Kaput ve silecek ile ilgili yardım


okayokay

Yeni Üye
Katılım
26 May 2020
Mesajlar
27
Tepkime puanı
12
İsim
Okay
Herkese merhaba. iki konu var beni huzursuz eden o yüzden burda paylaşmak istedim. 1. Sorunum aracımın kaput sacını bezle silerken bazı kısımları içeri göçüp çıkıyor tak diye bir ses çıkararak bu durum diğer golflerde de böyle mi? 2. Sorum ise son zamanlarda fark ettim bazen kontağı kapattığım zaman silecekler olduğu yerden 1-2 cm yukarı geliyor bir ses çıkararak ve bu her zaman olmuyor hani bir özellik olsa her zaman olması gerekir diye düşündüm. Yardımcı olursanız sevinirim 

 
@okayokay silecek olayı benim de dikkatimi çekti, sebebini bilmiyorum ama aracı kullanırken kendini aşağı alıyor, stop ettiğimiz zaman yukarı alıyor. Kaput konusu normal hocam, çok bastırmamak gerek. Hemen hemen her araçta durum öyledir. Örneğin tavanın ortalarında daha çok göçme olabilir. Hatta babamın Doblo aracında üstten çökerdi, alttan vurunca tekrar düzelirdi

 
Upvote 0
@okayokay  1. Fazla bastırmayın. Bezi kaput üzerine serin ve diğer tarafa çekin.

@Musaaksoy 2.  sileceklerin lastikleri tek taraflı yıpranmaması için düşünülmüş bir özellik. Her kontak kapatınca olmuyor. Ancak kaç günde olduğunu da tespit edemedim. Periyodik olarak yapmaya devam edecektir.

 
Upvote 0
Sileceklerinki ince dusunulmus bir ozellik hocam, arac hareket edince asagi aliyor ki camda olusan ruzgar direnci azalsin ruzgar silecege takilmadan camdan akip gitsin. Kaputun cama en yakin yerine bakarsaniz biraz daha uzun tutulmus silecekleri falan hafif ortecek sekilde. Mk7 nin ince detaylarindan birisi. Mk8 de de gormek umudu ile.

 
Upvote 0
Ayni durumlar bendede mevcut ama kaputu iceri gocurecek kadar bastirmamaniz onerimdir golfler narin yaratiklar daha nazik basini oksar gibi silmek daha yararli :)   :)  silecekler ruzgar direnciyle alakali oldugunu duymustum zaten @ZITIPAŞA Hocamda aciklamis.İlk zamanlarda bende bune ya skintimi var acaba diyordum sonra ogrendim yine dusunulmus bir olay oldugunu :)

 
Upvote 0
Sileceklerin aşağı yukarı gelmesinin temel nedeni; silecek lastiklerin silme işlemini yaparken sağa ve sola yatarlar. Silecek kullanılmadığı zaman ise dik durmazlar ve bir tarafa yatık kalırlar. Uzun süre aynı tarafa yatık kalırsa lastiklerde çatlama ve sonuç olarak kopmalar başlar. Eşit bir şekilde yatık kalması ise lastiklerin ömürlerinin uzaması açısından fayda sağlar.

Sileceklerin aşağı yukarı hareket etmesinin rüzgar ile alakası yoktur. Temel nedeni sadece silecek lastik ömrünün uzaması amaçlıdır.

 
Upvote 0
@AbdullahKama bundan sonra daha fazla özen gösteririm artık arkadaşımızın dediği gibi bezi serer diğer taraftan çekerim sadece 😃

 
Upvote 0
Sileceklerinki ince dusunulmus bir ozellik hocam, arac hareket edince asagi aliyor ki camda olusan ruzgar direnci azalsin ruzgar silecege takilmadan camdan akip gitsin. Kaputun cama en yakin yerine bakarsaniz biraz daha uzun tutulmus silecekleri falan hafif ortecek sekilde. Mk7 nin ince detaylarindan birisi. Mk8 de de gormek umudu ile.
Araçlarımızın kaputu aerodinamik, doğrudur. Lakin bahsedilen mevzu bundan bağımsız bir şey. @ogzogz hocam yazmış sebebini.  (y)

Sileceklerin aşağı yukarı gelmesinin temel nedeni; silecek lastiklerin silme işlemini yaparken sağa ve sola yatarlar. Silecek kullanılmadığı zaman ise dik durmazlar ve bir tarafa yatık kalırlar. Uzun süre aynı tarafa yatık kalırsa lastiklerde çatlama ve sonuç olarak kopmalar başlar. Eşit bir şekilde yatık kalması ise lastiklerin ömürlerinin uzaması açısından fayda sağlar.

Sileceklerin aşağı yukarı hareket etmesinin rüzgar ile alakası yoktur. Temel nedeni sadece silecek lastik ömrünün uzaması amaçlıdır.

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt