Avek Ümraniye'de Yaşadığım Sorun


yusuf

Yönetici
Katılım
5 May 2015
Mesajlar
10,488
Tepkime puanı
2,735
Konum
İstanbul
İsim
Yusuf
Avek Ümraniye yetkili servisinde su kaçağı sorunu ile gittim. Su pompası değişimi yapacaklarını ilettiler. Devamında da motor yıkama işlemi yapılacak dediler. Koku olmaması adına. Bu işlemler yapıldıktan sonra aracı teslim aldım.

İlk etapta hiçbir sorun yoktu. Devamında Araçta tekleme sorunu başladı ve 2 hafta dolmadan motor ikaz lambası yandı. Arıza kodlarını sorguladığımda 3. Ve 4. Silindirde ateşleme arızası olduğunu gördüm. Ateşleme arızasının verildiği tarih de bu arıza kayıtlarında görünmektedir. EPC lambası ve araç arıza ışığı su pompası değişiminde yanmıyordu ve araçta en ufak bir sorun yoktu.

Servise ilk gittiğimde ateşleme sistemini kontrol etmelerini söyledim. Servis ateşlemeden olmadığını düşünüp araçta olur olmadık bir çok parça değişti. Ve hiç biri sorunu düzeltmedi. Yakıt basınç pompasını değişip 3600 fatura çıkardılar ve düzeldi dediler. Gittim bir test ettim araç olduğu gibi.  En son benim ısrarlarım sonucu bujiler değişti. ve bu değişirken bir de yakıt hortumu değiştiler. Sorun buji değişimi sonrası düzeldi. Geri eski pompayı takın dedim çünkü pompa 2500tl. Israrlarım sonrası benim pompayı taktılar sorun yine görünmedi. Onlara göre hortumdanmış. Diğer değiştirdikleri şeylerin ve bujilerin parası benden alındı. Ben her ihtiyacını serviste gören bir insandım ve çevremi bu şekilde yönlendirirdim. Şu saatten sonra en ufak bir güvenim kalmadı. Doğuş merkeze şikayet ettiğimde pompa değişimi esnasında da sistemde yakıt arızası göründüğünü belirtiyorlar. Oktan değeri düştüğü için yakıt arızası her zaman görülebilir. Önemli olan ateşleme arızalarının olup olmamasıdır. Fotoğraflarda motordaki arızalar ve hangi tarihte bu arızaların görüldüğü mevcuttur.

Forumda da herkese yetkili öneren birisi olarak artık yetkili servise gidin lafını benden duyamazsınız. Bu kadar işten anlamayan insanlardan oluşan bir topluluk görmedim. Servis danışmanlarını konu dışında tutuyorum. Onların ilgisi vs en ufak bir sorun yaşamadım. 

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.04.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.18.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.29.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.42.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.54.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.57.03.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.57.15.png

 
Abi geçmiş olsun çok tatsız bir olay yaşanmış sonuç olarak sorunun halen devam ediyor sanırım. Nasıl bir yol izlemeyi düşünüyorsun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Türkiyede devlete ait eğitim ne durumda ki vw servisler endüstri meslek liseli stajiyer yada mezun kadrolu  çırak / kalfa çalıştırıyor? (Periyodik bakımları onlar yapıyor ) , her yıl wolfsburg fabrikaya erasmusa giden teknik eğitim alan doğuş personeli yapmıyor yani)

Keza ustalar ? ......(aklı çalışan eli marifetli ustanın doğusta ne isi var...)

Gecmiş olsun allah kimseyi vw yetkili servislerin eline düşürmesin 

%2,3 ?

Yada her 42 kişilik sınıftan  1 kişi

IMG_20200403_182529.png

 
Abi geçmiş olsun çok tatsız bir olay yaşanmış sonuç olarak sorunun halen devam ediyor sanırım. Nasıl bir yol izlemeyi düşünüyorsun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
hocam bujileri değiştirdikten sonra sorun düzeldi. ama onlara kalırsa sorunu aşağıdaki boru çözdü. 3. ve 4. silindir ateşlemesi bu boruyla çözüldü :D WhatsApp Image 2020-04-03 at 18.43.55.jpeg

 
Gecmis olsun hocam

Araciniz kac model ve km de

Motor yikamadan dolayı bujiler arizalandi sanirim

Motor temizletmek istiyorum ama tirsiyorum yillar önce passat 1.8t aracimda motor yikatmistim bir süre sonra abs beyni bozulmuştu

 
geçmiş olsun kardeşim,   serviste kafası çalışan eski ustaların hepsi özel servis açtı ben artık yetkiliye götürmüyorum...

