3 Silindirli Araba Alınır mı? Motorlar Problemli mi?


smhk

Üye
Katılım
20 May 2020
Mesajlar
437
Tepkime puanı
495
Konum
İstanbul
İsim
SMHK
Herkese merhaba, 3 silindirli araba alınır mı sorularından sonra böyle bir içerik hazırladım. 3 silindirli motorlar hakkında ne düşünüyorsunuz? 3 silindirli motor kullanan arkadaşlarımız var ise görüşlerini paylaşmalarını rica ediyorum.



 
@smhk Öncelikle merhaba hocam.. 5 ay önce 2016 model BMW 4.18 coupe aldık. Bilindiği üzere bu motor 3 silindir, 1.5 litre - 136 bg. ve birçok kronik sorunu var.. Biz aldıktan 3 ay sonra araç çok fazla beyaz duman atma ve turboda güç kaybı yaşattı. Daha sonra araştırmalarımız üzere bu motorun kronik sorunu olduğu ve şansa bağlı olarak 100.000 km den önce bu arızayı verdiğini öğrendik. Ankara'da yıldız sanayi sitesinden yaklaşık 10.000 km. deki bir motorun üzerinden çıkma bir turbo satın aldık ve 5500 TL gibi bir rakam ödedik.

Konuyu toparlayacak olursam belki sadece BMW'nin 3 silindirli motorlarında bir problem vardır, çünkü daha önce hiç 3 silindirli motor kullanmadım. Eğer farklı seçenekleriniz mevcut ise 3 silindirli motoru çok tavsiye etmem. Hem açabileceği problemlerden ötürü hem de performanstan ötürü.

 
3 silindir 

Adı üstünde 3...

3 silinir ekonomi demek bizim gibi ülkelerde vergi kazanç sistemi demek

Kaliteye uygun fiyata sahip olma şansı demek...

Gel gelim bizlere...

3 silindir audi tokatladım yok yok yıldızlar arkada kalıyor...

Abi öyle bi gidiyor ki gaz pedalı arkadan çıkacak kadar basarsan araba fırlıyor:)))

3 silindir motora 240 bin km bindim alan arkadas 320 binde maşallah tık yok 1.2 tdi bluemotion polo...

3 silindir olduğunü unutmazsak

3 silindir den 8 silindir performans ı ve sesi bekmlemezsek amacına uygun kullanırsak ekonomi odaklı inanın mukemmel motor her açıdan ses var ama yakıtı vergisi çok düşük zaten onun için aldım ve hiç anahtar vurmadım.

 hiç bmw audi mercedes gibi araçlara kafa tutmadım :)

Güzel de gidiyor fakat  çok güzel gidiyor die yarışmaya kalkarsanız yüksek motorlu arabalar bile dayanmiyor motor sağlam ama yan ekipman çok bozar bunun için müneccim olmaya gerek yok zaten düz mantık örneğin 1.0 3 silindir den ne beklersin?

Konfor 

Yakıt tüketimi 

Vergiden tasarruf 

Kaliteye uygun fiyata sahip olmak 

(2.0 rline golf varken neden 1.0 midline golf alır ki insan :)))

Adi üstünde hep tasarruf...

Biraz vicdanlı kullanuldiklarinda sizin en yakın dostunuz üretim amaçlarını karşılıyor...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
4 silindiriyle göre daha gürültülü bir motor, amaç ekonomi ise işinizi fazlasıyla görecektir, performanslı sürüşe uygun olmadığını düşünüyorum.

 
@BG2017 Merhaba, öncelikle yaşadığınız talihsiz olay adına üzüldüm. Arkadaşımda 1.0 ecoboost fiesta var ve 130 bine geldi en ufak sıkıntı yaratmadı sanırım BMW motoru ile ilgili.

 
@Mmt0634 Çok doğru hocam teşekkür ediyorum değerlendirmeniz için. Zaten videoda da belirtmiştim. "Beklenti ve bütçe dahilinde alınır sizi üzmez".

 
Ocak 2020 de aldığım araç için iki opsiyon bulabilmiştim, 

- 1.0 tsi (ve arkalar torsiyon çubuk) için verdikleri fiyat X lira, 

- 1.5 tsi yeni motor (ve arkalar bağımsız süspansiyon) için verilen fiyat ise X + 5000tl idi. 

Üstelik 1.0 motor olan aracı zamanında bayi kendi üstüne aldığı için (kota doldurmak amacıyla) garantisi de 3 ay önden başlamıştı. 

Yakıt tüketimi ve mtv avantajı var ancak 5000tl için kim 1.0tsi seçerdi anlamadım... 

Şuanda ise bu fiyat farkını hissettirmemek için 1.0tsi araçları midline plus olarak, 1.5tsi araçları da comfortline ve highline olarak veriyorlar sadece. Böylece kimse arada ne kadar fiyat farkı var anlayamıyor çünkü donanım paketi farklı. 

