DSG Şanzıman Nasıl Kullanılır - DSG'li Araç Alınır mı?


smhk

Üye
Katılım
20 May 2020
Mesajlar
437
Tepkime puanı
495
Konum
İstanbul
İsim
SMHK
Merhaba arkadaşlar, edindiğim tecrübelere dayanarak DSG şanzıman nasıl kullanılır? DSG'li araç alınır mı? sorularını cevaplamaya çalıştım. Sizin de edindiğiniz farklı tecrübeler veya videoda gördüğünüz eksikler var ise yazarsanız çok memnun olurum. Olumlu olumsuz yorumlarınız benim için önemli.



 
Emeginize saglik ustat bilgilendirmeler guzel, yalniz anlattiginiz maddeler ile oynayan video birbiriyle örtüşmüyor.Buda videoya mi odaklanayim yoksa anlatanımı dinleyim seklinde bir karmasa sebep oluyor. ( en azindan benim acimdan)

 
@Erman Öncelikle teşekkür ederim yorumunuz için. Haklı olabilirsiniz, maddeler kısa ve uygulanması kolay bilgiler içerdiğinden onları da video ile belgelendirmek istemedim. Arkaplanda çift kavramalı şanzımanların çalışma mantığını anlatan güzel bir video dönüyor. Faydası oldu ise ne mutlu.

 
Bunları eksiksiz uygulayan birinin şanzımanı patlamaz heralde.

 
Elinize,ağzınıza sağlık güzel oldmuş.0 Km bir araç aldığınızda evet bu süreci yönetmek daha kolay ama 2.el araç alırken her ne kadar o an sanzıman değerleri harika çıksa da, bir kaç ay sonra ne olacağını malesef bilemiyorsunuz.O yüzden bence servis garanstisi ve DSG şanzıman asla birbirinden ayrılmamalı...

 
@smhk Teşekkür ederiz hocam.

Dur kalk trafikte onno usta nın dsg ler için mutlaka vitesi arada boşa alın dediği bir video mevcuttu. Ben her ne kadar frene tam basınca araç kavramayı ayırıp, ardından da auto hold yardımıyla aracı tutup yarı debraj pozisyonunda bırakmadığını bilsem de, üstad bu konuda illa vitesi N konumuna alın diyor. (Belki bir posta aracılığıyla bunun nedenine yönelik detay sorulması lazım) 

Bir de çok sıkışık trafikte ve çok düşük hızlarda seyir halindeyken dsg hemen 2. Vitese geçme eğilimi gösteriyor malum. Bu konuda da bir grup manuel olarak 1. Viteste tutun derken, bir diğer grup ise şanzıman ve balatanın çok ısınmaması için araç kendini 2. Vitese atıyor diyor. Benim kanım araç sadece yakıt tasarrufu için araç hemen 2 ye atıyor ve çok düşük hızda bu şekilde ilerlemek balatayı 2 ayda bitireceği veya aşırı ısınmasına neden olacağına inandığım için manuel ile 1.vitese alıyorum. 

 
O zaman alıntı yaptığım bif417 nickli arkadaş da neredeyse sizinle aynı plakayı(ve nicki) aldığı için tesadüf olmuş.  ^_^

@bf417

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tiesay vitesin 1-2 muhabbetinden dolayı zaten zamanla ya da sıfır araçta bile titremeler meydana gelebiliyor. manuel şanzımanda da 1. viteste devrini aldırmadan 2. vitese atıp ilerletmeye çalıştığımız titremenin aynısı dsgde de mevcut. tabi manuel 5 vitesin 2. vites şanzıman dişlisi, 7 ileri dsgnin 2. vites şanzıman dişlisine göre bu farkı bariz hissettirir oranlarından dolayı. tabi bizim ülkemiz de çoğu avrupa ülkesi kadar düz olmadığı için erkenden 2. vitese atmak düz yola göre daha fazla yük bindiriyor baskı balataya.

bu titreme bazen baskı balata bitti dsg öldü ile de karıştırılabilir. yarı otomatik bir şanzıman, manuel mantığıyla aynı olduğu için baskı balataya yük bindirmemek adına 1-2 vitesi sıkışık trafikte ve hafif rampalarda kendimizin yönlendirmesi bence daha sağlıklı olur. çünkü aynı dsg düşük devirde 6 dan 7 ye atmakta hevesli davranmak yerine genelde devrini almasını bekler.

 
@tiesay Bence güncel DSG'li araçlarda boşa atmak hiç mantıklı ve doğru bir hareket değil. Dururken veya yokuş aşağı inerken hiçbir şekilde n konumuna alınmamalı.

 
@yea_81 Haklısınız hocam, keşke herkes aracını bizim gibi düşünerek kullandığını bilebilsek. Çoğu insan farkında olmadan sadece sürmek için sürüyor ve 2. ele güven olmuyor maalesef.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İyi günler arkadaşlar dsgli bir golf arıza verirse dsgden dolayı ne masraf çıkıyor? Genel olarak iyi niyet garantili ve garantisiz olarak

 


Geri
Üst Alt