Bakım ve Doğuş Oto Süreci


Sharks28

Üye
Katılım
16 May 2019
Mesajlar
140
Tepkime puanı
130
Konum
İstanbul
İsim
Alper
Arkadaşlar herkese merhaba.

Başımdan geçen süreci sizler içinde tecrübe olsun diye yazıyorum.

23.06.2020 tarihinde aracımızı Doğuş Oto Kartal'a bakımlarının yapılması için teslim ettik. Araç 2015 1.4tsi comfortline DSG ve 57323km de idi. Eşimin tatil için 10 saat kadar tek yön uzun yol yapacak olması sebebi ile birkaç konudan daha yetkililere bahsettim. Standart bakımın haricinde;

1-sol yan ayna titremesi

2-dsg'nin dizeldeki gibi auto hold kapalıyken aracın yokuşlarda biraz geri kaydırma yapmasi

3-on göğüsten sadece benim duyabildigim hafif bir zırıltı sesi.

4-aracin at arabası gibi kasislerden vs geçerken gıcırtı yapması. Nefret ediyorum bu sesten.

Bu yukarıdaki problemlere de bakım sırasında bakmalarını istedim. İşler buradan sonra değişiyor artık.

Ilgilenen arkadaş bakım sırasında bunların hicbirine bakmayacağını, çok yoğun olduklarını ve bunlar için daha sonra yardımcı olabileceklerini belirttiler. Bende sadece 1. Maddenin çok önemli olduğunu ve aracın yol gideceği için ona mutlaka bakılmasını istedim. Araç o gün orada kaldı ve ertesi gün öğlen vakti beni aradılar ve arabada akünün, sileceğin ve kornanın birinin değişmesi gerektiğini belirttiler. Bende 1. Maddeyi sorduğumda bana ona zaten bakamayacaklarini ve bakmalarini istersemde arabanın 1 gün daha kalması gerektiğini söylediler. Bende iyice bu saçma durumdan dolayı sinirlendiğimden arabayı hemen teslim etmelerini ve birşeye bakmamalarını istedim. Aracı 1 saat sonra teslim ettiler ve 1.746 TL faturasını ödeyerek aracı teslim aldık.

Sonrasında eşim tatile gitti fakat gelirken sol aynanın artık gökyüzünü gösterdiğini ve sol tarafı göremediğini defalarca kez dinledim ve eşim bir şekilde İstanbul'a geldi. Bu arada Doğuş Oto yetkilileri beni memnuniyet anketi için aradıklarında gereken konuşmaları kendilerine yaptığım için marka temsilcisi beni aradı ve bizzat yardımcı olmayı teklif etti. Sağolsun, hanımefendi çok yardım sever birine benzediği için aracı Perşembe günü itibari ile tekrardan servise verdim ve ikame aracı da aldım. Yaklaşık 5 gün geçti ve araba için beni gün aşırı arayıp bugün şunu yaptik, bugün bunu yaptik, onay verirseniz böyle yapacağız diye birçok kez bilgilendirdiler.

Şuan her şey çok güzel gidiyor fakat sol ayna için 470tl değişim bedeli talep ediyorlar. Iyi niyetli yaklaşımından dolayı şuan takdirimi kazanan Doğuş Oto 470 ayna bedelini neye istiyor anlamista değilim açıkçası. 

Sonuç itibari ile siz arkadaşları da bilgilendirmek, yarın öbür gün yaşayabileceğiniz problemler olursa size bir fikir vermesi açısından bunları paylaşmak istedim. 

Herkese iyi akşamlar.

 
Yani herşey konuşulmuş.Ama kimse aynaya tam olarak ne olduğunu sormamış, yazmamış.Bu aynaya ne olmuş? 😂 Kendi motorunun dişli tahrikinden falan mı kurtulmuş?Darbeye bağlı bir yeri mi kırılmış?

 
Upvote 0

@ogzogz ayna camı olayına gelirsek tam olarak şu şekilde oraya çıktı. Camda çok hafif bir titreme mevcuttu. Sonrasına iyice arttı ve bende bakımda bunu arkadaşa ilettim. Zaten diğer şikayetlerim için başka zaman bakalım dediklerinde tamamdır dedim.

