İlk marşta boğulma


Jann

Üye
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
30
Tepkime puanı
8
İsim
Can
Merhaba arkadaslar 

Aracim Golf7 2013 1.4 tsi act 140hp
Sabah isegelince parkettigim arabami yaklasik 3-4 saat sonra calistirinca arac boguluyor ve stop ediyor . İkinci marşta sanki araba ayni araba degil , hicbirsey olmamis gibi calisiyor . 
 

1- herzaman yapmiyor

2- hava sicak-soguk , kar-yagmur farketmiyor hepsinde de olmuslugu var

3- 2 saate kadar hic olmadi (çok denedim)

4- farkli benzin ve benzin istasyonlarini denedim belki bazisinda daha az yapmis olabilir.

5- bujiler , atesleme bobini serviste degisti . 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Başka bir yerden alıntı yapıyorum. 

Buradaki araç multijet, belki bir yorum katabilirsiniz. 

"Evet arkadaşlar onca sinir krizi geçirtecek işlemden ve parça değişiminden sonra en sonunda aracın problemini çözdüm.turke****unda 4 yıldır değiştirmedik parça ve yaptırmadık yer bırakmayan ottoman nikli opel corsa sahibi arkadaşın yazdıklarından etkilenerek aracıma 1.8 kw gücünde güçlü marş motoru taktım.Taktıktan sonra araç ilk marşta yine 3-4 marş yaparak çalıştı.Fakat gece meraktan deneyim dediğimde bu sefer araç hissedilir derecede çabuk marş yaparak(4-5 sn)tek marşta çalıştı.Normalde bu şekilde asla tek marşta çalışmıyordu.Daha sonra sabah soğukta denediğimde aynen gene eskisi gibi tek marşta çalışmayıp ikinci marşta çalıştı.Aracın en büyük sıkıntısı akü eskiden beri zayıftı.Fakat ben akü almamak için bir işlem yaptırdığımda bravonun yeni aküsüyle deniyordum.Neyse iki gün önce gidip yeni akü aldım.Aküyü takınca araç artık hiç ikinci marşa düşmüyordu.Sabahları bile 5-6 sn civarı tek marşta almaya başladı.Bu zaten sorunun aslında kalktığını gösteriyordu ve hiç bu kadar iyi marş yapmamıştı.Sadece sabahları yine de istenildiği gibi çabuk çalışmıyordu sanki.Bu seferde dün aldığım yeni dört ısıtma bujisini araca taktım.Ve sabahleyin çalıştırdığımda yüzüm fazlasıyla güldü.Aracı boşa alıp ısıtma bujisi söner sönmez marş yapınca araç neredeyse yarım marşta çalıştı.Çok şükür araçta uğraşacağım birşey kalmadı ve sorun çözüldü.Başlangıçta hızlı marş dinamosunun bu kadar etki yapacağına inanmasam da internette biraz ayrıntılı araştırdığımda özellikle 1.3 linea,opel corsa,punto gibi araçların birçoğunda benim gibi bir türlü çözülemeyen geç marş alma problemi bu şekilde çözülmüş.Birçok usta ve internette yazılanlara baktığımda 1.3 lerin marş dinamoları bu araçlara zamanla yetersiz gelmeye başlıyormuş.Servis marş dinamolarında kömür değişimi bile yapılmasının hatalı olduğunu söylemişti.Komple orinali ile değişmeliymiş.Tamir yaptırdığım yerde yan sanayi kömür takmış zaten. "

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tiesay  akü yü sifir aldim mutlu akü den ama genede şüphelenmiyor degilim. Serviste degistirmedigime pisman oldum malum servis varta kullaniyor . Olasi bir yazilimsal uyumsuzluk killandiriyor beni

 
@Jann Eğer araçtaki mevcut akü ile aynı değerlerde bir akü temin ettiyseniz sorun olmaz, Mutlu akü kötü bir marka değildir.

Ben konunun Akü kaynaklı olduğunu düşünmüyorum, yukarıdaki alıntı yaptığım mesajı okuduysanız belki aynı olasılık sizin için de geçerlidir.

 
@Jann hocam bana sorarsanız bu yakıt sistemii ile alakalı yanlış hatırlamıyorsam siz detaylıca araştırın gene yüksek basınç pompası yada yakıt pompası sistemdeki benzini geri kaçmaması amaçlı tutuyor ve uzun zamandan sonra çalıştırmada geç çalışma vb oluyor diye biliyorum tabi dediğim gibi siz detaylıca genede araştırmanızda fayda var eğer bi sonuç elde ederseniz yazarsanız buradan sevinirim 

 

Geri
Üst Alt