DSG Şanzıman Nasıl Kullanılır - DSG'li Araç Alınır mı?


@tiesay park tuşu yada geri vitese taktığınızda autohold devre dışı kalmaz ancak siz emniyet kemerini takmazsanız yada autohold tuşuna basıp devreden çıkarırsanız kapanır.
Tam hatırlayamadım maalesef.

Kemersiz kontağı bile açmam, autohold tuşunu da kapattığımı hiç hatırlamam (eğer bu komutu beyin yerine artık beyinciğime yerleştirip de farkında olmadan kapatmıyorsam).

Bunu bir ara deneyeceğim, belki de siz haklısınız. 

 

@tiesay Bende 1.5 tsi act kullanıyorum evet yok keşke olsaydı. Motor hakkında düşünceleriniz ne hocam bence önceki 1.4 e ve piyasadaki rakiplerine göre muazzam.
Önceki 1.4 tsi 150 hp motorda en belirgin farkın tork patlaması ile bir anda fırlayıp sonrasında durulduğu yönünde. Ben 1.4 kullanmadım ancak kullanıcıları hep bunu belirtiyor. 

1.5 de ise çok net olarak :

-Tork patlaması yok ancak hızlanması çok lineer, yani dizel gibi anlık fırlatıp kesilmek yerine, araç sürekli olarak ivmeleniyor. Beni fazlasıyla tatmin ediyor. (1.4 ile 0-100km/h verisi aynı olup 8.3sny, ancak esneklikte ise 1.5 daha iyi yanılmıyorsam.) 

-DSG nin D modunda 1.4e göre daha uysal davrandığı, kickdown konusunda da ağırdan aldığını hissediyorum ve duyuyorum. Ancak Bunun dsg yi korumak için yazılımla yapıldığını düşünüyorum.

-Aracın max. 250nm tork değerini 1500dd de dizelden bile daha erken vermesi ve bunu 3500dd ye kadar kesintisiz taşıması çok iyi. Yalnız DSG özellikle D modunda ekonomi amaçlı zorladığı için 1100-1200 devirlerde aracı gezdirmeye çalışıyor ve ani hızlanma isteklerinde motor bence isteksiz kalıyor, pedaldan kickdown bşr nebze geç yapıyor. 1100-1200dd de hangi araç yapıştırır diyebilirsiniz ancak ben o devirde yapıştırmasını istemiyorum, sadece şanzıman ekonomi zorlayacağım diye bu kadar uğraşmak yerine kickdown u biraz daha hızlı yapsa. S modda tabi yüksek devire müsade ettiği için bu gibi 1100-1200dd lere düşürmek yerine vitesi indiriyor ve sizi sürekli max. tork eğrisi içerisinde tutuyor. 

- Yakıttan çok memnunum, kağıt üzerinde hızlanma ve yakıt ekonomisi 1.4 ile neredeyse aynı görünmesine rağmen ACT (silindir kapama) ve yelken (motor kapama) özellikleri gerçekten müthiş. Eğer ekonomi kasacağım derseniz motor cidden şaşırtıyor. Ankara da korona öncesi dur kalk trafiğin olduğu zamanlarda şehir içi uzun dönem yakıt tüketimim (ki araç halen 4000km ve rodaj henüz yeni bitiyor) 7.1lt idi. Geçtiğimiz günlerde trafiğin olmadığı ve benim de çoğu zamanki gibi aksiyonuz sürdüğüm bir esnada şehiriçi yakıt ortalamamı 5.4lt (41km/h ortalama hızla) seviyesine çektim. Şanssızlığım aracı aldığımdan beri hiç şehirlerarası yola çıkamadım, inanıyorum ki şehirlerarası yolda 90km/h ort. hız ile 4.5lt değerlerini yakalayabilirim. 

 
@tiesay Teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Ben 1.4 125'liklerle kıyaslamıştım o yüzden aradaki fark bariz. Bende İstanbulda normal kullanımda 5.6 ortalama ile geziyorum. Çok trafiğe girdiğim zamanlarda 6.5-7 bandına geliyor ama onun dışında 4 seviyelerine indiği bile oluyor. Zaten bmw kullanırken 9-10 yakarken bile dizeli sevmediğim için dizel almayı düşünmüyordum bundan sonra hiç düşünmem.

