Jump to content

Fren Disklerinin Değişimi?


Recommended Posts

Bilmiyorum 105 bg araç için ne kadar gerekli ama ate nin karbon oranı daha yüksek ve söylediklerine göre daha performanslı diskleri var, fren disklerinin üzerindeki çizgiler atık tozların tahliyesine yardımcı oluyormuş ve çizgiler kaybolunca disklerin değişim zamanı anlaşılıyormuş, belki bu disklerle seramik balatalar muhteşem bir ikili olabilir😂

skoda-octavia-performans-on-fren-diski-18t-180hp-1996-2004-ate__1368013079645168.jpeg

tarihinde bf417 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 114
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

Bu tamamen aracı kullanan kişinin kullanım tarzına göre değişir., 40binde biter 100 üstü km de biter., en sağlıklı yöntem gözle kontrol..  Aracınız 7 yaşını doldurduysa serviste yedek parça ve bu

Tuvun verileri gecerli degil. Titreme var ise diskiniz egilmis (sicak/soguk/su degmesi...vs.) ve torna ile duzelebilir tabii payı varsa. Fren balatalarinizin hala orjinal oldugundan yola cikarak

merhabalar. sondan başlayayım,  evet doğrudur, otosupermarket.com ve adligotomotiv instagram sayfası bize ait, sitemizin de ayrıca instagram sayfası mevcut.. teşekkür ederim bu arada ... fren rod

Konudaki görseller

3 saat önce, thelordof yazdı:

@adlighocam sizin firmada NGK buji de var mıydı? Piyasada NGK nın çakması çok diyorlar,  nereden alacağımızı şaşırıyoruz. 

Konya'da çok güzel yapıyorlar evet 1'e 1 :) bizim işimiz yedek parça olduğu için bize çok telefon geliyor, elimde şu marka buji var çok uygun fiyata diye.. her malın bir fiyatı vardır, bi mal normalden çok uygun ise ya sahtedir, ya da çalıntı.. bizim onlarla işimiz olmaz.. biz bunları YETKİLİ BAYİ KANALI ÜZERİNDEN satın aldığımız için sorun yaşamıyoruz. bildiğimiz, tanıdığımız ciddi kanallardan tedarik ediyoruz, o yüzden sıkıntı olmuyor..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, forzaGilles yazdı:

@adlig selam., ferodo için üreticiye ürettiği orjinal yedek parça ile pazar için ürettiği parça arasında kalite farkı olduğundan bahsetmişsiniz.,

Ate için konuşursak aynı durum geçerli mi değil mi..? 

Ate Ceramic balataların almanya dışında üretimi oluyor mu..? 

Fren diskinde (high class kalite) anlamında marka olarak Ate, Jurid veya başka X marka sizin tavsiyeniz nedir..?

Saygılar..

ATE için bu geçerli değil. Zira ATE'nin işi balata, disk üretmek değil, FREN SİSTEMİ TASARLAMAK. ATE sadece araçların balatasını değil, Kaliperlerini, Hidrolik Fren Ana Merkezlerini, Hidrvoaklarını, Fren Hortumlarını, Balata ve Disklerini, Kaliper piminden ABS sensörüne kadar hem tasarlıyor, hem de üretiyor ve kulvarı ORİJİNAL EKİPMAN. Biz daha önceleri de çok kere FERODO'nunki gibi 2 kalite olsa pazara daha uygun fiyatlı satmak istediğimizi ifade ettik ancak CONTINENTAL olarak (CONTINENTAL, ATE markasının sahibi) böyle bir üretim şekli yok.

ATE'nin çok güzel bir sunumu var, Avrupa Birliği Normlarına uygun olduğu zaman bir balata, E-Mark (R90 Sertifikası) alıyor ürünler. Bunun için minimum 13 kriteri karşılaması lazım ürünün. ATE'nin karşıladığı kriter sayısı 54. Çünkü ATE'nin direk hedef kitlesi OE Pazarı..

