Bakım hakkında


Rx7

Üye
Katılım
16 Mar 2020
Mesajlar
260
Tepkime puanı
157
Konum
İstanbul
İsim
Yasin
Merhaba herkese hayırlı haftalar dilerim. 

3-4 ay önce 2015 golf 7 1.4 tsi (63bin civarlarında aldım) şuan 65binde aracımı 57.500km (aralık 2019da) bakımını yapmışlar. Buji-yakıt filtresi-şanzıman yağı hariç diğer parçaları değiştirmişler.

Servis kartında 10bin kmde bakım demişler. Araç kitapçığında 15bin kmde bakım yazıyor. aracımın bakımını nasıl yaptırmalıyım? 10bin mi 15bin mi? 

Aracımda soğutma sıvısı saf su gibi duruyor. Birazda eksik gibi g13 antifriz alsam ben ilave etsem olur mu ? 

Birde buji tavsiyesi isteyecektim. Ustama baktırıp hiç değişim olmamışsa değiştirtcem. 

 
Sormayı unutmuşum hangi yağı önerirsiniz ? 

 
Hocam 60binde bujiler değişmeli eğer değişmediyse ki 57binde değişmemişse size bakar o iş, NGK yı çok tavsiye ediyorlar aklınızda olsun

 
  • Beğen
Tepkiler: Rx7
Antifrizi de kafanıza göre ilave yapmayın bence ölçtürün gerekirse kaliteli bir marka g13 ile değiştirin, sadece saf su varsa muhtemelen önceki sahibi önemsememiş antifriz koymamıştır veya üzerine su ekleyip kullanmaya devam etmiştir. Siz ihmal etmeyin antifriz çok önemli.

 
  • Beğen
Tepkiler: Rx7
@Tulkas teşekkür ederim :)  peki bakımını 10bin demi 15bin demi ypmak gerekir?

 
@Rx7 10 bin den 10 bine iyidir hocam 

10 bin km sonra filtrelere bakın siyahlasma olduğunu gorursunuz ülkemiz şartlarında 10 binden 10 bine ideal tabi hep otoban kullanıyorsanız toz toprak pek yoksa aracı zorlamiyorsaniz 10 bine gerek yok israf olur oda 15 bin olabilir taktir sizindir 

 
  • Beğen
Tepkiler: Rx7
Merhaba bugün ustama bujilere baktırmak için gittim.

Açıp baktık iridyum buji bunlar. Bunları 100bin den önce değiştirmiyoruz. Bujilerinde iyi durumda dedi. Fiyat almak için yedek parçacıyada gittiğimde oda bunları 100-120bin civarlarında değiştiriyor dedi. 
Sizce durumları nasıl? Orjinal olarak bunlar mı çıkıyor üzerinden? Daha önce değişmiş midir acaba? 

12990B6E-8CE3-48D9-B342-7AF309D39945.jpeg

2B38FE79-C8BB-4D24-B487-4C8D7C01E59F.jpeg

961AE10B-8013-4B14-98FE-8D22A8566F24.jpeg

 
Bujileriniz orjinal ngk buji.60000 de arabayı aldığınıza göre daha önce değişmemiştir.Buji ömrü 4yıl yada 60000km diyor kitap ve servis.Ucuz bir parça 300tl tutar en çok değiştirin derim.
Antifrizide ekleme yapmayıp tümden yenileyin onunda 5-6 yılda bir yenilenmesi gerekli diyor üstadlar.
Bakımda 15000km yada 1 yıl.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Bujileriniz orjinal ngk buji.60000 de arabayı aldığınıza göre daha önce değişmemiştir.Buji ömrü 4yıl yada 60000km diyor kitap ve servis.Ucuz bir parça 300tl tutar en çok değiştirin derim.
Antifrizide ekleme yapmayıp tümden yenileyin onunda 5-6 yılda bir yenilenmesi gerekli diyor üstadlar.
Bakımda 15000km yada 1 yıl.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Eyvallah hocam saolasın bu bilgiler için. 

