Kazalı araç ifşaları


1- Tarcanlara karşı muhalefet saçma olur ayıp olur. Amaa?

Bu tarcanlara neden hep olmuş /bitmiş kuyruğu çoktaaan kesilmiş danalar geliyor?

Yani alan almış satan satmış kazıklar saplanmış araçlar oraya gidiyor , belgesel niteliğinde ibreti alem videolar çekiliyor..

Bu alım satımları gerçek canlı /live olay yeri anında son dakika harbi satış expertizleri ile kameraya alsalar ....reyting 200 misli olur...

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

@Savatage Hehe bence de, güzel kavgalar izleriz hocam. Tek parça boyalı diye getirttin, belden aşağısı kaynaklı vs. 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@Savatage ornegin anadoludan aldiklari araci guvenmedikleri veya kurumsal olmayan yerde yapilan expertizin saglamasini yapmak icin istanbula gelirken veya cevre illere gelirken oraya da ugrayip kontrol ettiriyolar

ve cogu firma airbag kontrolu yapmadigi icin daha cok tercih ediliyo sahsen benim guvenimi kazanmis bir firma 

birde sanirim boyle cok hasarli ve trafige cikmamasi gereken araclarin videolarini yayinliyolar ama temiz arac yayinlari da var kanallarinda 

 
Bir dönem tarcanlar için dillendiren bir söylem vardı, özellikle araba kiralama şirketlerindeki tanıdıklarım söylemişti ancak ben hiç bir zaman tek taraftan dinlediğim mevzuda hüküm sahibi olmam. 

Denilen şuydu,

"Tarcanlar kendi PR çalışması için ağır kusurlu ve kusurlarının nerede olduğu bilinen araçları expertize çekip, bütün bunları eliyle koymuş gibi buluyor. Ortada alıcı veya satıcı görünmediği, zikredilmediği için de sürekli bir "bu araç alıcıya 1 parça boya diye satılmış, araç şasenin ortasından kaynaklı" mevzuları ile hit topluyor, PR yapıyor. "

Dediğim gibi doğru yanlış bilemem, kimsenin de işini tartıp biçmeden eleştiremem. 

 
Benim bu memlekette en en EN çok hayret ettiğim konu, devletin bu denli yoğun hacimli bir piyasa olan 2.el araç işine müdahil olmaması. Her şeyden çatır çatır vergi, harç alan devletim nasıl bunu pas geçer anlamıyorum... 

Yap şöyle  2.el araç başı X% vergi ancak arada devlet güvencesi sağla bak bakalım 2.elde dolandırıcılık kalıyor mu. 

KM düşürmeymiş, pert araçmış, alayı biter. 
Vergi de çözüm değil ne yazık ki satış fiyatına yansıtılır yine satılır. 

Sorun perte çıkan aracın tekrar trafiğe çıkması bence. sadece o aracı alıcı kişinin değil trafikteki herkesin tehlikede olmasına sebep oluyor. Devletin buna engel olması lazım.

Perte ayrılan araçların parçaları çıkma parça olarak değerlendirimeli, onarımı ve tekrar trafiğe çıkması engellenmeli,  sadece sıfır üretim araçlara ruhsat verilmeli ve yurtdışından ikinci el araç girişine ruhsat verilmemeli.

Olumsuzlukları yok değil ama;

1. Sigorta şirketlerinin pert araç satışına ilgi azalacağı için , pert aracı değerinde satamayacaklar , ağır hasarlı kazalarda perte ayırmak yerine onarım yoluna gidebilirler, birçok araç sahibi istemez bu durumu.

2. Sigorta ve kasko fiyatları artabilir, pert araçlardan zarar ettikleri için maliyetleri artacağından ötürü.

3. Kazada değişmesi gereken parçalarda Sıfır parça yerine diğer araçlardan çıkma parçalarla tamir değişim yoluna gidebilirler, şuan ki sigortacılık kanunları nasıl tam bilmiyorum, bunu bir şekilde poliçelere ekleyip yapabilirler mi... Ucuz kasko, ucuz sigorta vs...

4. Pert araç piyasası olmayacağı için piyasada araç sayısı azalacak bu da ikinci el fiyatlarını yükseltir. Ama daha ne kadar artacak Sıfır fiyatına dayandığı anda olay biter. Belki bu noktada bazı galericilerin işleri zora girer.

Km düşürme konusuna gelecek olursak,

Ekspertiz firmalarına ya da araç satışı esnasında noterlere, km şase no plaka vb bilgileri e-devlet benzeri sisteme girilmesini zorunlu hale getirse bile yine km düşürme olayları olacaktır. Nasıl ki muayeye girmeden önce km düşürme sahteciliği yapılıyor ya da muayene geçmişse o rakama yakın bir rakam tercih ediliyor, ekspertize/notere girdikten sonraki km ye yakın düşürme işlemi yapacaklardır.

En saçma ama kesin çözüm ise akaryakıt istasyonunda yakıt alırken nasıl ki plaka yazılıyor, pekala km de yazılabilir. Ama inanılmaz iş yükü ve olumsuzlukları beraberinde getirecektir. Benzinin mazotun akaryakıt istasyonu haricinde temini olamayacağını düşündüğüm için kesin çözüm dedim.

Ama insan faktörünü burada da unutmamak gerekir. Sahteciliği kabul edecek bir anlaşmalı akaryakıt istasyonunda km yi sürekli eksik yazdırmak , istasyonu geç tanıdık pompacı arkadaşa bunu yaptırmak, ya da sürekli km yerine mil cinsinden aracı kullanmak ve dikkatlerden kaçmasını sağlamak...

 
Arkadaşlar Instagram'da otoifşa sayfasını takip ediyorum aralarında kazalı golflerde var alacak arkadaşlar dikkatli olması için paylaşmak istedim
Önizlemedeki bu turmerik Golf daha bugün  arabayı marketin yanına parkederken önümden geçti. Malum bu renkten trafikte az olunca benim dikkatimi mıknatıslıyor. :)   Aracı alan arkadaşın bu durumdan haberi var mıdır bilmiyorum, ilan da 1 ay öncesininmiş, muhtemelen yeni almış. Şimdi bu arkadaşla tekrar karşılaşsam kazalı fotoğraflarını göstersem iyilik mi yapmış olurum kötülük mü? :)  

 
Önizlemedeki bu turmerik Golf daha bugün  arabayı marketin yanına parkederken önümden geçti. Malum bu renkten trafikte az olunca benim dikkatimi mıknatıslıyor. :)   Aracı alan arkadaşın bu durumdan haberi var mıdır bilmiyorum, ilan da 1 ay öncesininmiş, muhtemelen yeni almış. Şimdi bu arkadaşla tekrar karşılaşsam kazalı fotoğraflarını göstersem iyilik mi yapmış olurum kötülük mü? :)  
Fotoğrafı kağıda bastırıp bırakın gidin hocam , kimisi iyilik olarak algılar teşekkür eder, kimisi zoruna gider belki ters tepki verir. 

 
Alan kişinin umarım haberi vardır ve ederinde almıştır. Kazalı halini görürse araçtan soğur heralde, bu km düşürüp satanlar, taklalı aracı güneş yanığı diye satanlar, şasesi yamuk aracı keyfe keder boyalı diye kakalayanlar kul hakkını nasıl ödeyecekler çok merak ediyorum. Bir sefer aracımı satarken tampondaki bir karış lokal boyayı söylemeyi unuttum diye yerin dibine girmiştim. 

 
pert kayitli araca binilir binilmez diye birsey yok ama araba taklaci givercine donmus ama temiz araba parasi istemeleri cok aci bir durum @golfmania arkadasinda dedigi gibi biz aracimizi satarken herseyini soyluyoruz o adamlar vicdanlarina nasil sigdirip o yalanlari soyleyip satabiliyolar

artik kendi aracimda bir olumsuzluk olmasi durumunda herseyi fotograflayip satmak istedigim zaman alacak arkadasa hepsini gosteriyorum ki yalanci cikip arkamizdan sovdurmeyelim diye 

 
Bu devirde alırkende satarkende çok dikkatli olmak lazım şeytana pabucunu ters giydirirler. 



 
Yazarlar birde altına prensip gereği firmamızın pert,ağır hasarlı araç satışı yoktur diye.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Ekli dosyayı görüntüle 34135

Ekli dosyayı görüntüle 34136

Ekli dosyayı görüntüle 34137

Allayıp pullayıp 1 değişen 2 parça boya vay anam vay. Araç satılmış alanın Allah yardımsı olsun.
Yazık yemin ederim yazık, biten el sabununa ısrarla su koyup devam kullanan bir milletten başka ne beklenir ki? Yada biten pili ısırıp çalışır kafasıyla yaşayan bir milletten.... 

Araç kaza mı yaptı

+"Getiiir biz yapar,satarız onu" 

-Abi ağır hasarlı ama nerdeyse pert

+ Yav biz bitti demeden bitmez sen güven abine...... 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Recep Gül Avrupa'da perte ayırdıkları bir arabayı görmüştüm Araç arka kapı ve çamurluk arasından kazaya karışmış sadece c sütunu eğilmiş ve aracı perte ayırmışlar. Sebep aracın önemli bir parçası zarar görmüş. Bizde aynı araç şu an ilana koyulur hatasız boyasız sadece yetkili serviste arka çamurluk değişmiştir ondan dolayı 10 bin hasar kaydı çıkıyor🙂. Onlarda insana verilen değer bizde verilen değer kıyası. Bu ülke düzelmez yada bu kafa yapısı düzeltilemez.

 

Geri
Üst Alt