Midline Plus Yazılım


MertHaktan

Üye
Katılım
28 May 2019
Mesajlar
363
Tepkime puanı
409
Konum
İstanbul
İsim
Mert.HT
Merhabalar hayırlı bayramlar diliyorum öncelikle,

Aracım 2015 model golf midline plus 1.6 tdi 90 ps manuel 115 bin km de bakımlarını 7 binde 10 binde bir yaptıyorum genellikle..

Aracımın dış görüntüsü yeterince tatminkâr olduğundan artık biraz performans versin diyorum fakat endişelerim var  km yüksekliği ve hangi yazılım firmasını tercih etmeliyim hangi kutu içi performans filtresini kullanmalıyım değerli fikir ve tecrübelerinizi paylasirsaniz çok memnun olurum...

 
@MertHaktan 1.6tdi motorlar 90-105-110-115-120bg olarak üretiliyor. Bunlardan 105-110-115hp olanların beyinleri aynı diğerlerini ki farklı diye biliyorum 90hplerin beyni nedir tam bilmiyorum yanlış bilgi vermeyeyim. 120hp olanlar passatta kullanılan ve Bosch beyin diye hatırlıyorum. Bazı arkadaşlar 125hp TSI ile 150hp TSI arasında sadace turbo farkı var onun haricinde motorda vd parçalarda bi farklılık yok der ve 125hp motora bi yazılım çakar oldumu sana 180hp. Ama biraz araştırısanız iki motor arasında turbo haricinde farklılıklar bulunuyor. BMW 2000 dizel motorlarda sanırım 25 HP artırmak için performans kitleri takmanız gerekiyor. Tabi şimdi vw ve BMW motor teknolojisi de farklı sadece kıyas olarak verdim. Bu kadar yazmışsınız yazılıma karşımısınız derseniz aracım 115hp olan stage 1 yazılımlı çok bi fark varmı açıkçası yok gibi sildirip yazılımsızda bindim. 100 bini geçmiş evveliyatını bimediğin 90hp motora yazılım yaptırırmıydım diye sorarsanız yok derdim sanki tabi bu benim fikrim. Yada gözü karartıp gtd1449 turbo-yazılım egzoz da ufak tefek tadilatla 200hp binip keyfine bakardım. Yani biraz güç artışı istiyorsanız donanımsal parçalarda değişiklik yapmalısınız. Yazılım firmaları deneme süresi veriyor içinizde kalmasın yaptırın binin 1 hafta sonra sildirdim🙂. Tabi bunlar benim fikrim teknik bilgilerinde yanlışlık varsa affola.

 
@MertHaktan 1.6tdi motorlar 90-105-110-115-120bg olarak üretiliyor. Bunlardan 105-110-115hp olanların beyinleri aynı diğerlerini ki farklı diye biliyorum 90hplerin beyni nedir tam bilmiyorum yanlış bilgi vermeyeyim. 120hp olanlar passatta kullanılan ve Bosch beyin diye hatırlıyorum. Bazı arkadaşlar 125hp TSI ile 150hp TSI arasında sadace turbo farkı var onun haricinde motorda vd parçalarda bi farklılık yok der ve 125hp motora bi yazılım çakar oldumu sana 180hp. Ama biraz araştırısanız iki motor arasında turbo haricinde farklılıklar bulunuyor. BMW 2000 dizel motorlarda sanırım 25 HP artırmak için performans kitleri takmanız gerekiyor. Tabi şimdi vw ve BMW motor teknolojisi de farklı sadece kıyas olarak verdim. Bu kadar yazmışsınız yazılıma karşımısınız derseniz aracım 115hp olan stage 1 yazılımlı çok bi fark varmı açıkçası yok gibi sildirip yazılımsızda bindim. 100 bini geçmiş evveliyatını bimediğin 90hp motora yazılım yaptırırmıydım diye sorarsanız yok derdim sanki tabi bu benim fikrim. Yada gözü karartıp gtd1449 turbo-yazılım egzoz da ufak tefek tadilatla 200hp binip keyfine bakardım. Yani biraz güç artışı istiyorsanız donanımsal parçalarda değişiklik yapmalısınız. Yazılım firmaları deneme süresi veriyor içinizde kalmasın yaptırın binin 1 hafta sonra sildirdim🙂. Tabi bunlar benim fikrim teknik bilgilerinde yanlışlık varsa affola.
Günaydın hayırlı sabahlar,

Güzel fikir tecrübe ve düşünceleriniz için teşekkür ederim yol yapmayı seven biriyim aracı 82.xxx km de aldım ve devirdaim pompası arızası dışında sanayiye girmedim çok sukur fakat 82 bin ve öncesi ne olmuştur bir bilgim yok çok severek bindigim bir araç piyasada malum satıp benzinli alayım desem kendi doldurduğum dolulukta midline bile alamam :) sadece yazılım atsam ne olur düşünceleri içinde dönüyor .

 
Düzgün yazılımla 135-140hp bandında kullanırsınız.90lık ile 105lik aynı motor. Diğer 110-115 lik olanlarda turbolar falan aynı. Beyinler ve enjektörler farklı ama sonuç olarak kapasitesiteleri aynı. Yani beynin farklı olmasınınn yada enjektörün çokta farkı yok. Kabaca 90lıkta 140hp olabilir, 115likte 140hp olabilir ama 90lık orjinal turbosuyla 170hp olamayacağı gibi 115likte olamaz. Ben yıllarca RSAmotorsports tdi stock turbo yazılım ve 1440 setup kullandım sorun yaşamadım ve neredeyse 100.000km yazılımlıydı araba.

Tsı 125 ile 140-150 nerdeyse aynı motor, major farklılık turboları. 125lik tsi motorda orjinal turbosuyla 180 hp yapmanız hayal. Fakat 140lık turbosu takarsanız 185hpler sorunsuz alınabilir. Farkı hissedemeyenler düzgün yazılım yaptırmamıştır. Uzun uzun yazmayacağım.

105hp 1.6 tdi dsg ve benim 105hplik aracım.






Hissi hissetmemek imkansız, özellikle düşük güçlü araçlarda 30-35 hp bile hissediliyor ki sizin aracınız 90hp. Neredeyse 55hplik bir artış ciddi fark edilecektir. 90hplik ile 105hplik civatasına kadar aynılar bu arada. Km olarakta kafanızı yormayın bu motor için hiçbir şey bu kmler. Sadece 2013 sonu ve 14 başı ilk gelen tdi araçlarda orjinal bile turbo kırabiliyordu. Sizin aracınız zaten kırsaydı şimdiye kırardı bence o yüzden hastalıklı seri değil model yılıylada birlikte. Sorunsuz dertsiz,tasasız 140hp gezmenin tadını çıkartın :) Sadece kasap bir yere yaptırmayın yeter.

 
10 dakika önce, mehmetmert yazdı:

Düzgün yazılımla 135-140hp bandında kullanırsınız.90lık ile 105lik aynı motor. Diğer 110-115 lik olanlarda turbolar falan aynı. Beyinler ve enjektörler farklı ama sonuç olarak kapasitesiteleri aynı. Yani beynin farklı olmasınınn yada enjektörün çokta farkı yok. Kabaca 90lıkta 140hp olabilir, 115likte 140hp olabilir ama 90lık orjinal turbosuyla 170hp olamayacağı gibi 115likte olamaz. Ben yıllarca RSAmotorsports tdi stock turbo yazılım ve 1440 setup kullandım sorun yaşamadım ve neredeyse 100.000km yazılımlıydı araba.

Tsı 125 ile 140-150 nerdeyse aynı motor, major farklılık turboları. 125lik tsi motorda orjinal turbosuyla 180 hp yapmanız hayal. Fakat 140lık turbosu takarsanız 185hpler sorunsuz alınabilir. Farkı hissedemeyenler düzgün yazılım yaptırmamıştır. Uzun uzun yazmayacağım.

105hp 1.6 tdi dsg ve benim 105hplik aracım.