Ayna ile ilgili yaptıkları incelemede şunu belirttiler. Araçtaki ayna yapistirma olduğu için güneş altında fazla kaldıysa oradaki yapiskanin özelliği gidebilirmis. Arabanın durduğu nokta ve güneş alması açısından iki ayna da 5 yıl boyunca aynı güneşi aldı ve sadece bunun solda yaşanması bana garip geldi. Şimdi şöyle söyliyim, ben bunu hiçbir arabada hiçbir markada görmedim, duymadım, tecrübe etmedim. Belki çok yıllanmış araba kullanmadığım ve sahip olmadığım için bilemiyorum. 10-20 senelik araçlarda olabiliyordur falan haberim yok.

Bu arada şöyle belirteyim, bir aracta kullanıma bağlı olarak eskiyen ürünlerin değişmesi tabikide doğaldır ve ücreti dahilinde değiştirilmelidir de. Benim burada anlamakta zorlandığım nokta bir ayna caminin nasıl bu hale gelebilecegidir. Bunun mühendisliğini, ARGE sini yapan Volkswagen eğer bir hata yaptiysa bunu kabul etmeli ve gerekli yardımı göstermelidir. Tabikide dizayn ve tasarım sırasında hatalar olabilir ama müşteriye olan geri dönüşleri önemlidir. 

Ben de burada sadece yaşadıklarımı ve düşüncelerimi paylaşıyorum. Forumu çok aktif kullanmasamda, kullandığım zaman değerli arkadaşların yorumları ve konuları yol gosterici niteliğinde oluyor. Paylaşımın asıl sebebi değerli arkadaşların bilgi sahibi olmalarını istememdir.

 
Upvote 0
@Beyransever :))

hocam önce kendi kendine ufaktan titremeye başladı. Servisin demesine göre yapiskani artık özelliğini kaybetmiş ve aynanın camından ayrılmaya başlamış. 

 
Upvote 0
@Sharks28 ayrıca yan aynalarda ısıtıcı özelliği var. Bazen unutanlar olabiliyor. 20 °C altındaki sıcaklıklarda çalışır ve ayna eğer ıslak ise kuruyabiliyor. Kış  aylarında da  devamlı açık kalmış olabilir. Diyebilirsiniz sadece tek aynada sorun var. Evet olabilir. Ama sadece bi ihtimal ve yorumumdur. 

Maalesef artık günümüzde herşeyin bir ömrü oluyor. Bunun için de garanti süresi mevcut. Ve bu süre, öyle bi hesaplamalar var ki.. bi bakmışsınız garanti bitti sorun ile karşılaşırsınız.

Epey uzattım konuyu sanırım, ha buarada volkswagen tanıdığımın felan değil. Sadece aracımdan gayet memnunum ve başıma gelmemiş bir durum hakkında sadece yorum yapabilirim.

Umarım memnuniyetinizi sağlarlar. Siz de yukarıda da belittiğim gibi randevu alırken yapılacakları önceden bildirin ki, ne siz ekstra talepte bulunmak durumunda kalın ne de işiniz aksasın.  

 
Upvote 0
@forzaGilles bir aynanın camının durduk yere yerinden ayrılması ne kadar tutarlı değil ise 470tl bedelin ayna camı ve değişimi için istenmesi o kadar saçma. Zaten telefonda bana 200tl civarında bir bedel söyleselerdi onay verip yaptıracaktım.
Bu kulanıcı hatasıdır., benzer problemi yaşayanlar oldu., ayna ısıtıcısını açık unutursanız bu problem yaşanıyor.. yani sorun durduk yere ortaya çıkmıyor..!!

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ogzogz şöyle belirtmek isterim ki, araçtan bende memnunum. Hatta ara ara değiştireyim diyorum ama alınacak başka araçta bulamıyorum. Bu arada aracı sürekli kullanmıyorum, bazen hafta sonları yol yapıp canım sıkılınca alıyorum aracı.

