Golf 7 1.2 TSI Yağ Eksiltme Sorunu


oguzhan91

Yeni Üye
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
6
Tepkime puanı
2
İsim
oğuzhan
Merhabalar,

2013 Model GOLF 7 1.2 TSİ Comfortline 115 bin km de aracım 1500-2000 km arası yağ eksiltiyor, acaba bu durumu yaşayan, daha sonrasında çözüm bulabilenler bi yardımcı olabilirler mi ? Şimdiden teşekkür ediyorum.

 
Geçtiğimiz haftalarda 2015 model 50 bin km deki 1.2 TSI aracım uzun yol esnasında yağ seviyesini kontrol edin uyarısı verdi. Yolda olduğum için müdahale edemedim, 200 km yol yaptıktan sonra BP den Castro edge 5w30 yağ ekledim yaklaşık 350ml civarı yağ eklemesi yaptım. Fakat benim aracım yaklaşık 7 bin km de yaptı bu durumu, açıkçası araçta bir sorun yoksa ya siz tamamen performanslı kullanıyorsunuz ki bunu sanmıyorum, ya da yağ da bir sıkıntı var

 
Upvote 0
@Musaaksoy Selamlar, açıkçası araçta bunun dışında hiçbir problem yok ve gerçekten çok performanslı kullanmıyor ve yormuyorum aracı, nasıl ki yakıt bitince yakıt alınız lambası yanıyor benimki de o hesap, aracı alalı 7 ay oldu yaklaşık 4. kez yağ ekleyişim, 1500-2000 km de bir yağ seviyesini kontrol edin uyarısı alıyorum ve yağ ekletmeye gittiğimde en az 2 litre yağ ekliyorlar, bende castrol 5w30 kullanıyorum, yağda ne gibi bi problem olabilir peki ? Başka forumlarda da çok okudum kronik arıza diyorlar, benim sanayide ki ustam da aynı şeyi söyledi. Yanıtınız için çok teşekkürler

 
Upvote 0
@oguzhan91 hocam, şöyle ki 5-6 bin km de 0.5 lt kadar eksiltse, normal bu durum. Kitapçıkta da yazdığı söyleniyor ama 7 ayda 4. Kez ve her seferinde en az 2 lt yağ demek 8 litre eder, neredeyse araç benzin ile karışık yağ kullanıyor. Bu durum kesinlikle normal değil.

 
Upvote 0
@Musaaksoy bende normal olmadığını düşündüğüm için buradan bi destek alayım dedim, hatta sahibinden de golf 7 1.2 tsi satan herkese mesaj attım ve aynı benim gibi olanların sayısı yüzde 50, ve bunun bi çözümü yok sanırım işin ilginç kısmı da bu.

 
Upvote 0
@oguzhan91 bu sorun kronik mi? evet. ama 7 ayda 4 kez ve 8 litre yağ kesinlikle bir soruna işaret. araç resmen yağ ile benzini karıştırıp kullanmış. aracınızı serviste götürmelisiniz

 
Upvote 0
@oguzhan91 hocam sorun normal değil gibi, siz aracı almadan önce herhangi bir kazası yada motor tamir geçmişi varmı.. 

 
Upvote 0
@Mertcan33 Hayır hocam yok, yağı ekledikten sonra da zaten hiçbir problem yok, sadece yağ eksilip duruyor, ama yukarıda Musa beyin dediği gibi servise götüreceğim bir de

 
Upvote 0
Motorda sorun olmadigindan emin olmak adina araciniza kompresyon testi yaptirabilirsiniz. Silindir basinclari 12 bar civarinda olmali. Cok pahali bisey degildir diye tahmin ediyorum.

Farkli forumlarda yag markasini degistirerek yag eksiltme problemini asan insanlar olmus. Shell Helix Ultra 5 30 Av-L ve Mobil 5 30 formula esp yaglarini deneyebilirsiniz. 

Kitapcikta 2000 kmde 1 litreye kadar normal oldugu yazar ama inanip inanmamak size kalmis. 

 
Upvote 0
@cevboz Aynen o yorumları bende okudum yağı da değiştireceğim, valla şu şartlarda inanıyorum zaten :)

 
Upvote 0
@Mertcan33 Hayır hocam yok, yağı ekledikten sonra da zaten hiçbir problem yok, sadece yağ eksilip duruyor, ama yukarıda Musa beyin dediği gibi servise götüreceğim bir de
1.2 TSI için 7 ayda her seferinde 2 litre yağ eksilttiği ilk defa duyuyorum., toplamda 8 litre yağ., 

Olası durumlar; 

1) aldığınız motor yağı ve yağ filtresi sahte olabilir, 

2) Motorda başka bir sıkıntı olduğundan bunu yapıyor olabilir., 

3) önceki sahibinden kaynaklanan bir arızanın doğru tamir edilmediğinden dolayı bunu yapıyor olabilir, 

Yağı ve yağ filtresini nereden alıyorsunuz bilmiyorum ama konu motor yağı ve yağ filtresi olunca dünya genelinde bu tip ürünlerin çok fazla sahtesi üretiliyor.,

