Bakım ve Doğuş Oto Süreci


Sharks28

Üye
Katılım
16 May 2019
Mesajlar
140
Tepkime puanı
130
Konum
İstanbul
İsim
Alper
Arkadaşlar herkese merhaba.

Başımdan geçen süreci sizler içinde tecrübe olsun diye yazıyorum.

23.06.2020 tarihinde aracımızı Doğuş Oto Kartal'a bakımlarının yapılması için teslim ettik. Araç 2015 1.4tsi comfortline DSG ve 57323km de idi. Eşimin tatil için 10 saat kadar tek yön uzun yol yapacak olması sebebi ile birkaç konudan daha yetkililere bahsettim. Standart bakımın haricinde;

1-sol yan ayna titremesi

2-dsg'nin dizeldeki gibi auto hold kapalıyken aracın yokuşlarda biraz geri kaydırma yapmasi

3-on göğüsten sadece benim duyabildigim hafif bir zırıltı sesi.

4-aracin at arabası gibi kasislerden vs geçerken gıcırtı yapması. Nefret ediyorum bu sesten.

Bu yukarıdaki problemlere de bakım sırasında bakmalarını istedim. İşler buradan sonra değişiyor artık.

Ilgilenen arkadaş bakım sırasında bunların hicbirine bakmayacağını, çok yoğun olduklarını ve bunlar için daha sonra yardımcı olabileceklerini belirttiler. Bende sadece 1. Maddenin çok önemli olduğunu ve aracın yol gideceği için ona mutlaka bakılmasını istedim. Araç o gün orada kaldı ve ertesi gün öğlen vakti beni aradılar ve arabada akünün, sileceğin ve kornanın birinin değişmesi gerektiğini belirttiler. Bende 1. Maddeyi sorduğumda bana ona zaten bakamayacaklarini ve bakmalarini istersemde arabanın 1 gün daha kalması gerektiğini söylediler. Bende iyice bu saçma durumdan dolayı sinirlendiğimden arabayı hemen teslim etmelerini ve birşeye bakmamalarını istedim. Aracı 1 saat sonra teslim ettiler ve 1.746 TL faturasını ödeyerek aracı teslim aldık.

Sonrasında eşim tatile gitti fakat gelirken sol aynanın artık gökyüzünü gösterdiğini ve sol tarafı göremediğini defalarca kez dinledim ve eşim bir şekilde İstanbul'a geldi. Bu arada Doğuş Oto yetkilileri beni memnuniyet anketi için aradıklarında gereken konuşmaları kendilerine yaptığım için marka temsilcisi beni aradı ve bizzat yardımcı olmayı teklif etti. Sağolsun, hanımefendi çok yardım sever birine benzediği için aracı Perşembe günü itibari ile tekrardan servise verdim ve ikame aracı da aldım. Yaklaşık 5 gün geçti ve araba için beni gün aşırı arayıp bugün şunu yaptik, bugün bunu yaptik, onay verirseniz böyle yapacağız diye birçok kez bilgilendirdiler.

Şuan her şey çok güzel gidiyor fakat sol ayna için 470tl değişim bedeli talep ediyorlar. Iyi niyetli yaklaşımından dolayı şuan takdirimi kazanan Doğuş Oto 470 ayna bedelini neye istiyor anlamista değilim açıkçası. 

Sonuç itibari ile siz arkadaşları da bilgilendirmek, yarın öbür gün yaşayabileceğiniz problemler olursa size bir fikir vermesi açısından bunları paylaşmak istedim. 

Herkese iyi akşamlar.

 
Geçmiş olsun.

Şunu yaparız bunu yapmayız şeklindeki yaklaşımları çok saçma olmuş. Belki yoğunlukları fazladır bilemem ama..

Aracınız dsg olduğu için iyi niyet garantisinin devamlılığını sağlamak istediğinizden özel servise gitme durumunuz yok elbette.

Bir de garantiye giren girmeyen şeyler tam bir muamma. İyi niyet garantisi bileğe takılan kelepçe misali bağlıyor onlara.

Ayna için hangi parçalar değişecek bilmiyorum ama vakit olsa belki parçayı kendiniz bulup özel serviste değiştirilse biraz daha uyguna olabilir. Çok zor işlemler değil açıkcası..

Ben yetkili serviste bu işlemlerin bu kadar uzun sürede tamamlanmasına en baştan gıcığım. Sadece vw grubu değil Citroen servisinde de benzer durum yaşadım geçmişte. Periyodik bakım ve kontroller inanılmaz uzun zaman alıyordu randevulu gitmeme rağmen. Günümün yarıdan fazlası serviste beklemekle geçiyordu...

Düşük maliyet ile iyi niyet garantisi devam ettirmenin en mantıklı çözümü sadece periyodik bakımı orada yaptırıp akü silecek vb değişimi kolay şeyleri dışarda yaptırmak...

Açıkcası benzer seçimi benim de yapmam gerekiyor. Eşimin aracı 2018 model bakımı Ekim ayında, manuel olduğu için yetkili servis yerine özel serviste yaptırmayı planlıyorum. Bu kararımda en büyük etken sizlerin bu bilgi paylaşımları oluyor. Evet nadir de olsa iyi niyet garantisinden olumlu anlamda faydalananlar olmuşsa da , olumsuzluklar daha fazla akılda kalıyor..

 
Upvote 0
Bir önceki aracımı direksiyonda bir tıkırtı sebebiyle Antalya Alvin bayiye götürmüştüm  2016 senesinde. Yetkili usta test sürüşüne çıkmış sesi doğrulamış aracın birkaç gün serviste kalması gerektiğini söyleyip beni servis danışmanı arkadaşa yönlendirmişti. Aracımın garantisi devam ediyordu ve sorun benden kaynaklı değil araçtan kaynaklıydı ancak yine de servis danışmanı arkadaş elimde ikame araç yok isterseniz sizi evinize başka bir araçla bıraktırabiliriz diyerek başından savmaya çalışmıştı. O sinirle kapının önüne çıkmış doğuş oto şikayet hattını aramıştım. Daha telefonu kapattıktan yaklaşık 4 5 dakika sonra az önceki serviş danışmanı arkadaş koşa koşa yanıma gelerek beyefendi ikame aracınızı yıkatıyoruz bi çayımızı için sizi yolcu edelim demişti. Sanırım bu dilden anlıyorlar.

 
Upvote 0
@Kysr038 değerli yorumunuz için teşekkürler. Servis olarak yapamayız deme gibi bir lüksleri bence yok. Sonuçta bir hizmet alıyoruz. Ayna için o bedeli asla servise ödemem. Fakat aracın yürürü için gereken şeyleri serviste yaptırma taraftarıyım. Gereksiz sarf malzemeler zaten dışarıda da uygun fiyata yaptırılır düşüncesindeyim bende.

 
Upvote 0
@ahmetersan size katılıyorum. Hizmet alabilmek için başka bir üslupla konuşmak hiç hoşlandığım bir şey değil ama maalesef öyle yapmak zorunda kalıyoruz.

 
Upvote 0
Bakımlar randevu ile yapılıyor. Periyodik bakım harici yapılması gerekenleri randevu alırken bildirmeniz gerekirdi. Sonuç olarak her işlemin belirli bir süresi var.

Teknik eleman eksikliği olabilir. Ya da gerçekten daha sonra gelecek olan müşterilerin yetişmesi için bu şekilde yaklaşılmış olabilir.

Ayna ile ilgili durumda ise araç modeli 2015 olduğundan arıza tespit ücreti değişim ücreti ve parça ücreti (indiriminize göre) hesaplarak faturaya eklenecektir. 

Bu tarz durumlarda, servis yoğunluğu ya da personel ile alakalı istisnai durumlar olarak değerlendirilebilir. 

Herkese tavsiyem, eğer ekstra bir işlem yaptıracaksanız (balata, akü silecek değişimi harici)  randevu alırken önceden bildirmeniz. Eğer teknik eleman musaitliği ya da teknik eleman yeterliliği var ise (para girişi olacak bir konuda) ona göre süre ayırıp diğer işleri aksatmadan mutlaka geri çevirmeyeceklerdir.

Yine de geçmiş olsun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Sharks28 ayna bedelini neden servis karşılamalı..? üretim hatası olmadığı sürece bunu servisten taleb etmeniz anlamsız., çok çok yapacakları en fazla işçilik almazlar..

 
Upvote 0
@ogzogz merhabalar. Randevu alınırken uygulama üzerinden alındı ve bu durumları aracı ilk kabul ederken onlara bildirdim. Lakin kimse burada bir aynayı kontrol etmenin 15 dakikadan daha fazla süreceğini zannetmiyordur. Benim zaten o konudaki söylediğim husus, kontrol edin ve problem neyse söyleyin ona göre bakalım şeklindeydi. Fakat arkadaşlar kontrol dahi edemediler. Diğer konularda ileriki zamanda yardımcı olabiliriz şeklinde bir yaklaşımda bulundular. Bende zaten bunu kabul ettim. Ama ayna caminin yerinden kopma derecesine gelip havaya kalkması kabul edilemez. Ben buna ilk defa şahit oldum ve hiçbir arabada olmaması gereken bir problemdir. Zaten şu anki konuyu açtığım yazıda da memnun olduğumu ifade ediyorum, sağolsunlar ilgileniyorlar. 

 
Upvote 0
@forzaGilles bir aynanın camının durduk yere yerinden ayrılması ne kadar tutarlı değil ise 470tl bedelin ayna camı ve değişimi için istenmesi o kadar saçma. Zaten telefonda bana 200tl civarında bir bedel söyleselerdi onay verip yaptıracaktım.

 
Upvote 0
@Sharks28 merhaba hocam bende hemen hemen aynı tarihler de avek tekstilkent te bakım yaptım. Bütün şikayetleri alıyorlar. Servis ona buna bakmayız diye asla söylemiyor. Belki sizi karşılayan yetkili ile ilgilidir. Ama bakımda bakım yapılır. Diğer şikayetlere ikame ve randevu vererek ilgileniyorlar. İkame vermeleri bile güzel hareket 😊

 
Upvote 0
@Musdi merhabalar. Evet olayın üstünden geçtikten sonra dikkate aldılar ve sağolsunlar ilgileniyorlar da. Ihtiyacım olmasa ikame istemezdim fakat ihtiyaç olması durumunda da yardımcı olduklarını bende gördüm. Şikayet durumu her markada olur ve benim için önemli olan müşteri ve tedarikçi ilişkisidir. Ilkinde hoşuma hiç gitmeyen bu durum şuan gayet iyi ilerlemektedir.

 
Upvote 0

@Sharks28  açıkçası sonuç olarak araçlar onca kontrol vs. olmasına  rağmen hatalar da olabiliyor. 

2013 ten bu yana benden başka neredeyse sadece servisten hizmet aldığımda servis elemanı harici aracı kullanan olmadı. Ve ayna ile ilgili herhangi bir problem bugüne kadar  ne yaşadım ne de duydum. Açıkçası bir aynanın nasıl bir arızası olur, az çok kontrol edilerek kendiniz bile anlayabilirsiniz. Yani yoldan geçen bi bisiklet gidonu bile zarar vermiş olabilir. 

Sağlam ayna ile gelirsiniz, servis elemanı serviste işlem yaparken aynaya zarar verir, bunun onarımını talep ederseniz, bu tamamdır. Ancak sizin durumu ücretsiz yapmaları beklenmemeli.

Online üzerinden emin değilim ancak altta yapılmasını istediğiniz başka birşey varmı diye sizin yazı yazmanıza izin verilen bölüm olmalı. Oraya  yazabilirsiniz. 

Servisler bu dönemde (teknik eleman olarak da) tam kapasite çalışmıyorlar. Standart bakım harici işlemler uzayabiliyor. 

4 madde sunmussunuz. Bunların kontrolü de zaman alacağından tamamen diğer işlerin de aksamaması içindir diye düşünüyorum.

Bu sayede bir tecrübe kazanmış oldunuz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Geri
Üst Alt