 
Gecmis olsun hocam

Araciniz kac model ve km de

Motor yikamadan dolayı bujiler arizalandi sanirim

Motor temizletmek istiyorum ama tirsiyorum yillar önce passat 1.8t aracimda motor yikatmistim bir süre sonra abs beyni bozulmuştu
hocam 2016 model 2.0 TSİ. Tamamen yetkili bakımlı araç.

Size tavsiyem motor temizleme spreyi alıp elinizde bir bez ile kendiniz temizlemeniz olur. Şahsen ben bir daha asla dışarda motora sprey bile sıktırmam.

 
hocam bujileri değiştirdikten sonra sorun düzeldi. ama onlara kalırsa sorunu aşağıdaki boru çözdü. 3. ve 4. silindir ateşlemesi bu boruyla çözüldü [emoji3]/monthly_2020_04/986319216_WhatsAppImage2020-04-03at18_43_55.thumb.jpeg.4372cdd49e9851d6ba42c4b6873e18a0.jpeg
Bu borudan olma ihtimali yok sensör yok bişey yok nasıl olurda bozulabilir salak yerine koymaya çalışıyorlar galiba. Biz yıllardır farklı marka model araçlarımızın motorlarını yıkarız gerekli sensörleri kapatıp bunlar anladığım kadarıyla herhangi bir maskeleme işlemi yapmadan basınçlı suyu vurmuşlar veya şuda olabilir basınçlı sudan daha fazla zarar veren hortum suyudur tazik olmadığı için su atılan yerde birikip oksidasyona yol açar bu ikisinden biridir abi ama bilemem tabi tam olarak tekrar geçmiş olsun tekrarı yaşanmaz inşallah



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Gördüğüm kadarıyla load %100 gibi bir değerde hatayı vermiş. Kısaca ateşleme hatası missfire.

Zaten 4 ve 6 kez missfire vermiş, frekansı yazıyor muhtemelen bunlar kesiklik sayısı. 3 kereden fazla olursa motor arıza ışığıda yanar. Bu arıza ışığı 2. dereceden arızalar için geçerli. 1. dereceden olsa anında ışık yakardı zaten.

Bence bujiler uzun süre değişmediyse servise gitmeden değiştirelebilirdi zaten çok pahalı değil. Diğer arızayıda silindir kapattığı için vermiş.

Benim anlamadığım bu kadar basit ve kolay, nokta atışı atabilecekleri bir arızada neden onu değiştirmek istemişler anlamıyorum. Bu arada yakıt aldığınız yerede dikkat edin, %3 etanol zorunluluğu kaldırıldı ve başka oktan artırıcılar ile bu karşılanıyor/yada karşılanmıyor. Kötü yakıta denk gelirseniz her şey temiz olsada bu olabilir. Geçmiş olsun.

 
Geçmiş olsun , ülkemiz de 2.0 tsi motor üzerine uzmanlaşmış o kadar  usta varken açıkcası ben yetkili servise götürmezdim . Genelde deneme yanılma ve önceki tecrübelerden yararlanarak bizim ustalarımız iş yapar servisede çok golf r geldiğini düşünmüyorum. Motor yıkandıktan sonra ıslak bırakılırsa bujilere su kaçıp bujiler bozulabiliyor ilerde bobinlerde de sıkıntı olabilir . Sürekli motor yıkayan bir insanım ayda 1 kesin yıkarım kurutma yaptığım için başıma bi iş gelmedi büyük ihtimalle acele ile kurutmadan kapattılar . 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Geçmiş olsun , ülkemiz de 2.0 tsi motor üzerine uzmanlaşmış o kadar  usta varken açıkcası ben yetkili servise götürmezdim . Genelde deneme yanılma ve önceki tecrübelerden yararlanarak bizim ustalarımız iş yapar servisede çok golf r geldiğini düşünmüyorum. Motor yıkandıktan sonra ıslak bırakılırsa bujilere su kaçıp bujiler bozulabiliyor ilerde bobinlerde de sıkıntı olabilir . Sürekli motor yıkayan bir insanım ayda 1 kesin yıkarım kurutma yaptığım için başıma bi iş gelmedi büyük ihtimalle acele ile kurutmadan kapattılar . 
Hangi özel servisi tavsiye edersiniz hocam bundan sonrası için 