Öncelikle size tavsiyem, motor yağını ve yağ filtresini güvenilir bir yerden temin etmeniz olur., Castrol artık malesef eskisi gibi iyi yağlar üretmiyor., ve üretimi Türkiye’de yapılıyor., biz forum olarak Liqui Moly kullanıyoruz piyasadaki en iyi yağlardan birisidir., sadece almanya’da üretlen bir yağ., ve TR’de satışını bizzat Liqui Moly Türkiye distribürtörü kendi resmi sitesinden yaptığı için sahte yağ olasılığı sıfır risk.!! https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-4litre-3715 

Yağ filtresi zaten pahalı bişey değil., ne marka yağ filtresi kullanıyorsunuz bilmiyorum ama Bosch, Wunder, Filtron, UFi, Fil filtre bunların kalitesi düşük olur., Filtre olarak Mann, Mahle/Knecht, Hengst bu markalar harici başka marka kullanmamanızı öneririm., 

Serviste bile yağ filtresi max. 50-60 liraya satılıyor., yağ filtresini servisten temin edin veya dışardan alacaksanız şuan için en güvenilir yer burası Mann filtrenin ana tedarikçisi ve yetkili bayisidir; https://www.filtremarketim.com/urun/volkswagen-golf-vii-1-2-tsi-77kw-105hp-yag-filtresi-w712-95-mann 

Ayrıca tamircilerin yaptığı en büyük hata yağ filtresi takılırken çok sıkılırsa filtrenin contası ezilir, bu yağ kaçırmasına sebebiyet verir., aracın her bir parçasının sıkma torx değeri vardır., böyle hayati parçalarda göz kararı değil tork anahtarı sıkılması gerekir., basit bişey gibi görülebilir ama bi tane işgüzar tamirci yüzünden biraz fazla sıksa conta zarar görür yağ kaçırma riski doğar., sistemde basınç kaybı yaşanabilir.!!

Ayrıca yeni filtre takılmadan önce yeni yağın kapağı açılır., kapağın içine (çok çok az) yaklaşık 4-5ml. yağ dökülür., sonra filtrenin contası “hafiften” bu temiz yağ ile yağlanması gerekir, bu işlem contanın sızdırmazlık görevini layikiyle getirmesiniz sağlar., tüm filtre üreticileri bunu tavsiye eder ama tamircilerin çoğu bunu bilmez., bilenlerin bazıları ise contaya gres sürer., ama doğrusu gres ile değil temiz yağ ile yapılması gerekir., 

Elbette tüm işlemi doğru düzgün yapan tamirciler de vardır buna lafım yok., 4-5 ay önce yağ değiştiriyorum sağ olsun usta benim titiz olduğumu bildiğimden herşeyi eksiksiz yaptı., (sadece motor yağını eklemek kaldı) kapağın içindeki contayı yağlamakta kullandığımız yağı bidonun içine boşaltmaya kalktı hemen müdahale ettim engelledim., abi neden diye sordu..? Kardeşim o yağı sen elinle contayı yağlamak için kullandın., işinin doğası gereki elin kömür gibi simsiyah., elinde balata tozu var, çamur pislik var, 2ml. yağ için komple 5 litre yağı neden pisletiyorsun.!!

Abartılacak bişey gibi görülebilir ama günümüz motorlarında tolerans neredeyse sıfır şekilde milimetrik şekilde döküm yapılıyor. En ufak toz-kir pislik zarar verme potansiyeli mevcuttur., eskiden motorlar döküm yapılırken bu kadar ileri teknoloji yoktu daha toleranslı döküm yapılırdı., şimdi işin içine turbo girdi, motor hacimleri düştü., 

Ayrıca yağ değişimi yaparken tamirhanelerdeki huni yi kullanmayın., söyleyin huni koymadan yağı direkt bidondan boşaltsınlar veya bazı motor tipleri buna müsait değildir., (tdi ‘da hunisiz dolum yapabiliyorsun ama tsi buna pek müsait değil) o zaman kendinize 1 tane büyük boy huni alın her değişimde sizinkini kullansınlar., 

Tamirhanedeki huni ile günde yüzlerce araca “farklı tipte” farklı kalınlıkta yağ doldurmada kullanıyorlar basit gibi görünen ama fark yaratan şeyler bunlar.. Yeni nesil motorlar eskisi gibi değiller çok nazik çıt kırıldım..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
1.2 tsi 2013 aracımda yaşamıştım 10 bin km de yarım lt gibi bir miktar eksiltme idi. Kullanılan yağı hatırlamıyorum. Daha sonra farklı bir özel servistr catsrol edge LL kullandık son 2 bakımda. Herhangi bir Eksiltme yaşamadım.

Sizin eksiltme normal denecek seviyenin çok çok üstünde.

Yağ kaçağı olup olmadığını kontrol ettirdiniz mi. Turbo hortumları mesela ?

 
Upvote 0

Aşırı yap eksiltme ile ilgili olarak servise götürüp her hangi bir mekanik bakım yapılan oldu mu acaba?

Artık bagajda yağ taşımaktan gına geldi.

Bir çok yağ denedim sonuç aynı.

Bu hafta sonu sanayiye götürdüm. Turboya vs baktı sorun yok dedi. Aracın motorunun çalışmasını da inceledi.

Motordan kaynaklı bir sorun olmadığını, bu motorların genelinin bu şekilde olduğunu söylediler.

Yağ koruyucu ilave ederek Casrtaol marka yağ ile değişim yaptılar. Filitreler vs de değişti.

Belirli bir süre kullanıp sonucu göreceğim. Ama cidden gına geldi haftada 1 litre yağ ekliyoruz neredeyse.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt