golf 1.5 dsg lerde şanzıman sorunu


kartal1973

Üye
Katılım
6 Eyl 2018
Mesajlar
290
Tepkime puanı
186
Konum
İstanbul
İsim
Yalçın
Merhaba

1.5 motor dsg olan araçlarda dsg şanzıman kavrama ( titreme sorunu varmıdır ) acaba?

yoksa yeni 1.5 motorlu araçlarda dsg sorunu çözüldü mü?

Tecrübe edinen bilgi verirse sevinirim

 
Merhaba

1.5 motor dsg olan araçlarda dsg şanzıman kavrama ( titreme sorunu varmıdır ) acaba?

yoksa yeni 1.5 motorlu araçlarda dsg sorunu çözüldü mü?

Tecrübe edinen bilgi verirse sevinirim
Golflerde aynısı devam ediyor tiguanda ıslak kavramaya geçtiler, passatı bilmiyorum.

 
Golflerde kuru tip şanzıman kullanımı devam ediyor demek istemiş @bf417, yani sorunun devamı gibi algılanması yanlış olur. 

Bahsettiğiniz Titreme mevzusu ıslak veya kuru tip fark etmeksizin baskı balataların durumuna bağlı olarak her iki şanzıman için de olasıdır. Bu bir problem değil, esasen sarf malzemenin bitmesi nedeniyle olmaktadır. (ancak maliyeti göz önüne alınınca neden 30-40bin km de bitiyor, bu parça kusurlu diyebilirsiniz. ) 

Şanzımanda ısınma nedenli oluşabilecek arızalar için ıslak, kuru farkı oluşabilir. 

Sizin sorunuza yönelik kavrama, titreme mevzusu baskı balata ömürleri uzatılmadıkça ıslak veya kuru tip şanzımanlar da ihtimal dahilindedir. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yağsız şanzıman devam ediyor, tecrübe etmeden bir şey diyemeyiz tabi ki ancak devam edecekmiş gibi hissediyorum.

 
Yeni 1.5tsi golflerde kuru tip kavrama aslında hiç bir şey değişmedi. 1.5tsi passatlar için kuru diyende var ıslak diyen de var .Bu konuda net bir bilgi de yok . Passat gurubuna defalarca sordum ama kimse ilgilenmedi. Sadece aracı olup yedek parçadan şase den sorgulama yaparsalar anlayabilirler. Islak ile kuru arasındaki fark ta ıslak kavrama daha uzun ömürlüdür ısınma sorunu yaşamassın. 

 
1.5 tsi Tiguanlarda DQ381 ıslak kavramalı DSG ye geçilmiş deniliyor fakat facebook grubunda bu şanzımanlada yolda kalanlar,özellikle vuruntu sorunu yaşayanlar olmuş.

Amerikada VW ler tam otomatik 8 ileriye geçiş yaptı,Avrupada ise DSG de kalmakta direniyorlar. 

 
Arkadaslar 

Bir yakınımda 2016 model tiguan var. Şanzıman sorunu yasadı 2 ay once

Awek iyi niyete sokmadı

Cvp 2015 den sonra düzelttik demısler ve 50000 TL ıstemısler

Araya tanıdık girince 23000 ne yapıldı. Türkiye bu tanıdıksız olmuyor 

 
Arkadaslar 

Bir yakınımda 2016 model tiguan var. Şanzıman sorunu yasadı 2 ay once

Awek iyi niyete sokmadı

Cvp 2015 den sonra düzelttik demısler ve 50000 TL ıstemısler

Araya tanıdık girince 23000 ne yapıldı. Türkiye bu tanıdıksız olmuyor 
Ben hiçkimseyi tanımam , beni de kimse tanımasın , dsg aracımda olmasın kabul

3 debriyaj pedalı  / 3  vites kolu / 9 vites manuel  ameleliğe razıyım , 

23 bin nedir ? Dsg keyfinin bedelimi ?

 
Yeni golf 8 deki dsg de büyük ihtimal kuru kavramadır. Net bilgisi olan var mı? 

 
Bu işin kuru ve yaş mevzusu yok. Kavrama dediğimiz balata, bu ikisinde de biter ve titremeyapabilir.

Sıfır manuel bir arabayıda kullanmayı bilmeyen birisi 3000kmde bile baskı balatasını bitirebilir...

Ayrıca kuru kavrama olan tiguanlar ve kodiaq...vs 4x4 olanlar

 
Ya bu DSG nin lobisi mi var :s

Neymis ya bu DSG :/

DSG yuzunden bi otomatige gecemedik arkadass .. (!)

 

Her zaman en dayanıklısı ıslak kavramadır, Tork dayanım değerlerine bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız.

image.png

 

Geri
Üst Alt