VW 1.5 TSI Evo 150 HP & BMW 1.5 136 HP TwinTurbo Benzinli


ack937

Üye
Katılım
29 Kas 2019
Mesajlar
446
Tepkime puanı
336
Konum
Ankara
İsim
Ahmet
Araç
Golf Mk7.5 Highline 1.5 TSI 150 HP
Arkadaşlar tüm forumdaşlara selamlar. Bu aralar başlıktaki iki motorun karşılaştırmasını yapmaya çalışıyorum. Sohbet olsun bir  de burdan düşünceler görelim istedim:) Sizce bu iki motordan hangisi performans olarak diğerini geride bırakır. Birkaç araştırma yaptım internet üzerinden. Epey’den karşılaştırmaları foto olarak paylaşıyorum. En çok merak ettiğim bmw 3 silindir ama bore/stroke oranı  4 silindirli 1.5 evodan yüksek. 2.5 mm kadar silindirleri daha uzun ve geniş. Max torku  8ileri 118i 220 nm 1250 rpm de bmw verirken, 250 nm max torku 1.5 tsi 1500 rpm de veriyor.  1.4 tsi’lar 1750 rpm  de veriyor. Bu da değişken geometriye sahip turbodan kaynaklı 1.5 tsi da.Aynı twin turbo motora sahip mini cooper 6 ileri şanzımanı ile 230 nm torka sahip o ayrı konu. Golf de 0-100 hızlanma 8.3 sn, mini cooper da 7.9 sn, bmw 118i de 8.7 sn.  Açıkçası bunu minisi olan arkadaşla denedik. Sıfırdan kalkışta golf çok iyi bi sonuç verdi. Esc kontrolü ile patinaja girmeden spor modda güzel bir kalkış gerçekleştirdi. Mini cooper patinaja takıldı. Hem lastik ebatları küçük hem de eskiydi biraz lastikleri ondan olabilir. Ama belli bi hızda 40 km/s sürat ile ilerlerken dip gaz ile başlayınca orda geç pedal tepkisi mi diğim artık şanzımanın 2 vites birden düşürmesinden mi bilemedim fark  oluştu baya ama gazı alınca yetişti ama iş işten geçti 3-5 boy fark oldu:) golf sadece geç gaz aldığı için ara hızlanmada geride kalıyor. 

D152C215-CA64-4D52-A376-B1BACE78FFD5.png

75AD9B83-D9E0-4605-99DE-1DBC6C77AE42.png

BB6DF42B-3FE3-428F-AF06-2255FE0CA0D7.png

4F6BB846-7EDC-416C-BD2E-EBB17D33BFBA.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim bmw de hayran olduğum nokta sahip olduğu her beygiri kullanıcıya hissettirmesiydi. 

Golf un avantaj sahip olduğu şanzıman bence. 

Bu arada aklınızda olsun bir daha 40 ile giderken vites 2 de olsun manuel :)  çok daha çabuk uzarsınız 

 
Dsg şanzıman maalesef hazırladığı dişliden farklı bir vites oranına geçilmesi durumunda yavaş davranıyor.  Özellikle 2-3 vites düşürme gereken durumlarda yaşanıyor. 

Burada yapılması gereken 2 vites düşürecek kadar kickdown ihtiyacı doğacağı bir roll kapışmasında, direk manuel olarak 2. Viteste tutarak kalkmak. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yanlışım varsa düzeltin; twin turbo ismi, aynı anda devreye giren iki farklı turbodan oluşan sistem için kullanılıyor.

Bmw'deki TwinPower Turbo sisteminde ise tek turbo var.

 
Dsg şanzıman maalesef hazırladığı dişliden farklı bir vites oranına geçilmesi durumunda yavaş davranıyor.  Özellikle 2-3 vites düşürme gereken durumlarda yaşanıyor. 

Burada yapılması gereken 2 vites düşürecek kadar kickdown ihtiyacı doğacağı bir roll kapışmasında, direk manuel olarak 2. Viteste tutarak kalkmak. 
Konu ile alakalı değil ama DSG şanzımandan uzun yolda manuel kullanmadıkça motorun performansını almak mümkün değil. Kick-down davranışı verimsiz ve resmen ürkütücü, bağırtıyor ve gitmiyor. Artık hemen daima kulakçıklardan manuel kullanıyorum ve ancak öyle performansı hissedebiliyorum. 

1 serisi dizel kullanmıştım, onda şanzıman tepkileri çok daha verimliydi bu arada. 

 
@cembo Hocam aracınız nedir?

Dsg şanzıman özellikle D modunda tamamen konfor ve düşük yakıt tüketimi hedefleyerek kullanım sunuyor. Kickdown için pedala diğer otomatikler den 1-2 tık daha fazla basmak gerekiyor çünkü aracı vites düşürmeden hızlandırmak için tasarlanmış. 

