Golf 7 Yakıt Problemi


Tahairfan

Üye
Katılım
16 May 2020
Mesajlar
78
Tepkime puanı
68
İsim
Taha İrfan
Arkadaşlar merhaba, hayırlısıyla forumdaki ilk konumu açıyorum. Durum beni ciddi rahatsız ettiği için size danışmak istedim.

Golf 7 Midline Plus 1.6 TDI aracım 118 bin kilometrede. 17 Mart’dan beri iş yerim kapalı olduğu için arabayı çok çalıştırmıyordum. Başta sorun bundan kaynaklı olabilir diye düşünüyordum ama size de danılmak istedim. 

Sorunum şu,

1- Aracı 2-3 gündür çalıştırdığımda normalden çok daha yüksek sesle çalıştığını farkediyorum ama dün yolda yavaş giderken neredeyse arabayım stop ediyordum. Acaba rölanti mi yükseldi bilmiyorum. Tabi asıl farketme noktam şu oldu düz yolda hızlanıp arabayı boşa attığımda Anlık Tüketim 8-9 Litre oluyor. Bu hiç normal değil sanırım?

2- Dün gece şehirlerarası yola çıktım. Düz yolda 5. Viteste 120-130 km hızla giderken Anlık Tüketimi 10-11 litre gösteriyor. Araçta Stage 1 yazılım var ben normalde şehiriçi 5.5-6.0 litre arası ortalama tüketim yapıyorum. Dün gece Ankara’dan Erdek’e geldim. Normalde çok daha süratli gelmeme rağmen arabadan gelen yüksek ses korkusuyla 100-140 arası değişen hızlarla geldim.  Ortalama tüketim 5.7 Litre oldu.

3- Arabayı durdurduğumda hemen Fan devreye girip yüksek sesle çalışmaya başlıyor. 

Son sorum da belki pimpiriklendiğim içindir. Dün gece Yağ Sıcaklığını da giderken kontrol ettim 104-105 Dereceleri görüyordu. Normal midir?

Çok soru sordum kusura bakmayın ama ciddi korktum. 

 
Arkadaşlar merhaba, hayırlısıyla forumdaki ilk konumu açıyorum. Durum beni ciddi rahatsız ettiği için size danışmak istedim.

Golf 7 Midline Plus 1.6 TDI aracım 118 bin kilometrede. 17 Mart’dan beri iş yerim kapalı olduğu için arabayı çok çalıştırmıyordum. Başta sorun bundan kaynaklı olabilir diye düşünüyordum ama size de danılmak istedim. 

Sorunum şu,

1- Aracı 2-3 gündür çalıştırdığımda normalden çok daha yüksek sesle çalıştığını farkediyorum ama dün yolda yavaş giderken neredeyse arabayım stop ediyordum. Acaba rölanti mi yükseldi bilmiyorum. Tabi asıl farketme noktam şu oldu düz yolda hızlanıp arabayı boşa attığımda Anlık Tüketim 8-9 Litre oluyor. Bu hiç normal değil sanırım?

2- Dün gece şehirlerarası yola çıktım. Düz yolda 5. Viteste 120-130 km hızla giderken Anlık Tüketimi 10-11 litre gösteriyor. Araçta Stage 1 yazılım var ben normalde şehiriçi 5.5-6.0 litre arası ortalama tüketim yapıyorum. Dün gece Ankara’dan Erdek’e geldim. Normalde çok daha süratli gelmeme rağmen arabadan gelen yüksek ses korkusuyla 100-140 arası değişen hızlarla geldim.  Ortalama tüketim 5.7 Litre oldu.

3- Arabayı durdurduğumda hemen Fan devreye girip yüksek sesle çalışmaya başlıyor. 

Son sorum da belki pimpiriklendiğim içindir. Dün gece Yağ Sıcaklığını da giderken kontrol ettim 104-105 Dereceleri görüyordu. Normal midir?

Çok soru sordum kusura bakmayın ama ciddi korktum. 
Aynı araç aynı model bendede var aracınızda yakıt almak için lamba yanmasını  bekliyorsanız ondan yapar 

Aracım 2 aydır yatıyor 1 2 gün sesli çalıştı ve yakıt tüketimi 4.9 5.2 olan aracım 8.7 den inmedi fakat  nişanlımın yanına git gel uzun yola çıktım yüksek devirlerde araba rahatladı. 

Durduğunuzda fan açmasının 2 sebebi olabilir 1 kurum yakıyordur araç çok tikanmistir 

2. Çok düşük devir kullandığınız içindir 

Araç ile alakalı istediğinizi sorabilirsiniz hastası oldum artık :)

endişelenen birşey suanlik yok fakat yüksek devirlerde (2500-4000 devir arasi 3-4-5 viteslerde aracı biraz kullanin 20 dk vs )

Eğer geçmezse çalıştıktan sonra bir düzensizlik sezerseniz en son bakımınızı kontrol edin mazot filtresi degismismi diye ardindan partikül filtresi temizleyin 

Partikül filtresine kurum dediğimiz artık madde biriktiginde araç onu yaktığını size fan açarak belli ediyor fan açıkken asla stop etmeyin ya araç rölantide kalsın 1000 devir sabit kalır yada beni gazla moduna alin yolunuzu uzatın 

sevgiler...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Ayriyeten yazılım olan araçlarda partikül filtresinin dolması daha çabuk yaşanmaktadır bilimsel olarakta kanıtlanmıştır bilginiz olsun isterseniz bi partikül filtrenizi kilometreyide göz önüne alarak temizletmenizi öneririm 

 
Upvote 0
@MertHaktan @yunusaktas91 Çok arabadan anlamıyorum ama benim de araştırmalarım ve tahminlerim Dizel Partikül Filtesine yönlendiriyordu. 5-6 saatlik yolda en kötü 45-50 dakika yüksek devirde gittim. Ankara’ya dönünce ustaya da bakıcam zaten. Teşekkürler tekrar :)  Normal 15 bin bakımına da 5 bin km kaldı zaten. 

 
Upvote 0
@MertHaktan @yunusaktas91 arkadaşlar bugün aklıma bir soru takıldı o konu hakkında da bilginiz varsa yorumunuzu isteyecektim. Her zaman gittiğim servisteki usta “Sen Ankara’ya gel gerekirse bilgisayarla partikül filtresini devre dışı bırakırız” gibi bir cümle kurdu sanırım. Şimdi döndüğümde maliyetlerini bilmediğim için soruyorum. Sıkıntımız dizel partikül filtresindense, ( yüksek ihtimal öyle gözüküyor) 

Fiyatları bilmediğim için soruyorum,

Partikül filtresini değiştirmeli miyim?

Temizletilebilir bir şey mi? Öyleyse temizletmeli miyim?

Yoksa Bilgisayarla kapattır sıkıntı olmaz mı diyorsunuz? @tiesay hocam sen bu konuya dahil olmamıştın ama senin de bilgili olabileceğini düşündüğün biri varsa yorumunu alabilir miyim? :)  

iyi geceler cümleten :)

 
Upvote 0
@Tahairfan Taha Hocam selamlar, 

Biz benzinciyiz maalesef ancak anlattıkların hep partikül filtresinin rejenerasyon işlemi yaptığını gösterir bulgular. Dizel araçlarda bu filtre dolunca yüksek ısıda bu filtredeki kurumları yakmak için dediğiniz gibi çalışır. Araç bunu normalde kendisi yapar (sanıyorum 300-350km de bir yapıyordu) ancak siz de 15-20dk civarı yüksek devirde araç kullanarak çözüm getirebilirsin. Arkadan bembeyaz bir duman bulutu görürsen korkma, araç yanıyor zannetme :)

1) Şuan uzun yoldan sonra devam ediyor mu? 

2) Ustanız bizim dediklerimizi belirtmeden direk dpf iptalini mi önerdi? 

3) Dpf iptali benim tamamen karşı olduğum bir uygulama, doğaya ve insanlara resmen toksik atık salmak. Dpf değişimi biraz pahalıdır ancak bazı ustalar 1 defaya mahsus temizleyebiliyorlar diye biliyorum. Dpf iptalinde muayeneden geçemezsin, gitmeden önce taktırman gerekir. 

Dediğim gibi dizel kullanmıyorum, dizel kullanıcısı arkadaşlar hata varsa düzeltebilirler. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@tiesay Yok hocam aslında direkt iptal demedi o da. Yüksek devirde kullan atmazsa Bilgisayar ile devredışı bırakırız dedi. Uzun yoldan sonra şu an kullanıyorum hala aynı şekilde yakıt tüketimini 2. Viteste 27-28 litre civarlarında gösterdiği çok oluyor yine. 3. Viteste de 14-15 litrelerde. Zaten 4. Vitese takmadım 2. Viteste 3000-3500 devirlerde kullanıyorum şu an dediğinizi yapmak için. Tabi daha yüksek devirde mi kullanmam gerekiyor o beyaz duman ile pisliği atabilmem için? Bir de 15-20 dk demişsiniz bağırta bağırta sürüyorum o zaman bugün 3500 devir civarında :)  

 
Upvote 0
@Tahairfan Hocam ustanızın önerdiği şey, deve kuşunun kafasını kuma gömmesine benziyor. Yapacağı işlemle sistemden gerekli kodları silerek arıza ışığını söndürecek, filtreyi pasif hale getirerek çevreye zarar verecek. Bir anlamda ustanız diyor ki “ben VW’den daha zekiyim”.

Bazı kullanıcılar da bu yöntemi tercih edebiliyor ama herkesin kendi tercihi. Ben olsam iptal ettirmezdim. Aracı kullanarak zamanla temizlenebilen bir şey sonuçta. Bu da dizel aracın bir cilvesi diyerek katlanmak gerek bence...

Volkswagen’in resmi sitesindeki DPF açıklaması:

Dizel partikül filtresi, dizel motorlardaki egzoz gazlarının ayrıştırılmasına hizmet eden bir sistemdir.

Katalitik kaplı filtre, katkı maddeleri olmadan çalışır ve bunun yerine iki yönlü etkiye sahip bir asil metal içerikli filtre kaplaması kullanır. Sistem, yanma sonucu ortaya çıkan insan sağlığına ve çevreye zararlı partikülleri (kurum, ağır metaller) tutarak atmosfere salmaz, biriktirir. Ancak belirli bir kapasiteye sahip bu filtre zamanla dolar ve bu partiküllerden kurtulması gerekir. Bu işleme rejenerasyon adı verilir.

Pasif rejenerasyonda, katalizatör içinde depolanan kurumun yavaş ve çevre dostu bir şekilde CO2’ye dönüştürülmesi söz konusudur. Bu süreç, egzoz sistemi 350 - 500 °C sıcaklık aralığına ulaştığında ve özel bir tedbir gerektirmeden, çoğunlukla otoyol sürüşleri esnasında sürekli bir şekilde gerçekleştirilir.

Uzun süre düşük hızlarda gerçekleştirilen sürüşlerde ise (örneğin şehir içi trafiğinde) her 1000 ile 1200 kilometrede bir, egzoz gazı sıcaklığın aktif bir şekilde 600 °C değerine arttırılması ek bir filtre rejenerasyonu yapılmasını sağlar. Buna aktif rejenerasyon denilmektedir. Filtre içinde depolanan partiküller bu sıcaklıkta yakılır ve zararsız ya da daha az zararlı gazlar olarak atmosfere salınır.

2D92B67D-275E-4C99-BA49-1949D65059C4.jpeg
 

Umarım bilgiler faydalı olmuştur, aracınızı üreten firmanın verdiği bilgiler ve ustanızın tavsiyeleri ışığında kendi kararınızı verebilirsiniz. :)  

 
Upvote 0
@MertHaktan @yunusaktas91 arkadaşlar bugün aklıma bir soru takıldı o konu hakkında da bilginiz varsa yorumunuzu isteyecektim. Her zaman gittiğim servisteki usta “Sen Ankara’ya gel gerekirse bilgisayarla partikül filtresini devre dışı bırakırız” gibi bir cümle kurdu sanırım. Şimdi döndüğümde maliyetlerini bilmediğim için soruyorum. Sıkıntımız dizel partikül filtresindense, ( yüksek ihtimal öyle gözüküyor) 

Fiyatları bilmediğim için soruyorum,

Partikül filtresini değiştirmeli miyim?

Temizletilebilir bir şey mi? Öyleyse temizletmeli miyim?

Yoksa Bilgisayarla kapattır sıkıntı olmaz mı diyorsunuz? @tiesay hocam sen bu konuya dahil olmamıştın ama senin de bilgili olabileceğini düşündüğün biri varsa yorumunu alabilir miyim? :)  

iyi geceler cümleten :)
Hocam ustanız ya iş yapmaktan kaçıyor yada vw gen firmasının mühendislerinin düşünemediğini düşünmüş öyle bir olaya sakın girmeyin siz kolunuzu kestiğinizde üstünü gizleyip devammı ediyorsunuz ? :) aynı bu mantık aracınızı güzel diyebileceğiniz bir servise götürün partikül temizliğini yaptırın sizin için en faydalisi  budur dediğimizi yapıp uzun süre yüksek devirlerde kullandığınız halde geçmediyse fiziki bir işlemle partikülün sökülüp temizlenmesi gerekmektedir.

 
Upvote 0
@yunusaktas91 @MertHaktan Bu sefer kafamda bayağı netleşti en yakın zamanda dediğiniz şekilde yapıcam. Tek sıkıntı şu, bir arıza ışığı yakmadı beni şaşırtan bir de oydu. 

 
Upvote 0
@Tahairfan Kodlamada ya da uyarı veren sistemde bir arıza olabilir hocam. Daha fazlası beni aşar. :)  Rejenerasyon işleminden sonra da sorun düzelmezse forumdaki dizelci arkadaşlar nokta atışı bir çözüm/öneri sunacaklardır.

 
Upvote 0
@yunusaktas91 @MertHaktan Bu sefer kafamda bayağı netleşti en yakın zamanda dediğiniz şekilde yapıcam. Tek sıkıntı şu, bir arıza ışığı yakmadı beni şaşırtan bir de oydu. 
Bakın bunun birçok nedeni olabilir aldığınız yakıt veya hiç yakıt katkısı kullandinizmi kullandıysanız markamiydi ışık yakmadigi halde sürekli 1000 devirdeyse kullanma tarzınızda veya aracın partikül temizleme sisteminde bir sorun olabilir bilgisayar ile temizleyebiliyorlar komut göndererek bi onu denettirin isterseniz olmazsa fiziki olarak bakılması gerekiyor ama önce aracınızı bi bilgisayara bağlayın 3 yıllık dizel tecrübelerim bunları söylüyor..

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt