Mekatronik yağı ve şanzıman yağı


aozbas

Üye
Katılım
8 Şub 2020
Mesajlar
76
Tepkime puanı
28
İsim
Abdullah
Merhaba arkadaşlar,

golf 7 1.6 tdi dsg aracımın yakında kavrama ve volanı değişececek. Bu sırada mekatronik ve şanzımanda kontrol edilecek. Mekatronik açılmışken yağını değiştireceğim mecburen. Acaba benim araç için hangi mekatronik yağı kullanılıyor. Daha önceden değiştiren olduysa bilgi verebilirmi. 

Aslında hem mekatronik hemde şanzıman yağını değişsem daha iyi sanırım el değmişken. Şanzıman yağı önerisi de alabilirim. 

 
Merhaba arkadaşlar,

golf 7 1.6 tdi dsg aracımın yakında kavrama ve volanı değişececek. Bu sırada mekatronik ve şanzımanda kontrol edilecek. Mekatronik açılmışken yağını değiştireceğim mecburen. Acaba benim araç için hangi mekatronik yağı kullanılıyor. Daha önceden değiştiren olduysa bilgi verebilirmi. 

Aslında hem mekatronik hemde şanzıman yağını değişsem daha iyi sanırım el değmişken. Şanzıman yağı önerisi de alabilirim. 
DSG bu konuda oldukça hassas bir sistem.., bu sebebten şanzıman yağını ve mekatronikte kullanılan yağı servisten temin etmenizi., fabrika ne koyduysa kesinlikle aynı yağı kullanmanızı öneririm..!!

Acaba daha iyisi var mıdır gibi motor yağı gibi düşünmeyin., aracın şasi numarasıyla servisten temin etmenizi öneririm.,

Yanlış hatırlamıyorsam 7 ileri DSG şanzımanın yağ kapasitesi 1,7-1,9 Litre arası, mekatroniğin kapasitesini bilmiyorum 1 litre falandır.,

 Yok efendim 85W kullanılıyor gibi hepsi aynı yağ fark etmiyor vs. sanayidekilerin kulaktan sallamasyon laflarına itibar etmeyin., alacağınız basit bir yağ., o kadar masraf yapıp., denizi aşıp derede boğulmayın..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yetkili servis disinda yaptiracaksiniz anladigim kadariyla. Ankarada nerde yaptiracaksiniz?

 
@Lycian Aslında yetkili servis benim aldığım parçaları kabul etse işçilik ne ise verip yetkili serviste yaptırırım. Çünkü 2 liralık kavramaya 5 bin diyorlar.

Mekatronik kontrol edilirken başında durmama müsade etmezler ayrıca. 

Henüz bir yere karar vermedim. Şimdilik parçaları alıyorum. Özel servis önerisi varsa alabilirim.

 
@aozbas Onno Usta bir videosunda, 

Vw nin dsg mekatronik arızaları konusunda uzun çalışmalar yapıp sonunda problemin yağdan kaynaklı olduğunu çözdüğünü ifade etmişti.

Şanzımanın çalışma esnasında elektriklenme yaratması sonucu yağın da iletken olması yüzünden mekatronik devreleri bozduğunu, bu nedenle silikon bazlı(yanlış hatırlamıyorsam) iletken olmayan bir yağ geliştirdiklerini belirtmişti. 

Kısacası bir yağda vizkozite, yağlama gibi bizim ilk aklımıza gelen temel görevlerinin başka bir yağ ile aynı olması, o yağın muadil olduğu anlamına gelmez. 

Kesinlikle bu işi servis ile çözünüz. 

@forzaGilles üstada bu konuda tamamen katılıyorum. 

 
Servis harici yağ kullanmayın lütfen. Ciddi sonuçlar doğurabilir.

Yağ olayı Aracın Kanı gibidir kanın bozuk olması önerilmez.

 
Eski aracımda ( Golf4 1.6) otomatik şanzıman için hiç ustaya gitmedim, hep kendim uğraştım. Teknik dokümanlarla birlikte yağ konusunu çok fazla inceledim. Muadil yağlar, spesifikasyonu itibariyle bir çok şartnameye uyan yani total performans sunan ürünlerdir. Sizin aracınıza uyan Total, Castol, Motul vs. bir çok yağ bulabilirsiniz. Aslında şanzımanınızın karakterine uyduğu söylenen bu yağları yan yana koysanız her birinin farklı karakteristiği olduğunu görürsünüz. Bu da demek oluyorki muadil yağlar her araç için farklı farklı tepkiler verdirebilir. 

Neyse başıma geleni anlatayım. İşi sadece VW olan sanayide bir ustamıza "şanzımanı kontrol edelim yağına vs bakalım dedim" o da orijinal yağı dediği yağdan aldırdı. Yaklaşık 1 lt ekledik. Sonra araç garip tepkiler vermeye başladı. Neyse biraz şanzımancı gezdim, revizyon denildi, beyin denildi, solenoid denildi falan filan bu kısım bildiğiniz sanayi hikayeleri sonra baktım kimse yağın rengini bile net bilmiyor, herkes farklı cevap veriyor. İşin içinden çıkamayınca kolları sıvadım ve Almanya' daki arkadaşımdan ricada bulundum (Türkiye' de servislerde bulamamıştım), servisten orijinal yağını alıp getirecekti. Tam hatırlamıyorum ama litresine 20 euro gibi bir fiyat söylemişlerdi, ayrıca 5 yıl sorunsuzluk garantisi vereceklerini ifade etmişlerdi. Almanya' da serviste çalışan vatandaşın 5 yıl sorunsuzluk sözü üzeri yağ konusu benim çok fazla önem kazanmıştı ancak fiyatı pahalı bulduğum için almadım.

Aracım için özellikle tavsiye edilen mobil1 kullandım, ortalama performansa sahipti ve biraz farklı izlenimler sunmuştu (ısınıca bazen viteslerde gecikme gibi). Daha sonra fabrika yağına çok ama çok yakın Febi buldum ve hemen değiştirdim. Yağın ne derece önemli olduğunu farkı hissetmeden anlamanız çok zor... Yağın viskozitesi, 40 derecede/ 100 derecede hacmi, parlama noktası vs. herşey çok farkettirir.

Servis ile sanayinin fiyat farkı gerçekten çok fazla ancak sanayide ciddi anlamda yetkin ustalar bulmak çok zor. Dikkatli olmanızı ve ustaların sözüne güvenmemenizi tavsiye ediyorum.Ben de Ankara' da  yaşıyorum ve DSG konusunda garantim bittiği için bilgi paylaşımına ihtiyaç duyuyorum. Referans olmamak kaydıyla Şaşmaz' da Mutlu Garaj' a bir uğrayın, görüşün bakalım.Gelişmeleri konudan bildirirseniz çok sevinirim.

 
Eski aracımda ( Golf4 1.6) otomatik şanzıman için hiç ustaya gitmedim, hep kendim uğraştım. Teknik dokümanlarla birlikte yağ konusunu çok fazla inceledim. Muadil yağlar, spesifikasyonu itibariyle bir çok şartnameye uyan yani total performans sunan ürünlerdir. Sizin aracınıza uyan Total, Castol, Motul vs. bir çok yağ bulabilirsiniz. Aslında şanzımanınızın karakterine uyduğu söylenen bu yağları yan yana koysanız her birinin farklı karakteristiği olduğunu görürsünüz. Bu da demek oluyorki muadil yağlar her araç için farklı farklı tepkiler verdirebilir. 
Neyse başıma geleni anlatayım. İşi sadece VW olan sanayide bir ustamıza "şanzımanı kontrol edelim yağına vs bakalım dedim" o da orijinal yağı dediği yağdan aldırdı. Yaklaşık 1 lt ekledik. Sonra araç garip tepkiler vermeye başladı. Neyse biraz şanzımancı gezdim, revizyon denildi, beyin denildi, solenoid denildi falan filan bu kısım bildiğiniz sanayi hikayeleri sonra baktım kimse yağın rengini bile net bilmiyor, herkes farklı cevap veriyor. İşin içinden çıkamayınca kolları sıvadım ve Almanya' daki arkadaşımdan ricada bulundum (Türkiye' de servislerde bulamamıştım), servisten orijinal yağını alıp getirecekti. Tam hatırlamıyorum ama litresine 20 euro gibi bir fiyat söylemişlerdi, ayrıca 5 yıl sorunsuzluk garantisi vereceklerini ifade etmişlerdi. Almanya' da serviste çalışan vatandaşın 5 yıl sorunsuzluk sözü üzeri yağ konusu benim çok fazla önem kazanmıştı ancak fiyatı pahalı bulduğum için almadım.
Aracım için özellikle tavsiye edilen mobil1 kullandım, ortalama performansa sahipti ve biraz farklı izlenimler sunmuştu (ısınıca bazen viteslerde gecikme gibi). Daha sonra fabrika yağına çok ama çok yakın Febi buldum ve hemen değiştirdim. Yağın ne derece önemli olduğunu farkı hissetmeden anlamanız çok zor... Yağın viskozitesi, 40 derecede/ 100 derecede hacmi, parlama noktası vs. herşey çok farkettirir.
Servis ile sanayinin fiyat farkı gerçekten çok fazla ancak sanayide ciddi anlamda yetkin ustalar bulmak çok zor. Dikkatli olmanızı ve ustaların sözüne güvenmemenizi tavsiye ediyorum.Ben de Ankara' da  yaşıyorum ve DSG konusunda garantim bittiği için bilgi paylaşımına ihtiyaç duyuyorum. Referans olmamak kaydıyla Şaşmaz' da Mutlu Garaj' a bir uğrayın, görüşün bakalım.Gelişmeleri konudan bildirirseniz çok sevinirim.
Katılıyorum hocam

