ADAC 225/40/18 Yaz Lastik Testi Sonucu İlk 5 Lastik Marka ve Modeli


Hocam tam da lastik aradığım süreçte ilaç gibi geldi zamanlamanız 10/10

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

 Bende lastik arayisindayim hala almadim lastik ilk 3 siradaki lastik gercekten cok yakin birbirine, conti sesli ise diger alternatifler daha mantikli, goodyearda 20 bin kmden sonra cok bozuluyor yorumlari cok okudum en mantiklisi ps4 duruyor o da digerlerine kiyasla pahali hepsinin bir eksisi mevcut neredeyse :D ancak pirelli cint. Dan sonra continin sesi cok etkilemez diye dusunuyorum ben cinturatolarda gayet sesli ve sert bir lastik.

 
Bende önümüzdeki yaz alacağım, normalde ömrünü bu yıl tamamladı ama bir yıl daha yurt dışında kalacağım için boşuna yattığı yerde ömrü gitsin istemiyorum yeni lastiklerin. Uzun araştırmalar sonrasında bende top-tear denilen en üst klasman lastikler arasında bu üçüne indirgemiştim. Hatta bu video sonrası Asy 5'de karar kılmıştım. Conti 2 turda inanılmaz deforme olmuştu. Sert hamurlu olduğu iiçin fazla hızlı deforme olduğu söyleniyor. Lastik konusunda bence testler önemli, kişisel görüşler subjektif kalıyor. Birine sert gelen lastik diğerine yumuşak, birine sesli gelen lastik diğerine sessiz gelebiliyor. Bu nedenle çok güzel bir başlık olmuş @Ender hocam. Ellerine sağlık aşağı doğru alsın yürüsün. 



 
Ses konusunda nokian çok iyi  15 yıl kadardır.  2 farklı modelini kullandım.  7 yılın üstünde çatlama ve bozulma olmuyor lastiklerinde sanırım özel kauçuk kullanılıyor.(koşullara da bağlı tabi kapalı garaj ve kışın az kullandığımdan)  şu anki lastiklerim michelin  4 yıllık ve hafif çatlamalar var.  değiştirecek olsam nokian alırım testlere bakıldığında ıslak kuruda aman aman fark yok lastik başına 200-300 tl farklara değecek neleri var. 

Adsız.jpg

 
ADAC testinin bence galibi Pirelli P Zero, açık ara en iyi kuru ve en iyi ikinci ıslak performansına sahip, gürültü değeri de iyi. 

Sadece yakıt tüketiminde ve ömürde bir miktar kaybı var. 

Bu Alman testlerinde de sürekli Continental'in birinci çıkmasında sıkıldım. Tıpkı karşılaştırmalarda VW modellerinin ilk sırada çıktığı gibi.

Hani taraf tutuyorlar demeye dilim varmıyor, ama bir şeyler oluyor sanki...
Bu lastik testleri eurovision şarkı yarışması gibidir. Çok legal yiğidin hakkı yigide bir puanlama sistemleri yok sanki 

İlk  6 sıra 6  farklı lisanslı test şirketi  arasında yer değiştirir durur.

Birinde 1. Çıkan 

Diğerinde 4. Olur falan 

Ama ilk 6 sıra fix parsellidir...yerler değisir

 
Testler sifir lastiklerle yapiliyor, kullanilmis lastiklerde bu tutus tepetaklak olabiliyor.

15.000km kullanilmis bir goodyearin ilk 10’a bile girebilecegini dusunmuyorum :)  Conti ve michelin kral :)  

 
@Holigan ben de cpc6 alacaktım michelin pilot sport 4 ün testlerde konforu daha iyi diye onu aldım bunda da acayip ses var kulağım alışamadı davlumbazlara izolasyon yapmadan olmayacak

 
ADAC testinin bence galibi Pirelli P Zero, açık ara en iyi kuru ve en iyi ikinci ıslak performansına sahip, gürültü değeri de iyi. 

Sadece yakıt tüketiminde ve ömürde bir miktar kaybı var. 

Bu Alman testlerinde de sürekli Continental'in birinci çıkmasında sıkıldım. Tıpkı karşılaştırmalarda VW modellerinin ilk sırada çıktığı gibi.

Hani taraf tutuyorlar demeye dilim varmıyor, ama bir şeyler oluyor sanki...
Yanılmıyorsam Alman Auto Bıld 2019 Testlerinde  Pirelli PZero yu ilk sırada göstermişti. Buradan daşu sonuç çıkıyor Almanlar hak edene hakkını veriyor demek ki :)  

Ben Almanların KEndi ürünlerini öveceklerini pek Düşünmüyorum KAldı ki Dünyada Otomotive denilince Almanlar ilk sıradalar zaten. Bunun yanında otomotiv ekipmanları arasında da iyi olmaları yadırganacak bişey olmasa gerek. Keyifli forumlar.

 
@Holigan ben de cpc6 alacaktım michelin pilot sport 4 ün testlerde konforu daha iyi diye onu aldım bunda da acayip ses var kulağım alışamadı davlumbazlara izolasyon yapmadan olmayacak
Ses için tecih olacaksa Goodyear Efficen Grip performance. İlk 3 deki lastik tercihim olur kendisi.

 
Bridgestone bu testlere katılmak yerine 

Erzurum oltu taşı

Eskişehir lüle taşı festivallerine katılsa fix 1. Olur....

Yanlız şu özelliği güzel

Aldığın günkü sıfır halindeki   sertlik hep aynı 50 bine gelsende aynı daha fazla sertleşeyim muhabbeti yok..

Sıfır ayarında 40 bin km de lastik ! Disler 6mm ilanı görürseniz o lastik bridgestondur. 

Adam valla 10 bin yaptım dese ?? İnanan alır

 
Bridgestone bu testlere katılmak yerine 

Erzurum oltu taşı

Eskişehir lüle taşı festivallerine katılsa fix 1. Olur....

Yanlız şu özelliği güzel

Aldığın günkü sıfır halindeki   sertlik hep aynı 50 bine gelsende aynı daha fazla sertleşeyim muhabbeti yok..

Sıfır ayarında 40 bin km de lastik ! Disler 6mm ilanı görürseniz o lastik bridgestondur. 

Adam valla 10 bin yaptım dese ?? İnanan alır
aracımın üzerinde gelen lastiklerdir kendisi 20 bin km kullanılmkş olmasına rağmen halen yeni gibi. Sertliği ve yıpranmamasını azaltıp birazda konfor ve yol tutuş frenleme özelliği eklenebilse tadından yenmez. 

Fakat Antalya gibi sıcak bölgelerde Sertliğinden sıcağın etkisiyle biraz esneyip Güzel bir hale geldiğini de ifade edebilirim. :)  

 
@Ender

Bricstone 55 bin km yapıldı (hiç kış lastiği takmadan)

Beni 65 bin  km rahat götürecek gibi

Deformasyon kılcal çatlak durumuna bakarak lastik ömrünü tamamlamış mı sonucu için

1-Lastik sırt (asfalta direk temas eden dişli yüzey)

2-Lastik omuz (sırtla yanak arasında kalan 1 parmaklık yanal üst kısım)

3-Lastik yanak 

Eğerki kılcal çatlaklar lastik sırtındaki dişli sırt kısımlarda oluşmaya başladıysa o lastigin ömrü tamamlanmaya yakındır

Omuza metastaz yaptıysa zaten ömür sonlanmıştır

Birde yanaklara bulaşan kılcal çatlaklar varsa araç sahibi ateşle oynuyor  lastikler çoktan ölmüş haberi yok durumu vardır

Bendeki bricstonların durumu

50 bine kadar ön + arkalar sıfır çatlaktı

50 binden sonra ön tahrikli çekiş den dolayı  önlerin sırt dislerde kücük catlaklar olusmaya basladı arkalar halen sapasağlam

53 binde  ön arka rotasyon yaptım

65 bine kadar yolu var...o zaman catlaklar omuza bulaşır fiş cekilir

images (1).jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Savatage Normal şartlarda bir lastiğin ömrünün 40.000 - 50.000 olduğunu düşünürsek, ön-arka rotasyonunu 20-25 bin arasında yapmak gerekmiyor mu?

Diğer bir konu da lastik aşınmasında unuttuğumuz bir ayrıntı var o' da rot ayarlar, rot ayarları bozulan aracın lastiklerinin iç veya dış tarafı çok çabuk aşınacaktır. bu aşınma neticesinde lastikler ömrünü olduğundan da kısa sürede tamamlayacaklardır. bizim buraların yolları belediyelerin güzel hizmetlerinden  dolayı ya tümsek ya çukur. logar kapaklarının kot farklılığından bahsetmiyorum bile.

 
Güzel başlık olmuş bende kendi tecrubelerimi aktarıyım.

Continentalin çabuk balon yapması , pirellinin yol sesinden dolayı elemiştim . Pilot sport 3 ve pilot sport 4 kullanmış biri olarak good year asymmetric 5 aldım. Pilot sport 4 le hemen hemen aynı performans değerlerine sahipler asm5 in tek artısı ıslakta daha iyi ama ses konusunda ps4 daha iyi. Kuru performansı nedense iki lastiğide continental kadar başarılı bulmuyorum özellikle fren konusunda. Goodyear ile ilgili bi video paylaşıcam yakın zamanda. 
ıslak performansını istanbuldan yaşayanlar için söyliyim tem edirne yönüne giderken otogar sapağından ayrıldığınızda sola doğru uzun dönüşü yerler ıslakken anca 160 la kontrolden çıkmaya başladı çok şaşırmıştım

 


Geri
Üst Alt