Hararet sorunu


Kemal007

Üye
Katılım
11 Nis 2020
Mesajlar
65
Tepkime puanı
19
İsim
Kemal üstboğa
İyi akşamlar forumdaşlarım. Bugün golf 7 1.6 tdi 90 bg aracımı epey bi zorladım rampa yukarı. Yaklaşık bi 40 km kadar çıkmışımdır gaz kesmeden. Bir süre sonra hararete baktığımda ilk defa hararet çizgisinin 90ın bi tık yaklaşık tahminimce 100-105 civarına geldiğini gördüm. Sonra gazı kestim hararet normale döndü. Ancak yağ sıcaklığı hemen hemen 120nin altına yol boyunca pek düşmedi. Bu bi sorun mudur? Yağın eksik olabileceği aklıma geldi ama araç her hangi bir uyarı vermediğinden sorun etmeyip sizlere danışmak istedim. Şimdiden cevaplar için teşekkür ediyorum. Saygılar

 
İyi akşamlar forumdaşlarım. Bugün golf 7 1.6 tdi 90 bg aracımı epey bi zorladım rampa yukarı. Yaklaşık bi 40 km kadar çıkmışımdır gaz kesmeden. Bir süre sonra hararete baktığımda ilk defa hararet çizgisinin 90ın bi tık yaklaşık tahminimce 100-105 civarına geldiğini gördüm. Sonra gazı kestim hararet normale döndü. Ancak yağ sıcaklığı hemen hemen 120nin altına yol boyunca pek düşmedi. Bu bi sorun mudur? Yağın eksik olabileceği aklıma geldi ama araç her hangi bir uyarı vermediğinden sorun etmeyip sizlere danışmak istedim. Şimdiden cevaplar için teşekkür ediyorum. Saygılar
Ayağınızı gazdan çektikten sonra rampaya yavaş yavaş devam ettiyseniz, yağ sıcaklığı bu sebeple düşmemiştir.

 
@ogzogz rampadan sonra yine hızım 110-120 civarıydı ona pek takılmadım. Takıldığım nokta şu aynı yolu başka araçlarla aynı şekilde belki 50 kez gitmişimdir ama hiç böyle bişeyle karşılaşmadım o yüzden enteresan geldi

 
@ogzogz rampadan sonra yine hızım 110-120 civarıydı ona pek takılmadım. Takıldığım nokta şu aynı yolu başka araçlarla aynı şekilde belki 50 kez gitmişimdir ama hiç böyle bişeyle karşılaşmadım o yüzden enteresan geldi
Söylediğiniz gibi herhangi bir uyarı vs. vermediği için bişey söylemek zor. Davirdaim ile ilgili sorun olan birçok  araç olduğunu biliyoruz. Ancak hararet sıcaklığı düşmemiş olsaydı ona bağlayabilirdik. Ya da bu bir sinyal olmuş olabilir diyeceğim ama pek sanmam. 

Sistem gereği çabuk ısınan bir araç kullanıyoruz. Düz yolda dahi motor yağı sıcaklığı 95 °C'lere çıkıveriyor. Havalar da sıcak malum. Bi sorun olduğunu düşünmüyorum. Sistem gereğini yapmış gibi görünüyor. Yine de izlemeye devam edin. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sistem gereği çabuk ısınan bir araç kullanıyoruz. 
Isınma deyince, 1.2 tsi 2013 ile 1.0 tsi 2018 arasında farkettiğim en bariz durum bu sanırım.

Aynı sıcaklıkta iki aracı çalıştırdığımda, 1.0 çok daha yüksek rölantide çalışıyor ve hemen ısınıyor, hatta ibrenin 50 den 90 a yükselişi saniyeler içinde sayılabiliyor, 1.2 ise daha düşük rölanti ancak daha geç ısınma durumu var. Hatta beklemeyip yola çıkmak gerekiyor...

Belki yakıt tasarrufu sağlıyor bu durum ama yağ sıcaklığı ve motor ömrü artırmak için yeni nesil motorlarda sistemi bu şekilde revize etmişler...

 

Geri
Üst Alt