Lastik ömrü hakkında


41HU367

Üye
Katılım
24 Mar 2016
Mesajlar
481
Tepkime puanı
174
Konum
Kocaeli
İsim
YLDRM41
Arkadaslar herkese selamlar bu lastiğin degisip degismemesi hakkinda yorumlarinizi yazarmisiniz.lastik 2015 12.ay tarihli suan 50bin km yaptim.birde yine bu tarihli sifir stepnem var bunu kullanmamda bi sakinca var mi 20200625_173543.jpg

20200625_173554.jpg

 
Bence km olarak zaten ömrünü tamamlamış. Kullanım koşullarını bilmek lazım ama görüntüsüne bakılırsa artık lastik sertleşme yapmış ve deformasyon olmuş heryerinde. Değişmesi sağlıklı olur. Lastik bu aracın zeminle olan tek bağlantısı. İhmale gelmez.

 
@Balistique uzun yol yapmiyorum genelde sehir ici kullanimimda sakindir.hatta epey sakin kullanirim cocuklar var diye. aslinda degisticem ama  bi kac ay daha bekliyeyim diyorum.ama lastigin ust ve yanlarindaki catlaklar biraz panikletti beni 

 
Yedek lastiği karıştırmayın. Onu ihtiyaç anında araç üstündeki lastik tamir olana kadar kullanmanızı tavsiye ederim.

Lastikleriniz bu şekilde ani bir fren anında tutunamayabilir(yaşı itibariyle). Ayrıca yarılma olasılığı daha fazla. Çok fazla kullanmıyorsanız ve hız yapmıyorsanız idare edebilir. Net bişey söylemek zor. Fırsat bulunca değiştirmenizi tavsiye ederim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Lastiklerinizin değişim zamanı gelmiş. Güvenliğiniz için en kisa zamanda yenilemeniz dileğiyle. Keyifli forumlar.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Lastiğin sırt dişleri yoğun yıpranmış.

Omuza yayılmasına bi 4-5 bin km kalmış.

Bi 4-5 bin km daha gider diycem ama bu joker km

Sırt dıslerinin minimal kılcal çatlaklarının olması durumunda gecerli olurdu.

Sizin sırt disleri diş kökünden apse yapmış??? (Diş tabanlarında yoğun bariz kalın çatlaklar var)

Zaten 4,5 yıl + 50bin  km ?

"Rahmetli" erken gitti denecek bir duruma karşılık gelmiyor.

Mesela ben 55 bin km deyim ama lastiklerim 2,5 yıllık yani yaştan kurtarma var bende ve bu nedenle 65 binde veda etmeyi planlıyorum (çatlak / aşınma / yıpranma durumunu rutin kontrol ederek tabi)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz yedek lastikteki sikinti su jant lastik seklinde onu mutlaka kullanmam lazim yoksa bi 5 sene daha kalir stepnede

 
@ogzogz yedek lastikteki sikinti su jant lastik seklinde onu mutlaka kullanmam lazim yoksa bi 5 sene daha kalir stepnede
rotaston.jpg
lastik rotasyonunu aracınızı aldığınızdan bu yana yapmış olsaydınız resimde ortadaki sıralamayı uygulayarak stepneyi değerlendirmiş olurdunuz. Ancak sonuçta hepsinde aynı şekilde çatlak olacağından ömür olarak yine dolacaktır.

Düşünceniz 3 lastik alıp stepne ile birlikte 4 yeni lastik gibi düşünürseniz mantıklı gibi geliyor ancak tavsiye etmem.

Sonuç olarak stepnenin o şekilde bi 5 sene daha durmasında sakınca yok. Kullanılmamış lastik 10 sene ömrü var zaten. Ama asıl görevi ihtiyaç anında sadece tamir olana kadar kullanmakta işinizi görür.

Siz 4 lastik bakıp araç üzerindekileri değişirin ve sonra her 10bin km ya da senede 1 defa yukarıdaki birinci grafikteki sıralamayi uygulayarak ön ve arka lastiklerin yıpranmasını eşitleyerek hem dayanım olarak hem de ufak da olsa yakıt tüketimi olarak fayda sağlayacaktır. ( Bu arada rotasyonda lastik değişimi ücreti olacağından fayda maddi olarak zarar gibi gözükse de güvenli sürüş için yapılması taraftarıyım.)

 
@ogzogz rotasyon yapmistim 28binkm de on ile arka tekerleri.aslinda sirf lastik icin janti bile satmayi dusunmustum.ilk gordugumde cok sasirmistim jant ve lastigi bence gereksiz lüx bide extra agirlik araba icin.muhtemelen o bagajdaki 2015 tarihli lastigi kullanicam.

 
Ne kafar Sakin kullansanda o lastiklerin ekmeği yenmiş. stepne + 3 lastik alarak yola devam edebilirsin.

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@ogzogz rotasyon yapmistim 28binkm de on ile arka tekerleri.aslinda sirf lastik icin janti bile satmayi dusunmustum.ilk gordugumde cok sasirmistim jant ve lastigi bence gereksiz lüx bide extra agirlik araba icin.muhtemelen o bagajdaki 2015 tarihli lastigi kullanicam.
Aynı marka lastik tercih edin ve jantınıza da mutlaka talip olan olacaktır. 

Araç için üzerindeki ağırlıkları hesaplanmış ve tamamen dengesine uygun ağırlıklardır.

Az ağırlık az yakıt demek doğru.

Yani stepneyi gözden çıkarırsanız ortalama 20-22kg, bir de depoya her defasında 20 litre benzin koysanız 21kg da oradan hafiflik ile yaklaşık jant+eksik depo yakıttan ortalama 40 kilogramlık  hafiflik sağlarsınız.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Dün bu konuyu okurken lastik değiştirme gündemini öne çektim zaten 80bin km olan aracımın kışlıkları çıkarsak 50si bu lastikle yapıldı.2015 fabrika bridgestone turanza lastikler vardı arkada, önler de değiştireli 25k falan oldu. Ön arka rotasyonu için tanıdığım good year bayisine gittim 2 adet f1 asymmetric 5 xl 94y aldım 1100tlye, usta arka lastiği sökerken beni çağırdı lastiğin içini gösterdi çivi enlemesine girip benim lastiği çöp şiş yapmış ben de cağ kebabının üzerinde tatile gitme planı yapıyormuşum. Özellikle uzun yol öncesi kontrol edin hava falan da inmedi, yüksek süratte yarılsa al başına belayı.

Screenshot_2020-06-26-18-23-10.jpg

 

Dün bu konuyu okurken lastik değiştirme gündemini öne çektim zaten 80bin km olan aracımın kışlıkları çıkarsak 50si bu lastikle yapıldı.2015 fabrika bridgestone turanza lastikler vardı arkada, önler de değiştireli 25k falan oldu. Ön arka rotasyonu için tanıdığım good year bayisine gittim 2 adet f1 asymmetric 5 xl 94y aldım 1100tlye, usta arka lastiği sökerken beni çağırdı lastiğin içini gösterdi çivi enlemesine girip benim lastiği çöp şiş yapmış ben de cağ kebabının üzerinde tatile gitme planı yapıyormuşum. Özellikle uzun yol öncesi kontrol edin hava falan da inmedi, yüksek süratte yarılsa al başına belayı.
 
/monthly_2020_06/Screenshot_2020-06-26-18-23-10.thumb.jpg.c4e62b432d67a83565a07104f11131c0.jpg
Yeni lastikler hayirli olsun hocam

Yasaklı kelime kullandin çağ kebabi ismarliyorsun bana
 

Geri
Üst Alt