Nihayetinde 3 silindir motor tabiki alınır ancak vw markasında oluşturulan satış stratejisinde aradaki fiyat farkına artık değmediğini düşünüyorum... 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
3 silindirli 1.4 Tdi polom vardi. 3 yil kullandim, cok memnundum. Hatta kendine has bir sesi vardi ve bu ses benim cok hosuma gidiyordu. Gürültülü demek bence yanlis, karakteristik sesi var diyebilirim.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
5 Yaşında 1.4 polom var 1,4 TDİ 3 Silindir.Şu an 108.000 KM. Bakım hariç Sadece 65.000 Km Balata ve Diskleri değiştirdim.Uzun yolda 100-120 Km ortalaması ile son yolculuğumda 1080 Km kırmızı yandı.Şehir içindede yarı otoban kullanımlı yaklaşık 700 Km civarları yapıyorum.Evet motoru biraz Golfe göre daha gürültülü,ama fiyat yakıt sağlamlık performansı bana göre 10 numara.Bir öncekinide 5 yıl kullanmıştım oda 1.6 TDİ 4 silindirdi.Ona göre biraz daha sesli ve ara hızlanmaları daha yavaş.Yakıt tüketimi ise bana göre yaklaşık aynıydı.

 
1.0 tsi motor bence efsane motordur

eet fiyatıda nerdeyse 1.5 fiyatı seviyesindesir...

bunun nedeni dünyadada en çok tercih edilen motor olmasından olabilir..

adamlar 1.0 motor yetiştirmekte zorlanıyorlar

Golf 8 ile donanım olarak dolu  1.0 motorlar karşımıza çıkıcak..

etsi 1.0 motorlarda damga vuracağını düşünüyorum. 

 
@BG2017 bmv nin 3 silindir olayı biraz olmamış bence...

Sen BMW sin içimizdeki çocuk içimizde ki serserilik...

Yani öyle bişey ki şahsi fikrim o kopite otorunca o direksiyon o vites...

Hadi diyor dunya fani diyor resmen gel biraz kaçamak yapalım baz gaza diyor adeta...

Sonuç 3 silindirsin sen bu adraneline dayanmak zor v6 3000 olsa anca kurtarır 

İllaki turbo dayanmaz ki kimse o araba ekonomi de düşünemez yok öyle bir irade:)))

Gerçi i8 e bakıyoruz o da 3 silindir 100 km de 2.1 yakıt tüketimi fakat orada teknoloji almis başını gitmiş...

Su anda ulaşılabilir 3 silindir araçlar utandırmaz hayat kurtarır örnekler sollamalarda güzel uzar gider anlık ivlemelenme mükemmel fakat bu mevcut uzelligi ışıklarda yanınıza gelen i8 veya 7.40 gibi uçuk teknolojilerle kapışacak veya gaza gelip bagla emliyet kemerini muhabbetine girilirse mevcut ömür baya kısalır die düşünüyorum...

Geçmiş olsun hocam sizin ve 3 silindir bmw kullanıcılarınin hiç suçu yok karakteri neyse ona göre davrandıniz sonuç yüzlerce kronik sorun ve magduriyetler...

Her araç güzel aslında her araçtan örnekler var kimi skoda beş para etmez der kimi de skodam benimle geldi benimle gider der 

İşin özü motor marka önemli değil aslında ihtiyaç ve imkan doğrultusunda hangi aracı almış olursanız olun siz ona bakarsanız oda size bakar diyorum şahsi fikrim...

Hele ki golf oldu mu bi araç hele ki golf tutkusu gibi değerli dostlarla da buluşma imkanı sunuyorsa artık ihtiyaç değil tutku oluyor...

Saygılarimla...

 
1.2 tsi 110 Hp   4 Silindirli   motor 175 Nm 

1.0 tsi 110 Hp   3 Silindirli   motor   200Nm 

Mantıken baktığımda silindir sayısı az olmasına rağmen tork olarak yüksek olan 1.0 hacimli motor yüksek devirlere geldiğinizde silindir sayısı az olduğu için, 4 silindirli ancak  torku 175Nm  olan motora karşı veriminde düşüş yaşayacağını düşünüyorum  yani kısaca torku  200Nm  ama 3 silindirli olduğu için fazla sıkıştırmaya gelmez motorun boğulacağını düşünüyorum 4 silindirli motorla kıyaslar isek...

 
Ocak 2020 de aldığım araç için iki opsiyon bulabilmiştim, 

- 1.0 tsi (ve arkalar torsiyon çubuk) için verdikleri fiyat X lira, 

- 1.5 tsi yeni motor (ve arkalar bağımsız süspansiyon) için verilen fiyat ise X + 5000tl idi. 

Üstelik 1.0 motor olan aracı zamanında bayi kendi üstüne aldığı için (kota doldurmak amacıyla) garantisi de 3 ay önden başlamıştı. 

Yakıt tüketimi ve mtv avantajı var ancak 5000tl için kim 1.0tsi seçerdi anlamadım... 

Şuanda ise bu fiyat farkını hissettirmemek için 1.0tsi araçları midline plus olarak, 1.5tsi araçları da comfortline ve highline olarak veriyorlar sadece. Böylece kimse arada ne kadar fiyat farkı var anlayamıyor çünkü donanım paketi farklı. 

Nihayetinde 3 silindir motor tabiki alınır ancak vw markasında oluşturulan satış stratejisinde aradaki fiyat farkına artık değmediğini düşünüyorum... 
zaman zaman arz talebe göre aradaki fiyat farkı değişebiliyor, 5 bin tl için tabi ki 1.0tsi alınmaz fakat mesela ben zamanında alırken bu fark 10bin tl idi (1.4 tsi vs 1.0tsi) üstelik o zaman araçlar bu kadar pahalı değilken 10bin tl ciddi fark oluyordu.

 

@tiesay Ekonomi avantajı aslında alırken değilde aldıktan sonra gerçekleşiyor bu motorlarda. Vergi dilimi ve yakıt ekonomisi.

 

Geri
Üst Alt