Öncelikle bayramınızı kutlarım değerli tecrübe ve düşünceleriniz için tesekkurlerimi sunuyorum istanbulda ikametgah etmekteyim ve burda yaptırın diyebileceğiniz güvendiğiniz bir firma varmıdır ismini paylaşabilirseniz çok memnun kalırım hocam :) iyi günler diliyorum..

 
1 saat önce, mehmetmert yazdı:

Düzgün yazılımla 135-140hp bandında kullanırsınız.90lık ile 105lik aynı motor. Diğer 110-115 lik olanlarda turbolar falan aynı. Beyinler ve enjektörler farklı ama sonuç olarak kapasitesiteleri aynı. Yani beynin farklı olmasınınn yada enjektörün çokta farkı yok. Kabaca 90lıkta 140hp olabilir, 115likte 140hp olabilir ama 90lık orjinal turbosuyla 170hp olamayacağı gibi 115likte olamaz. Ben yıllarca RSAmotorsports tdi stock turbo yazılım ve 1440 setup kullandım sorun yaşamadım ve neredeyse 100.000km yazılımlıydı araba.

Tsı 125 ile 140-150 nerdeyse aynı motor, major farklılık turboları. 125lik tsi motorda orjinal turbosuyla 180 hp yapmanız hayal. Fakat 140lık turbosu takarsanız 185hpler sorunsuz alınabilir. Farkı hissedemeyenler düzgün yazılım yaptırmamıştır. Uzun uzun yazmayacağım.

105hp 1.6 tdi dsg ve benim 105hplik aracım.

Üstadım DSG li araçlar için yazılım konusunda yorumun ne olur?

Sizin eski golf 7.5 stock halde 250nm ve dsg idi. DQ200 şanzıman teknik verisi de max 250nm olarak tasarlanmış(tolerans değerleri +/- dikkate alındığında)

Stage 1 yazılım bile neredeyse 30-40nm tork artışı sağlıyor, bunun dsg üzerinde nasıl bir etkisi var sizce? 

 
DQ200 250nmye dayanıklı tasarlanmamıştır. DQ200 şanzumanı bulunan araçların tork limiti yazılımsal olarak 350nmde dir. VWSözlükte bunu değiştirmiyor ısrarla mailde attım.

VW SSP390'da belirttiği gibi torku 250nm'ye kadar olan araçlarda bu şanzumanı kullanmak için tasarladığını söylüyor. Bakın tork limiti 250nm'dir demiyor. Çeviri hatası olarak düşündüm başta ama hala değiştirmediler. Orada geçen kısmı ekledim. Mühendislik olarak 250nm tork üreten arabaya 250nmye dayanan bir şanzuman takılamaz. Adsız.jpg

Yani diğer yabancı sitelerde max torque 250nm dediği bu şanzumanın limitinin 250nm olduğunu değil, max kullanıldığı aracın 250nm olduğunu söylüyor. Diğer DQ250ler içinde aynı şanzumanın max torku olandan motorlardan bahsediyorlar. 

Kafayı yiyeceğim ingilizcesi torku 250nm'ye kadar olan motorlar için tasarlanmış kelimesi ile maksimum dayanımı 250nm tork şeklinde nasıl bir translate yapılabilir bilmiyorum çok saçma.

Zaten DSG bildiğimiz manuel şanzumanın aynısı. Dişlileri kırabilen ben duymadım, mekatronikte tamamen elektronik bir unite onun artan torka karşı en büyük sorunu ısınma olabilir ama zaten çok ısınırsa ekranda yazıyor ve bu ısınma gazlarken değil sıkışık trafikte oluyor. Geriye kavrama kalıyor sadece, kavramada bildiğimiz manueldeki balat ve 250nm üstü kaçıracak bir durum yok. 350-60nm civarlarında kaçırmaya başlıyor ama...

Vag neden ısrarla DQ200 kullanıyor sorusunu cevabıda basit, DQ200 yani 7  ileri olan şanzuman stock arabalar için gayet yeterli dayanımda. 6ileri olandan artıları ise:
-Daha az bileşenden oluşuyor ve daha hafif.
-Daha hızlı vites atabiliyor.
-Daha az yağ var.
-Hem oranları hemde daha verimli olmasından dolayı yakıt tüketimi ve emisyon değerleri daha iyi ve hafif olmasından dolayı.onuçta bu torkta üretilen araçlar performans aracı değil.

Eksi olarakda tork dayanımı daha az diğerlerine göre.350nmde kaçırmaya başlarken diğeri fabrikasyon o torklarla çıkıyor. Manuel golfümde 1449 setupda 30.000kmde balatam bitiyordu. Tork yaklaşık 400nm civarlarındaydı tabii.

Öncelikle bayramınızı kutlarım değerli tecrübe ve düşünceleriniz için tesekkurlerimi sunuyorum istanbulda ikametgah etmekteyim ve burda yaptırın diyebileceğiniz güvendiğiniz bir firma varmıdır ismini paylaşabilirseniz çok memnun kalırım hocam :) iyi günler diliyorum..
Mesajımda belirttim. Ben RSA Motorsports firmasında yaptırmıştım :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
DQ200 250nmye dayanıklı tasarlanmamıştır. DQ200 şanzumanı bulunan araçların tork limiti yazılımsal olarak 350nmde dir. VWSözlükte bunu değiştirmiyor ısrarla mailde attım.

VW SSP390'da belirttiği gibi torku 250nm'ye kadar olan araçlarda bu şanzumanı kullanmak için tasarladığını söylüyor. Bakın tork limiti 250nm'dir demiyor. Çeviri hatası olarak düşündüm başta ama hala değiştirmediler. Orada geçen kısmı ekledim. Mühendislik olarak 250nm tork üreten arabaya 250nmye dayanan bir şanzuman takılamaz. Ekli dosyayı görüntüle 33002

Yani diğer yabancı sitelerde max torque 250nm dediği bu şanzumanın limitinin 250nm olduğunu değil, max kullanıldığı aracın 250nm olduğunu söylüyor. Diğer DQ250ler içinde aynı şanzumanın max torku olandan motorlardan bahsediyorlar. 

Kafayı yiyeceğim ingilizcesi torku 250nm'ye kadar olan motorlar için tasarlanmış kelimesi ile maksimum dayanımı 250nm tork şeklinde nasıl bir translate yapılabilir bilmiyorum çok saçma.

Zaten DSG bildiğimiz manuel şanzumanın aynısı. Dişlileri kırabilen ben duymadım, mekatronikte tamamen elektronik bir unite onun artan torka karşı en büyük sorunu ısınma olabilir ama zaten çok ısınırsa ekranda yazıyor ve bu ısınma gazlarken değil sıkışık trafikte oluyor. Geriye kavrama kalıyor sadece, kavramada bildiğimiz manueldeki balat ve 250nm üstü kaçıracak bir durum yok. 350-60nm civarlarında kaçırmaya başlıyor ama...

Vag neden ısrarla DQ200 kullanıyor sorusunu cevabıda basit, DQ200 yani 7  ileri olan şanzuman stock arabalar için gayet yeterli dayanımda. 6ileri olandan artıları ise:
-Daha az bileşenden oluşuyor ve daha hafif.
-Daha hızlı vites atabiliyor.
-Daha az yağ var.
-Hem oranları hemde daha az verimli olmasından dolayı yakıt tüketimi ve emisyon değerleri daha iyi ve hafif olmasından dolayı.onuçta bu torkta üretilen araçlar performans aracı değil.

Eksi olarakda tork dayanımı daha az diğerlerine göre.350nmde kaçırmaya başlarken diğeri fabrikasyon o torklarla çıkıyor. Manuel golfümde 1449 setupda 30.000kmde balatam bitiyordu. Tork yaklaşık 400nm civarlarındaydı tabii.

Mesajımda belirttim. Ben RSA Motorsports firmasında yaptırmıştım :)
Hocam değerli görüşleriniz için çok teşekkür ederim sağolun...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt