 8 e kadar, kazasız belasız sürüşler dilerim.

 
Upvote 0
@Culture33 yukarıdakilere ek, 

Fayda ya da zarar olarak düşünmeyin. 

Elektronik park freni 8 km/h üzeri tam fren yapar. Bunu deneyip ardından, bir de normal fren ile denemek lazım. Frene tam güç mü uyguluyoruz yoksa yarım mı basıyoruz, sadece test.
Genelde Frene sert/tam basmam, trafikte ilerideki yol akışına göre davranırım. ama hızlanma hissi yıkadıktan veya aracı uzunca süre kullanmamakla ilgisi olmadığı kanaatindeyim. kullanım kılavuzu bilgisayarımda mevcut. öğlen arası kontrol edeceğim.  

 
Upvote 0
Genelde Frene sert/tam basmam, trafikte ilerideki yol akışına göre davranırım. ama hızlanma hissi yıkadıktan veya aracı uzunca süre kullanmamakla ilgisi olmadığı kanaatindeyim. kullanım kılavuzu bilgisayarımda mevcut. öğlen arası kontrol edeceğim.  
Aynı şekilde ben de frenle pek arası olmayanlardanım. Ama gerektiğinde de işime yarayacak mı diye ara ara test ederim. 

Yıkama sonrası paslanma, aracı uzun süre kullanmamada da  toz birikmesine neden oluyor.

Tam net bilgi şuan veremeyeceğim ancak, yağışlı havalarda diskin kuruması için baltanın (nasıl algıladığını daha sonra bakıp eklerim, silecek çalışması ile algılıyor olabilir) diske ara ara değdirmesi ile kuruttuğunu  okumuştum. Bunu sebeple araç yıkadıktan sonra disklerin paslı olduğunu görürsünüz ve  kılavuzda da buna benzer öneriler vardır.

Yukarıdaki alıntılar size direkt yazılmış bişey değildir, daha önce yazdığımdan direkt altını yaptım.

Kılavuza baktığınızda kaçırdığım yerler olmuş olabilir. Belirtirsiniz.

Bakarsınız bunlar ile alakası yoktur, disk ya da balata yüzünden de böyle bir durum olmuş olabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Aşağıdaki videoda abs çalışma mantığı ve frenlemesi özellikler 01:50 saniyede gayet güzel görünüyor. 

Golf ile ağırlık farkı var şüphesiz, 




Abs temel mantığı, tekerlekleri kilitlemeden duruş yapmak. Herkesin önüne dümdüz yolda birsey çıkmıyor sonuçta. Virajlarda da kaymaması için tasarlandığı görülüyor( zemin, lastik, araç ağırlığı vs. farklılık gösterebilir)

Galiba temel prensip oluşabilecek kazalarda, hız ve takip mesafesi dışındaki frenlemede, kazayı önlemekten çok, araca olan hakimiyeti sürücüye kaybettirmeden, aracı yol dışına çıkarmadan kaza şiddetini azaltmak. 

 
Upvote 0


Evet, önde araç olsa çarpacak ancak olası bir kayma olsa daha da fazla olumsuz sonuç olacağı burada görünüyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Geri
Üst Alt