 
Hocam geçmiş olsun yetkili servistede arkadaşların söylediği gibi bilgili usta yok iyilerde kendi yerini açtı bende bunlardan birine gidiyorum bütün vag grubunda uzman arkadaş ikitelli avem grup aydın ustayı tavsiye ederim anahtarı rahatlıkla bıraktığım yer değişmesi gereken şeyleri gösteriyor senin istediğin değiştir dediğin şeyler sağlamsa değiştirmiyor tavsiye ederim

 
Hangi özel servisi tavsiye edersiniz hocam bundan sonrası için 
Yusuf geçmiş olsun.Belki sonrası için Maslak'ta powershop ve pasaoglu var sürekli bu tarz araçlarla uğraşıyorlar. Rutin bakımları yine serviste yaptırıp daha kapsamlı işlemler için faydalanabilirsin. 

 

Avek Ümraniye yetkili servisinde su kaçağı sorunu ile gittim. Su pompası değişimi yapacaklarını ilettiler. Devamında da motor yıkama işlemi yapılacak dediler. Koku olmaması adına. Bu işlemler yapıldıktan sonra aracı teslim aldım.

İlk etapta hiçbir sorun yoktu. Devamında Araçta tekleme sorunu başladı ve 2 hafta dolmadan motor ikaz lambası yandı. Arıza kodlarını sorguladığımda 3. Ve 4. Silindirde ateşleme arızası olduğunu gördüm. Ateşleme arızasının verildiği tarih de bu arıza kayıtlarında görünmektedir. EPC lambası ve araç arıza ışığı su pompası değişiminde yanmıyordu ve araçta en ufak bir sorun yoktu.

Servise ilk gittiğimde ateşleme sistemini kontrol etmelerini söyledim. Servis ateşlemeden olmadığını düşünüp araçta olur olmadık bir çok parça değişti. Ve hiç biri sorunu düzeltmedi. Yakıt basınç pompasını değişip 3600 fatura çıkardılar ve düzeldi dediler. Gittim bir test ettim araç olduğu gibi.  En son benim ısrarlarım sonucu bujiler değişti. ve bu değişirken bir de yakıt hortumu değiştiler. Sorun buji değişimi sonrası düzeldi. Geri eski pompayı takın dedim çünkü pompa 2500tl. Israrlarım sonrası benim pompayı taktılar sorun yine görünmedi. Onlara göre hortumdanmış. Diğer değiştirdikleri şeylerin ve bujilerin parası benden alındı. Ben her ihtiyacını serviste gören bir insandım ve çevremi bu şekilde yönlendirirdim. Şu saatten sonra en ufak bir güvenim kalmadı. Doğuş merkeze şikayet ettiğimde pompa değişimi esnasında da sistemde yakıt arızası göründüğünü belirtiyorlar. Oktan değeri düştüğü için yakıt arızası her zaman görülebilir. Önemli olan ateşleme arızalarının olup olmamasıdır. Fotoğraflarda motordaki arızalar ve hangi tarihte bu arızaların görüldüğü mevcuttur.

Forumda da herkese yetkili öneren birisi olarak artık yetkili servise gidin lafını benden duyamazsınız. Bu kadar işten anlamayan insanlardan oluşan bir topluluk görmedim. Servis danışmanlarını konu dışında tutuyorum. Onların ilgisi vs en ufak bir sorun yaşamadım. 

Ekli dosyayı görüntüle 29858

Ekli dosyayı görüntüle 29859

Ekli dosyayı görüntüle 29860

Ekli dosyayı görüntüle 29861

Ekli dosyayı görüntüle 29862

Ekli dosyayı görüntüle 29863

Ekli dosyayı görüntüle 29864
Geçmiş olsun hocam, kötü bir tecrübe olmuş ama en azından aracınız düzelmiş. Bu süreçte oraya gideceğinizi foruma yazmış olsaydınız (yazdıysanız gözümden kaçmış) kesinlikle gitmeyin derdim.

Eylül ayında hasar onarımı için aracımı kendilerine bıraktım. Aracım henüz 1400 kilometrede idi.

Kaput, çamurluk, tampon değişti. Teslimata çağırdılar.

Aracım indiyum gri, en çok korktuğum şey rengin tutmama ihtimali idi. Çok şükür öyle bir problem olmadı.

Lakin aracı incelediğimde sıfır takılan kaputun iç kısmında, keçenin uçlarının girdiği deliklerden birisi sanki tornavida ile kanırtılmış gibi idi. Bu ne dedim, şaşırmış rolü yaptılar ve fabrikadan mı böyle geldi acaba falan dediler. Dedim boyarken oradan mı astınız ne yaptınız? Aracı bu şekilde teslim almam dedim. 

Ön çamurluk ile kapı arasında plastik bir parça var, onu yerine oturtmamışlar. Kapıyı açarken takılıyor tak-tak ses yapıyor. Söyledim, servis danışmanı "abi bu takılacak bir şey değil, bence problem yaratmaz" dedi. Dedim olur mu öyle şey, görmüyor musunuz parça yerine oturmamış, kapıya takılıyor. "yok abi, ondan olmaz" dedi. Dedim neyi savunuyorsunuz, sorun olduğu ortada, niye böyle bineyim? 

"Araba sıfır değil neticede, olabilir böyle şeyler" deyince ben çıldırdım. Dedim araba daha 1400 kilometrede, onu bırak araba 20 yaşında bile olsa kapıyı açınca bir parçaya neden takılsın?

Gerçekten kamera şakası falan yapıyorlar zannettim.

Uyanıklar içerde teslim formü imzalatıp dışarda teslimat yapıyorlar, yani araca gittiğimde formu imzalamıştım. Dedim yırtın o kağıdı, teslim almıyorum arabayı. Teslimat yaptıkları yer de sıkışık bir yer, özellikle mi yaptılar bilmiyorum ama yanımızdan sürekli araç geçiyordu. 

İçeri girdik, ben bir dilekçe yazdım. Şu şu sebeplerle aracımı teslim almadım, kaputun tekrar değişeceği söylendi, diğer sıkıntıların da giderileceği söylendi, o şartlarla aracımı bırakıyorum dedim.

Bu aramızda geçen konuşmaları da hem genel merkeze, hem aveke mail attım. İlgili servis danışmanını da cc ye ekledim. Bir sonraki teslimatta çok soğuk davrandı, dua etsin efendi birine denk geldi, yoksa o dalga geçer gibi sıfır değil bu araba laflarını yedirirlerdi ona. Çok sinirlenmeme rağmen kimseye kötü bir söz söylemedim. Bu son gidişimde servis müdürü ile görüşmek istedim ve odasında yapılan işlemlerin fotoğraflarına baktık, daha ılımlı konuştu. Aracı teslim almadan önce test sürüşüne çıkmak istiyorum dedim. 

Servisten bir ustayı çağırdılar, adam direksiyona geçiyordu yok dedim ben kullanacağım siz yan tarafa buyrun, maksat bir aksilik olursa şahit olun.

Aracı kullandım, herhangi bir sorun hissetmedim, tıkırtı vs. duymadım. (Amortisörüm de değişmişti.) Kaporta problemi de olmayınca bu şekilde teslim aldım.

Bu olaydan birkaç ay sonra sileceğin oradaki plastik parçayı kaporta ile bir arada tutan, kaputun altında kalan ve mandal görevi gören ufak metal bir parça var, sağlı sollu toplam 2 tane, onlardan birinin takılmadığını fark ettik. Direk servis müdürüne gittim, kendimi hatırlattım. Eksiği izah ettim, Allah Allah takılmamış olması enteresan dedi, sanki bir şüphe duymuş gibi konuştu veya ben öyle hissettim bilmiyorum.

Ben kararlı bir şekilde en başta takmamışsınız deyince itiraz etmediler, zaten ufacık bir parça, servise alıp taktılar ama aklımda deli sorular, göz önündeki parçayı takmayan adamlar görünmeyen yerlerde bir şeyler unutmuşlar mıdır acaba???

 

Geri
Üst Alt