Golf 7.5 Rline Frenden ayağı çekince gelen gıcırtı sesi


Recep_Gul

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
14 Tem 2018
Mesajlar
2,637
Tepkime puanı
2,920
Konum
Berlin
İsim
Recep
Genellikle bir tarafı kaldırıma park edilmişken geliyor bu ses, aynı ses aynı şekilde bu park yerinden çıkarken direksiyon hareketlerinde de geliyor. Sizlerin araçlarında da varmı bu ses. Eğer benim araçtaysa sadece önümzdeki bakımda servise bunları bildiricem. 50 Saniyelik bir video yükledim. Ve sesi de tam duyabilmek için varsa kulaklık takmanızı önririm.

Video :
 



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim eski aracımda da vardı Leon o da DSG şanzımandı park ederken direksiyon çevirdikçe gacır gucur ederdi, salıncak burçlarının yağıyla ilgili bir problem denmişti çok önemli bir şey olmadığını yapın zamanla sudam ısıdan etkilendiği o yüzden böyle ses yaptığını söylediler. Ben o sese benzettim biraz, direksiyonu çevirince de o gacır gucur ses varsa eğer bundan dolayı diyebilirim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Benim eski aracımda da vardı Leon o da DSG şanzımandı park ederken direksiyon çevirdikçe gacır gucur ederdi, salıncak burçlarının yağıyla ilgili bir problem denmişti çok önemli bir şey olmadığını yapın zamanla sudam ısıdan etkilendiği o yüzden böyle ses yaptığını söylediler. Ben o sese benzettim biraz, direksiyonu çevirince de o gacır gucur ses varsa eğer bundan dolayı diyebilirim
Evet hocam, üstte belirtmiştim, aynı zamanda dreksiyonu çevirincede geliyor. 

 
Upvote 0
Bir saat önce, Recep Gül yazdı:

Genellikle bir tarafı kaldırıma park edilmişken geliyor bu ses, aynı ses aynı şekilde bu park yerinden çıkarken direksiyon hareketlerinde de geliyor. Sizlerin araçlarında da varmı bu ses. Eğer benim araçtaysa sadece önümzdeki bakımda servise bunları bildiricem. 50 Saniyelik bir video yükledim. Ve sesi de tam duyabilmek için varsa kulaklık takmanızı önririm.

Video :
 

Frene tam basılmaması ile alakali olduğunu düşünüyorum. Kavramayı, kavrayıp kavramama arasında kararsız bırakınca oluşması muhtemel. Tekrar etmemeniz kavrama açısından önem taşır.

 
Upvote 0
Frene tam basılmaması ile alakali olduğunu düşünüyorum. Kavramayı, kavrayıp kavramama arasında kararsız bırakınca oluşması muhtemel. Tekrar etmemeniz kavrama açısından önem taşır.
Yok hocam tam basınca değil, Vitesi D ye takıp ayağımı frenden yavaş kaldırınca oluyor.Ve aynı zamanda direksiyonu çevirincede benzer sesleri duyuyorum. Bakıma götürdüğümde bunları söylicem.

 
Upvote 0
Yok hocam tam basınca değil, Vitesi D ye takıp ayağımı frenden yavaş kaldırınca oluyor.Ve aynı zamanda direksiyonu çevirincede benzer sesleri duyuyorum. Bakıma götürdüğümde bunları söylicem.
Ayağınızı frenden tam kaldırmayıp tekrar basınca geliyor gibi. Vitesi N konumunda deneyin eğer ses gelmiyorsa yukarıda da bahsettiğim kavrama çelişkisi oluyor. Maalesef hafif fren basma ya da hafif fren bırakmak kavramaya iyi gelmiyor. Direksiyon çevirince gelen sesler, genellikle frene basılı ya da auto hold devredeyken direksiyon çevirmeyle alakalı. Dar alanda zamanla bu seslerin gelmesi parçaların yeni özelliklerini kaybettiğinden normal. Geniş alan manevralarda daima hareket halinde ufak salınımlarla direksiyon çevirmek iyidir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Ayağınızı frenden tam kaldırmayıp tekrar basınca geliyor gibi. Vitesi N konumunda deneyin eğer ses gelmiyorsa yukarıda da bahsettiğim kavrama çelişkisi oluyor. Maalesef hafif fren basma ya da hafif fren bırakmak kavramaya iyi gelmiyor. Direksiyon çevirince gelen sesler, genellikle frene basılı ya da auto hold devredeyken direksiyon çevirmeyle alakalı. Dar alanda zamanla bu seslerin gelmesi parçaların yeni özelliklerini kaybettiğinden normal. Geniş alan manevralarda daima hareket halinde ufak salınımlarla direksiyon çevirmek iyidir.
Yazdıklarınız mantıklı ve çok doğru. N de herhangi bir ses duymuyorum. Bu olayı bilmeyerek yaptığıda ses duymuyorum zaten. Sadece bu bir soru mu diye sormak için video çekme gereği duydum...  Aracı elimden geldiğince bu şekilde kullanmamaya çalışıyorum zaten... Değerli yorumlarınız için teşekkürler.

 
Upvote 0
Tamamen kavramayla alakalı bende yaşıyorum. Araç vitesdeyken tam fren yapılmadığında ve şanzıman gitmeye hazır halde beklediğinden dolayı o sesi çıkarabiliyor. Bu hareket aynı zamanda şanzımana zarar veren bir hareket. 

 
Upvote 0
@Recep Gül konuyla alakasız fakat geçmiş videolarını falan izledim, araç sürüş tarzımız çok benziyor. Haksızlığa gelemiyorsunuz benim gibi, ve kuralcısınız

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Recep Gül

Edit: Tam olarak bu değil sanıyorum sizin yaşadığınız hadise, yine de konuyu silmiyorum faydası olabilir. .




 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Recep Gül konuyla alakasız fakat geçmiş videolarını falan izledim, araç sürüş tarzımız çok benziyor. Haksızlığa gelemiyorsunuz benim gibi, ve kuralcısınız
Berlin gibi bir yerde istemesenizde belli bir noktadan sonra kurallara uymak zorunda kalıyorsunuz, şayet uymazsanız her ay başı evinize ceza kağıdı geliyor (hız, yanlış park, vs). 

Diğer tüm insanlarda kurallara uyduğu için çok fazla kaza, kavga vs olmuyor... 

Geçmiş videoları izleyip demişsiniz?  Hangi videolar size kuralcı olduğumu düşündürdü? 

 
Upvote 0
@Recep Gül

Edit: Tam olarak bu değil sanıyorum sizin yaşadığınız hadise, yine de konuyu silmiyorum faydası olabilir. .
Hocam, nasıl bir başlık açacağımı bilemedim, bende sorunun kaynaklandığı şekilde bir başlık açtım. Fikriniz varsa eğer başlığı düzenleyebilirsiniz. Mesela ne diyebiliriz bu sorunun adına? 

 
Upvote 0

@Recep GülHocam buna benzer bir ses benim tam otomatik vites eski aracımda geliyordu. Şöyle ki tam otomatikler aracı sürekli ittirmek suretiyle çalışırlar. Arabada baskı balata yoktur, tork konvertörü sıyırma mantığıyla çalışır ve ayağı frenden çektiğiniz an araç kendi kendine ilerlemeye başlar. İşte dur kalk trafikte veya park ederken freni çok hafif dokunuşlar ile bırakmaya çalıştığınızda fren balataları disk yüzeyinden tam ayrılmadan araç ilerlemeye başladığı için bu tip gacır-gucur sesler yapar. 

Şimdi bizim araçlarda frene tam bastığınız zaman dsg kavramayı bırakır ve auto hold özelliği var ise devreye girer. Bu sayede aracı yarı debraj pozisyonunda tutmaz, balataları ısıtmaz ve dsg arızalarının önüne geçer. Bu andan itibaren aracı auto hold tutar. 

Şimdi sizin senaryoda ise freni tam basıp hafif hafif kaldırıyorsunuz veya frene ayak ucuyla hafif şekilde basıyorsun. Bu esnada dsg sizin ilerlemek mi yoksa durmak mı istediğinize net karar veremeyip muhtemelen kavrama yapıyor, yani balatayı yapıştırıyor. Kısacası araç kavrama yaptığı için ileri gitmek istiyor ancak bir yandan da ayak ucu ile frene bastığınız için fren balataları diskleri çok az temas ederek tutmaya çalışıyor ve sonucunda garç-gurç fren balatalarından ses geliyor. 

Aslında autohold bu durumu engellemek için var ancak park esnasında kullanılması mümkün değil, her manevrada sizi tutar. Bu nedenle auto hold kapalıyken parmak ucuyla gaz fren hareketleri ile park ederken araç bir yandan ilerlemek için kavrama yapıyor, bir yandan durmak için fren yapıyor. 

Buna benzer bir durum dik yokuşlarda olabiliyor. Yokuşta Durduğunuz vakit aracı auto hold normalden daha sıkı tutuyor. (tıpkı manuel el frenli araçlarda yokuşta nasılki el frenini iyice çekiyoruz, aynı onun gibi) Sonrası kalkış anında araç hem kendi kütlesini, hem yokuş aşağı F kuvvetini, hem de autohold un fazladan tutmasını yenmek için çok daha güçlü bir kalkış istiyor. İşte bu esnada ilk kalktığınız anda autoholdun tuttuğu disklerde sürtmeye bağlı gıcırtı oluyor ancak araç gitmeye başladığı an autohold frenleri bıraktığı için ses kesiliyor.

Ben açıkcası anormal bir durum sezmedim seslerde ancak ben park esnasında yada kullanım esnasında gaz ve freni çok daha kararlı basarak kullandığım için, araç girmek ile durmak arası (fren ile kavrama arası) kafası karışmıyor.  Genel bir söylem vardır, dsg kararlı sürüş karakteri sever ve ilerideki trafiği ön görörek ilerlemeyi ister. Bunun nedeni sizin yerinize elektronik sistemlerin sürüş karakteri ve aracın o anki durumuna göre hesaplama yapıp debraja basıp / basmamaya karar vermesi. Eğer kararsız sürüş sergilersek haliyle sistem doğru kararı da veremeyebiliyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Geri
Üst Alt