AKÜ DEĞİŞİMİ


akü şarj almamaya başladığında ölmeye başlar. serviste ve akücülerde aküye hızlı yükleme yapan bir cihaz var, o cihazı bağlayıp yükleme yapıyor, sonra hızlı bir deşarj yapıyor. aradaki değerlere göre akünün ömrünün ne kadar olduğunu tahmin ediyor. yani aküyü voltmetre ile ölçerseniz anlık olarak voltajını okursunuz, ömrünü okumak mümkün değil. ama tecrübeli elektrikçiler bir tahmin yapabiliyor.

benim kişisel tecrübeme göre normal bir kullanıcı normal bir otomobil ile, elektriksel bir modifiye yoksa aküyü 5-6 yıl kullanabiliyor. bu süreden sonra her an akü kendini bırakabilir. sağlıklı bir akü tamamen boşaldığında tekrar şarj edilirse hiçbir problem olmadan kullanılabilir.

forumda da zaten uzun yolda trafik lambalarında durup aracı bir daha çalışmayan birisi vardı. yani akü bırakırsa "tak" diye bırakıyor.

bu nedenle MFA ekranındaki bilgi akü ömrünü göstermez.

 

@insect 

Ekranda görünen (soc) akünü şarj durumu, asıl bakılması gereken (soh) akünün sağlık durumu.

Ancak bunun limitleri nedir mesela? Yani sağlık durumu kaçın altında ise değişim öneriliyor? 

Özetle, araçta herhangi bir belirti yok. Örneğin yarın bakıma gittik. Dediler ki akünüzün değişmesi lazım. İşte buradaki durum öngörülen, önümüzdeki bakıma kadar dayanamayacağının belirlenmesi için karar verilen değer limitleri önemli olan. İşte ben de bu limitleri merak ediyorum aslında.

 
https://otorapor.com/aku-kontrolu-nasil-yapilir

"Boştaki voltaj 13-13.5 arası, marş anında 12 ve üzeri: Çok iyi korkmayın. Aküyü siz boşaltmazsanız o sizi yolda bırakmaz.

Boştaki voltaj 12,5-13 arası, marş anında 11-12 arası: iyi durumda korkmayın ancak tam kapasite kullanmayın artık akünüzde rezerv güç bırakın. Ortalama %30 kayıp demektir.

Boştaki voltaj 12-12,5 arası, marş anında 10-11 arası: o artık hasta ve yaşlı bir akü zorlamayın. İç Anadolu hariç kışınızı çıkarır ancak arada şarja takın veya birkaç saatlik geziler yapın. Motor çalışmazken uzun süre elektrik tüketmeyin ve 1-2 haftadan uzun çalışmadan bırakmayın. Boşalma hızı daha fazladır.

Boştaki voltaj 12 den az, marş anında 10 dan az: durum iyi değil. Artık risk altındasınız. 10 derecenin altında veya 3-4 günlük beklemelerde bile akünüz ölebilir. İmkanınız varsa sık sık şarja bağlayın. Motor çalışmazken risk almayın ve elektrik tüketmeyin. Küçük araçlarda belki ancak büyük araçlarda (1500 ve üzeri) şimdiden değiştirirseniz iyi olur.

Boştaki voltaj 11 den az, marş anında 9dan az: hala yolda kalmadıysanız her gün en az 1 saat aracınız çalışıyor ve çok küçük bir motoru var demektir. Yine de ateşle oynuyorsunuz."


Yukarıdaki değerlendirme her akü tipi için uygun mudur bilemem ama yakın değerler olacağından kabul edilebilir. 

Elbette ki test cihazları ile yapılan yükleme vs. sonucu daha sağlıklı olacaktır. 

Herhangi bir belirti olmadan, servis hangi aşamada "evet, akü değişmesi lazım"der, onu sadece önden tahmin edebilmek açısından bir değerlendirme yapabilmek için araştırıyorum. 

 
Servisteki akü test aletini görme şansım oldu., cihaza aracın ve akü tipinin gerekli parametreleri giriliyor., cihaz odis ile koordineli çalışıyor., cihaz boştaki voltajı ve marş anındaki voltajı ölçüyor., sonucunda değerleri hem ekranda gösteriyor hem de fiş gibi bir kapıda basıyor., kağıtta (çok iyi / iyi / normal / kötü / çök kötü durumda) diye yazıyor., aynı zamanda da ölçülen voltaj değerleri yazıyor, ve şuan aklıma gelmeyen akünün 2-3 farklı şeyin daha kontrolünü sağlıyordu.

 
dostlar dün nazlı çalışmıştı az önce denedim bitmiş, hiç çevirmedi bile. üzerindeki akü orjinal exide diye bi marka 60 amper sanırım, 6 yıl oldu fena da gitmemiş aslında.