Mühendislik açıdan dediginiz doğru. Ömür hesaplarını çok ince matematikle yapıyorlar ve buradan para kazanmayı da istiyorlar haliyle. Zaten değiştirilemeyecek bir malzeme yapsalar markalar asıl geliri olan servisleri kapatmak zorunda kalırlar. Yaptıkları çok normal fakat bunu aracın en önemli yerinden birinde yaşamak beni şaşırttı açıkçası.

Isıtmalı ayna konusunda ise eşim kumandayı sürekli right konumunda bıraktığı için aynalar ıslak geziyor bile diyebilirim. Ama dediğiniz gibi bir tarafa zarar vermişte olabilir.

Değerli yorumlarınız için teşekkürler.

 
Upvote 0
Ayna ısıtıcısı açık bırakılırsa zamanla ayna gevşeyebiliyor ve sonrasında düşebiliyor hocam. Yani diğer hocalarımızın da dediği gibi bu durum çoğunlukla kullanıcı hatası. Kasislerden geçerken gelen ses ise bu Golf 7'de kronik diyebiliriz, servis bunun için ön takımda gerekli yerlere spreyini sıkıyor. Servisin sizin isteklerinize aynı gün içerisinde bakması servisin o zamanki yoğunluğuna göre değişiyor her ne kadar siz haklı olsanız da. İşin özeti, yetkili servise bakım dışında iş düştü zaman sakin kafayla halletmek gerekiyor. 

Keyifli sürüşler dilerim.

 
Upvote 0
@AhmetCakmak yorumlarınız için teşekkür ederim. Ayna ısıtıcısını gerekmedikçe kullanmayız. Açık bırakılarak sürüşe devam edildiği zaman böyle birşey olacaksa bunun önlemini servis yazılımsal olarak almalı veya belli bir sıcaklığın üzerinde sensör kontrolü yaparak hiç devreye sokmamalı, belki sokmuyordur ama net bilgim yok. Şunu da belirtmek isterim ki, servis bu konuyu irdelediginde bana kullanıcı hatası diye bir geri dönüş yapmadı. Söylediği şey, aynanın güneş alan bir yerde sürekli kalmış olabileceği ve zamanla bu yapiskanin özelliğini kaybedebileceği idi. Ben yine İstanbul'da yaşıyorum, Akdeniz bölgesinde yaşayan arkadaşlar hepten yandı o zaman :)

Alt takımdan gelen ses A3, Polo, Passat araçlarda da bizzat tecrübe ettiğim bir ses olduğundan dolayı kendileri de bunun farkında ve yardımcı olmaya çalışıyorlar sağolsunlar. Hatta bugünkü telefon görüşmemde kendilerine gerekiyorsa parçaları değiştirelim falan dedim ama yok yağlarız geçer dendi. 

Dediğiniz gibi şuan bakımda bakamadiklari noktalara sakin kafayla bakıyorlar. İnşallah güzel sonuçlar alırız. 

Iyi akşamlar.

 
Upvote 0
Aracım dsg ve servise gitmiyorum başlarım iyi niyet garantisine olacağı varsa olur. Yanı VW gerçekten beni bezdirdi, artık VW araca binmem sanırım hep bir olay sıkıntı problem. 

 
Upvote 0
Kartal Doğuş ile ben de Şubat ayında kötü bir süreç yaşadım. Senelik bakım için gitmiştim. Avek Ümraniye işyerime 1 dakika mesafede olmasına rağmen vites kolunda bazen olan titreme kayda geçsin diye Doğuş servisine gideyim dedim ve basit bir bakımda bile bin pişman oldum.
Normalde sabah ilk randevuyu alırsanız 11-12 gibi öğlene kadar teslim ederiz dedikleri aracı oraya gidince 3'te teslim edebiliriz dedikleri icin 30km uzaklıktaki evime git gel yapıp masraf ettim, neyse dedim.
Vites kolundaki titreme icin normal dediler tabii ki. (Sadece 4.viteste 2000 devirde titriyor, ne güzel normal) Kayda geçti nasılsa, neyse dedim.
Bakım sonrası aracı teslim ederken ne hikmetse 20bin kmdeki aracın yarım santimden fazla kalınlıktaki bir hava borusunun ucu için kedi yırtmış dediler. Akü koruma kilifi üzerindeki kedi tüylerine dayanarak söylüyor bunu arkadas. Boru alakasiz bir yerde. Hayvanin kaputun altinda vizir vizir gezecegi yer var sanki. Bu boruyu kedi nasıl yırtar kedinin sığabileceği bir yerde bile degil aklınız alıyor mu deyince yan çizdi ve önceki bakımlarda olmuş olabilir diye daha evvelki bakimlari yapan yetkili servise atti çamuru arkadaş. (Araç 10 tane bakim gormus sanki) Hadi neyse dedim.
Ellerinde de yokmuş parça, kodunu yazdırdım servis formuna, Ümraniye Avek'te sipariş ettirdik, geldi parça. Verilen kod ile değişecek yırtık parçanın alakası yok.... Forma yanlış yazmış! Hatalı verilen siparişin ücretini ödeyecektim diretmesem. Avek sağolsun zorlamadı da maraz çıkmadı. Kartal Doğuş'ta 267 TL denen hortumu Avek'te 56 TL'ye taktırdım. Bu nasıl iş anlamadım.

Velhasılı berbat bir deneyimdi. Daha da gitmem.

Pandemi sürecinin baslariydi, o yüzden şikayetle vesaire uğraşmadım ama aklıma geldikçe sinirleniyorum hâlâ :)

 
Upvote 0
Merhaba Arkadaşlar,

Bayram ve tatil dolayısıyla vakit ayırıp yazamadım. Aracı 2 hafta önce aldım ve süreç şu şekilde tamamlandı.

149TL'lik alt takım yağlama bedeli talep ettiler. Ödedim.

Sol ayna camı için işlem yaptırmadım. Aracı aldıktan sonra sanayide bir camcı firmaya gittim. Usta gayet rahat bir şekilde bu araçların aynalarının düştüğünü ve yapıştırdıklarını söyledi. 1 dakika içinde hemen yapıştırdı ve işlem bitti. 10TL'ye hallettirmiş oldum.

DSG için güncelleme yapmışlar. Eskisinden çok daha iyi olmuş. Servis danışmanı arkadaş bu benzinli araçlarda Auto Hold'u pasif hale getirmeyin dedi. Sebebi de tork dizel gibi olmadığı içinmiş. Bu sebepten dolayı geri kaydırabiliyormuş.

Ön göğüsteki sesi bulamamışlar. Bende fazla uzatmadım. Ama şöyle bir ses duydum araçta, gözlük saklama bölgesinin içinde bir şey var ve bozuk yolda zırıltı yapıyor. Acaba bir sensör mü nedir bakamadım ona.

 
Upvote 0
@Sharks28 çok geçmiş olsun hocam, yoğunluktan dolayı bakamayız demeleri çok saçma geldi gerçekten, buradan doğuş oto ya sesleniyorum, madem çok yoğunsunuz o zaman aracın bakımını yapmasınlar :)  Gerçekten bütün talihsizlikler üst üste gelmiş hocam. Paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederiz 

 
Upvote 0
@33hasan33 Teşekkür ederim. Aslında işlerini düzgün bir dille programlı bir şekilde yapsalar böyle bir tepki çekmeyeceklerdi. Finaldeki yaklaşımlarından gayet memnun kaldım. Bence Doğuş Oto için en önemlisi bu. Ben yine ödemem gereken para neyse onu ödedim, o konuda bir sıkıntı yok :)

 
Upvote 0

@Sharks28 tabiki dediklerinize sonuna kadar katılıyorum hocam, hizmette kusur etmesinlerde ne kadar günahımız varsa zaten ödüyoruz :)

bende 2 gün önce Mersin opatta aracıma Rutin bakımını yaptırdım, Bayram dolayısıyla biraz yoğunlardı ancak sizin yaşadığınız sorunla karşılaşmadım ben

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt