Tüm VW modellerine ait periyodik bakım ve değişenler tablosu


tiesay

Katılımcı Üye
 
Katılım
20 Ara 2019
Mesajlar
1,469
Tepkime puanı
2,293
İsim
Erinç
VW kitapçığı 2019 en son sürüm. İçerisinde yeni motor 1.5tsi da mevcut. Arşiv amaçlı durabilir. 

Enteresan bir bilgi:

120.000km bakımında sanırım yeni motor olmasından mütevelli toplam işlem süresi 6.5 saat ile rekor 1.5tsi motorda, dolayısıyla işçilik ücreti de muhtemelen baba gibi olacaktır.(Toplam işçilik tutarı=işçilik saat ücreti x süre) 

3000cc V6 motorların dahi işçilik süresi 1.5tsi yanında solda sıfır. Demekki VW önümüzdeki tüm satış stratejisinde ana motor olarak 1.5tsi satıp, sonrasında servisten hasılatı götürecek. 

IMG_20200517_190110.jpg

IMG_20200517_190047.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
şimdi dsg şanzıman yağı değişimi için 60k km diyor ama 7 ileri hariç diyor. şimdi 7 ilerileri ne kadarlık bir sürede değiştireceğiz?

 
şimdi dsg şanzıman yağı değişimi için 60k km diyor ama 7 ileri hariç diyor. şimdi 7 ilerileri ne kadarlık bir sürede değiştireceğiz?
Hocam servise danışın şeklinde belirtmiş. 

Sanıyorum yağ değişimine kadar balata zaten çoktan biteceği için, balata değişimi esnasında arada yağ mevzusunu da mı ekliyorlar acaba. 

 
1.4 tsi aracın 90.000de triger değişimi mi var?

 
1.4 tsi aracın 90.000de triger değişimi mi var?
1.4tsi motorun olduğu grubun içerisinde motorlardan bazıları 60000km de ağır bakıma (kırmızı renk) giriyor ancak hangisi belli değil , diğerleri 180000km. Triger de zaten bu ağır bakımda değişiyor. 

Sanıyorum zincir olan hangisi ise o 180.000km, ancak diğerleri 60.000km de triger değişimi oluyor. 

O kadar çok farklı hacimde tsi olunca, 1 / 1.2 / 1.4 hepsini aynı gruba almış anladığım. 1.5tsi ise ciddi bir revizyon geçirip tasarım ve malzemelerin neredeyse hepsi değiştiğinden ayrı bir başlık altına almışlar. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1.4tsi motorun olduğu grubun içerisinde motorlardan bazıları 60000km de ağır bakıma (kırmızı renk) giriyor ancak hangisi belli değil , diğerleri 180000km. Triger de zaten bu ağır bakımda değişiyor. Sanıyorum zincir olan hangisi ise o 180.000km, ancak diğerleri 60.000km de triger değişimi oluyor. 

O kadar çok farklı hacimde tsi olunca, 1 / 1.2 / 1.4 hepsini aynı gruba almış anladığım. 1.5tsi ise ciddi bir revizyon geçirip tasarım ve malzemelerin neredeyse hepsi değiştiğinden ayrı bir başlık altına almışlar. 
@forzaGilles hocam bi aydınlatabilir misiniz bizi


 
@forzaGilles hocam bi aydınlatabilir misiniz bizi
Triger ister kayış olsun, ister zincir olsun ben 180bin dayanacağını düşünmüyorum(şahsi görüşüm)., her ne kadar zincir daha dayanıklı olsa da., zamanla uzama yapar.. 

Üretim hatası vs.. gibi çok istisnai bir durum olmadığı sürece 60bin km triger değişimi için çok erken bir zaman., 

Burada esas önemli olan nokta; 

VW grubu araçlarda (polo, golf, passat, arteon, audi vs..) devirdaim pompası kronik sıkıntılı., bu sebebten triger değişirken devirdaim pompası da değiştirmek gerekir., tek seferde o bölgedeki tüm parçalar değişir., ki ilerde 2. kez yüksek işçilik ücreti çıkmasın.!!

Bu sebebten triger değişirken; set halinde değiştirmek en doğru yöntemdir., 

Triger seti demek; triger kayışı, v kayışı, bilya ve gergi rulmanı bunlar değişir., + olarak devirdaim pompası değişir., artık o bölge ile ilgili uzun süre müdahale gerekmez.,

Yakın zamanda bizim forumda okumuştum bir arkadaş sanayide trigeri değiştirmiş., usta rulman idare eder diye değiştirmemiş., bir süre sonra rulman sıkıntı çıkarmış., O kendine usta diyen şahsa bir güzel evire-çevire dövmek lazım.,

Yahu arkadaş rulman dediğin parça 3 kuruş bişey., nolcak şimdi müşteri tekrardan sana bi dünya işçilik mi ödeyecek., Sonra bozulan rulmanı değiştirirsin., bozulan rulman başka yerin geometrisini bozar/bozmuştur., bu sefer başka sıkıntı çıkar..

 
Triger ister kayış olsun, ister zincir olsun ben 180bin dayanacağını düşünmüyorum(şahsi görüşüm)., her ne kadar zincir daha dayanıklı olsa da., zamanla uzama yapar.. 

Üretim hatası vs.. gibi çok istisnai bir durum olmadığı sürece 60bin km triger değişimi için çok erken bir zaman., 

Burada esas önemli olan nokta; 

VW grubu araçlarda (polo, golf, passat, arteon, audi vs..) devirdaim pompası kronik sıkıntılı., bu sebebten triger değişirken devirdaim pompası da değiştirmek gerekir., tek seferde o bölgedeki tüm parçalar değişir., ki ilerde 2. kez yüksek işçilik ücreti çıkmasın.!!

Bu sebebten triger değişirken; set halinde değiştirmek en doğru yöntemdir., 

Triger seti demek; triger kayışı, v kayışı, bilya ve gergi rulmanı bunlar değişir., + olarak devirdaim pompası değişir., artık o bölge ile ilgili uzun süre müdahale gerekmez.,

Yakın zamanda bizim forumda okumuştum bir arkadaş sanayide trigeri değiştirmiş., usta rulman idare eder diye değiştirmemiş., bir süre sonra rulman sıkıntı çıkarmış., O kendine usta diyen şahsa bir güzel evire-çevire dövmek lazım.,

Yahu arkadaş rulman dediğin parça 3 kuruş bişey., nolcak şimdi müşteri tekrardan sana bi dünya işçilik mi ödeyecek., Sonra bozulan rulmanı değiştirirsin., bozulan rulman başka yerin geometrisini bozar/bozmuştur., bu sefer başka sıkıntı çıkar..
 Renault grubunda bazı araçlarda 60000km / 5 yıl hangisi önce gelirse triger değişimi zorunlu oluyordu. 

Bir diğer Fransız Citroën 1.6hdi motorlarda ise KAYIŞ olmasına rağmen 180.000km / 10 yıl. 

Tabiki üretici bu işin en iyisini bilir ancak bence ikisi de uygun aralık değilmiş gibi hissettiriyor. Hele ki kayış için 180.000km demek ürpertici. 

 
Öncelikle faydalı paylaşım için teşekkürler. 1.0 lar hangisini takip etmeli. Bakım km si geldi aracımın, değişmesi gereken parçaları atlamak istemem. 

 
Öncelikle faydalı paylaşım için teşekkürler. 1.0 lar hangisini takip etmeli. Bakım km si geldi aracımın, değişmesi gereken parçaları atlamak istemem. 
Rica ederim.

Tablo da 1.0 şeklinde bir ayrım yok, benim yorumum üstteki mesajımda da belirttiğim gibi tüm 1/1.2/1.4 tsi motorların hepsi aynı grupta toplamışlar. Sadece bu grubun içerisinde bir motorun ağır bakım aralığı 60.000km ancak hangi motor olduğu yazmıyor maalesef. Eğer 60000km henüz gelmediyseniz sizin için önemi yok, ikinci fotodan hangi parçalara hangi km de değişim olacağı belirtiliyor. 

 

Öncelikle faydalı paylaşım için teşekkürler. 1.0 lar hangisini takip etmeli. Bakım km si geldi aracımın, değişmesi gereken parçaları atlamak istemem. 
Aracın şasi numarası ile servise bir sorun.. bakalım ne diyecekler.. usta ile veya yedek parça ile görüşürseniz daha doğru bir bilgi alırsınız..

 

Geri
Üst Alt