Sollama gibi ani hız gereken durumlarda ya pedaldan kickdown yaparak, ya da kulakçıklardan vites düşürerek kullanmak gerekiyor. 

 
Yanlışım varsa düzeltin; twin turbo ismi, aynı anda devreye giren iki farklı turbodan oluşan sistem için kullanılıyor.

Bmw'deki TwinPower Turbo sisteminde ise tek turbo var.
Twinscroll aslında çift turbo değil tek turboya sahip . 

 
Yanlışım varsa düzeltin; twin turbo ismi, aynı anda devreye giren iki farklı turbodan oluşan sistem için kullanılıyor.

Bmw'deki TwinPower Turbo sisteminde ise tek turbo var.
Evet tek turbo olduğunu biliyorum. Galiba performansı bizim araçlardaki “Variable Geometry  TurboCharger” dan daha iyi olsa gerek ki çok daha az devirde max tork ve sürekli ani hızlanmaya sebep oluyor. Turbo boyutu mu daha büyük acaba. Teknik verilerine bakmak lazım.

 
Evet tek turbo olduğunu biliyorum. Galiba performansı bizim araçlardaki “Variable Geometry  TurboCharger” dan daha iyi olsa gerek ki çok daha az devirde max tork ve sürekli ani hızlanmaya sebep oluyor. Turbo boyutu mu daha büyük acaba. Teknik verilerine bakmak lazım.
Hocam çok hakim olduğum konular olmadığı için direkt böyledir diyemiyorum ama bildiğim kadarıyla büyük turbo geç dolar. Daha düşük devirde max torku veriyorsa turbonun daha büyük olması kısıtlı bilgim ile bana pek mantıklı gelmedi. 

 
Evet tek turbo olduğunu biliyorum. Galiba performansı bizim araçlardaki “Variable Geometry  TurboCharger” dan daha iyi olsa gerek ki çok daha az devirde max tork ve sürekli ani hızlanmaya sebep oluyor. Turbo boyutu mu daha büyük acaba. Teknik verilerine bakmak lazım.

Max tork

BMW 1250dd da 220nm (Max tork) 

Golf 1200dd da 223nm

1.5 TSI bu konuda daha başarılı. 

Bmw nin de paylaştığım konudaki gibi bir tork /hp eğrisini bulmak lazım. 

 
@frknyldrm Aslında küçük turbo düşük devirlerde, büyük turbolar yüksek devirlerde verimli. Değişken geometri ile bu durum devirlere göre çıkan egzoz gazı oranında sıkıştırmayı arttırıcak  şekilde kanatçıklarla aç kapa mantığı yapıyor. Ama buna rağmen twin turbo çok iyi ya da şanzımanlar farkını ortaya koyuyor. Belki de bore/ stroke ratio silindir büyüklüğü ön plana çıkıyor bu parametreler ile. Başka bişey gelmiyor aklıma. 

 
Max tork

BMW 1250dd da 220nm (Max tork) 

Golf 1200dd da 223nm

1.5 TSI bu konuda daha başarılı. 

Bmw nin de paylaştığım konudaki gibi bir tork /hp eğrisini bulmak lazım. 
Erinç hocam sizin bu konu harikaydı paylaşımlar falan. Bir de gerçek hayatta görelim dedik:)

 
@ack937 Hocam ben yazınızda mini nin sizin araca göre üstünlük sağladığı bir durum göremedim.

40km/h roll yaptığınız durumu diyorsanız doğru vites seçilmemesi nedeniyle yaşadığınızı düşünüyorum. Dip gaz yapınca 2 vites birden düşürdü diyorsunuz, bu demek oluyor ki araç 4. Viteste 40km/h ile giderken kendini 2. Vitese çekti. Tahminim manuel olarak 2. Viteste giderken yaparsanız bahsettiğiniz gibi bir durum oluşmayacaktır. 

Genel anlamda 3 silindir bmw motorunun başarısından bahsediyorsanız eğer bu motor kadar şanzıman aktarmanın da başarısıdır.

Dsg şanzıman hızlı davransa dahi (2 vites düşürürken demiyorum) balata sistemi olduğu için, vitese geçtiği anda dahi kavrama yapana kadar bir süre geçer. Tork konvertörlü şanzımanda ise sıyırma mantığıyla aracı sürekli itme prensibine dayalıdır ve bildiğim kadarıyla ZF şanzımanlarda sıyırmayı çok hızlı şekilde  kitleyerek motor ile şanzıman devrini çok hızlı eşitleyebiliyor. 

Kosacası dsg gaza yapışınca dikkat ederseniz araç 0.5-1sny kadar motor bağırıp sonra bağırma azalıyor ve hızlanıyor. İşte bu, kavrama yapana kadar motor devri şanzımandan hızlı dönüyor ve aktarım kaybı oluşturuyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@tiesay kesinlikle söylediğiniz gibi kelimesi kelimesine. Manuel olarak da deneyeceğim.

 

Geri
Üst Alt