Bende eskiden 1999 model passat, 1.8t vardi triptonic

Almanya zf ye mail atıp sormustum sanziman yağı marka modeli esso atf marka nin modelini soylemislerde zar zor turkiyede bulup yağı özel serviste degistirtmistim

Sorunsuz uzun süre kullanıp satmistim araci
 
Katılıyorum hocam

Bende eskiden 1999 model passat, 1.8t vardi triptonic

Almanya zf ye mail atıp sormustum sanziman yağı marka modeli esso atf marka nin modelini soylemislerde zar zor turkiyede bulup yağı özel serviste degistirtmistim

Sorunsuz uzun süre kullanıp satmistim araci
Evet, mesela önerilen Esso' dur ama herkes Esso' yu görünce Mobil der. Bakarsınız, bir kaç noktada ortaklık söz konusudur ama farklı yağlardır. Zaten fiyatı da o dönemde bile farklıdır hatırlarsanız :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Eski aracımda ( Golf4 1.6) otomatik şanzıman için hiç ustaya gitmedim, hep kendim uğraştım. Teknik dokümanlarla birlikte yağ konusunu çok fazla inceledim. Muadil yağlar, spesifikasyonu itibariyle bir çok şartnameye uyan yani total performans sunan ürünlerdir. Sizin aracınıza uyan Total, Castol, Motul vs. bir çok yağ bulabilirsiniz. Aslında şanzımanınızın karakterine uyduğu söylenen bu yağları yan yana koysanız her birinin farklı karakteristiği olduğunu görürsünüz. Bu da demek oluyorki muadil yağlar her araç için farklı farklı tepkiler verdirebilir. 

Neyse başıma geleni anlatayım. İşi sadece VW olan sanayide bir ustamıza "şanzımanı kontrol edelim yağına vs bakalım dedim" o da orijinal yağı dediği yağdan aldırdı. Yaklaşık 1 lt ekledik. Sonra araç garip tepkiler vermeye başladı. Neyse biraz şanzımancı gezdim, revizyon denildi, beyin denildi, solenoid denildi falan filan bu kısım bildiğiniz sanayi hikayeleri sonra baktım kimse yağın rengini bile net bilmiyor, herkes farklı cevap veriyor. İşin içinden çıkamayınca kolları sıvadım ve Almanya' daki arkadaşımdan ricada bulundum (Türkiye' de servislerde bulamamıştım), servisten orijinal yağını alıp getirecekti. Tam hatırlamıyorum ama litresine 20 euro gibi bir fiyat söylemişlerdi, ayrıca 5 yıl sorunsuzluk garantisi vereceklerini ifade etmişlerdi. Almanya' da serviste çalışan vatandaşın 5 yıl sorunsuzluk sözü üzeri yağ konusu benim çok fazla önem kazanmıştı ancak fiyatı pahalı bulduğum için almadım.

Aracım için özellikle tavsiye edilen mobil1 kullandım, ortalama performansa sahipti ve biraz farklı izlenimler sunmuştu (ısınıca bazen viteslerde gecikme gibi). Daha sonra fabrika yağına çok ama çok yakın Febi buldum ve hemen değiştirdim. Yağın ne derece önemli olduğunu farkı hissetmeden anlamanız çok zor... Yağın viskozitesi, 40 derecede/ 100 derecede hacmi, parlama noktası vs. herşey çok farkettirir.

Servis ile sanayinin fiyat farkı gerçekten çok fazla ancak sanayide ciddi anlamda yetkin ustalar bulmak çok zor. Dikkatli olmanızı ve ustaların sözüne güvenmemenizi tavsiye ediyorum.Ben de Ankara' da  yaşıyorum ve DSG konusunda garantim bittiği için bilgi paylaşımına ihtiyaç duyuyorum. Referans olmamak kaydıyla Şaşmaz' da Mutlu Garaj' a bir uğrayın, görüşün bakalım.Gelişmeleri konudan bildirirseniz çok sevinirim.
Çok güzel şekilde açıklamışınız., yazınızı keyifle okudum..

 
Yetkili servis ile konuştum. Mekatronik yağını satabiliyorlarmış. Litresi 160 TL civarıymış. Zaten 1.7 lt alıyormuş. 

Bakalım bir zaman bulursam inşallah gidip alacağım

 
Şanzıman yağını değiştirdiniz mi, nerede değiştiniz Ankarada bilgi verebilir misiniz? 

 


Geri
Üst Alt