Fren diskinde ATE'nin haricinde ORİJİNAL diyorum :) Jurid de iyi ürün, ancak onun da farklı kalite ürünleri var. Bazen Orijinal Servis mallarında Jurid de çıkıyor ama kalitesi Aftermarket ürünlerden çok farklı. Zaten yüksek kaliteli Jurid'in de fiyatı ATE ile aynı seviyelerde olur. Bir fren diskinin aracın üzerinde çok uzun süre kaldığını düşünürsek, bence alırken iyisini almak lazım.. iyisini alıp uzun süre kullanmak..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, bf417 yazdı:

Bilmiyorum 105 bg araç için ne kadar gerekli ama ate nin karbon oranı daha yüksek ve söylediklerine göre daha performanslı diskleri var, fren disklerinin üzerindeki çizgiler atık tozların tahliyesine yardımcı oluyormuş ve çizgiler kaybolunca disklerin değişim zamanı anlaşılıyormuş, belki bu disklerle seramik balatalar muhteşem bir ikili olabilir😂

skoda-octavia-performans-on-fren-diski-18t-180hp-1996-2004-ate__1368013079645168.jpeg

çok da güzel olur :) daha önce eşimin Golf 6 1.4 TSI'na koymuştum, ama koyduktan 5-6 ay sonra da sattım.. gitti diskler balatalar aracın üzerinde :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, farukal yazdı:

@adlig  Aracım 1.0 tsi balatalarım azaldı. Yakın zamanda ATE seramik almayı düşünüyorum fakat sitede 1.2 ve 1.4 versiyonları var. 1.0 tsi için olan yok ? 

var aslında ama sitede kategori açarken maalesef bazıları eksik kalmış.. ben güncellenince haber veririm size ;)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

bir disk  kaç balata yer

yada  kaç balata bir disk yer  ? 

ey edip adanada pide ye  (tersten düzden  aynı) 

sonuçta  karşılıklı 2 yüzeyin birbirine sürtülmesi olayı 

şu ana kadar  120 bin den aşağı biten disk  olayına rastlamadım araçlarımda. (astra /corsa vs vs vs ) 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Savatage yazdı:

bir disk  kaç balata yer

yada  kaç balata bir disk yer  ? 

ey edip adanada pide ye  (tersten düzden  aynı) 

sonuçta  karşılıklı 2 yüzeyin birbirine sürtülmesi olayı 

şu ana kadar  120 bin den aşağı biten disk  olayına rastlamadım araçlarımda. (astra /corsa vs vs vs ) 

:) eskiden balatalar 40bin giderdi, içerisindeki kanserojen maddeleri çıkarttıkları için mesafeleri kısaldı.. ben kendim çok agresif kullanıyorum elime geçince ne araba olursa olsun, ona rağmen minimum 20bin gidiyor. ama tabi bu sizin koşullara bağlı tamamen.. uzun yol / kısa yol, ortalama eğim, ortalama yük durumu...vs. bunlar hep etkiler.. balatalar genelde 20-30 bin arası gider ama normal şartlar altında.. ortalama 3 balatada 1 disk değişir.. ama tekrar ediyorum, gidip de track day'lerde piste çıkıp gazlarsanız o gün bile bitebilir, tecrübe ile sabit :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, golfcu91 yazdı:

2 ay önce değiştim bende Textar taktım ne ses ne soluk yağmur kar kış farjetmiyor 

Textar da marka olarak iyidir, ancak onun da çeşit çeşit kalitesi var maalesef.. bir de performansı ses ile ölçmeyin.. Çin malı balataların yüzde 90'ında ses yok, çünkü sürtünme de yok, düm düz gidiyor :) 

NOT: Çin malı balata demek kötü balata demek değildir, ancak fiyatı ucuzlatmak için ucuz malzeme kullanıyorlar, standart hamur tercih ediliyor, araca özel hamur yok, o yüzden genelinde performans düşük oluyor.. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, golfcu91 yazdı:

@adlig vallahi hocam frenlemede Bi sorun yok da öylede birsey varsa günahları boyunlarına sonuçta anlamayız etmeyiz hamurundan suyundan 

yok yani onu demek istemedim :) Textar'ın da referanslarında yazar kalite kodları falan var. her ürünün en iyi kalitesi gelmiyor demek istedim.. frenlemede zaten normalde sıkıntı olmaz.. genelde ard arda yapılan frenajlarda, fren ısındığında belli eder aradaki farkı ;)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@adlig

doğru . 3'e 1  oranı 

40 binde balata bitirenin  80 binde balata değişim ,  120 binde 3.   balatalar ile disk değişimi sonucu çıkıyor sanki 

benim şu anki balatalara göre (kullanım stilime göre )  balataların 80 binde biteceği öngörülüyor . ( 45 binde iken doğuş serviste balataları gösterdim , usta !  abi bunlar zaten değişmiş dedi  yani hiç bitmemişki daha bi bu kadar daha gider demişti  (değişmedi halbuki) 

80 x 3  = 240 bine disk dayanırmı ? bakıcaz ? 

evet sadece fren kullanımına bağlı bir durum hem disk hem balata 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, Baho_34 yazdı:

@adlig Bir fren diskinin aracın üzerinde çok uzun süre kaldığını düşünürsek, bence alırken iyisini almak lazım.. iyisini alıp uzun süre kullanmak..(Bu cümleler benim düşüncelerim :D )

sadece fren diskinde de değil yani genel olarak alırken iyisini almak lazım.. bazen insanlar ben satacam aracı, en ucuzunu ver diyorlar, alana üzülüyorum :) herhangi bir parça alırken  mutlaka uzun ömürlü olanını tercih etmek lazım.. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, Kaplanlar61 yazdı:

@adlig hocam özetle Golf aracımıza Kaliteli  bir disk balata alalım dediğimizde senin önerin hangi marka olur? Ate, Jurid vs. 

daha önce de söylediğim gibi 1. kalite ürün olarak ATE.. Bu kulvarda çok marka yok zaten. ATE, TEXTAR, JURID bu kulvardaki markalar. Jurid'ler de iyidir ANCAK Jurid'lerin kalite kalite farklı tipleri var. Biz toptanda satmıyoruz ama BMW'ci bir müşterimizin kasa kasa iadesi var aldığı yere Jurid'ler için.. TEXTAR'ın da dediğim gibi farklı farklı kaliteleri var, hangisi rekabetçi ise fiyat olarak, genelde o ürünler geliyor hep Türkiye'ye.. benim tavsiyem premium marka olarak ATE.. tek marka, tek kalite, her araca uygun hamur bir tek ATE'de..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, Savatage yazdı:

@adlig

doğru . 3'e 1  oranı 

40 binde balata bitirenin  80 binde balata değişim ,  120 binde 3.   balatalar ile disk değişimi sonucu çıkıyor sanki 

benim şu anki balatalara göre (kullanım stilime göre )  balataların 80 binde biteceği öngörülüyor . ( 45 binde iken doğuş serviste balataları gösterdim , usta !  abi bunlar zaten değişmiş dedi  yani hiç bitmemişki daha bi bu kadar daha gider demişti  (değişmedi halbuki) 

80 x 3  = 240 bine disk dayanırmı ? bakıcaz ? 

evet sadece fren kullanımına bağlı bir durum hem disk hem balata 

kesinlikle.. ben eşimin Golf 6'sının diskleri 88bin'de değiştirdim, 92binde de sattım :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 2 ay sonra...
2013 model 1.6 tdi aracım şuan 125.000 km de ve şimdiye kadar ne diskler ne de balatalar değiştirilmedi.

Balata? Hocam sizin için büyük risk. Balatalardaki asbest yapı belli süre sonra kendini bırakıyor. Ama sizinki 2013 model sanırım eski yapı balata. Yine de baktırmanızda yarar var. 7-8 yıllık mekanik bir prçadan bahsediyorız


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
42 dakika önce, beratx yazdı:


Balata? Hocam sizin için büyük risk. Balatalardaki asbest yapı belli süre sonra kendini bırakıyor. Ama sizinki 2013 model sanırım eski yapı balata. Yine de baktırmanızda yarar var. 7-8 yıllık mekanik bir prçadan bahsediyorız


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Evet haklısınız, zaten 2 ay önce diskleri ve balataları değiştirdim. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.




×
×
  • Yeni Oluştur...