 
Merhaba bugün ustama bujilere baktırmak için gittim.

Açıp baktık iridyum buji bunlar. Bunları 100bin den önce değiştirmiyoruz. Bujilerinde iyi durumda dedi. Fiyat almak için yedek parçacıyada gittiğimde oda bunları 100-120bin civarlarında değiştiriyor dedi. 
Sizce durumları nasıl? Orjinal olarak bunlar mı çıkıyor üzerinden? Daha önce değişmiş midir acaba? 

Ekli dosyayı görüntüle 34511

Ekli dosyayı görüntüle 34512

Ekli dosyayı görüntüle 34513
Aracın orjinal bujisi bu., hiç bir buji 120bin dayanmaz., kendinize işini doğru dürüst yapan yeni bir usta bulun., üretici her 60bin km’de değiştirilmesini öneriyor.,

Dışarda bujinin çakmaları çok olur gözle bakıp anlaması zor., vw ‘ler NGK marka buji kullanır., dışarda 250-300 arası satılıyor., serviste orjinal buji 350 lira., dışardan almaya değecek bişey değil., 

Antifirize baktığınızda su eklemesi yapılmışsa ve şeffaf su gibi rengi varsa., siz antifiriz ilavesi yaparak bişey elde edemezsiniz., nasrettin hocanın göle maya çalması gibi olur., 

Sistemin tamamen boşaltılıp (kapasitesi yaklaşık 6 litre) antifiiriz değişimi yapılması lazım., antifiriz sadece donmaya karşı koruma sağlamaz aynı zamanda motoru korozyon/paslanmaya karşı da korur., eski antifirizin boşaltılıp %50 G13 antifiriz, %50 saf su karışımı yapılması lazım., 

Ayrıca alacağınız antifiriz konsantre mi (saf olarak mı şişelenmiş üzerinde yazar) veya hazır karışım mı bilmeniz lazım., yanlışlıkla kullanıma hazır karışım alırsanız ve saf su ilavesi yaparsanız donma noktasını düşürmüş olursunuz., Saf antifiriz de kullanılması sakıncalıdır., Özetle sistemdeki antifirizin %50 konsantre (saf) G13 antifiriz ve %50 saf su karışımı olmalı., 4-5 yılda bir değiştirilmesi motorun sağlığı açısından iyi olur.. 

Dışardan, sanayiden veya netten bakım parçaları, filtre seti, buji, balata vs.. alırken güvenilir bir yerden alın, piyasada orjinal diye satılıp ama çakma satan çok fazla yer mevcut.. 

Filtreleri Mann, Mahle/Knecht, Hengst bunlar kaliteli olanlar fabrikanın kullandığı filtre markalar,

Bosch, Wunder, Fil filtre, Filtron, UFi, Valeo vs.. bunlar kalitesi düşük olanlar.. Bosch otomobil grubu için ürettiği yedek parçaların %90 ‘dan fazlası çin malıdır., 

Aynı şey fren balatası ve disk içinde geçerlidir, örneğin sanayiden veya yedek parçacıdan kaliteli diye alınan Ferodo, TRW, Textar, Brembo, Jurid vs.. tamamı çin malıdır., ATE hariç.!!

Bu markaların dış piyasaya ürettiği balata ile araba üreticisine ürettiği balata arasında dağlar kadar fark vardır..

Motor yağı olarak forumda detaylı konular mevcut..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Rx7 ben aracimi sifir aldigim halde 4.yilinda 35binde degistirdim.bujilerde fena sayilmazdi ama %25 servis indirimiyle beraber degistirdim.birde buji önemli bi parca kaldiki sizin arac 5 yasinda cekisinden tutun yakitina kadar etkileyebilir

 
  • Beğen
Tepkiler: Rx7

Aracımı bakıma sokacağım arkadaşlar. 
parçaları alıp ustaya değiştirteyim diyorum. 
Yağ(Liqui moly)-arka fren balatası(ferodo)- filtreler için güvenilir link verebilirmisiniz? Nerelerden alayım? 
 

 

Geri
Üst Alt