Golf 7 tdi devirdaim


2013 model 1.6tdı 105.000km de devirdaim bozuldu [emoji2357]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Benimde bir sorum olcak 85.000 2013 1.6 tdi dizel bir arabanın trigerini 90 binde degistirmek mantıklı mı aracı ağır bir bakima almak için erken mi yoksa? 

 
Triger ve devirdaimi değiştirdim. Çıkan devirdaimin pervaneyi kapatan metal ceketi baya bollaşmıştı. Bazen takılıyordu. Hakikaten vw mühendisleri bunu böyle tasarlarken ne düşündü acaba. Parça bozulsun bizde oradan para kazanalım demişlerdir. Akıl işi değil. 

 
@Salim g13 bulamadım castrol radicool sf koydum 3 lt. Birazda su ekledim mecbur. Pas yapmazmış. Zaten yağlı. Kullanım talinatındada su ekleyin yazıyor. 

 
Triger ve devirdaimi değiştirdim. Çıkan devirdaimin pervaneyi kapatan metal ceketi baya bollaşmıştı. Bazen takılıyordu. Hakikaten vw mühendisleri bunu böyle tasarlarken ne düşündü acaba. Parça bozulsun bizde oradan para kazanalım demişlerdir. Akıl işi değil. 
Ucuz olsun diye düşündüler, isteseler 1 milyon km dayananı yapılır.

 
Benimde bir sorum olcak 85.000 2013 1.6 tdi dizel bir arabanın trigerini 90 binde degistirmek mantıklı mı aracı ağır bir bakima almak için erken mi yoksa? 
Normalde 120k değişir benim aracım da 82k 120ye kadar devir daim gidecek nasılsa, ne zaman giderse o zaman değiştirme planım var. 

 
@bf417 yani gittiği kadar gitsin degistirmeyelimmi diyorsun 7 senelik araba bir sıkıntı yok şuan biraz daha km yapsın o zaman bakarız. 

 
@Salim g13 bulamadım castrol radicool sf koydum 3 lt. Birazda su ekledim mecbur. Pas yapmazmış. Zaten yağlı. Kullanım talinatındada su ekleyin yazıyor. 
Hocam kullandığınız antifriz'de organik bir antifriz gözüküyor seyreltmeyi safsu ile yaptıysanız bir problem çıkacağını sanmam.

 
Benimde bir sorum olcak 85.000 2013 1.6 tdi dizel bir arabanın trigerini 90 binde degistirmek mantıklı mı aracı ağır bir bakima almak için erken mi yoksa? 
Hocam benimde aracım 1.6 tdi 2013 ocak çıkışlı idi geçtiğimiz yıl 84.000 km de ağır bakım yaptırdım çıkan triger kayışı ve devirdaim iyi durumda idi ben açıkçası bu kadar iyi beklemiyordum aracı çok sert kullanmıyorsanız ağır bakımı birazdaha geciktire bilirsiniz ancak bizim araçlardaki devirdaimler 100bin km lerde bozuluyor bunuda unutmayın.

 
@bf417 yani gittiği kadar gitsin degistirmeyelimmi diyorsun 7 senelik araba bir sıkıntı yok şuan biraz daha km yapsın o zaman bakarız. 
Aynen korkmayın bir şey olmaz, korkuyla olacak iş de değil kopacaksa 50binde de kopar 80 binde de bu mantıkla zorlarsak her bakımda triger değiştirmek gerekiyor, üretici dizel 120 benzin 180 diyorsa emin olun 200e kadar dayanıyor demektir. 120 dedi mi değiştirin devir daime de bakın sızınyı yoksa ona da devam. Ama genelde 100 gibi o da gidiyor

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Okuduğum kadarıyla bu kronik devir daim hep 2013-15 modellerde olmuş. 

2017 tdi lerde yaşayan oldu mu bu sorunu ?

 
@Aydin3131 hocam ben yaşadım 2017 tdi 2018 çıkışlı. 27bin kmde ilk kez başıma geldi bu durum (hararetin artması). 30 bin kmlerde sürekli olmaya başlayınca değiştirmek zorunda kaldım. Serviste devir daim değiştirdim aracımın garantisi bitmişti. Sağolsun yetkili servisteki arkadaş yardımcı oldu da çok bi para vermeden burçlar ile beraber hallettim :)  

 

Aslında bu devirdaim parçasının ömrü kısa değil asıl sorun antifrizin kirlenip görevini yapmaması. Pembe antifrizler kısmen yağlayıcı özelliğe sahiptir. 4/5 yıl bu süreçten sonra bozulmaya başlar  rengi pas rengine dönmüşse  ilk olarak kalorifer peteğini tıkar sonra ana radyatör peteği görevini tam yapmaz  fanı sık sık açar en küçük sıkıştırmada, +  peteğin içindeki ince gözenekler tıkanır kalorifer çok ısıtmaz kışın hatta hiç ısıtmaz. Devirdaim de bu olanlarda nasibini alır. Parçanın üstünde yer alan valf ile açıp kapanan mekanik parça zamanla korozyondan sıkışmaya başlar.  arada sırada açılması gereken türbin kanat kapağı açılmayınca  hararet artar. 

Arkadaşlar 2016/2017 / 18  vs.. lerde bu sorun varmı diye sormuşlar.  Kullanıcılar gerekli önlemi almaz ise  5 yıl üstü araçlarda kullanıma bağlı değişebilir.  2016 üstü araçlar yeni sayılır. Genleşme kabına bakarsanız bozulmamış rengi koyu olmamış antifriz görürler. 

Kısacası sizlere tavsiyem sol üstte yer alan genleşme kabını  araç soğukken açın  sıvının rengi pas rengi ise  hemen o sıvıyı ustanız akıtıp  sadece temiz kaynatılmış su  saf su koysun  koyabildiği kadar.  yaz ayında olduğumuzdan  bir kaç öyle kullanın bu arada kalan antifriz suyu kirletir.   kışa girişte tüm sıvıyı döküp  koşullara göre G13 karışım  yapıp sıvıyı değiştirsin. Fazla antifriz yarardan çok zarardır. ankara için %40 %60su  oranı iyidir.  

Adsız.jpg

 

Geri
Üst Alt