 
Herkese merhaba, 

DSG ile kafama takılan bir kaç soruyu paylaşmak istiyorum.

- Park ederken aracın ağırlığını el freninde bırakma konusu mekanik el freni ile rahat yapılabiliyor fakat autohold ve elektromekanik el freni birlikte olduğunda konu biraz karışıyor. Her defasında autoholdu kapatıp açmak çok pratik gelmedi bana, servis bu konuda ne diyor, hiç görüş alan oldu mu?

- İyi niyet garantisi için bakımları düzenli olarak serviste yapmak yeterli mi? Garanti uzatımını bu konuda tavsiye eder misiniz? 

 
@rline Merhaba, ben auto hold özelliğini garajıma girerken kapatıyorum çünkü aktif olduğunda aracı p ye aldığına inanıyorum ve o şekilde park halinde bırakmak istemiyorum. Evet iyi niyet garantisi için düzenli bir şekilde servis bakımlı olması gerekiyor. Aracı değiştirmeyi düşünmüyorsanız ve bütçeniz uygunsa garanti uzatmanızda fayda var.

 
@Inter61 Hocam, DSG düzeldi deniyor ama maalesef bir düzelme göremiyorum yağ değişimi gibi kavrama değiştiriyor lar.İster garanti olsun ister iyi niyet bu kabul edilemez bence.

 
Güzel deneme ama olmamış. Tabi bence . İnternetten okunan hep tekrarlanan yarısı da şehir efsanesi konuları derlemiş tek video yapmışsınız. El freni kısmına kadar izledim. Öyle birşey yok bilgin olsun hocam. P konumu dediğiniz yer şanzıman dişlisi üzerinde bile değil. Dışarıda kör başka bişeye yaramayan dişliden öte tırnak görevi yapan malzeme kalitesi Yüksek. Aracı giderken bile p ye alsanız kırlımayacak kadar güçlü yapıda . Üstelik arkada dönen görsel ile konuşmanız uymuyor. 

 
@Optimus hocam ben 3 sene 1.2 kullandim 55k da sattim hic bir sknti yoktu suanki act biraz zorluyor sanki dsg yi birde ilk sahibi biraz hor kullanmis araci anladgm kadariyla ben de 5k boyunca cok sk trafike girdim bakalm bu saatten sonra cok dikkat ediyorum herseyine  ne gostercek😊

 
E o zaman volvo şanzımanı nasıl kullanılır  de. hocam sen dsg demişsin. Ve en az 12 yıldır dsg kullanıyorum. Dediklerinden hiçbirini yapmamama rağmen hiç sorun yaşamadım diyebilirim.

 
@İlker34 Volvo da araçlarında çift kavramalı şanzıman kullanıyor ve çift kavramalı şanzımanların mantığı hepsinde aynıdır. Ayrıca almanya vw'ye mesaj atarsan sana maille gereken yanıtı vereceklerdir, o kadar uzağa gidemem diyorsan doğuş müşteri hizmetlerine de sorabilirsin.

 
@smhk hocam üşenmedim öceden izlediğim bir video vardı buldum onu youtube a yükledim .Bu işleri bilen usta anlatmış.



 
Park ederken önce N sonra el freni sonra P yapıyorum autohold hiç kapatıyorum tavsiye ederim bu şekliyle hiç sıkıntı yaşamadım. N 

Autohold başlı başına nimet ışıklarda kısa duruşlarda aynı zamanda dsg yi de rahatlatıyor.

 
@Inter61 Problem yaşamazsınız inşallah.İyi günlerde kullanın. Dsg olayı biraz karışık iş ne zaman kime ne getireceği belirsiz.

 

Bir saat önce, İlker34 yazdı:

@smhk hocam üşenmedim öceden izlediğim bir video vardı buldum onu youtube a yükledim .Bu işleri bilen usta anlatmış.

Hocam bu videonun tam halini paylaşır mısınız? ustamızı dinleyelim, bilgi dağarcığımızı genişletelim. 

Ben böyle ustalara çok kıymet veriyorum, sanayide tanıdığım olsa gider başında dinlerim muhabbet eder gibi. 

 

Geri
Üst Alt