ustayı aradım aracı çalıştırıp buraya getirip varta takalım dedi (900 liraymış efb li), başka bi akücüyü aradım elemanları yollayayım aracın yanında bağlantıyı kesmeden yeni aküyü takarlar böylece kodlamaya falan gerek kalmaz dedi (araç akünün değiştiğini anlamaz dedi) elinde de varta ve tudor varmış, tudor aracın üzerindeki exide markanın aynısı dedi fiyat tudor için 750 diğer varta 900. 

ne yapayım ne dersiniz. internetten alsam belki 100-150 daha ucuz olacak ama bişey olunca muhatap falan bulamam belki.

 
dostlar dün nazlı çalışmıştı az önce denedim bitmiş, hiç çevirmedi bile. üzerindeki akü orjinal exide diye bi marka 60 amper sanırım, 6 yıl oldu fena da gitmemiş aslında.
ustayı aradım aracı çalıştırıp buraya getirip varta takalım dedi (900 liraymış efb li), başka bi akücüyü aradım elemanları yollayayım aracın yanında bağlantıyı kesmeden yeni aküyü takarlar böylece kodlamaya falan gerek kalmaz dedi (araç akünün değiştiğini anlamaz dedi) elinde de varta ve tudor varmış, tudor aracın üzerindeki exide markanın aynısı dedi fiyat tudor için 750 diğer varta 900. 
ne yapayım ne dersiniz. internetten alsam belki 100-150 daha ucuz olacak ama bişey olunca muhatap falan bulamam belki.
Geçmiş olsun ben 2 hafta önce değişim yaptım evin önünde kaldı araba yol yardımı aradım 40 dakika da geldi 10 dakka gibi bir sürede yerinde değişim yaptı , direk aküyü söktü ve yenisini taktı.direksiyonu tam sağ ve tam sol yapıyorsunuz bütün arızalar gidiyor. 910 tl ye alman malı moll akü taktı ekonomi akü diye geçiyor ama markası belli orjinal olarakta fabrikadan moll akü takılan araçlarda var en azından karşınızda vw var muhattap


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
[mention=167]erkanwrc[/mention] bu ilde servis yok maalesef hocam.
Peki hocam , servis elemanıda direk söküp yenisini takıyor yani aklınızda olsun teyp saati bozuluyor bir tek [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@erkanwrc bu ilde servis yok maalesef hocam.
150 tl. fark için tudor takılmaz/taktırmamanızı öneririm., netten almaya kalksanız hemen hemen aynı rakama gelir çünkü satıcıdan komisyon alıyor bu siteler., en mantıklısı 900 e varta ‘yı taktırmak ama satıcıya taktırmadan önce akünün “üretim tarihini” sorunuz ve 4-5 ay dan daha eski akü almayın., 2 yıl raf ömrü vs.. var derler ise buna itibar etmeyiniz., akünün üzerine yapıştırılmış garanti kartı üzerinde 14 haneli bir kod olur., o kod ile akünün üretim tarihini siz de öğrenebilirsiniz., akü yeni sıfır akü de olsa rafta çok beklemiş bayat akü olumsuz etkilenir ömrü kısalır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles 150 lira önemli değil zaten hocam ama satıcı tudor makasının fabrikanın üzerine taktığı exide markasının bire bir aynısı dedi.(aynı fabrika üretiyormuş)  hatta vartanın kalite algısının türkiyede biraz abartılmış olduğunu söyledi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles 150 lira önemli değil zaten hocam ama satıcı tudor makasının fabrikanın üzerine taktığı exide markasının bire bir aynısı dedi.(aynı fabrika üretiyormuş)  hatta vartanın kalite algısının türkiyede biraz abartılmış olduğunu söyledi.
Satıcılar genelde sattığı veya bayisi olduğu akü hakkında böyle yorumlar yapabiliyorlar., çok açık ve net söylüyorum şuan Türkiye ve dünyada en iyi akü markası Varta ‘dır. bunun aksini söylemek biraz komik olur., Tudor ‘u 600 ‘e verseydi o zaman düşünüle bilirdi ama o akü için istediği rakam pahalı., aracınız TSI ise EFB tip akü, TDI ise AGM tip akü almalısınız. En önemlisi akünün bayat olmaması yani üretim tarihi satıcı ile görüşüp daha monraj için gelmeden 14 haneli kodu öğrenip kontrol etmeniz yararınıza olur. Çünkü bazı satıcılar elinde çok beklemiş diyee ucuza verebiliyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles teşekkürler bilgilendirme için, peki elektriği kesmeden takınca amper aynı olursa kodlamaya falan gerek olurmu.

 
@forzaGilles teşekkürler bilgilendirme için, peki elektriği kesmeden takınca amper aynı olursa kodlamaya falan gerek olurmu.
Araç kaç model ve fabrikanın taktığı akü kaç amper..? Aracın donanım vs.. özelliklerini belirtirseniz daha sağlıklı bir yorum yapabilirim..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

2015 model 1.4 tsı benzinli. start stoplu. fabrika harici ekstra bir donanım yok. @forzaGilles

0633e561-881f-492f-b6b6-ad76d564a0d0.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt